Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za komunistů zabíjel na hranicích elektrický proud a miny

Důmyslné technické zabezpečení státních hranic během komunistické totality má na svědomí mnoho lidských životů. Poodhalte s námi technické pozadí akce, která proměnila Československo ve vězení obehnané ostnatým drátem. Seznamte se s kuriózními pokusy o útěk v balónu, skafandru i v podomácku sestrojeném tanku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EasyR

Rudá buňka
Nestačím se divit, kolik nenávistných bolševiků je tady 16 let po listopadu schopných obhajovat komunistické lágry, vraždy a krádeže... :o/ Asi jste nezažili nesvobodu a proto si nedokážete vážit svobody, což je smutné...
0/0
25.1.2006 16:47

Ten co pamatuje

Pravda vyděsí.
Výbor pro neamerickou činnost na vás. Už nevíte co dělali?
0/0
21.1.2006 23:12

EasyR

Re: Pravda vyděsí.
Likvidovali komunisty, což jsme u nás měli udělat taky...
0/0
25.1.2006 16:42

H.K.

Vsichni jste stejny
Nikdo z vas si neuvedomuje, ze mel tenkrat praci, mel co jist, kde bydlet a ven se jezdit mohlo... co mate ted? bojite se o praci a nevite kudy kam, mlady lidi se dneska vesi kvuli dluhum, protoze nemaji jak je zaplatit... o zlatej kapitalismus... to ste toho vybojovali vcele s havlem, kterej taky stoji za ...
0/0
13.1.2006 9:45

borivoj

Re: Vsichni jste stejny
To měl bejt fór, že jo?  Fakt ti neuvěřím, že seš takovej idi.t, to měl bejt prostě fór
0/0
25.1.2006 14:49

EasyR

Re: Vsichni jste stejny
Práci mám, jíst mám taky co, kde bydlet taky a rozhodně můžu jezdit ven svobodněji, než tenkrát. Celkově se mám určitě líp, tak kde je problém, soudruhu ? :o)
0/0
25.1.2006 16:42

Patronek

Re: Vsichni jste stejny
Bojime se o praci a je to prirozene, pokud nekdo nedela, musi se bat. Predtim jste akorat hodil starost se zamestnanim a bydlenim na stat. Vy ted nevite kudy kam, protoze za Vas vsechno delali ti blbci u moci. A delali to tak spatne. Komunisti jsou svine. Vzdycky je mi na zvraceni, kdyz ctu neco o Kube a lidskych pravech, a ted jeste u Vaseho prispevku. Prominte, ja jsem snad jeste nikdy nenapsal sprosty komentar. Omlouvam se vsem za vyrazy. FUJ!
0/0
31.1.2006 17:10

Rudá Kráva

Re: Vsichni jste stejny
Vrať se do hrobu. Stýská se Ti po neomezené moci?Práci jsem měl tenkrát a dnes taky.Jezdím po světě a komunisté mi mohou vylízat prdel.
0/0
12.2.2006 23:35

Stroza

Re: Vsichni jste stejny
Jak jsi starý, tak jsi hloupý.Jak dlouho by jsi ještě měl práci v tom systému, který byl těsně před ekonomickým krachem? A bydlel jsi také v betonové králikárně? Jezdil jsi do zahraničí? Kam? Polsko, NDR, Bulharsko? Děkuji nechci. Je mi skoro šedesát a první passport v životě jsem dostal v 90roce. Bojíš se o práci? Já ne. Asi nic neumíš. Rozumný člověk se nezadluží tak, aby to nemohl zaplatit. A Havlem se neoháněj, tomu by jste vy komunisti měli líbat holou prde..
0/0
4.3.2006 22:15

Anunnaky

Re: Re: Vsichni jste stejny
Jste blazni, ty prachy co dnes jdou do kapsy par stovkam neomezenych bohacu ktery dnes maji skutecnou moc a jsou svym spusobem diktatory, protoze muzou mit vsechno za ty penize a jsou nepostihnutelny. Ty prachy by ted zustaly tady u vsech. drviva Vetsina mladych lidi kromne prahy a brna (myslim lidi co ted maji 15-18 let) nikdy nebudou mit vlastne bydleni a budou pod hranici bydy, ano budou mit mobilni telefon, moznost cestovat, mozna se zmuzou na pocitac a internet, a to bude asi tak vse. K bydleni se nedostanou (ted nemyslim stastlivce, co byt/dum zdedi ale ty co si na ne ciste vydelaji). Take bohuzel minimalne polovina z nich bude mit minimalni mzdu nebo o neco malo vic. Za totality si mnel jistou praci, mnel si zaruceny byt, nebyl stres z toho co bude, mnel si zarucene dovolene a lekarskou peci, mnel si levnou stravu, mnel si zarucene vzdelani. Dostal si pujcku bez uroku od statu a mnel si bezpeci na ulici. Mnel si levnou dopravu. Jedine co si nemnel je moznos vyjadrit tv
0/0
28.3.2006 9:05

Anunnaky

Re: Re: Re: Vsichni jste stejny
Jedine co si nemnel je moznos vyjadrit tve nazory, nemnel si spickovou levnou elektroniku, a nemnel si moznost cestovat do zahranici. Tedy dobry a plnohodnotny zivot si mnel za komousu lepsi podminky. Ano pro par vyvolenych je kapitalizmus urcite lepsi...
0/0
28.3.2006 9:08

Pionýr roku 1988

Re: Re: Re: Re: Vsichni jste stejny
A ty si vážně v tý době dokázal sehnat byt? Čekal jsi na něj nějakých pár let a pak ses možná dočkal. Pracovat jsi musel, ale kolikrát ta práce byla "umělá a dělalo se jen do skladů" a nebo pro vyžírky ze SSSR, kteří vyžrali z naší rep. co se dalo.  Ceny potravin jsou k dnešním platům poměrně stejné, jenomže rozmlsaný lidi si akorát nevidí do huby. Jestli seš schopnej a pracovitej tak nemusíš žít pod hranicí chudoby.  A navíc, pro tech pár vyvolenejch soudruhů ten život lepší nebyl?
0/0
1.4.2006 23:44

Roman

Re: Vsichni jste stejny

Dite rozmazlene sladkostmi taky uz nikdy nenaucime jist normalni poradne jidlo, ale to dite za to nemuze, tak jako za to nemuzete vy. To komunisti vas rozmazlili necim, co pro vas neni to nejlepsi, ale zato je to pro vas prijemnejsi, tak jako pro dite ty sladkosti...........

0/0
12.4.2007 10:47

keryx

pokolkate?
se zase prkrucuje historie
0/0
6.12.2005 21:50

uuu

jhjhj
0/0
27.11.2005 15:48

amtonie.vesela

Za komunistů zabíjel na hranicích elektrický proud a miny
Proč nepíšete jak zabíjejí naší rovnocenní přátelé v USA ? Hlavně když zabíjejí civilní obyvatelstvvo. Ke kterým se ani nedostanete na návštěvu bez víza  ?
0/0
23.11.2005 11:46

wer

Re: Za komunistů zabíjel na hranicích elektrický proud a miny
Nepíší o tom, protože to není téma článku. Až napíšete třeba vy článek na téma " rovnocenní přátelé v USA", tak se bude diskutovat o tomto tématu.
0/0
25.11.2005 22:45

confederate

Osobni zkusenost
Statni hranici jsem "hlidal" jako absolvent po dobu jednoho roku(ne snad ze bych mel na vybranou)."KP" jsem neslapal."naruchy" nechytal....prevazne jsem se ucil anglictinu protoze jsem mel se svym zivotem jine plany nez ho promarnit v"tabore miru".Do"Reichu" jsem mohl odjet v klidu sanitkou(bezne jsem jezdil "za draty"),ale neudelal jsem to protoze jsem nechtel aby to za me odnesl nejaky chudak(vsechny armady maji tuto kolegialitu) a taky jsem nechtel odejit bez sve manzelky.
Je zajimave(a smutne),ze nas emigranty i po tolika letech nekteri z vas nenavidi...
C.
0/0
21.11.2005 17:50

confederate

Osobni zkusenost
Statni hranici jsem "hlidal" jako absolvent po dobu jednoho roku(ne snad ze bych mel na vybranou)."KP" jsem neslapal."naruchy" nechytal....prevazne jsem se ucil anglictinu protoze jsem mel se svym zivotem jine plany nez ho promarnit v"tabore miru".Do"Reichu" jsem mohl odjet v klidu sanitkou(bezne jsem jezdil "za draty"),ale neudelal jsem to protoze jsem nechtel aby to za me odnesl nejaky chudak(vsechny armady maji tuto kolegialitu) a taky jsem nechtel odejit bez sve manzelky.
Je zajimave(a smutne),ze nas emigranty i po tolika letech nekteri z vas nenavidi...
C.
0/0
21.11.2005 17:33

Zwerg

Re: Osobni zkusenost
Jen závist za to, že jste dokázali něco, na co oni se nezmohli.....
0/0
21.11.2005 17:43

Seppikub

Re: Osobni zkusenost
"Nenavidi" nas proto, ze mame " ciste vesty ". Na rozdil od mnoha "dobrych vlastencu" . Proto o nas take nikdy nestali, zvlaste po sametove revoluci ne  !!!!  Vsichni vime proc !
0/0
22.11.2005 11:52

Dussanbe

Re: Re: Osobni zkusenost
Ja bejt tebou tak drzim hubu, kazdej emigrant je zasranej parchant, co ste dokazali... Akorat to za vas odsrali ostantni
0/0
13.1.2006 9:42

Hruzus

Pamautji se na exekuci bytu po emigrantovi
Jeden z mých sousedů (z činžáku odnaproti) zůstal v NSR po zájezdu v r.1978. Za pár měsíců přijela Avie a žigulík VB. Vlámali se mu do bytu, vystěhovali odtamtud úplně vše (včetně vany) a zapečetili ten byt papírovými nálepkami s kulatými razítky. De facto mu úplně a doslovně vzali domov!
0/0
19.11.2005 12:56

qqq

Re: Pamautji se na exekuci bytu po emigrantovi
A stále se ještě najdou někteří, kteří jsou ochotni komunistický koncentrák obhajovat.....
0/0
19.11.2005 14:12

qwack

Re: Pamautji se na exekuci bytu po emigrantovi
A to jste asi nezazil kdyz polovina rodiny zustala v zahranici. Jak se "vyvlastnovalo" i premiove sporeni mladistvich a rezimni exekutori nabizeli , ze "vyhodne " odkoupi barevnou televizi a nebo si zbytek rodiny musi vyplatit vse polovinou. Po "sametove revoluci" v restitucich si komunisticti nastupci upevnovali "vedouci ulohu " jejich vladnoucich stran nehoraznym pozadavkem na trvaly pobyt Emigrantu v tom "ceskem raji" jinak se nic vracet nebude ani tezce vydrene uspory ditkam , ktere v te dobe v tom "raji " stale zili.
0/0
7.1.2006 0:37

Oprava příspěvku.

Re: Pamautji se na exekuci bytu po emigrantovi
Jak mu vzali domov? Sám ho opustil a šel za lepším. Ti co zde zůstali byly co? Kdo vydělal pro stát miliardy které se privatizují a rozkrádají, kam zmizel majetek -namátkou - po ČSM?? Jaký podíl na tom všem (tvoření a rozkrádání) mají emigranti???
0/0
21.1.2006 23:32

merrygold

demokracie, ale ne pro socky
To, že dnes chtějí soudit ty kluky, kteří tenkrát stříleli, je pěkné svinstvo. A co jejich velitelé, od kterých dostávali rozkazy, politruci, funkcionáři, ti všichni dnes mají krásné důchody, podnikají, atd. Takže ti, co rozkazují, třeba i ve válce povraždit civilní rukojmí, jsou bez viny, a po válce jsou potrestáni obyčejní vojáci? Ostatně to vidíme i v USA, za mučení vězňů byli potrestáni ti vespod, velitelé až po nejvyššího jsou čistí jako lilie, (my jsme žádné takové rozkazy nedali, nemáte důkazy), jenže ve válce se rozkazy písemně nedávají, že?
0/0
18.11.2005 21:18

qqq

Re: demokracie, ale ne pro socky
...velitelé, od kterých dostávali rozkazy, politruci, funkcionáři, ti všichni dnes mají krásné důchody, podnikají, atd.....  Jistě! Tohle jsou stejné svině a vrazi jako ti střílející..... To přece nikdo nepopírá.
0/0
18.11.2005 21:32

Jirka

Re: Re: demokracie, ale ne pro socky
Já to tedy rozhodně popírám. Právě oni byli za celou věc zodpovědní a právě oni měli být potrestáni. Tady se ale každý zmůže tak na gestíčko, při kterém odsoudí kluka (tehdejšího), který jednal podle rozkazu. A to tehdy znamenalo uposlechnout bez debaty. Rozkaz se musel nejdříve splnit a teprve potom si postižený mohl stěžovat. Tresty za jakýkoliv jiný postup byly velmi vysoké. Pokud nemáš modrou knížku, měl bys to vědět. A taky znát pojem slova Sabinov. A to si myslím mohlo být v té době jen se štěstím na prokurátora a žalobce.
0/0
18.11.2005 22:39

babacek

Re: demokracie, ale ne pro socky
Naprosto s tebou souhlasím.Jen bych dodal,že ,nelze také soudit ani druhou stranu,tedy ty co utíkali a též museli použít zbraně.
0/0
19.11.2005 7:27

Alfik

co si pamatuji
Nikdy jsem jako malý nemohl pochopit, proč když je to TAM tak špatný, tak proč se tam nemůžeme podívat (vždyť každý by se přeci vrátil zpět do toho dobra). Překvapení bylo, když jsem byli na výletě někde na Šumavě a tam byl vidět ty hrozně vysoké ploty z ostnáčů. To mi tehdy moje malá hlava fakt nebrala. Zajímavé, že v tehdejším SSSR to bylo tak výborné, a taky se tam člověk normálně nedostal. Vzpomínám taky, jak se mi líbila americká vlajka, a dloho jsem si myslel, že to je ta pravá a nemohl pochopit, proč tam skvělý národ´(jak nám ho líčili ve škole) má jen kus červenýho hadru.
0/0
18.11.2005 20:25

Tomáš Marný

Re: co si pamatuji
Kde ses na Šumavě dostal tak daleko, abys viděl ploty??? Pohraniční pásmo začínalo hodně daleko před ploty, třeba les mezi Filipovou Hutí a Modravou byl už v pásmu (cedule byly hned u silnice), ačkoliv ke hranici bylo ještě dost daleko...
0/0
19.11.2005 22:59

Karl von Bahnhof

Re: Re: co si pamatuji
Krásně byly dráty na dálku vidět v Železné Rudě (Špičák, u jezer, kam se přes den v létě smělo ke břehu), dále na Modravě na křižovatce při pohledu směrem k Roklanu, na silnici mezi Kvildou a Borovou Ladou za řekou a při pohledu z Kvildy na Mokrůvku atd... inu jakožto rodák jsem to měl celkem očíhnuté a dlouho byla místa špatně průchodná bez drátů :))
0/0
17.5.2006 10:12

olaf

jak vzniklo US?
z přistěhovalců? nebo se mýlím? a proč se dnes US nejvíce ze všech zemí brání?
0/0
18.11.2005 15:51

olaf

zajímavé ale nepřesné
Za prvé bych si dovolil upozornit dnešní na hranice mezi Řeckem a Tureckem (miny, dráty ...). Za druhé vírník není ruský předchůdce vrtulníku. Za třetí miny na hranicích byly, ale ne DO-Mi-N. Shrnutí hranice byla dělána jako nepropustná a dosud takové existují i v našem světě (dokonce i mezi patnery NATO- EU). A když už chcete psát odborně, tak si prohledejte více zdrojů, nebo se nepokoušejte o "amaterské" upřesňování).
0/0
18.11.2005 15:34

Hrdý Budžes

Re: zajímavé ale nepřesné
A tutove sou ty hranice takove proto aby na jedne z nich po otevreni nezbyli jenom funkcionari. :)))
0/0
20.11.2005 14:35

qqq

Jsem pro, aby všichni lidé, kteří se rozhodli nepodporovat zbaběle komunistický
útisk a utekli do svobodného světa, dostali za tento odvážný čin státní vyznamenání za hrdinství!
0/0
18.11.2005 15:10

olaf

No pár jsem ji znal
a nedal bych jim za to ani krabičku cigaret. Ono se u nás dnes nějak trochu idealizuje to emigrantství. Emigrantství lze dělit na  - ideologické (nevím jestli zaslouží útěk od problému metál - kdyby utekli všichni tak dosud nemáme revoluci), ekonomické (více si vydělám a užiju) a kriminální (útěk před odpovědností /nepolitickou/). A nyní se vyjádřete znovu.
0/0
18.11.2005 15:55

qqq

Re: No pár jsem ji znal
Vyjádřím se - nejdříve jsem se chtěl vyjádřit stručně - v tom smyslu, že jste pěkný blábolil, ale to by nebylo slušné, takže to rozvedu.
 
Ad útěky kriminální nepolitické - těch jistě také pár bylo, ale byly naprosto minoritní ve srovnání se "kriminálníky" politickými - tj. kulaky, rozvraceči socialistického zřízení a další tzv. nepřátelé lidu... - těmto lidem bych dnes metál rozhodně dal. Ti si to zaslouží.
 
Ad útěky ekonomické - ty začaly být významější až v období normalizace v sedmdesátých a osmdesátých letech. Tento důvod považuji za naprosto legitimní. Tito lidé se prostě nechtěli nechat vykořisťovat bolševikem a tak na něj zcela legitimně hodili bobek. Sám znám dva vynikající odborníky, kteří po osmašedesátém emigrovali do USA, kde se výborně uplatnili. I těmto lidem bych dal metál za to, že odmítli své pracovní nasazení věnovat bolševikovi.
 
Ad ideologie - útěk naprosto pochopitelný.
0/0
18.11.2005 16:16

qqq

Re: No pár jsem ji znal
Mimochodem, tady si přečtěte život jednoho emigranta - Doc. Antonína Svobody. Věděl jste, že vývoj počítačových věd významně ovlivnil Čech? - Poté co emigroval do USA?
 
 
0/0
18.11.2005 16:23

cassul

Re: No pár jsem ji znal
Já znám taky pár emigrantů, nezapomenu na podiv mé vlastní babičky, když konečně po letech mohla jet v roce 1990 navštívit do USA svou sestru s manželem, kteří utekli v 1969. Měli tam malé bistro, spíš takový zmrzlinový bar a nechtěli, aby babička tam s nimi mluvila česky, protože nikdo z jejich stálých zákazníků neví, že jsou češi a kazilo by jim to kšefty. Ovšem když přijeli sem, měli plnou hubu keců, jak to všechno děláme špatně, jak oni nám přijedou pomoct a když jsem je požádal, jestli bych u nich při své cestě USA mohl tři čtyři dny zůstat v té jejich vile s bazénem, kterou se tak chlubí, tak začali řešit, jak je tam všechno drahé, kolik stojí voda a elektřina. To že jsme je měsíc hostili a krmili a vodili je k zubaři a k optikovi a ke kosmetičkám a krejčím, to jim nevadilo. Co jsem mluvil se známými s emigrantskými příbuznými, všichni je popisují úplně stejně.
0/0
18.11.2005 17:14

qqq

Re: Re: No pár jsem ji znal
Třeba vás něchteli, protože dobře ví s kým mají tu čest...asi holt znají svou vlastní rodinu....
0/0
18.11.2005 17:21

Jirka

Re: Re: Re: No pár jsem ji znal
No evidentně ji znali tak, že se k ní hlásili, jen když z toho měli prospěch. To si uhodil hřebíček trochu mimo hlavičku. Kdyby to byli tak charakterní jedinci, tak by se nenechali vydržovat a potom necouvli.
0/0
18.11.2005 20:35

qqq

Re: Re: Re: Re: No pár jsem ji znal
Tak se mi zdá, že problém nebude ani tak v emigraci jako takové, ale spíš ve vztazích ve vaší rodině. Já mám příbuzné vyemigrované v BRD a USA a vždy jsem měl u nich dveře bez problému otevřené. Během socíku nás trhany z Ostblocku ;-) ekonomicky podporovali, po revoluci jsem bez jakýchkoliv problémů 3 měsíce bydlel v domě svého US strýce (než jsem si našel vlastní bydlení). Dokonce mám klíče od domu prarodičů z BRD - kvůli němčině jsem tam po sametu takřka pravidelně trávil letní prázdniny a vím, že za nima mohu kdykoliv přijet a nikdy mě nevyhodí - že by něco takového udělali, to zcela přesahuje rámec mé fantazie. Tohle vše pochopitelně platí i opačně - oni jsou vždy vítáni u mě.
 
Takže já si vážně myslím, že tvé problémy nejsou ani tak v emigraci ale spíš v rodinných vstazích..... Řada rodin (spíš většina) má velmi špatné vnitřní vztahy a to zcela bez obledu, zda jsou rozlezlí po světě, nebo všichni žijí v jedné vesnici....
0/0
18.11.2005 21:19

Jirka

Re: Re: Re: Re: Re: No pár jsem ji znal
To souhlasím. U nás nikdo neemigroval. Malou část naší rodiny mají na svědomí náckové a zbytek žil a žije tady. Pravda ale je, že z vyprávění některých lidí jsem si o emigrantech také neudělal zrovna nejlepší obrázek. Jistě mezi nimi je řada velmi dobrých lidí, ve všech ohledech. Hlavně asi mezi inteligencí, která uprchla z politických důvodů. Bohužel jim to může pár jedinců pokazit. Hlavně těch, kteří utekli jen za penězmi a ne vždy jim to vyšlo. Pak si po návratu léčili komplexy z vlastního neúspěchu. Pár takových jsem měl mezi svými klienty a byli to nejhorší co jsem potkal. Všude byli, všechno znali a uměli. Ale jen hubou. Rukama a hlavou ani náhodou.
0/0
18.11.2005 22:48

qqq

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No pár jsem ji znal
Je pravda, že takto trapně se opravdu část emigrantů chová.... a jsou to hlavně ti, kteří nebyli v emigraci úspěšní, tak si jezdí masírovat ego a léčit komplexy zpět do své staré vlasti..... Takoví lidé jsou směšní a spíš jen takoví hlupáci k politivání..... Rozhodně ale tohle není normou, že by tohle byl typický český emigrant.
0/0
18.11.2005 23:05

Eda

Re: Re: No pár jsem ji znal
Pane souhlasim s Vama ! Tetu mam taky v USA, v CSSR a CR byli za nama mockrat, Karlovy Vary, vse se jim libi. Nas tam zvou ze "prijedte" a nikdy konretne uz to nereknou,prestoze prostredku maji dost, prodali firmu na duchod a ted uz jen rok dva pouze cestujou po svete. Ale budis, Los Angeles me stejne nezajima. Daleko horsi je ta ceska emigrace. Na Kube na plazi k nam prisli naky cesi, ze sou z Vancouveru, utekli 68.Pan s pani furt na nas naky kecy, neustale pan mlel jak je Havel idiot a snilek a ze Klaus je nejlepsi prezident. Zakoncil to "ste mlady, fajn premejslite, to stat potrebuje", jako kdyby sme meli bejt naky omezenci.Oni maj dojem ze musi do vseho kecat, pritom o vyvoji ve state nevi nic.Jedinej problem co pani resila ze chce pres satelit novu,aby se mohla koukat na "milionare".Kdyz sem jim sdelil dojmy z cestovani od Jizni ameriky po Asii, co clovek projel za levny student letenky,tak si z toho sedla na zadek.Oni sou uz mimo realitu.
0/0
18.11.2005 23:58

qqq

Re: Re: Re: No pár jsem ji znal
Na to se dá říct jediné - máte špatné vztahy v rodině. Je pravděpodobné, že kdyby vaše teta nevyemigrovala, ale žila vedle vás, tak by vaše vzájemné vztahy nebyly o nic lepší. S emigrací do USA to nemá nic společného......
 
Trochu drsně řečeno - když je někdo pako, tak pakem zůstane kdekoliv na světě, bez ohledu na to, kde právě žije.....
0/0
19.11.2005 14:18

Kaplan

Re: Re: No pár jsem ji znal
Vezměte si v knihovně Čapkovu esej " proč nejsem komunistou" .
Uvidíte, jak  je nesprávné paušlizovat.  Je lépe mlivit o tom co vím, co jsem poznal!
Jinak se to podobá propagandě.
0/0
6.12.2005 20:55

Orcast

Re: No pár jsem ji znal- Olaf
To rozdeleni emigrace je zajimave, ALE: vy si opravdu myslite, ze u nas nejaka revoluce byla? Vy si opravdu myslite, ze kdyby se SSSR nepolozil ekonomicky tak by se u nas neco delo ve smyslu Listopadu?Zapomel jste na jednu kategorii: zapomel jste na lidi, kteri se chteli treba jet potapet k mori, kteri si chteli jet k mori zajezdit na jachte. Tito lide byli schopni drit do umoru a nemohli! protoze by se toho moc dovedeli jak se zije v tom mizernem kapitalismu. A ostraha hranic? Zil jsem od roku 1956 ve Valticich na Jizni Morave, vyrustal jsem tam a znam dobre tu stupiditu, promrhaneho casu pri kontrolach, ty byly tak dusledne, ze jsem jednou vyvezl meho syne za ,draty, aby se podival jak vypada Rakousko. Po te silenosti mi do smichu dlouhou dobu nebylo. Ale to je povidani na dlouho.
0/0
13.12.2005 4:17







Najdete na iDNES.cz