Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mýty a fakta o vypalování

Není tomu tak dlouho, co bylo vypalování CD považováno za opravdovou vědu. Ceny vypalovaček se pohybovaly okolo deseti tisíc korun, cena prázdných médií byla přibližně sto korun. Právě v té době vznikla řada mýtů a pouček okolo vypalování CD, z nichž některé se i přes rychlý pokrok tradují dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomáš M.

nesouhlasím

Nesouhlasím s tím, že pokud budeme rychle vypalovat tak tím neovlivníme data ale hudbu již ano. To je blábol. Pokud vypalovačka při vysokérychlosti zmrvila zápis, je úplně jedno jestli je to zrovna hudební nebo datové CD. A je jasné, že starší CD přehrávače mají problém se čtením vypalovaných CD, resp. zejména těch, co jsou pálené vysokými rychlostmi. Ovšem rychlé vypalování se mi už několikrát vymstilo HLAVNĚ na PC mechanikách... kdy jsem svá data měl problém zpětně číst.

0/0
18.11.2008 18:15

Karel

DVD-ROM
Vždycky jsem si přál vypalovat na DVD-ROM, ale i když mám tři vypalovačky (Lite-On, BenQ a dokonce Plextor), tak se mi to ani jednou nepodařilo!!!  :-D
0/0
24.3.2006 16:03

Tetrachle

pitomost se speedem
Rychlost paleni dvd neni v nasobcich rychlosti cd !!!!!! napriklad 4x dvd je 5250 kB/s !!!!
0/0
9.3.2006 17:33

Martin

Mentálně retardovaný redaktor
1) Vypalovačky pouze na CD jsou běžně k dostání http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?bpath=Mechaniky%5CCDRW
2) Je veřejné tajemství, že mnoho DVD vypalovaček vypaluje CD hůře než běžná vypalovačka CD. Pokud chci mít kvalitně vypálená CD není tedy od věci pořídit si druhou mechaniku.
3) LightScribe nebo LabelFlash je pouze drahá hračka.
4) Průhledné médium skutečně _je_ nekvalitní. Od čeho se tak asi má ten laser potom odrazit ???
5) Rychlost pro DVD se neudává v násobcích 150 KB/s
0/0
22.2.2006 23:45

NEASI

Re: Mentálně retardovaný redaktor
Naprosty souhlas,tohle me taky rozesmalo.Pan je asi sprymar
0/0
25.2.2006 18:21

look

Re: Mentálně retardovaný redaktor
pan redaktor je zřejmě znalec,ale pouze v TEORII. :-)))))))))))) LOL
0/0
27.2.2006 14:04

Aljosha

Re: Mentálně retardovaný redaktor
Přesně tak, při čtení článku jsem měl pocit, že ho napsal nějaký desetiletý pionýr bez teoretických znalostí a praktických zkušeností a to by se na technetu stávat nemělo. Jako kdyby bylo heslem doby: "Kdo umí - umí, kdo neumí, publikuje...." ;-)
0/0
13.3.2006 18:16

jasoň

CloneCD 5.2.7.1
Tak konečně už vyšlo i nový CloneCD 5.2.7.1
0/0
15.2.2006 16:00

Ccecil

průhledná média
Průhledná média jsou skutečně na nic. Ten důvod je ten, že tato média nemají chráněnou datovou vrstvu a tak poškrábat toto CD z "druhé strany" je nadmíru snadné. Že se přijde o data ani nemusím zdůrazňovat.
0/0
3.2.2006 12:01

Microsoft je vůl

LOGIKA na draka
Souzení kvality CD podle toho jak je medium průhledné je podle Vás blbost, ale pak hned za tímhle upozorněním napíšete, že kvalita média leží na kvalitě použitého barviva a ochraných vrstev. Hmm, tak to je fakt logika.
0/0
31.1.2006 13:24

Kocour

Je mi mdlo.
Oni ten clanek jeste daji jako tip redakce. To je nebetycna drzost technetu. Bud tam sedi recesisti, nebo maji v redakci vsichni vic zubu nez mozkovych bunek.
0/0
25.1.2006 14:45

jh

?!?!?!?!?!?
Je mi mdlo...
0/0
7.1.2006 2:52

xarrow

rychlosti
to s tema nasobkama 150kB/s u DVD myslite vazne??????????????
0/0
4.1.2006 15:41

da_

Re: rychlosti
Asi jo :)))
0/0
3.2.2006 19:39

EVIL

Re: rychlosti
nechapu jek to nekdo muze napsat vzdyt u DVD je rychlost 1x mnohem vyssi 150kB/s je holy nesmysl, spis demence, hosi v redakci zamyslete se nez pustite takovou pi....... na technet stydte se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
17.2.2006 23:33

NEASI

Re: rychlosti
Si to prepocitejte 16x 150Kb/s ma byt rychlost DCD ....spatnej vtip
0/0
25.2.2006 18:23

aa

dobre rady
Co se osvedcilo me: Trh s mechanikami se pomerne dynamicky vyviji. Spolehat na nejakeho vyrobce nema prilis cenu, stejne jsou to vsechno asijske sroty s chabou konstrukci ktera nemusi vydrzet, hlavne aby to stalo co nejmin. Ze svych zkusenosti, a zkusenosti mych znamych muzu doporucit NEC, LG v posledni dobe i BenQ. U medii je to jeste horsi. "Znacky" meni vyrobce jako ponozky, takze neco co se jednou osvedcilo, pri pristim nakupu uz nemusi. V kazdem pripade nedoporucuju pruhledna no-name. Setri se stribrem na odrazne plose coz muze zpusobit problemy s odrazem (ctenim). S ohledem na cenu nejsou tato media opatrena vrchnim lakem, cimz jsou extremne nachylna k poskrabani a korozi. Vypalovani CD-R dnesnich vysokorychlostnich medii nizkou rychlosti neni vhodne (napr 1x, 2x, 4x). Mnozstvi chyb je obvykle vyssi podobne jako pri zapisu plnou rychlosti. Optimalni je polovicni rychlost, na kterou je medium certifikovano. Na media nikdy nelepte zadne samolepky! Nevyvazene medium roztocene na 10
0/0
31.12.2005 21:36

poměnka

Hmm
No hlavně, že jste všichni chytří jako prase. Až tady zveřejníte vlastní příspěvek tak se můžem o něčem bavit. Je sice pravda, že některé věci v tomto článku jsou mylné, ale to ještě neznamená vy zabedněnci, že je autor neandrtálec  Měli by ste se nad sebou zamyslet.
0/0
31.12.2005 16:23

da_

Re: Hmm
kdo rika ze je neadrtalec... jen by mel pracovat se spravnymy udaji... viz 150 kB/s u DVD
0/0
3.2.2006 19:42

[Jooky]

Dalsi mytus :o)))
Disky y se ozhodně neměly pokládat záznamovou na stůl, nesmí dojít k jejich poškáání a ani není nutné je ze všech stan osahávat. Skaanec na zaznamovej stane neni az taky zly, memusi sa pejavit (da sa opavit), ale skuste si skanut potisk. Na stane potisku su totiz ulozene data a tie ked zoskanete tak ich tam uz ani pan oh nenajde :o)
0/0
29.12.2005 15:55

[Jooky]

Re: Dalsi mytus :o)))
Zaujmave je ze mi to z prispevku odstranilo vsetky znaky "b" a "r". Asi tam mate poriadny bug :o)
0/0
29.12.2005 15:57

Zlej

Re: Re: Dalsi mytus :o)))
to si piš, jmenuje se Paroubek
0/0
29.12.2005 16:04

mik666

Autore jsi neandrtál..
Neumíš psát, píšeš kraviny a lži. Vrať se do pravěku. Idnes patří s podobnými "redaktory" do šrotu.
0/0
29.12.2005 15:41

Zlej

Re: Autore jsi neandrtál..
spíše bych ho odkázal do křemíkového nebe... společně s kalkulačkami a toustovači.
0/0
29.12.2005 16:05

padodo

Re: Re: Autore jsi neandrtál..
a s Holym a automatem co ma v sobje brcko R9 misto R13, nebo tak nejak
0/0
31.12.2005 20:15

Pika

katastrofa
kapitoly ako "Mýtus první: vypalovačka ABCD je nejlepší!" a ostatne rozhodne nepridavaju kvalitu tomuto serveru, dost zbytocny clanok plny polopravd ... keby som ho cital tak 3roky dozadu nepoviem...
0/0
29.12.2005 12:19

KKK

Lite ON vs. LG
Rakce na LG GSA 4167B. vs. Lite ON SOHW 1635 K tomu tvemu LG.. neni to ani mesic co jsem koupil komp s Prave touto LG mechanikou... Nechci ti brat iluze ale ma docela dost problem se ctenim ne uplne novych medii (obcas skrabanec - ale naprosto bezny, nic extra) Zatimco Lite ON mi precte uplne vse a je totalne tichy, LG je rekl bych 2x tak hlucnejsi a nektera lehounce poskrabana media neprecte vubec... A to ti ta ktera mi precte stolni super levny nekvalitni DVD prehravac... Takze bych rekl ze ten LG GSA 4167B stoji pekne za houby.... Ale uznavam 1000 hlav, 1000 nazoru a zkusenosti... Asi je kdyz uz soudis LiteON zkoumat konkretni model...
0/0
28.12.2005 11:15

DMW

RW na DVD mediich
k chybam v clanku uz se tady vyadrilo hodne lidi, kazda chyba je zde napsana 5x, by to chtelo mozna trochu promazat :) ted k dotazu: mohl by mi prosim nekdo vysvetlit co znamena znacka RW na DVD +/- R mediich(ano R, nikoli RW, tedy RW moc nepouzivam, tak nevim, jestli tam je to taky), uz sem videl lidi, co si mysleli, ze maj DVD-RW a byli hodne stastni, ze maj DVD-RW za cenu R
0/0
27.12.2005 23:24

Pepa_Koss

Re: RW na DVD mediich
Na disky DVD+R se používá logo "RW" a takovým malinkatým písmem pod tím je DVD+R. Je to trošku matoucí. Na discích DVD+RW je to samé "RW" ale pod tím malinkatým písmem je ReWritable.
0/0
28.12.2005 8:14

kokos

Pane boze...
Teda, ja jsem hloupej, skoly nemam, ale co je moc, je moc... Jak se - proboha - muze projevit na vyslednem vypalenem hudebnim CD (dokonce i pry s MP3, coz jsou obycejne soubory !!! :-O) to, ze "s pocitacem delame soucasne radu veci" ???? A jak se to soucasne muze na beznem datovem CD neprojevit ??? Clanky do Technetu zjevne pisi picmochove bez sebemensiho technickeho citu. To za to dostavaji i zaplaceno ? Clanek udajne vyvraci myty :-)) A pritom vytvari nove.
0/0
27.12.2005 20:22

JeCh

Re: Pane boze...
Přesně tak, mělo by se to jmenovat "Vytváříme nové mýty". Mezi CDDA a datovým CD je rozdíl pouze v množství kontrolních součtů. Datové jich má víc a je tím pádem "odolnější" proti chybám. Samozřejmě není moc dobré, pokud se proces vypalování často přerušuje. Vypalovačka může teoreticky udělat chybu a netrefí se správně se začátkem vypalování tam, kde předtím skončila. Ale podle laboratorních testů se kvalitní vypalovačky nemýlí a místo přerušení zápisu není v podstatě nijak poškozené. A pokud někdo tvrdí, že to pozná, je to vůl. Slyšel jsem dokonce magory, který tvrdili, že poznají podle poslechu, jakou rychlostí bylo CD vypálený. Blbost - pořád to jsou jenom data a pořád jsou úplně stejný.
0/0
27.12.2005 22:20

RR

Re: Re: Pane boze...
Pokud si pustite vypalene audio CD na nejakem HiFi prehravaci nedudete se stacit divit. Mista podteceni bufferu se projevuji jako hlasite lupance a CD vypalena vysokou rychlosti nejdou precist budto vubec a nebo preskakuji. V PC jdou zpravidla cist bez problemu. Takze myty audiofilu o dokonalosti Plextoru a rychlosti paleni 4x muzou mit take realny zaklad ;-)
0/0
29.12.2005 14:12

JeCh

Re: Re: Re: Pane boze...
Pokud neni HiFi přehrávač schopný uregulovat rychlost otáčení CD tak, že mu podteče nebo přeteče buffer (tzv. jitter) a zároveň neni schopný přečíst CD, který bez problémů přečte PC mechanika za 1000 Kč, patří do koše. Jenže zblblí hifisti si nejsou ochotný připustit, že jejich CD přehrávač za desetitisíce korun je horší než počítačová mechanika za zlomek ceny. Potom tvrdí, že vypalovaný CD jsou horší než originálky. Ale chyba neni v CD - je v přehrávači.
0/0
29.12.2005 14:44

Ze3gg

Re: Re: Re: Re: Pane boze...
Souhlas, mechanika ktera necte patri do kanalu. A lupance se musi ozyvat vsude a ne jen na super drahem prehravaci. Mimochodem mam celkem draheho Technicse a hraje mi tam vsechno co vypalim na moji LG 4166 nebo LG 4080. Z.
0/0
11.1.2006 13:04

EVIL

Re: Re: Re: Re: Re: Pane boze...
je to pravda, ale pokud je cd paleno na starsi vypalovacce, obcas opravdu prska a neni to mytus
0/0
17.2.2006 23:39

sady

Spolehlivý vypalovačky...
Věta "Sáhnete-li po modelu od některého ze známých výrobců (LG, LiteOn, Sony, TEAC, Pioneer a další), nemůžete udělat chybu." je trochu nedomyšlená... Ze zkušeností bych tohle radši nepsal. Kolikrát se už stalo že novej typ mechaniky stál za úplný h**** oproti předchozímu typu > nezáleží jen na značce, ale na konkrétní mechanice. Kromě toho měl jsem DVD vypalovačku LG GSA-4163B, po 3 týdnech si dala odchod. Kamarád ji měl taky a vydražela trochu dýl, 2 měsíce. Od LiteOn sem měl SOHW-1693S, ta měla rekord, 4 měsíce. Teď mam NEC ND-3540A, mam ho 5 měsíců a zatim všechno v pohodě. Tim nechci vychvalovat NEC. Možná mam prostě dobrej kus. Ale v dnešní době, kdy hodně výrobců vypalovačky renovovují, je těžký si vybrat dobrou vypalovačku. Prostě tim všim chci říct, že: Sáhnete-li po modelu od některého ze známých i neznámých výrobců, můžete udělat chybu.
0/0
27.12.2005 16:44

rici

Re: Spolehlivý vypalovačky...
 Nebude to rukama? 
0/0
20.1.2006 9:00

Anders

opravte myty ve clanku
"Všechny rychlosti se uvádějí jako násobek základní rychlosti CD – tedy 150 kB/s." - ne rychlosti u DVD jsou udavany v nasobcich zakladni rychlosti DVD - 1 300 kB/s Optimalni rychlosti pro vypalovani CD je 16x (na CD mechanikach Plextor 20x), kvuli tomu, ze je vyplaovano tecnikou CLV(Constant Linear Velocity, Konstantní obvodová rychlost) pri ktere neni treba zvysovat vykon laseru a take jsou daleko nizssi vibrace na okrajich media. U DVD je nejvyssi CLV rychlosti 4x
0/0
27.12.2005 12:00

Petr

Re: opravte myty ve clanku
Pioneer 107 a 108 umí CLV i 6x :-) ať už CLV nebo CAV, toto je OK. Vadí (ale jen trochu) Z-CLV. Stávalo se, že v místě skoku na vyšší rychlost mívaly letité CD přehrávače problémy s udržením stopy. Jinak to žádné úskalí neskýtá.
0/0
27.12.2005 14:55

Anders

Re: Re: opravte myty ve clanku
to ale neni pravda. Z-CLV je bezpochyby nejhorsi. Ale CAV na tom s kvalitou rozhodne neni stejne jako full - CLV. Kvuli tem 2 problemum, o kterych jsem psal v predchazejicim prispevku: Vykon laseru totiz neni regulovany linearne, ale v nekolika skocich a vibrace na okraji media jsou samozreme vyssi nez u stredoveho trnu. U CLV se rychlost otaceni snizuje, cim vice je laser blizssi okraji media.
0/0
28.12.2005 1:52

šeda

vlastně jde o pocit...
že když už někdo udělá botu,jakou ten elaborát (který by se sám mohl stát legendárním mýtem)určitě je,měl by následovat např. Díl 2...kde autor uzná jakousi "nedopečenost" a alespoň ty největší krávoviny opraví. No ,ale když neví????? .Takto je to ve fázi "jeden sere na všechny..."
0/0
27.12.2005 10:57

ghul

hmm
clanek vcelku zajimavej, az na jednu nepresnost - rychlost 4xDVD=5.5 MB/s, to moc neodpovida 4xCD=600 kB/s, jinak peknej souhrn netovejch clanku.... Pekny novy rok ....
0/0
27.12.2005 10:26

marty

vy ste všichni chytrý jako rádio....
ale ve skutečnosti zřejmě víte velký kulový. Jiinak si nedovedu vysvětlit, že kromě toho že se furt hádáte která vypalovačka je lepší, nic konrétního z vás nevypadne. Na jednu stranu si děláte srandu, že neví jak se značí rychlosti nebo co a na pak zas že na tom při vypalování vlastně ani nezáleží. Jsem člověk, který si sem tam přepálí CD nebo na něj uloží pár fotek a jinak nemám páru, jak to vlastně funguje a popravdě mě to ani nezajímá, jde o to, že to hlavně funguje. Zkuste mě teda někdo přesvědčit jako laika, že ten článek je na nic. Zatím z těch vašich kydů nevím vůbec nic.
0/0
27.12.2005 9:17

Libor76

Re: vy ste všichni chytrý jako rádio....
víte, problém je, že ten článek tvrdí, že vyvrací mýty kolem vypalování a přitom obsahuje spoustu chyb. Třeba průhlednost médií: dnes nevím, mám už své ověřené značky, ale v dobách 8-12 rychlostních médií existovaly poloprůhledná média, se kterými měly mechaniky opravdu problémy, takže bych to nenazýval mýtem. Nebo že vypalovačka ABCD je neplepší - to také není mýtus. Dlouhou dobu byl Plextor králem vypalovaček a myslím, že by se nikdo neodvážil to zpochybnit. S příchodem DVD ovšem Plextor ztratil a dnes asi není výrobce, kterého by šlo označit za toho nejlepšího. avíc někdo pálí audio CD, někdo data, někdo filmy, někdo požaduje kvalitní čtení a nevím o mechanice, která by měla všechny tyto vlastnosti nejlepší. Takže pro každého je ta NEJ jiná. Ale zrovna Teac je v poslední době problémyvý, mění dodavatele a nikdy nevíte, co jste vlastně koupil. Nebo to jak autor smíchal MP3 a audio CD, to jsou dvě naprosto rozdílné věci! Větší kapacita CD - že se na CD vleze o něco víc než deklaro
0/0
27.12.2005 9:44

Libor76

Re: Re: vy ste všichni chytrý jako rádio....
... Větší kapacita CD - že se na CD vleze o něco víc než deklarovaných 700 MB je známo odjakživa, ale že by se vlezlo o hodně víc jsem nikdy neslyšel, i když jsem na D dostal i 720 MB (klasické 80 minut, ne speciální delší). Pravdou je, že s takovými CD jsou pak často problémy. Podlední odstavec (pátý mýtus) je pravda, lidi opravdu mají často pocit, že CD snese všechno. No nic, doufám, že jsem to aspoň trochu objasnil. Omlouvám se za absenci odstavců, ale iDnes nespolupracuje s mým Firefoxem, nevím proč.
0/0
27.12.2005 9:45

Marek

Re: Re: Re: vy ste všichni chytrý jako rádio....
Firefox 1.07 mi na iDnes taky blbnul. Teď mám 1.5 a je to v poho.
0/0
27.12.2005 17:39

Libor76

Re: Re: Re: Re: vy ste všichni chytrý jako rádio....
Jsme OT, ale: vím, že FF 1.5 má vyřešené poblikávání flashe na iDnes, ale mně blbne formulář - neodesílají se mi odstavce. Mě to nějak neštve... Naopak ve verzi FF 1.5 nefunguje extension Super Drag and Go a bez ní si práci s browserem už nedokážu představit, takže s přechodem zatím vyčkávám. Pokud někdo znáte způsob, jak tuto extension rozchodit a nebo nahradit (tažení odkazu ho otevře v novém tabu a tažení obrázku ho uloží do složky na disku, tažení označeného textu ho nechá hledat na google - navíc záleží na směru tažení) budu moc rád za tip.
0/0
27.12.2005 17:46

Jirka

Re: Re: Re: vy ste všichni chytrý jako rádio....
Já bych k té kapacitě CD jen dodal, že to autor toho článku spíš zapomněl vysvětlit. Podle mě šlo jako ve většině případů o to, že CDDA (audio CD) má poněkud jiný formát zápisu než klasické data CD, a to až 836 Mbit, což je lehce pod 800 MB, ale bez opravných sektorů a tak, takže odtud asi mýtus. jinak na 800 MB médium není problém dát ve formátu audio CD až 940 Mbit, ale chce to mít doma něco, co to přečte.
0/0
20.1.2006 13:46

marty

Re: Re: vy ste všichni chytrý jako rádio....
Ano díky, vaše reakce vydá za 4 stránky téhle diskuze. Věty typu autor je debil aniž řeknu v čem udělal chybu jsou úplně mimo mísu a reakce typu haha přepis DVD ROM 4x kdo to kdy viděl každej přece ví že je to BŽ FŇ 16x nebo UŇ VĎ 32x ale při KŇ 42 na základě 142000 MŽS/sec to je přece BUF tak to fakt na i-dnesu nemá cenu psát...
0/0
27.12.2005 12:02

xarrow

Re: vy ste všichni chytrý jako rádio....
staci se podivat na zacatek na blaboly o rychlostech vypalovani dal jsem to ani necet!Kdybys na DVD R9 vypaloval 4x pricemz zakladni rychost by byla 150 kB/s tak u toho zestarnes!
0/0
4.1.2006 15:49



Najdete na iDNES.cz