Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Digitální televize již opustila kolébku. Bude letošek v této oblasti revoluční?

Experimentální digitální vysílání DVB-T bylo sice zahájeno již v roce 2000. Jaké zajímavé události přinesl v této oblasti loňský rok a co můžeme očekávat letos?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JIŘI MAREK

HARDISK

PŘI PŘEINSTALOVÁNÍ POČÍTAČE Z VINDOUSU VISTA NA XP MI PŘESTAL HARDISK PŘI ZADÁNÍ BIOSU NENABĚHL MŮŽE MI NĚKDO PORADIT

0/0
5.11.2008 13:22

BOBBETA

KDE JE?
JAKTO ŽE JSTE VYMAZALI MOJE 4000 ZNAKOVÉ POJEDNÁNÍ DIGITAL VS ANALOG KDYŽ BYLO ROZDĚLENO DO 5 ZPRÁV. CHCETE ABY LIDI BYLI DÁL HLOUPÍ? nEBILA TAM ANI PLACENÁ REKLAMA ANOI VULGARIZMUS, RASIZMUS A UŽ VŮBEC NE URÁŽKY. CHCETE BÝT POVAŽOVÁNI ZA POKRITCE KTEŘÍ PORUŠUJÍ SVOJE VLASTNÍ PRAVIDLA? HANBA VÁM... KDE JE MŮJ TEXT?
0/0
12.2.2006 16:08

BOB.BETA

?
tak tohle nechápu... kdo to psal?  já to vidim...
0/0
12.2.2006 16:12

BOBBETA

Re: ?
Zabte všechny Bobabety
0/0
12.2.2006 16:13

BOB.BETA

Re: Re: ?
hmm... ty si vtip co?... Pojď jinam....
0/0
12.2.2006 16:17

BOBBETA

Re: Re: Re: ?
0/0
12.2.2006 16:20

drage

kdo poradí
KDO poradí: mám starou Tv bez scartu debil v electroworldu mi poradil a já si koupil set top box mez UHF modulátoru či co, mám ale video se scartem jde to přes to obejít?
0/0
6.2.2006 9:48

_hju_

mpeg2 - 4
hmm a takhle nahodou jak testuje to vysilani telecom v mpeg4 nebude potreba jinej set box??? ja myslim ze vsechny co se u nas prodavaj umej kodovat jen mpeg2....:((( Nevite nekdo o tom co presne bude telecom vysilat pres ty jeho draty???? jestli jenom tu svoji tv nebo vsechny tv ktery vysilaji v digitalu (ma to bejt konkurence upc.... proto taky zacne upc poskytovat hlasove sluzby..) takze co vlastne bude poskytovat telecom pres ty draty a co k tomu bude potreba???? (to uz by mohlo bejt docela zajimavy u nekoho dko nema kabelovku a ba blbej signal.... vcetne digitalu....) PS: bydlim na okraji prahy.... analog tv chytam dost bydne.... digital v pohode... ale jelikoz pres nas prelitavaj dost casto letadla tak to furt vypadava... kabel k nam nikdy nenatahnou protoze nejsme zadny sidliste takze proto se tak zajimam o ten telecom.....
0/0
9.1.2006 16:00

Zlej

Re: mpeg2 - 4
pro mpeg4 bude potřeba buď jinej stb nebo ten, kterej už  umí  mpeg2 i 4 možná by šlo upgradovat software, ale to fakt netuším, takevej odborník nejsem a jistě by to nešlo u všech stb. Ten Telecom - mám pocit, že je to vlastně netová TV, takže potřebuješ hlavně jeho velice qualitní a výhodný (pro ně) připojení ADSL. Já osobně bych do toho nešel, to raději do dig. satelitu. S pozdravem - "nemám rád Žlutou obludu!"
0/0
10.1.2006 8:22

Brain Washington

Koniny !
Na co potřebuje ČT další kanál??
Nova si to -ovno na satelit stejně nedá, poněvadź je beznadějně technicky zataralá.
Kdo pozná rozdíl slušného signálu v analogu od digitálního DBT nebo DBS dostane 1000,- kč !
 
0/0
9.1.2006 13:50

Alek

Re: Koniny !
kup si pořádnou televizi, a až uvidíš ten rozdíl, tak se budeš sám divit, že je možný že ještě analog vysílá. Samozřejmě pokud to sleduješ na starým merkurovi, tak to asi nerozeznáš
0/0
9.1.2006 21:40

Nemo

Re: Re: Koniny !
Obávám se, že nemáte pravdu, anebo jste nikdy neviděl kvalitní analogový signál. To, co vysílají digitálně není žádný výkvět obrazové kvality... Ale snad se to časem zlepší.
0/0
9.1.2006 22:47

digsat

Re: Re: Re: Koniny !
Spíš si myslím, že nemáte pravdu, vy. Sleduji digitální i analogové vysílání na počítači a ten rozdíl je opravdu dost značný. To že se vám zdá, že analogový signál je stejně kvalitní je jen v tom, že vaše TV nemá patřičné rozlišení. Analog má rozlišení skoro o polovinu horší. Na současný televizích se to opravdu moc neprojeví. Snad jen moderní plazma TV, na které většina národa nemá dost finančních prostředků. :-(
0/0
9.1.2006 23:47

RD

Re: Re: Re: Re: Koniny !
... Snad jen moderní plazma TV, na které většina národa nemá dost finančních prostředků. :-( ....  a pokud má, tak jen na tu nemoderní s americkou normou co nemá ani plný PAL (to je většina těch co je teď k mání za 30-50 litrů)
0/0
10.1.2006 9:55

Echt

Re: Re: Re: Re: Koniny !
Jaký "patřičné rozlišení" a "rozlišení o polovinu horší"? Co to má být? DVB-T má u nás normální PAL rozlišení, stejné jako analogové vysílání!!!
0/0
11.1.2006 21:06

Honza

Re: Koniny !
Kdo ma ale slusny signal vsech 4 celoplosnych stanic? Nepocitej uzivatele kabelovek.
0/0
9.1.2006 22:30

Martan

Re: Koniny !
, V Praze to asi vyjde nastejno. V Ostrave Nova nic moc ani se silnym signalem. Sum zadny, ale odrazy a ploche barvy. Ostatni programy maji cast trasy digitalni a ten rozdil jde poznat docela snadno.
0/0
9.1.2006 22:51

jaz

Re: Koniny !
milý Braine, jestli mas dobre oci a nejakou lepsi TV a mas dobry prijem analogu, musis uznat ze analog ma lepsi obraz, a je i dost velky rozdil mezi signalem ČT ze satelitu a z pozemního dig.vysilani! jen ty datovy toky..
PS: samozrejme ze hodnotim soucasnou situaci a nikoli technologie! vse ja zevisle jakou kvalitu obrazu poskytovatel vyšle k příjemcům. a neznamena to jen velikost datoveho toku, ale i kvalitu kódování!
PS2: ano pokud mate prijem z analogu slabý - rušený atp. a signál DVB-T chytate spolehlive, pak samozrejme mate kvalitnejsi obraz!
0/0
9.1.2006 23:13

BobBeta

Re: Koniny !
Někdo v této diskuzi prohlásil že se neodváží srovnat digital a analog… Tak to já ano:) V současnosti jsou digitální fotografie od analogových rozeznatelné pouze odborníkům. Rozlišení není problém současných 56Mpx zatím stačí (ne mě). Anaog není nekonečný jak se mnoha lidem zdá a končí tam kde končí kvalita papíru a vyvolání. Mikro škábance digitální záznam nezná. Avšak 3d zobrazení analogového filmu (24 až 60 zobrazených fotek za vteřinu) spočívající v rozdílném nanesení vrsviček halogenidů stříbra na papír v různém množství (v různých výškách) je některými považováno za znak fotografie a kvality. Já tvrdím že je to vada a dokonalý tisk nebo promítání digitálního záznamu by měl být co nejvíce plochý.
0/0
11.2.2006 1:58

BobBeta

Re: Re: Koniny !
Lidské oko má * 10.3 * 90 * 60 * 10.3 = 324,000,000 pixelů(324 megapixelů) až 120 * 120 * 60 * 60 (0.3 * 0.3) = 576 Megapixelů podle zorného úhlu a 17 000 DPI. Jeho dynamický rozsah za průměrných podmínek je ve světelných intenzitách o poměru ~ 1 : 30 000 neboli 15 EV v jedné scéně a absolutní dynamický rozsah - od adaptace na úplně tmavou po adaptaci na úplně světlou - dosahuje až poměru 1 : 109 neboli 30 EV. Pro porovnání - dobrý barevný diafilm zaznamená stěží rozsah 1 : 32 neboli 5 EV zatímco některé černobílé filmy a digitální fotoaparáty se přibližují 10 EV. Něčeho takového zastaralá analogová technologie nikdy schopná nebude kdyžto
0/0
11.2.2006 2:02

BobBeta

Re: Re: Re: Koniny !
digitální systém toho dosáhnout může a může pokračovat i dál. Kontrast i počet barev analogová technologie nedokáže zaznamenat jako oko.
Je hloupé sledovat diskuze kde si lidé pletou pojmy. Ano mozek i oko jsou taky analogové a jeden pixel nebo pouhé ano ne je digitální. Ale kvalitu obrazu tvoří mnoho různých parametrů. Výsílat digitálně se dá i velmi nekvalitní obraz SDTV, NTSC, Pal, DVD   (640 x 480,
0/0
11.2.2006 2:04

BobBeta

Re: Re: Re: Re: Koniny !
 704 × 480, 768 × 576 nebo až 1024 × 576 Pixelů) a analogově oproti tomu i formáty HDTV (1920x1080 nechci zatěžovat různými formami) ovšem otázka zní je schopná tato technologie přenosu po celou dobu šíření udržet kvaliu?... Ne a tak si umím představit přenos například formátu UHDV (7,680 × 4,320 což je 33 Megapixelů na jeden frame) jen digitálně.
0/0
11.2.2006 2:07

BobBeta

Re: Re: Re: Re: Re: Koniny !
Jestli je lepší anolog nebo digital je dnes spíše otázka filozofická. Hvězdné války byly natočeny celé digitálně a jejich produkce motivovala mnoho kin k zakoupení digitálních projektorů a zdáli se vám v kině nekvalitní. Asi ne. Takže pokud se vám něco na digitálních formách zobrazování nezdá možná je čas zakoupit si nový lepší kvalitnější přístroj. Čím víc z vás to udělá tím víc pak narostou počty sériově vyráběných (stále kvalitnějších) přístrojů a úměrně k tomu budou klesat jejich ceny. Já říkám Digitálu zdar:) Mír s vámi a na celém světě. BOB.BETA
0/0
11.2.2006 2:09

ja

Výpalné
Nějak nevěřím, že ČT začne někdy své programy kódovat. Musí přece zajistit tu "veřejnoprávní službu" a přišla by o své výpalné...
0/0
9.1.2006 11:41

Alek

Re: Výpalné
jo, CT by hrozne rada presla o sve vypalne a provozovala televizi komercne, protoze by na tom mnohonasobne vydelala bohuzel podle zakona nemuze, na reklamu ma narok jen minimalne, z poplatku na to co vsechno ze zakona musi taky moc nezbyde, tak co s tim. Btw na penezich z reklamy zaplatis mnohem vic komercnim televizim, nez CT, akorat ze to nikdo nechce videt, protoze to jsou neprimy naklady...
0/0
9.1.2006 21:43

Ardan

Uz aby to bylo...
...vsechno digitalni, zakodovane a nikdo me neprudil o poplatky, protoze mam ve sklepe starou nefunkcni televizi. Grrrrrrrrrrr A to jedine co z medialniho eteru odchytavam, Radio 1 si rad zaplatim. :-p
0/0
9.1.2006 10:36

plešatý Janda - agent OSA

Re: Uz aby to bylo...
tytyty ošklivý piráte -  koukej platit a nemel! Nebo si pro tebe přijdeme a s námi bude zákon!
0/0
9.1.2006 10:54

kenx

UPC
A zase žádná informace o tom kdy bude mít UPC ve své síti DVB-C a jaké budou podmínky užívání. Tímto děkuji zaprodaným novinářům technetu kteří odmítají napsat článek o tom jaký průser tady bude a totéž směruji i na UPC. Koupíte si kvalitní přijímač s DVB-C (co bude mít třeba harddiskový rekordér a další funkčnosti) a pak zjistíte že ho třeba nebudete moci v síti UPC používat, že vás bude nutit UPC používat nějaký přijímač DVB-C co vám sami dodají !!!
0/0
9.1.2006 9:38

beda

Re: UPC
To je pekna kravina :-) Proc by to neslo pouzivat ? :-D Proste si ho pripojis k televizi a je to ... pres scart...
0/0
9.1.2006 10:00

Zlej

Re: Re: UPC
k televizi jo, ale musíš to taky připojit ke kabelu UPC.
0/0
9.1.2006 10:18

kenx

Re: Re: UPC
Jako joke dobrý. Pokud jsi to myslel vážně, tak opakuji že jde o to že UPC Ti zakáže se do jejich sítě připojit skrz vlastní přijímač DVB-C. Ty si sice koupíš drahou televizi či rekordér který má skvělé funkce, ale máš smůlu, nesmíš to připojit přímo k síti UPC, pouze do jejich přijímače ...
0/0
9.1.2006 12:14

kenx

Re: Re: Re: UPC
... drahou televizi či rekordér který má skvělé funkce včetně podpory DVB-C jsem myslel ...
0/0
9.1.2006 12:15

Kolja

Re: Re: Re: Re: UPC
Neviem ako v CZ, ale v rakusku UPC digital nie je vysielany ako DVB-C, ale ako IP datovy tok (t.j. po kabli k zakaznikovi ide iba jeden kanal a prepinanie kanalov je zabezpecene priamo na serveri) a k takemuto rieseniu je potrebny specialny prijimac. Vyzera to tak ze vacsina kablovych televizii vo svete prejde na proprietarne riesenia so snahou k spusteniu triple-play.
V konecnom dosledku okrem zlepsenia kvality TV signalu (aj to je vacsinou otazne, pretoze poskytovatel si prispozobuje kvalitu kodovania zatazeniu siete)  dochadza obmedzeniu poskytovanych sluzieb (neprenasa sa teletex, dualne zvukove stopy zrusene, prepinanie kanalov je omnoho pomalsie). Mal som moznost porovnat 4 roznych poskytovatelov kablovej digitalnej televizie v roznych krajinach, a ziaden ma nejak extra nenadchol.
Na druhej strane je pravda, ze su rozne priplatkove sluzby (VoD, extra platene kanaly, ...) ale v podstate mi to stale vychadza tak ze prechod na digitalne vysielanie prebieha p
0/0
9.1.2006 13:20

Kolja

Re: Re: Re: Re: Re: UPC
pod heslom za viacej penazi menej muziky
0/0
9.1.2006 13:21

John

Pokryti
Tak to je super, opet jenom Praha a Brno. Stejne neni o co stat, protoze programy ktere za neco stoji bezi i na Czechlinku, pripadne jinde a kvalita obrazu bude asi nesrovnatelne lepsi nez pozemni dvb-t.
0/0
9.1.2006 8:45

Alek

Re: Pokryti
Chytraku, nez zacnes prudit, tak si zjisti fakta. Samozrejme je dan harmonogram postupneho rozsirovani pokryti. Jestli si myslis, ze to jde najednou, tak jsi naivni hlupak. Stejne to bylo napr kdyz zacinal Oskar, taky byla nejprve Praha a potom se rozsirovala sit na zbytek. Nebo snad myslis, ze jako prvni pripoji nejake tvoje Kotehulky s 50 obyvatelama, z nich jeden bude mozna ochotny si koupit prijimac a to jeste kdyz mu na nej nekdo prida???
0/0
9.1.2006 9:59

bubák

Re: Re: Pokryti
jo až mi bude 90 a budu sedět na kriplkárce tak si na svý pětimetrový holografický televizi poběží dig. vysílání ČT
0/0
9.1.2006 11:03

Ja

Re: Pokryti
Kecy... DVB-S je technicky stejne kvalitni nebo nekvalitni jako DVB-T - vzdy zalezi na datovem toku v danem multiplexu a jeho deleni mezi jednotlive programy.
0/0
9.1.2006 11:44

John

Re: Re: Pokryti
Ha ha, uz vidim tu sachovnici na dvb-t. Czechlink na satelitu ma jeden z nejvetsich datovych toku, protoze se to pouziva a je to primarne urceno jako zaloha pro prevadece. Do dvb-t budou chcit narvat co nejvice programu na ukor kvality (jak obrazu tak obsahu).
Krom toho bych predpokladal vetsi pokryti nez jeden az dva kolace kolem dvou (v tom lepsim pripade) velkych mest.
0/0
9.1.2006 15:22

ja

No to je teda fakt super!
Pěkný slinty, já bych byl ale docela spokojen, kdyby se dala konečně digitální TV přijímat tam, kde je to potřeba. V Praze je asi málo možností, jak přijímat TV, tak se vymýšlí další nesmysly. A na severu čech celé vesnice nemají pořádný signál ani pro ČT a Novu, natož Primu a kabelové společnosti na nás pěkně zvejšky.....
0/0
9.1.2006 8:12

Pavel

Re: No to je teda fakt super!
Hlavně, že platíte koncesní poplatky...
0/0
9.1.2006 9:06

vanilka

Re: No to je teda fakt super!
hmm, asi se budeš divit, ale bydlím v Praze (Braník) a chytám jen ČT1 a TV NOVA, takže digitální přijímač během tohoto roku určitě zakoupím...
Mí rodiče bydlí ve vesnici, kde není signál mobilních operátorů ani internet, ale TV signál mají oproti mne super.
0/0
9.1.2006 9:36

Alek

Re: No to je teda fakt super!
A z ceho myslis, ze se to vysilani zaplati? Myslis ze koncesni poplatky budou stacit? Trosku se zamysli, jake jsou naklady na zavedeni signalu prepoctene na osobu v Praze a jake jsou v nejake vsi na severu cech. Samozrejme se signal postupne rozsiri, ale nejde vsechno najednou. Vzdyt to vysilani teprve oficialne zacalo. Ono televizni spolecnosti nejsou zadne charitni organizace, ktere budou dotovat z vlastni kapsy, aby par lidi nekde melo pokud mozno jeste vcera super signal...
0/0
9.1.2006 10:03

mike

Re: Re: No to je teda fakt super!
Naklady na zavedeni signalu? Teda moc se v tom nevyznam, ale uz ted se signal do vysilacu posila jako digitalni a predpokladam ze uprava (tech nekolika) visilacu na to, aby byly schopne i vysilat digitalne bude pomerne levna (jestli nekdo vite kolik to doopravdy stoji tak to napiste).
0/0
9.1.2006 10:29

ja

Re: Re: No to je teda fakt super!
, tak ten byl dobrej. Co mají společného koncesionářské poplatky s DBV-T? To je jenom výpalné, které sežere ČT. A nějak jsem si nevšiml, že by ČT provozovala nějaký vysílač.
A mimochodem, on se ten sever Čech dá pokrýt lépe, než Praha. Stačí vhodně umístěný vysílač a pokryje dosti rozsáhlou oblast. V Praze je toho rušení ve vzduchu už poněkud moc, ale proč tam nepřidat další, že?
0/0
9.1.2006 11:40

bubelaj

No jo už su celej natěšenej!
Ten obraz digi TV musí bejt naprosto něco novýýýho! A těch programů, co přibude! A pak, určitě tam budou hned lepší pořady! A snad už i přenosy z PSčr nebudou tak nudné! Už jsem fakticky natěšený, až to budu mííít! To je úplně MUST to have, jinak budu out.
0/0
9.1.2006 1:13

ja

Re: No jo už su celej natěšenej!
Taky se uz deset let bavim nad temi neskutecnymi sliby a o to tristnejsi realitou. Az to vysilani opravdu bude, a nejen v Praze, a az budou za normalni cenu "digiTV", tak o tom zacnu mozna uvazovat.
0/0
9.1.2006 6:24

Punch

Re: Re: No jo už su celej natěšenej!
Realita už je tady, Set top box k normální TV koupíš od 2000,- Výhoda je, že tam kde není na baráku STA a musíš platit kabelovku to máš ZADARMO. Teda pokud ti stačí základní nabídka programů i když i to se asi brzo změní.
0/0
9.1.2006 8:05

dablicek

Re: Re: Re: No jo už su celej natěšenej!
problem je ale ten ze to je poradne jen v praze a zbytek cr utre nos. marne hledam nejakou mapu pokryti a terminy kdy bude pokryty zbytek cr. bydlim v prizemi, sta v baraku nemame a na antenu se toho moc nechytne. Jsem zvedav kdy v nasem 100tisicovem meste bude signal digitalni televize? ze by snad uz za 5 let???
0/0
9.1.2006 8:14



Najdete na iDNES.cz