Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žižkovský vysílač po 20 letech už nepobuřuje

Před 20 lety se začalo výrazně měnit panoráma Žižkova. Přesně 24. listopadu 1985 byla zahájena výstavba žižkovské televizní věže. Nejvyšší stavba metropole slouží především jako vysílač Českých radiokomunikací, návštěvníkům ale nabízí také vyhlídkovou plošinu a restauraci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jenda

o2

vysila odsud svuj signal 02 telefonica

dekuji za odpoved:-)

0/0
22.12.2006 12:23

Maya

Originální
Líbila se mi, když ji stavěli, líbí se mi i dnes. A mimina to jen podtrhují - jsou skvělá. Nejvíc se mi na věži líbí její naprostá originalita, není to jen tyč jak je obvyklé, ale rovnou trojnožka - nikde na světě jsem podobnou neviděl. Méně povedeným prvkem jsou podle mě jednotlivá patra, zvlášť to do dolní, které je neharmonicky tlustší než ty vyšší dvě. Taky pokulhává zakomponování do zástavby (a došlo ke zničení hřbitova při výstavbě). Prostě zdálky je věž lepší než zblízka, i když zblízka to hodně vylepšila mimina. Výsledná známka 2. Vysílač na Ještědu je na tom naopak. Jako věž je vlastně poměrně obyčejný, ale má naprosto dokonalou a asi neopakovatelnou souhru s tvarem hory. Ještěd je perla Liberce. Asi totéž, co jsou Hračany pro Prahu. Výsledná známka 1*. Mimochodem, opravdu nechápu, že byla stavbou století na iDnes nedávno zvolena elektrárna Dlouhé stráně ...
0/0
28.11.2005 14:52

Ještětka

Re: Originální
Jested na tom byl podobne. Kdyz se stavel, vsichni liberecaci nadavali, ze tam na kopci bude stat nejaka raketa, co tam staveji komousi. A dneska bez Jestedu ani ranu :-)
0/0
13.1.2006 17:55

ian69

Re: Re: Originální

No srovnávat Ještěd a Žižkovskou rouru...

0/0
9.12.2006 16:51

salmonela

salmonela za tisíce
.....a propoo, až budete v té překrásné věži nezapomeňte si tam dát něco ,,dobroučkého,, na chuť, naši pacienti doporučují třeba filátko s brambůrkem, neboť JAKO BONUS OBDRŽÍTE Z KUCHYNĚ SALMONELU...... A TO SE VYPLATÍ ZA TY PRACHY...... že by jste to nečekali, no my to taky nečekali, ale stalo se a ne jen v jednom případě.... TAK HEZKÝ ZÁŽITEK A ,, DOBROU CHUŤ!!!!!!!!
0/0
26.11.2005 22:23

nanosekunda

0/0
26.11.2005 17:19

stanley

Re: UKRADENO
vypadá to na nějakou intergalaktickou konspiraci..
0/0
26.11.2005 22:36

Jan Kuznik

Re: UKRADENO
Zdravim Vas, ja zapomnel ze 21 stoleti je jediny casopis, ktery pise o zajimavych vezich....Co takhle misto prihloupleho obvinovani kouknout na stranky, ktere jsou uvedeny v ramecku a odkud je seznam vezi sestaven. Diky Jan Kuznik
0/0
28.11.2005 9:41

Borik2

Je pěkná
Mně se líbí. Je to pěkná dominanta Prahy, každý si jí všimne. Nevím proč, ale připomíná mi trochu Ještěd. Taky stavěný za komanče a taky originální, na svou dobu moderní a pohledný. Pouze to vstupné se mi zdá i na Prahu zbytečně vysoké.
0/0
26.11.2005 15:46

Touch

Vstupné?
Kdy je ta sezóna za 60 Kč?
Jinak si na vstup asi počkám do důchodu (nebo budu muset jít s celou rodinou...)
Tak velký rozdíl  v základním vstupném a  zlevněném vstupném nějak nechápu. Podobně jako jízdné u ČD.
0/0
26.11.2005 13:55

ladaxxt

Re: Vstupné?
cim se zivis, ze nejses schopnej zaplatit stopade...? Nebo nemakas a platim te ja..? No nic, prijemny cekani do duchodu..
0/0
26.11.2005 21:04

Janina7

Re: Re: Vstupné?
Všechno má svoji cenu! Někdy je 150Kč hodně, někdy je 150 000 málo!! V tomto případě to je dost dodně. Já tam byla!
0/0
27.11.2005 12:34

Montaigne

Teď jsem prošel kolem ní
a mohu konstatovat, že je docela zajímavá, rozhodně hezčí, než staré žižkovské domy s oprýskanými a popsanými fasádami, vytlučenými okny a od psů pos*anými chodníky. 
0/0
26.11.2005 12:24

tosuja

Re: Teď jsem prošel kolem ní
Máš pravdu, i já si šlápl!
0/0
26.11.2005 17:17

jastr

ne bourat
Na prvni pohled se me vez vzhledem k poloze zdala jako architektonicky vergl,ale zabivat se dnes myslenkou toto zarizeni zbourat,jen kvuli politickym dohadum me prinde ponekut podivne.Demolice by dnes vysla na mnohem vice penez jak tehdejsi stavba.Zbourame panelaky a dalnice jenom proto,ze se to stavelo za socializmu?Je spise potreba deregulovat vstupne,aby se mohli nahoru podivat i lide nizsich prijmu.Se samotnou demolici asi spolecnost,ktera to bude provadet,asi bude mit problem.Coz stejne jednou diky stari obektu prijde.Praktycky si to prestavit neumim.
0/0
26.11.2005 11:55

Tom

Re: ne bourat
Co to ma znamenat deregulovat vstupne? Ono je snad nekym regulovane? Vstupne vybira vlastnik objektu, potazmo spolecnost najata na provoz vyhlidkove plosiny a restaurace. A je ciste na ni kolik si urci. Muze si urcit treba 1000kc, kdyz to uzna za vhodne. Nikdo nikoho nenuti nekoho tam chodit. Osobne se me to zda za vlez taky trosku moc, ale je to vec vlastnika. V hospode take nikdo neurcuje cenu piva. Vyssi cenou se da i omezovat pocet navstevniku tak, aby vyhovoval kapacite. BTW: Deregulace casto muze znamenat navyseni, protoze cenu urci trh.
0/0
26.11.2005 15:51

Notch Johnson

Re: ne bourat
deregulovat vstupne,aby se mohli nahoru podivat i lide nizsich prijmu
 
Co to je za blabol???
0/0
26.11.2005 16:33

Max

Re: ne bourat
Co ty pravopisné chyby? Nech si vrátit školné.
0/0
26.11.2005 17:38

Letec Jenda

ok
Me se ta vez od zacatku libi.  Zajimavy je ze pres svoji vysku neposkozuje panorama stare Prahy. Je velmi osobita a neni jako vsechny ty ostatni 'towers' kolem ve svete. Jenom pripominka ke clanku: muzete uz prestat omilat 've stredni Evrope' je to trapne , tezko ric vuci cemu se pomeruje - Brnu, Linzi? Je to jako kdyz v Australii rikaji 'biggest in Southern hemisphere' .
0/0
26.11.2005 11:25

mm

vez je OK
Mne osobne se ta vez libi. Vzdycky jsem mel spis srandu z ruznych blbecku, kteri uz ze zasady protestuji proti vsemu. Snad by jim vyhovovalo, kdyby byl vyhlasen navrat k primitivnimu zemedelstvi a do drevenych srubu... Za uplne nejvetsi pitomost povazuji nazor, ze se vez mela zbourat, protoze je to symbol cehosi :-) To uz snad ani nepotrebuje komentar, to uz svedci o totalnim upadku ducha nekterych osob. Zbourejme podle teto filosofie tedy vse, co bylo postaveno pred rokem 1989...schvalne - kolik nam toho tady zbyde. Moc takovych staveb, kde je tak videt inzenyrsky um, tady u nas neni, spise bychom si veze meli vazit. Uvedomme si, ze tu vez nestaveli komunisticti papalasi (ti se valeli a degenerovali v sekretariatech), ale architekti, inzenyri, kvalifikovani remeslnici....a ti treba s komousema nemeli vubec nic spolecneho ! Abych to shrnul - nekdy je clovek sokovan, jake pritroublosti se mohou vylihnout v nekterych horlivych ceskych hlavach...
0/0
26.11.2005 9:47

ladaxxt

Ta vez neni hezka..
a mozna by se dala tak nejak ignorovat, ale "miminka" to vsechno podtrhujou.. Myslim, ze umeni nevnima kazdy stejne.. Bohuzel se v dnesni dobe lihnou umelci, jejichz jedinou zbrani je sokovat.. Vymyslet nejsilenejsi ozdobu veze mozna je umeni, ale ja mam rad takove umeni, ktere si z vlastni vule zajdu prohlidnout do galerie a nikdo mi ho nevnucuje.. Rad bych byl taky umelcem a proto navrhuju instalovat na vez desitky penisu.. dole by byly ty nejvetsi, smerem vzhuru stale mensi a uplne nahore by byl nejmensi penis mistra Cerneho v zivotni velikosti, aby tak ponekud symbicky vynikla myslenka, ze i s tim se da dosahnout vrcholu.. Budu nad tim uvazovat..
0/0
26.11.2005 3:35

Morgos

Re: Ta vez neni hezka..

Si deeeeebil!:-D :-D :-D

0/0
1.2.2007 19:23

hijééé

Jakešovy vidle...
nebo Štěpánovy?
0/0
26.11.2005 0:35

Roman_0001

...
Ta hospoda nahoře je super, i když tam mají předražené pivo. Každopádně je to dobré místo na rande s nějakou půvabnou dívčinou :-)
0/0
25.11.2005 16:33

MaSo

Je to symbol
ale Žižkova a ne socialismu, žiju pod ní celý život a tohle mě nikdy nenapadlo. Vždycky když přijíždím do Prahy nebo přilétám, tak první co hledám je věž. Navíc jí fotim, co sem začala, pokaždé jinak, naposledy teď, když svítila barevně - super!!!! Prostě bych bez ní nemohla žít. Architektonicky je podle mě taky cenná. Jen ty miminka se mi paradoxně moc nelíbí.
0/0
25.11.2005 13:28

Derek

dotaz ohl. Zizkofske veze
Ozve se prosim kratkovlasa Daniela, s kterou jsme v restauraci zizkofske veze chlastali, potom mirne ozrali pri odchodu porazili jinym hostum stolecek i s jejich pitim, skodofkou stopetkou jsme nasledne odjeli, zastavili kdesi u benzinky, koupili tam lahev vina, kterou jsme jeste ve voze vylemtali, a premistili se do jejiho maleho bytu kdesi na Vysocanech.
Stale ten byt hledam, nemohu jej najit od toho nasledujiciho rana, co jsem z nej vyvravoral, stejne jako hledam onu Danielu. Tedy muze se mi timto prostrednictvim ozvat, prosim, dekuji predem.
0/0
25.11.2005 12:14

Děsběs

Neoficiální název věže:
ŽIŽKOVSKÝ FALUS:-))
0/0
25.11.2005 12:07

Joker

No, upřímně
se tam ta věž moc nehodí a vypadá to strašně. Souhlas s tím že vypadá jak raketa, osobně jí říkám Apollo 13 ;-) Ty miminka mi přijdou docela zajímavá, je to originální a má to nápad.
0/0
25.11.2005 10:03

Mejla

No to nevim
Bohužel k titulku článku musím říci, že se mi vysílač nelíbí ani po 20-ti letech.
0/0
24.11.2005 20:48

Stannley

Demonstrace, protesty,
to všechno provázelo stavbu vysílače - lidem vadilo hodně elektromagnetické záření. Jsem zvědavý, kolik procent z těchto lidí nyní si nyní vyzařuje násobky tohoto záření z mobilních telefonů do hlavy.
0/0
24.11.2005 20:08

mm

Re: Demonstrace, protesty,
Tomu se rika uderit hrebicek na hlavicku. Lide - jako druh - jsou vpodstate strasne hloupi.
0/0
26.11.2005 9:47

Jan Kutý

děkuji za signál
Žižkovské věži děkuju za super signál. Bydlím asi 200 m od ní a na televizi díky radiovému stínu nechytnu vůbec nic. Zajásal jsem nad digitálním vysíláním, pořídil příslušnnou desku do PC a je to to samé. Když se věž stavěla, tak slibovali lidem kolem kabelovku. Aby byla rychle tak jí udělali přes antény a mikrovlny. Před čtyřmi roky příslušnou frekvenci předali mobilním operátorům a bylo po "pseudokabelovce". Radnice Prahy 3 se tváří jako že to byl závazek předchozí Rady a že je to nezajímá. Klasická kabelovka je zavedena jen do lukrativních ulic. Fakt skvělá věž. Chtělo by to menší zemětřesení.
0/0
24.11.2005 20:02

fanny

bydlím tam
při výstavbě přípomínala stéblo trávy, dnes spíše raketu po té co jí osvětlili každý večer startuje. je to nádhera a patří k svobodné republice žižkov! pro ty co odmítají vše nové - kdyby se nestavělo tak obdivujeme malby v jeskyních.
0/0
24.11.2005 19:56

mm

Re: bydlím tam
souhlas
0/0
26.11.2005 9:49

Michal

Re: bydlím tam
Souhlasím, jsem ze Žižkova, stavbu si moc přesně nepamatuju, ale bez věže by Žižkov nebyl Žižkovem :-)
0/0
26.11.2005 14:51

rušení západního TV signálu

rušička
 tato věž byla postavena na rušení dálkového signálu televizního vysílání zápádních televizí na kanále 42atd. Jako obvykle to soudruzi nezvládli. Protože v té době začalo satelitní vysílání ,přijímač se dal koupit v tuzíku nebo volně stál 32 000, kč /. Tím tato věžrušička se stala symbolem stejným jako byl Stalinův pomník. Škoda, že nebyla odstraněna jako pomník Stalina. PS. Jardo už toho opravdu nechám.
0/0
24.11.2005 18:57

Jirka

Re: rušička
A jinak je Ti dobře po těle?
0/0
24.11.2005 22:19

mm

Re: rušička
Citite se dusevne zcela vporadku ? Omlouvam se za takova slova, ale jinak to vyjadrit nedovedu...
0/0
26.11.2005 9:50

Polanský

Co mi připomene věž vždycky..
 Když přijíždím do Prahy a uvidím v dáli věž žižkovského vysílače, tak si vždycky vzpomenu, že jsem vlastnil akcie firmy České Radiokomunikace, která ho provozuje a vlastní. Byl jsem na to hodně hrdý a vážil jsem si toho, leč přišla firma JTR Management a ta mně akcie Radiokomunikací podle paragrafu 220p vyvlastnila za směšných 450kč. Pak si také hned vzpomenu na našeho pana prezidenta, který ač propagátor kuponové privatizace, podepsal zákon o vyvlastňování akcionářů.  Zkrátka vysílač stojí a já si pamatuji.
0/0
24.11.2005 18:38

rušení západního TV signálu

Re: Co mi připomene věž vždycky..
 Přesně nevím co kdo vyvlastnil. Nebyl tam náhodou někde poblíž židovský hřbitov ?
0/0
24.11.2005 19:09

banana

Re: Re: Co mi připomene věž vždycky..
cast ho tam zustala tusim ze za 20kc se na nej muzes podivat - je to hezkej zidovskej hrbituvek, ale musel ustoupit stavbe
0/0
24.11.2005 23:19

Borgh

Je to nádherná stavba...
...možná nejlepší jaká za bolševika vznikla.
0/0
24.11.2005 17:59

Vlastik

Miminka
Ty miminka jsou vrchol nevkusu, vubec se na vez nehodi a z dalky to vypada jako by vez byla pokakana od nejakych velkych ptaku :-). Autor miminek a Ti co mu to posvetili by zaslouzili ....... petikorunu :-), zvlast, kdyz instalace te hruzy stala tolik penez!!! Nevim na co by vez mela mit lidsky rozmer, na jinych vezich a vyskovych budovach po svete, podobne osklivosti taky nedavaj.
0/0
24.11.2005 17:30

Peek

Re: Miminka
Souhlasim, mě se taky nelíběj. Pan "umělec" David Černý se ostatně podobně trapně již zviditelnil na více místech v Praze.
0/0
24.11.2005 18:01

Ron Jeremy

Re: Miminka
Souhlasím! Mimina architektonicky zajímavou a čistou stavbu nesmírně hyzdí. Kdo je schválil, zasloužil by zpřerážet ruce, aby nic podobného už nikdy nemohl podepsat. Pan umělec by do rukou zase zasloužil nas..., aby už takové ohyzdnosti netvořil.
0/0
24.11.2005 21:23

Michal

Re: Miminka
Souhlas, mimina jsou hrozný.
0/0
26.11.2005 14:53

marekzprahy

nevadí mi
Bydlím kousek od věže a nijak mi nevadí. Jsme asi tak stejně staří, tak si bez ní ani Žižkov nedovedu představit. Když přijíždím do Prahy, tak díky věži už z dálky vidím, kde bydlím, to je docela výhoda, ne?  Mnohem víc mi vadí Bezovka (před několika desítkami let docela pěkná reprezentativní budova) a všechny ty rozpadající se paneláky..
PS: Když už děláte článek o věži, mohli jste si zjistit i nějaké novinky.. Už pár týdnů je žižkovská věž barevně nasvícena a sem tam nahoře zeleně bliká - IMHO lepší než ta mimina (která tam teda pořád jsou, ale je jich míň než dřív)
0/0
24.11.2005 17:30

Io jako ten měsíc

Miminka ...
Dlouho pro mne byl Žižkovský vysílač jen věž. Ale miminka od Davida Černého z vysílače udělala Věž. Fakt pěkný počin ...
0/0
24.11.2005 15:27

Ludek

spatne foceni z vyhlidky
Na vez jsem si docela zvyknul, mozna take proto, ze na ni nekoukam z Hradcan ale z Parukarky ;) Co se tyce vyhlidky, tak diky poskrabanym a spinavym sklum (a odleskum) je pro foceni prakticky nepouzitelna (proste za tech 60Kc to nestoji), to se mi mnohem vice libi treba videnska vez, kde je vyhlidka otevrena, takze samozrejme vystavena naporum vetru, pripadne deste, ale zase se pres ty mrize da normalne fotit.
0/0
24.11.2005 15:02

banana

pekne fotky vysilace
http://www.stredovek.com/list_photo.php?category=rozhledny&object=Zizkovsky%20vysilac
0/0
24.11.2005 14:55







Najdete na iDNES.cz