Diskuze

Gumové silnice: vlaky i auta po stejné dráze

Přetvořit nepoužívané či nepříliš vytížené lokální železniční tratě na silnice pro osobní vozy se zdá býti zajímavou možností, jak ulehčit přetíženým úsekům silnic a zkrátit dopravní vzdálenosti. Díky vynálezu jedné anglické firmy by takovéto silnice mohly být velmi tiché, levné, ekologicky šetrné a jejich stavba rychlá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Gridi

28. 5. 2008 15:15
a co smyky

uz jste jeli po zamrzle koleji? Zkuste si to v Praze:-) v zime, po namraze. +za mokra, guma jede po gume... to by chtelo pisek po stranach, aby bylo pak kam zapichnout auto :-) ale jinak dobry napad.

0 0
možnosti

maros

24. 1. 2007 10:28
gumena cesta

ja len nechapem naco tie kolaje, nech spravia len gumovu cestu, ked je to lacnejsie a ekologickejsie.

0 0
možnosti

Kamil

1. 12. 2006 14:14
počet km

No nerad bych byl urejpanej, ale pokud taková Anglie ročně "vyprodukuje" 50mil jetých pneumatik a na jednu míli je potřeba 354tis, vychází mi, že ročně by se postavilo cca 141 mil cest, což se mi nezdá moc velké číslo ....

0 0
možnosti

wostrey

27. 9. 2006 18:47
koukam, ze vetsina lidi tu neumi cist

skoro v kazdem prispevku srazka vlakXauto pritom v clanku je jasne napasno, ze toto reseni je pro !*_NEVYUZIVANE_*! ci !*_MALO VYUZIVANE_*! trate, tudiz srazka z vlakem nehrozi... >-

0 0
možnosti

Gumař

15. 8. 2006 17:56
Dlouhé míle gumových cest
Takže jednoduchým počtem vychází - že v Anglii by mohli takovýchto cest postavit ročně celých 140 mil !!!
0 0
možnosti

baryj

9. 6. 2006 9:51
Ještě jeden nápad
Ideální řešení pro vlečky - tedy jednokolejné žel.tratě, vyhrazené pro přepravu soukromou (návoz do a vývoz z fabriky). Po této úpravě máme jedinou přepravní cestu, kterou lze využívat jak pro TIRáky, tak pro přepravu vagony. Úspora místa i peněz. Ovšem pro případ (provozní) havárie v objektu .... hmmmm - no na zvážení by to bylo ! Mimochodem, o kolik je tato hmota (recyklovaná guma) třeba v podobě silničního panelu levnější/dražší než betoňák ?
0 0
možnosti

baryj

9. 6. 2006 9:37
Shrnutí poznatků
Jedná se o řešení (dle článku) pro NEVYUŽÍVANÉ žel.tratě, kterých zatím u nás tolik není - druhá podmínka je - aby vedly ve směru, který potřebujeme - což asi taky moc splněno nebude. Jeden jízdní pruh je taky dost problém - ovšem znám horské silničky (a lesní cesty), kde při (výlučně) místním provozu (a nízkých rychlostech a výhybnách) to zas problém není. Jenže to je spíše pro traktory ..... Noa ? Taky dobré .... IMHO vidím značné využití zejména ve větších aglomeracích - tramvajové trati. Náhrada za betonové středové panely, nutno ještě vyřešit přechodový díl k asfaltové vozovce - a je po problému. Ovšem místo hliníkových vyrovnávacích lišt (rychlá montáž x snadné zcizení) bych to raději řešil výplní z vibrovaného štěrkopísku (námět pro ekology - a co recykláty ?). Ideální pro příměstskou dopravu (t.zv. tramvajovlaky). Kdo z nás v centrech měst občas nepředjede "po kolejích ? Třeba v Brně to je (nebo bylo?) běžné. Přilnavost (koeficient prokluzu) na styku guma-guma recyklovaná bude
0 0
možnosti

baryj

9. 6. 2006 9:42
Shrnutí poznatků - díl II
nepochybně lepší, než guma - žulové kostky. Co se bezpečnosti provozu týče - není to v omezování rychlosti, je to v lidech ! No a jako dočasné řešení - jak v diskuzi zaznělo - fajn, ale kdo mi (dopředu) vybuduje tu žel.trať ? Jinak ANO - záleží však na ceně (a termínu) vybudování podkladních vrstev !
0 0
možnosti

Peta

9. 6. 2006 0:17
Blbost
uz vidim, jak jedou dve auta, naborej se a pak je smete vlak a 8 mrtvejch..no nevim nevim, pani inzenyri to asi nedomysleli..
0 0
možnosti

Tom

8. 6. 2006 17:19
Kravina
Silnice soucasne s provozem vlaku? To by na kazdem useku museli mit cetu, ktera kdyz pojede jednou za tyden vlak, tak usek uzavre a cely zkontroluje. Kravina. A schvalne, kdyz jsou nasi "sberaci" druhotnych surovin schopni za noc nepozorovane ukrast hezky kus ocelovych kolejnic, k jakym vykonum by se asi vybicovali s takovym mnozstvim hliniku? ;-)
0 0
možnosti

Moula

8. 6. 2006 13:25
Jooo
Zajímavá novinka , tak za 50 let by to mohlo dojít až k nám          
0 0
možnosti

Banjo

7. 7. 2006 12:47
Re: Jooo
Navíc to má tu výhodu, že v té době už to bude 100% odzkoušená technologie :-) Jen škoda, že se toho už nedožiju...
0 0
možnosti