Diskuze

Nigerijci mohou využít repasovaná PC k vykrádání účtů

Britové prodávají do Nigérie recyklované počítače, které tam pomohou zvýšit počítačovou gramotnost tamních obyvatel. Někteří Nigerijci, známí svou vynalézavostí při vykrádání účtů důvěřivců, však tato PC využívají k získání informací o bankovních účtech jejich původních majitelů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Uko Jesita

19. 8. 2006 14:55
Jednoduche reseni
vysrat se na gramotnost domorodcu, at si tam pochcipaj a sezerou navzajem
0 0
možnosti

Scout_duck

16. 8. 2006 23:20
Jaká je tedy cesta?
Jen tak pro zajímavost, je pro běžného uživatele nějaká rozumná možnost jak bezpečně odstranit data, aby byl disk ještě použitelný?
0 0
možnosti

TM

18. 8. 2006 11:42
Re: Jaká je tedy cesta?
Ano, na WindowsXP:
nejprve data smazat a pak:
 CIPHER /W:directory
(directory může být např. C:\) - přemaže to veškerý "prázdný" prostor na disku.
0 0
možnosti

Radek

15. 8. 2006 21:38
nejlepsi disk = zadny disk
Neni nad starej dobrej Degausser :-) Elektromagneticke pole ten disk tak rozpali, ze ho po 10 sekundach neudrzite v ruce a veskery data jsou pryc, vcetne jemne elektroniky hlavicek atd :) nadhera, bezpecne smazane data = nepouzitelny disk :)
0 0
možnosti

tlk

15. 8. 2006 16:52
Je autor normální?
Pro Boha, co to je za nesmysl? Pane autore, udělejte si pořádek ve faktech. Nigerijci nejsou ti co kradli, Nigerijci patří právě k těm poškozenym. Protože veškerý prachy, který z toho podvodníci získali nejdou do Nigerie, ale někam do zahraničí. Nigerijce si v dopisech vybrali jenom jako kednu z Afrických zemí, kde je vysoká chudoba, je tam ráj obchodníků se zbraněmi a nikdo nemá nic proti distribuci drog a je to jedna ze zemí, kde lcca polovina populace má onmocnění AIDS. To že dostanou PC, neznamená, že se zvýší počet Spamů ve Vaší poště. Ach jo, sám byste se toho měl bát, protože jste opravdu naivní.
0 0
možnosti

Trained.Monkey

15. 8. 2006 16:45
recyklace
Jenze tohle mazani dat by mela provadet spolecnost, ktera tak odborne dela "recyklaci pocitacu".
0 0
možnosti

velky bratr

15. 8. 2006 16:21
Kdyz jsou lide debilni...
Ano, dalsi dukaz o tom, ze pocitac smi pouzivat pouze osoba, ktera premysli o tom co dela. Protoze vetsina uzivatelu je marketingem Mikro$oftu presvedcena, ze se o nic starat nemusi, plati. Inu, plati za svou vlastni blbost a dobre jim tak.
0 0
možnosti

Honza

16. 8. 2006 13:57
Re: Kdyz jsou lide debilni...
A Ty když jezdíš s autem, tak u toho přemýšlíš??
0 0
možnosti

art

15. 8. 2006 14:27
no a co, tak at ctou
Tak co si nigerijec precte na mem spatne smazanem HDD muze byt tak maximalne cislo uctu a co jako s tim bude delat ? Slusny e-banking pouziva klientsky certifikat a to nejlepe na cipovce a i kdyz byl certifikat na disku a byl spatne smazany je k nemu treba heslo. Pokud to neni 12345 apod. jsem celkem v klidu. Cisla kreditek v zabezpecenem formulari se pokud vim na HDD neukladaji.
0 0
možnosti

lachta

15. 8. 2006 21:05
Re: no a co, tak at ctou
a kolik lidí si ten certifikát uloží zrovna na pevný disk a heslo také?
0 0
možnosti

Pavel

15. 8. 2006 13:35
Hm...
Mno trocha paranoidy nikdy nezaskodi. Osobne si myslim, ze ne vsichni obyvatele NIgerie jsou cernosi. Je tam jiste par tisic belochu. Ale uz jenom ty dopisy podle mne pripravovali lide znali. Rozhdone to nebyli ty cerni chudaci nekde na okraji bude s velkymi brisky. Kdyz se hardisk obycejne smaze, pak 99% bezne vzdelanych lidi z IT branze nedokaze z nej nic precist. Kdyz jej zformatujete stylem POMALU, nedokaze to 99.9999% jeste vzdelanejsich. Kdyz jej zformatujete a pote treba prepisete, pak z  principu zaznamu na mg desku to nedokaze nikdo. Tak klidek. Navic to neni o cislech kont, je to o lidech. Obrat blba za ocitacem je mnohem snadnejsi.   
0 0
možnosti

G.J.R.

15. 8. 2006 14:14
Re: Hm...
Doporučuji studium odborné "IT" literatury. Existuje něco jako zbytkový magnetismus. Proto opravdu bezpečné odstranění dat nespočívá ve vymazání a zapsání nových dat, tento postup se musí několikrát zopakovat, už nevím přesně kolikrát a není to jen běžné přepsání, opakované přepisy mají svůj algoritmus......Takže trochu obezřetněji s tím konstatováním ohledně přepisu a principu mg záznamu.......
0 0
možnosti

modem

15. 8. 2006 13:32
.
fdisk to jistí
0 0
možnosti

Jardik2003

15. 8. 2006 14:11
Re: .
Oprava fdisk nestaci. Pokud chcete opravdu bezpecne se zbavit dat, tak se musi cely disk kompletne prepsat. Jsou programy co zapisou na cely disk 0. Takze hodne stesti pri zjistovani zbytkoveho zmagnetizovani plochy disku.
0 0
možnosti

kestrik

15. 8. 2006 13:25
Ja to rikam porad.....
Cerna vopice se nauci triky jak co nejrychleji k penezum velmi snadno. Horsi je to s praci.
 
0 0
možnosti