Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šest škůdců, kteří zaručeně zničí váš počítač

Počítač není ohrožován pouze viry, spyware a dalšími nepotřebnými prográmky, které počítač zpomalují a zanášejí operační systém. Počítači vadí plno fyzikálních vlivů, díky kterým se jeho životnost drasticky zkracuje. Poradíme vám, jak nejlépe ochránit váš počítač.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kaddafi

moje pc na prach fak nechcipa
Jakoze votevrený pc umre? mam votervreny pc odedavna a nikdy neexlo. naky komponenty sou tam pres 6 let. nebo v druhym. mam oldskuuulak a nadupanec. jaktoze vypalovacka facha bezchybne, i kdyz prisrouboivana byla jen obcas, a co disky? kdyz se s tim nemlati tak to funguje furt, a prach s tim moc nenadela, navic ze v zavrenym kejsu (:-)) je casto prachu vic a horsi usazeniny, pac tam neni vitr :-))) je to fak pro lamy :-)))))))))))))))))))))
0/0
13.12.2005 22:32

Pája

Ať žije čeština
K obsahu článku se už tady vyjadřovali mnozí, ale co mě opravdu pobouřilo bylo neustálé používání slova CASE místo nějakého pěkného českého slova, třeba skříň :) Vždycky mi to připadalo jako facka, např. ve spojeních "máte plechovou case", "naproti tomu akrylátová case", "není vhodné stavět k akrylátové case" apod.
0/0
3.12.2005 23:57

krti

Cena UPS??
Jenom malá připomínka: pochybuju, že se někde dá sehnat kvalitní UPS "za pár stokorun"..?? Nechci nejak rejpat, ale můj záložní zdroj stál 4500,-.
0/0
3.12.2005 17:52

janik

Re: Cena UPS??
Nauč se číst a vnímat souvislosti, tam stojí 'o pár stokorun dražší'.  A to UPS s topologií on-line oproti UPS s topologií off-line.
0/0
5.12.2005 13:36

krti

Re: Re: Cena UPS??
To nejni pravda: viz. Záložní zdroj energie UPS stojí pár stovek a spolehlivě ochrání počítač proti přepětí......
0/0
9.12.2005 18:00

jumaXC

Re: Re: Re: Cena UPS??
Pravda!
0/0
18.12.2005 16:49

Zase jste tomu naletěli,

Autor
Tak už jste zase tomu tady všichni naletěli. Naše redakce podle klíče, který je jen jí znám v určité dny hodí na net články, jako dnešní aby mohla testovat humor, vzdělanost a reakce našich čtenářů. Vše se zanáší do statistiky a nutno konstatovat ze shromážděných dat, že bohužel uživatelé internetu a nejen ti v Česku stále ještě postrádají humor a berou všechno vážně. Nezbývá než testovat dále a doufat, že se smysl pro humor po čase o něco rožšíří. Autor.
0/0
3.12.2005 12:33

Michal Šuráň

Re: Autor
Dobry den, obdivuji Vas smysl pro humor. Autorem jsem totiz ja a nic z toho co jste napsal neni pravda. Preji hezky a "humorny" den :o)
0/0
3.12.2005 14:05

Zase jste tomu naletěli,

Re: Re: Autor
Michale, v redakci jsme se přece domluvili, že nam nepokazíš anketu.
0/0
3.12.2005 14:31

Autor

Michalovi
Michale, v redakci jsme se přece domluvili, že nam nepokazíš anketu.
0/0
3.12.2005 14:51

Michal Šuráň

Re: Michalovi
Vazeny "autore" velice se omlouvam, ze jsem vam pokazil ucast v ankete o nejhorsi vtip. Nicmene myslim, ze tohle nemusime resit v diskusich a v pondeli rano si to rekneme v redakci.
0/0
3.12.2005 21:44

ladaxxt

Re: Re: Michalovi
jenom si hrajte.. autorem jsem ja.
0/0
3.12.2005 23:27

Bobby

Pravdepodobnost
Dobrý den, způsob výpočtu pravděpodobnosti poruchy je chybný. Pravděpodobnost poruchy totiž neroste lineárně, ale má exponenciální rozdělení se střední hodnotou MTBF (pravděpodobnost poruchy je tedy zprvu nižší než u lineárního rozdělení, ale potom rychleji roste). Pro Vámi uvedený příklad 3-leté pravděpodobnosti je tedy správná hodnota 5,12 %.
0/0
2.12.2005 12:22

Bobby

Re: Pravdepodobnost
Ještě dodám, že vztah pro výpočet správné pravděpodobnosti je 1-exp(-x/MTBF), kde x je počet hodin pro které pravděpodobnost počítáme. S rostoucím x se pravděpodobnost blíží jedné, ale nikdy na ní nedosáhne. Ve vzorci ze článku by po uplynutí MTBF byla pravděpodobnost poruchy dokonce vyšší než 100 %! Uznávám ale, že na tomto lama-oriented webu je pro přibližný výpočet v rámci běžné doby užívání použitelný i uvedený lineární vzorec.
0/0
2.12.2005 12:47

Michal Šuráň

Re: Re: Pravdepodobnost
Dobry den, mate pravdu ze poruchovost neroste linearne. NIcmene uvedeny vzorecek je zde pouze pro orientacni vypocet. Nas server totiz neni zameren pouze na IT odborniky, ale hlavne na normalni pocitacove uzivatele.
0/0
3.12.2005 14:08

mpixel

Vše je to blábol a absolutní nesmysl.
Ano, jsou snůžky blábolů. Zaprvé eletřinu může vyrábět jen tepelný tok, nikoliv teplo. Za druhé, z doby MTBF vypočítávat lineární funkcí pravděpodobnost poruchy v prvních třech letech je naprostý nesmysl a blábol. Ale zní to vědecky. Prvděpodobnost poruchy se rapidně zvyšuje teprve až po určité míře opotřebení. A nikoliv lineárně. Nesmysl je i věc s přepětím. Kvalitní zdroj totiž v sobě má stejnou ochranu proti přepětí jako má UPS. A když do el. drátů uhodí blesk tak nepomůže ani vypnutý síťový vypínač.K magnetickému poli - samotný CRT monitor je zdroj magnetického pole. Věta "...budou procesory a grafické čipy vyzařovat na centimetr čtverečný stejné teplo jako sluneční povrch" tak to je takový nesmysl že to už ani nebudu komentovat.
0/0
1.12.2005 23:49

Lucky

Zvratný článek
"Jednou z možností, jak zabránit vysokému ztrátovému teplu a zároveň šetřit energii, jsou tzv. termicky zvratné články, které zachycené teplo přemění zpět na elektrickou energii." Myslím že to není přesné. Na elektrickou energii nelze přeměnit teplo (neuspořádaný pohyb částic) ale tepelný tok. Jinak by totiž uhelné a jaderné elektrárny nepotřebovaly chladící věže. Čím větší je rozdíl teplot, tím větší je tepelný tok a tím více energie lze získat, jenže při chlazení součástek je snaha aby byl rozdíl teplot mezi chladičem a součástkou co nejmenší. Připadá mi že v članku jsou mnohde nevhodně aplikovány teoretické znalosti do praxe. Také bych dodal že velkým škůdcem výpočetní techniky je uživatel-kuřák. Měl jsem tu čest vidět vyuzený počítač kuřáka plný chuchvalců smradlavého mastného prachu s popelem.
0/0
30.11.2005 23:16

dzidzir

Re: Zvratný článek
Ale ano, teplo LZE převést na napětí (laicky řečeno el. energii) - ale ne zrovna moc účinně a počítač by tím napájet asi nešel - např. termočlánky (pamatuji si z jedné přednášky o elektronických součástkách, jak nám přednášející vyprávěl o ruském rádiu, určeném pro obyvatele žijící na severu Ruska, nepotřebující baterie - prostě se zahřála spousta termočlánků petrolejkou a fungovalo to). Efektivnější by možná byl Peltierův článek, ale musela by se zajistit na jedné ploše nízká teplota...
0/0
3.12.2005 23:08

Lucky

Re: Re: Zvratný článek
Nemohu souhlasit. Zaprvé, aby nám elektrické napětí k něčemu bylo, musí téci i elektrický proud, potom lze mluvit o výkonu či energii. Pokud na severu Ruska bude chladněji než u petrolejové lampy, pak tu máme rozdíl teplot, který vyvolá tepelný tok a teprve tím můžeme získat energii. Když dáme na rozpálený procesor Peltierův článek, získanou energií sotva roztočíme větrák a to na úkor vyšší teploty procesoru, který nám asi nepoděkuje.
0/0
9.12.2005 17:32

Rox

MTBF
Viděl někdy někdo že by se u něčeho udávalo ono MTBF??Já to tedy ještě neviděl
0/0
28.11.2005 23:46

Paflik,

Re: MTBF
njn..pro normalniho cloveka je vsevypovidajici asi napr. zarucni doba..fakt ze by se mi chtelo si pocitat pravdepodobnost ze mi neco neselze nasledujicich x let:))
0/0
29.11.2005 9:51

vd

Re: MTBF
Napr. u pevnych disku. Jenomze to se preci jen musite podivat do specifikace toho disku a ne jen na to jakou ma kapacitu.
0/0
28.12.2005 13:07

Oloushek

No comment
Vážený autore tohoto blafu! Takovou snůšku blábolů a výmyslů jsem už hodně dlouho nečetla. Pletete lamám hlavy zbytečnejma kravinama, kterým sám nerozumíte ani zbla. A to vynechávám příšernou češtinu. Buďte tak laskav a nenechte tu tento článek příliš dlouho, nedělá Vám čest ani jako novináři ani jako "PC znalci", za kterého se evidentně zcela mylně pokládáte. Být Vašim zaměstnavatelem, pošlu Vás na školení "základy práce s PC" a nechám Vás článek zadarmo mimo pracovní dobu přepracovat. Přeji Vám příjemný zbytek dne a pevně doufám, že už se s Vašimi bláboly na internetu nesetkám. S úctou Oloushek.
0/0
28.11.2005 23:20

Petr Musil

Re: No comment
Vážený rozumbrado, až ti jako mně přepětí v síti odpálí základní desku + grafickou kartu, tak si tyhle řeči určitě rád odpustíš ;-)
0/0
29.11.2005 16:26

Paja

Re: Re: No comment
Vazeny kolego clanek jsem prestal cist v pasazi kdy se CD skrabe o prach v CD Mechanice. Od kdy funguje techologie CD jako gramofon ? Zeby nova prevratna technologie ? Uz jsem mel rozebranych par CDckovych mechanik pocinaje vezemi a CD-RW konce ale jeste jsem nenarazil na zadnou u ktere by se opticka hlava dotykala CDcka. Proste tento clanek je opravdu blaf na mateni nepritele. A autor by se mel vratit k mechanickemu psacimu stroji tam snad zadna pohroma nehrozi mozna tak zlomeny nehet.
0/0
3.12.2005 15:39

XXX

Re: Re: No comment
Vazeny rozumbrado, UPS by sice teoreticky ochranit pocitac proti prepeti mela, ale prakticky je to k smichu, v 99% UPSka nestihne vubec zareagovat
0/0
15.12.2005 14:49

Komisar.durex

ten clanek je spatny vtip ne?
Lol tak ted nevim jestli se smat nebo brecet..... napr. tohle: "Tento tunel se dá těsně před chladič procesoru a velké množství tepla je odváděno přímo od zdroje, aniž by se podepisovalo na ostatních komponentech. " No to me opravdu dostalo i malimu diteti dojde ze by takle ten vetrak v bocnici bral silu tomu na CPU.....kdyz uz nema zrejme autor s podobnymi case zkusenosti.....ale v tom calnku je vic nepresnosti..ale tohle me vskutku pobavilo
0/0
28.11.2005 22:46

Zbysek

Re: ten clanek je spatny vtip ne?
V tomto s autorem clanku souhlasim - viz. proudeni vzduchu v novejsich CASEch
0/0
30.11.2005 8:59

ten

microsoft system
.. a nejvice mne momentalne rozzuřila reklama na microsofti produkty. Tak to pozor, ať si každej dvakrát rozmyslí, protože ono nestačí, že to funguje na heslo a nemáte to možnost ani opravit, ale ještě se potýkat s licencema.... teda brrr... a nejhorsi je, že to ani nejsou ochotni vysvetlit, co si to vlastně na zákaznáky navymejšleli.... Jedine čeho se dočkáte, plať a plať -musíš dokoupit tuhle licenci a tamtu licenci a že to nefunguje, zaplať si partnera microsoft. Takže komu nestačí problémy se zajištěním samotného chodu systému, vřele doporučuji microsofttí šmejdy, ať má taky trošku radost ze života... Mimochodem v německu a francii už na to přišli, že je lepší microsoft nebrat.
0/0
28.11.2005 21:34

Cubba

to si dela nekdo z nas srandu ne ?
kua to JE CLANEK...ne ze ych yl nejakej SuperDupr pres pocitace ale neco uz mam za seou a to co tu autor uvadi...no fakt ROFLMAO...pokud se ude nekdo dle toho ridit tak hodne stesti...a veta Pokud nenastane zvrat v použitých technologiích, za 15 let udou procesory a grafické čipy vyzařovat na centimetr čtverečný stejné teplo jako sluneční povrch. LOOOOL...zvrat v technologiich asi ude muset yt pac trea frekvence procesoru nemuze nikdy pri dnesni technologii presahnout 60 GHz...si to spocitejte...kdyy mel procesor 0.5x0.5cm...tak nam tam ty castice neudou ani stihat poihat po procesoru...pri tech 60 Ghz...na to uz je rychlost svetla moc mala :( skoda ze autor nema prakticke zkusenost...tw filtr pred vetrak...no mozna ok...ale moje predstava je dovnitr neude pak vhaneno tolik vzduchu ale ven ho pujde porad stejne...takze kudy pujde vzduch dovnitr??? co trea disketovou mechanikou??? ne e...dekuji nechci...kazdopadne dik za zaavu ;)
0/0
28.11.2005 17:25

abarnett

Re: to si dela nekdo z nas srandu ne ?
Ty nemáš na klávesnici b?
0/0
3.12.2005 16:38

dzidzir

Re: Re: to si dela nekdo z nas srandu ne ?
to není jeho chyba, občas systém komentářů záhadně užířá systematicky některá písmena...
0/0
3.12.2005 23:15

Roman

...
Zapomněli na Windowsy :)
0/0
28.11.2005 14:29

Jméno

???????????
0/0
28.11.2005 13:16

Mastermind

...Mohlo to být lepší...
1) Wind tunel vzduch přivádí, nikoli odvádí
2)PC bych utíral bych hadříkem vlhkým, ne suchým, nerozvířím prach a zabráním vzniku statické elektřiny
3) Pod UPS za par stokorun si představím tak maximálně autobaterii a napěťový konvertor domácí výroby
4) Pevným přišroubováním rozhodně NEZABRÁNÍM přenosu vibrací na case, to je blud.
Upřesnění:
Kvalitní case má při zavřených bočnicích PODSTATNĚ nižší teploty všech komponent. Při odstranění bočnice je narušeno ventilátory vynucené proudění vzduchu a dochází ke kumulaci tepla kolem komponent.
Přínos tohoto článku je značně diskutabilní, i vzhledem k dezinformacím v něm obsažených.
0/0
28.11.2005 13:47

Jméno

jak ovlivňuje podpětí stav PC?
Autor mj. tvrdí, že podpětí v síti je jedním z faktorů poškozujících PC... Můžete konkrétně uvést, jak např. napětí snížené o pár procent může poškodit PC?
0/0
28.11.2005 13:16

Honza

Re: jak ovlivňuje podpětí stav PC?
Při nižším napětí tečou vyšší proudy ve zdrojových částech, to vede k přehřívání komponent, přes které zvýšený proud teče.
0/0
28.11.2005 17:06

zafik

Re: Re: jak ovlivňuje podpětí stav PC?
Současné zdroje jsou navrhované pro vstupní napětí 110-240V (aspoň ty od slušných firem). Tento rozsah snad vychytá všechny možné kolísání sítě, kromě úplného výpadku. Tohle vypadá na nějaký hodně starý, recyklovaný článek.
0/0
28.11.2005 23:03

bbf

Re: Re: Re: jak ovlivňuje podpětí stav PC?
Hm, podivej se zezadu na svuj zdroj a najdes tam prepinac 110/230 V. Udelat spinany zdroj na cely rozsah napeti (jako jsou napr. nabijecky na mobily nebo notebookove nabijecky) by bylo drazsi a slozitejsi, nez tam ten prepinac dodelat (prepina se jim mustkovy usmernenovac na zdvojovac napeti v primarni casti zdroje). Kde ten prepinac neni, je obvykle nahrazeny elektronikou uvnitr zdroje, ktera automaticky rozlisi 110/230 V sit (tzn. s napetim treba 160 V si ten zdroj neporadi). Bezny PC ATX zdroj se vypne pri napeti site kolem 180 - 190 V, nedavno jsem to meril.
0/0
30.11.2005 0:40

Gruber

UPS
Záložní zdroj UPS stojí pár stokorun? No nejlevnější asi 2000Kč, to je 20 stokurun. To taky mohl napsat pár dvacetikorun:) Fakt trotlové
0/0
28.11.2005 12:54

TommyCZ

Re: UPS
Asi mel s cenou na mysli samostatnou prepetovou ochranu a nejak se mu z te vety vytratila. Podpeti v siti je pro PC se spinanymi zdroji kravinimum. Tez chybi informace, ze stejne je lepsi nepouzivanemu pocitaci vytahnout snuru ze zdi. I takovy kolibkovy vypinac na prodluzce udela svoje...
0/0
28.11.2005 13:24

Fido

Re: Re: UPS
No jak se to vezme. Pri nizsim napeti spinany zdroj pracuje na vyssi vykon. Tim se vic hreje. Pri urcite hranici obvykle vypadne. Vetsinou bez poskozeni ale pokud pracuje dlouhodobe tesne nad hranici funkcnosti (pri malem napeti), obvykle odejde hodne brzo. Mirne prepeti skodi zdroji kupodivu mene nez podpeti. Ovsem vetsina zdroju je schopna pracovat (a je tak i konsruovana) v sirokem rozsahu napajecich napeti. Obvykle od 90 do 300 V. Takhle velke vykyvy napeti nebyvaji moc caste. Co se tyce on-line UPS za par stokorun tak to by me zajimalo, kde se takova da koupit. Zatim jsem narazil vsude na cenu 3x-5x vyssi nez u klasicke off-line UPS. A ani ta neni za par stokorun.
0/0
28.11.2005 15:42

Jack Nobody

Re: Re: Re: UPS
Při nižším napájecím napětí pracuje pulzní zdroj s vyšším proudem na primáru a prakticky stejným příkonem. Mě by spíš zajímalo, jaký opak že to je pravdou u magnetu a lcdčka.
0/0
28.11.2005 16:39

TommyCZ

Re: Re: Re: UPS
No prave. Jak casto a na jak dlouhou se objevuje podpeti kolem 100V, aby to byl pro PC problem?
0/0
28.11.2005 16:40

BoB!Ka

heh
BTW,jestli se da uzivit psanim takovychto obecnych,naprosto zbytecnych clanku,tak chci byt SPISOVATELEM ! ! ! ROFL
0/0
28.11.2005 10:54

mol2

dotaz
co je vhodný na čištění obrazovky,kapky od Raidu... dík
0/0
28.11.2005 10:52

idneol

Tak nevím,
k čemu ten článek je. Odborník si takové informace sežene sám a lepší, laik - jako já - potřebuje jen jednoduché rady. Nevím jestli mám monitor XYZ nebo MNO a že kolem něj nemám chodit s magnetem a stříkat na něj  kyselinu ba ani vodu, tuším taky. (Asi bych neměl používat slovo "tuším", nějakej sexxbomba mě za to nedávno označil za nepřítele pokroku.)
0/0
28.11.2005 9:33

TommyCZ

Re: Tak nevím,
Odbornik si takove informace neshani, takove znalosti a zkusenosti uz ma. Laikovi mohli napr. popsat, co to teplo s cipy dela, nebo ze proti prepeti si za par stokorun koupi prepetovou ochranu. UPS je spis za par tisicikorun. Podpeti je celkem kravina, dobry ATX zdroj zvladne i pod 100V.
0/0
28.11.2005 13:20

pancho10

Tak nevím?
Četl jsem to 2x ale nemůžu se vším souhlasit.Otevřená bočnice umožnuje ihned přepnout třeba napájecí konektory /samozřejmě za vypnutého stavu/které doslova srší a pracuje se vesele dál.A ten prach?Stačí si koupit vzduch ve sreji a občas to profouknout..
0/0
28.11.2005 9:20

Pavel Chromy

Re: Tak nevím?
A to tak casto prehazujete napajeci konektory? Mimochodem, vite jakou maji tyto konektory udavanou zivotnost? Asi 30 cyklu, pokud se nemylim.
0/0
28.11.2005 12:26



Najdete na iDNES.cz