Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Projíždějící auta vyrábějí na rampě elektřinu

Britský vynálezce Petr Hughe vyvinul elektrokinetickou rampu, která vyrábí elektřinu tím, že po ní přejíždějí auta. Každé přejetí automobilu přes její kovové pláty vytvoří přes 10 kW elektrické energie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nasrat

Pletete si W a kW.Nepsala to blondýna?
Plést si waty a tisíckrát větší jednotku je tak nějak odpovídající vzdělání autora článku.Váha auta a stlačení a roztočení nemůže nikdy dát kW, to by při šlapání do pedálů kola bylo 150 kW a několik domů, zatímco skutečnost je zcela prozaická, maximálně 150  watů a to se spoceným tričkem. Fyzika byla v tomto případě velmi podceněným předmětem a autor článku téměř vůbec neví o co jde.Škoda.
0/0
2.1.2006 16:36

ddo

Re: Pletete si W a kW.Nepsala to blondýna?
Váha auta může dát krátkodobě několik kW úplně v pohodě. Když jedu na rovině plynule 100 km/h, potřebuju k tomu několik kW od motoru. Tentýž "výkon" dostanu od váhy auta, když jedu na volnoběh z prudkého kopce, který mi tu stovku umožní udržet. Když nechám tunové auto téměř volně spadnout, pak po dobu zlomku sekundy můžu získat výkon v řádu i stovek kilowattů, možná víc. Mě na tom nepřijde nic divného. ... Když šlapáním do pedálů rotopedu budu odevzdávat svých 150W např. setrvačníku po dobu minuty, a pak chci ten setrvačník zastavit za 1/10 sekundy, jak výkonnou brzdu k tomu potřebuju? Těch 150W asi stačit nebude, že. Stejně tak pohybující se auto má pohybovou energii a když je krátkodobě zbrzdíte výkonem 1kW, vůbec to nepoznáte. ... Příspěvkem, který se okamžitě neomaleně vysmívá autorovi, jste se lehce ztrapnil.
0/0
5.1.2006 17:11

Karel

Re: Re: Pletete si W a kW.Nepsala to blondýna?
Asi jste zrovna ve škole probrali zákon zachování hybnosti, nebo si ze školy pamatujete jenom tento zákon. Trošku popřemýšlejte v širších souvislostech a neplkejte tady blbosti a neztrapňujte se.
0/0
23.2.2006 11:04

ddo

Re: Re: Re: Pletete si W a kW.Nepsala to blondýna?
Nechápu na co narážíte, příště buďte konkrétnější.
0/0
30.4.2006 19:00

Little Boy

skoda
Skoda ze kW jsou jednotkou vykonu a ne energie :(((
0/0
1.1.2006 17:27

POO

Že by -
Co tak tím nahradit spomalovací prahy. Zaplatili by se raz dva.
0/0
29.12.2005 20:22

Borgh

Pěkná kravina,
kdyby vybírali mýtné jednu korunu za přejetí a pak tim platili normální elektřinu ze sítě, tak by to bylo  nesrovnatelně efektivnější.
0/0
27.12.2005 17:01

warrior

HMM
hm, asi jsem měl být rychlejší. Toto mě napadlo už dávno.. 
0/0
23.12.2005 11:18

pepa

Poplatky za pouzivani silnic
bych to dal na kazdy kilometr silnice, a zrusil bych dalnicni znamky. Energie by se fikla do site a spravedlive by prachy odvadeli ridici podle toho kolik projezdi kilometru :)))) Jen aby to bylo dostatecne efektivni, ale hybnost vozidla v rychle jizde to moc neovlivni, takze ani spotrebu. Staci dumyslny system prevodu a setrvacniku a je to dost efektivni :)
0/0
23.12.2005 0:41

ddo

Re: Poplatky za pouzivani silnic
Spotřebu by to samozřejmě ovlivnilo. Energie není zadarmo.
0/0
5.1.2006 17:15

VlK

Neefektivní, ale někdy možné
Jak ž to bylo řešeno, šíleně neefektivní řešení. Mnohem lepší a myslím i cenově je solární panel s baterií pro noční provoz. Ale místa pod kopcem by se mohl použít. Nebo pokud by byl aktivní cca 20-30 metrů před semaforem jen tehdy, když by svítila červená. tjv případech kdy stejně auto brzdí.
0/0
21.12.2005 16:28

monstrum

Návrh
Mohli by vyrábět takové postele...
0/0
21.12.2005 13:16

M K

:-)
je to drahý - levnější (a efektivnější) je získat energii solárním panelem. Vy užití vidim někde v dole nebo na D1 - tam se může dát třeba kolejnice napříč "silnicí" a nikdo si ničeho zvláštního nevšimne :-)))
0/0
21.12.2005 12:29

rackman

Re: :-)
To je vseobecne zazity omyl (zvlaste ekologu co radi protestuji pred Dukovanama apod) ze SOLARNI panely jsou LEVNE !Problem je v tom, ze panel za celou svoji zivotnost vyrobi MENE energie, nez bylo vynalozeno na jeho vyrobu !Stejny problem je treba u VODIKU (ten se dela chemickou cestou z uhli....) :o( !Takze sol. panel neni schopen zaplatit ani SAM SEBE (a to nemluvim o tom marastu co pri jeho vyrobe vznika !) !No, pracuje se na tom, tak snad nekdy... ale rozhodne ne to nebude jen tak.Ale k tehle rampe: jak uz tu nekdo psal, je jasne ze energie, ktera ji rozhybe, se nekde musi vzit a to pochopitelne v motoru projizdejiciho auta a vysledek za moc nestoji...
0/0
22.12.2005 12:58

xBaHnO

Re: Re: :-)
Nene to uz neplati. Uz cca 2 roky. V deuchelandu sem videl panel 600W(asi 2 m2, uveny udaj je spickovy vykon) za pouhopouhych 200Euro("akce"), to se vrati za chvilku. Prichazi se na to kde to de pri vyrobe ochcat aniz by to melo podstatnejsi vliv... BTW vodik podle me bude aktualni po zvladnuti termojaderne fuze...
0/0
22.12.2005 15:49

Los Alamos

Re: Re: Re: :-)
Nebavím se tady o nákupní ceně solárního panelu uživatelem, ale o jeho výrobní ceně, do které se musí započítávat i energie vynaložené na jeho výrobu. Návratnost jednoho solárního panelu se pak pohybuje v řádech několika desetiletí, takže jejich efektivnost je docela pochybná. Správně tady taky někdo napsal, že při výrobě solárního panelu vypustíme mnohem více škodlivin a poníčíme životní prostředí než když nechámě v klidu běžet jadernou elektrárnu....
0/0
23.12.2005 11:20

Pitr

Re: Re: Re: Re: :-)
No baterka do mobilu Ti taky nedodá tolik energie, kolik bylo spotřebováno na její vyrobu. A co ma být? Chodiš tedy proto na ulici s kabelem k 220V ?
0/0
5.1.2006 16:08

lada

solarni panel - navratnost
bDivím se, jak se některé mýty stále opakují. Větu o tom, jak si fotovoltaický článek za svoji životnost nevyrobí ani tolik energie co stála výroba, slyším stále dokola. Tato rovnice platila tak před 20 lety, kdy se tato technologie používala výhradně v kosmu. http://www.hitechsolar.cz/fotovoltaicke-systemy.php?kategorie=1060&sekce=1005
0/0
31.1.2006 12:43

lada

solarni panely - navratnost
Divím se, jak se některé mýty stále opakují. Větu o tom, jak si fotovoltaický článek za svoji životnost nevyrobí ani tolik energie co stála výroba, slyším stále dokola. Tato rovnice platila tak před 20 lety, kdy se tato technologie používala výhradně v kosmu. 
0/0
31.1.2006 12:50

vymrzovac

perpetum !!
každé přejetí auta vyrobí 10 kW !!  debil !!!
0/0
21.12.2005 9:00

Miloš

Re: perpetum !!
Výkon v kW nič neznamená. Keď vlastný pohyb rampy bude trvať napr 1 sek, tak bude výsledná práca =10000 : 3600 t.j. menej ako 3 Wh a teda cca jedna tužková batéria. A s ohľadom na účinnosť systému a potrebu predtým pribrzdiť a rozbehnúť vozidlo, vodič zaplatí túto energiu najmenej 10-násobne. Sú to určite najmenej efektívne poplatky aké si majiteľ "rampy" vôbec dokáže vymyslieť.
0/0
21.12.2005 10:25

Petar

Re: Re: perpetum !!
Výkon v kW znamená množstvo práce v jouloch vykonanej za 1s. Ak výkon trvá 1s,  pri výkone 10 kW sa vyprodukuje 10 kJ = 10 000 J.  Ak by výkon 10 kW trval len pol sekundy, vyprodukuje 5 000 J = 5 kJ.
0/0
31.12.2005 17:38

red horse

originál
Nic objevného nepřinesu jenom přispěju originálním článkem. Nemusel jsem hledat 15 minut, ale zhruba 1 minutu, když jsem si uvědomil, že vynálezce nebude Petr Hughe, jak nás přesvědčoval písař z iDnes, ale Peter Hughes. Na jeho obranu musím říct, že pouze otrocky přepsal nesmyslné informace uvedené na tomto webu....
0/0
20.12.2005 16:09

pancho10

Re: originál
To je stejný text  a i foto.Doufám že autor také v CZ uvedl zdroj.
0/0
21.12.2005 8:09

ghul

motorismus
ano ano, zase neco, co zneprijemni cestovani autem. To je ale DOBRE, vic takovych veci, automobilismus je potreba potlacovat a vymytit! Kdyz vidim ta tlusta prasatka s kravatou a sackem, jak se vali sama v aute a mysli si buhvi co nejsou, tak si preju, aby stat uvalil provozni dan na auta - 1ccm obsahu motoru = 20 kc/rok, at maji auta jenom ti, kteri na to opravdu maji a ne kdejaka sebranka a mladej grazl.
0/0
20.12.2005 13:43

Mates

Re: motorismus
Ja zase kdyz ctu nazory blbanku jako ses ty, tak si preji, aby stat uvalil dan za blbost individuim jako ses ty. 200Kc za kazdy vyplod mdleho rozumu.
0/0
20.12.2005 14:04

ghul

Re: Re: motorismus
kdo by tu blbost posuzoval? stat? (sarkasticky smich....) nebo ty? (sarkasticky, nicmene jeste lepsi smich....)
0/0
20.12.2005 15:04

Mates

Re: Re: Re: motorismus
Kazdy s rozumnym usudkem.
0/0
20.12.2005 15:39

roba

Re: motorismus
Ale no tak nezáviď, třeba si na to auto taky jednou vyděláš a ta kravata se sakem se také dá pořídit celkem levně. Jen to nevzdávej a pěkně pracuj, určitě to dokážeš!
0/0
20.12.2005 21:55

Sch.

Nesmysl.
I 5 kW je příliš. A darebácký pokus takhle vyrábět elekřinu za cizí peníze. Takový šílený nápad tu už kdysi byl. V podobě válců roztáčených kolu projíždějících automobilů na dálnicích. Přijatelné je to jen v odlehlých křižovatkách a opravdu jenom k napájení signalizace. Jenomže pokud jsou opravdu tak odlehlá, tak v nich nebude nijaký hustý provoz, který by bylo třeba řídit.
0/0
20.12.2005 13:04

Smolnyk

sklanim se...
Sklanim se pred znalostmi vsech kteří doposud přispeli do dikuze. Jsou zde občas nepřesnosti, nebo chybky. Zůstal zde vsak selský rozum a znalosti 8. třídy ZS (které staci na tento problem). Mel jsem moznost se podobnou blbinou - jako malej čudla bez ožnosti se vysmeknout. Neverili byste kolik chytrych hlav si neuvědomuje, kde tu energii vezmou, jak je ta energie drahá, s jak mizernou účinností ji přemění na pidi- výkon. Kde jsou zelení - stanují u Temlína??
0/0
20.12.2005 10:04

Skyfinger

Re: sklanim se...
To je první co mě napadlo, schválně jestli spočítali kolik se na vytvoření těch  5kW energie spotřebuje CO2 a kolik to vlastně stojí (někoho jiného samozřejmě)
 
Nicméně, příčné prahy tu máme stejně, tak ať je klidně nahradí tímto systémem. Ale dávat to někam, kde by to mělo místo zpomalení dopravy pouze napájet semafory, mi přijde totálně stupidní.
0/0
20.12.2005 17:43

Petar

Re: Re: sklanim se...
Kilowatt nie je jednotkou energie, ale jednotkou výkonu.
0/0
31.12.2005 17:42

olda

Re: Re: sklanim se...
No právě. Stupidní. Na to by mohla naše vláda, potažmo čssd slyšet.
0/0
8.1.2006 16:01

Ota226

No, není to nic jiného než krádež...
energie z těch aut. Zcela v duchu dnešních trendů.
0/0
20.12.2005 8:40

Pepek

Re: No, není to nic jiného než krádež...
Kradez z aut? To nemyslis vazne, ze ne?
0/0
20.12.2005 14:58

fcb

Re: Re: No, není to nic jiného než krádež...
no vsak to je jasny, proste ti z auta z baterky sjede 10 kW pres napravu a gumove kolo primo do te rampy, parkrat to prejedes a muzes menit baterku :)))))))))))))))
0/0
20.12.2005 18:51

eso-v-rukavu-rymr

Re: Re: No, není to nic jiného než krádež...
a kde jako myslis, ze se ta energie vezme? ty rozumprde :)
0/0
21.12.2005 9:34

Viky_

A co magnet?
Co magnety připevněné na spodku auta a pod silnicí velké cívky? :))
0/0
19.12.2005 22:25

Mates

Re: A co magnet?
No bude te to velice brzdit. Takze to, co vyrobis soucasne spotrebujes (o neco vice, ucinnost neni stoprocentni) v pohonnych hmotach. Navic tech nekolik kWs, ktere takto vyrobis opravdu nestoji za to. Cele toto zarizeni muze byt tak dobre k tomu, aby dobijelo nejaky akumulator, ktery napaji napriklad osvetleni znacky pred timto zarizenim. Ale asi nic vic.
0/0
20.12.2005 7:22

veles

Re: A co magnet?
Výsledkem bude totéž - přibrždění auta, vyšší spotřeba. Kladem bude silnice prostá jakýchkoliv železných předmětů - nasbírané suvenýry lze odevzdat do sběru. Ale dal bych si bacha při parkování nad poklopem od kanálu.
0/0
20.12.2005 7:26

Riccardo

Zákon zachování energie:
asi nemusím připomínat. Důsledek je takový, že auto se na rampě zpomalí a bude muset zase zrychlit, což ho stojí energii (kterou předtím odevzdal ramě). S jakou účinností taková rampa funguje, to nevím, ale určitě to nebude 100%, takže je to vpodstatě plýtvání energií.
0/0
19.12.2005 22:17

bron

Re: Zákon zachování energie:
Plytvani energii to je, ale jde o to, kdo ji zaplati a ani o tom mozna nevi... Z hlediska ekologie by bylo lepsi elektronicke mytne z nehoz by se platila ta elektrina pro semafory...
0/0
19.12.2005 23:46

Martin Mikala

Re: Re: Zákon zachování energie:
Spotřebování energie spalovacího motoru pro takovou výrobu elektrické energie, je dle mě, mnohonásobně neefektivní a ekologicky větší zátěži, než když se na to spálí uhlí, plyn a nebo rozbije jádro. Smysl by to mělo na brzdění aut jedoucích z kopce. A stejně si myslím, že by to strašně drncalo.
0/0
20.12.2005 7:30

ExSpa

Re: Zákon zachování energie:
No kdyby to bylo spojeno s retarderama u prechodu, kde se stejne musi brzdit, melo by to vyznam... stejne jako tam, kde je na nebezpecnych krizovatkach omezena rychlost. Je to potřeba vnímat komplexně - zvýšení bezpečnosti provozu je nutno též zohlednit.
0/0
20.12.2005 8:22

Riccardo

Re: Re: Zákon zachování energie:
Hmm, tak ve spojení s retardéry by to smysl mělo ... aspoň bych tak nezuřil, když přes ně jedu, uklidňoval bych se pocitem, že vyrábím elektřinu.
0/0
20.12.2005 10:01

ExSpa

Re: Re: Re: Zákon zachování energie:
no vidis :-)
0/0
20.12.2005 18:09

Petr

Boze!
Článek na nic, at si autor zopakuje fyziku a pak neco pise. Jeho jednotky kW nam asi nic kloudneho nereknou...
0/0
19.12.2005 21:05

bron

Re: Boze!
A proc nereknou? 10kW je jednoduse vykon, kterym jedna rampa muze napr. rozsvitit 20 500-wattovych vybojek verejneho osvetleni. Napr. na odlehlych mistech bez elektriny (zeleznicni prejezdy) si umim tuto vec dobre predstavit, auto projede pres rampu, ta vyrobi par wattu, a ty na chvilku rozblikaji ty 2 cervene zarovky a zvonek...
0/0
19.12.2005 23:55

Mates

Re: Re: Boze!
Vrat se do skoly a zopakuj fyziku stejne jako autor clanku a neplet si vykon kW a energii kWh. Jinak mas samozrejme pravdu pokud to auto bude projizdet dve sekundy, tak skutecne na dve sekundy rozsviti tech 20 vybojek. Ty vzapeti zhasnou a po projeti 150. auta ty neustale blikajici vybojky (jedna v hodnote nekolika set az tisice korun) muzes vymenit za nove.
0/0
20.12.2005 7:27



Najdete na iDNES.cz