Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kufříková nukleární bomba: Energie sbalená na cesty

Teprve po letech archivy vydávají další tajemství o vývoji a testování jaderných zbraní. Jak vznikla a co dokáže kufříková jaderná bomba?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bakelit

Ha ha ha

RvRvRv

apríl a většina se nechala nachytat ;-D

0/0
4.1.2007 17:41

dfsf

dsffdsfds

dsffdssfddsf

0/0
4.1.2007 17:40

zdenek zoubek

je tu

>-neutrony  tam potřebujes abys moch odstřekit jádra

0/0
11.10.2006 17:48

TomášM

Je to fake

sice to připomíná technické řešení bomby co byla svržená na Hirošimu, JENŽE tu sestavit je zatracenej problém a to i když máte štěpnej materiál.....

0/0
29.9.2006 21:43

Hozik

Blabol

Ještě ke "kufříkovým" záležitostem - když už jsem byl u toho přirovnávání, myslet si že jen tak dokážete do kufříku sbalit jadernou bombu je asi stejné, jako myslet si, že do něj zabalíte motor ze škodovky - teoreticky by to šlo, ale.....

0/0
20.9.2006 1:06

Hozik

blábol

jinými slovy, po přečtení tohoto článku jsem jen čekal, kdy na mne

vyjukne hláška ve stylu: Vědí o nás, chtějí nas dostat apod... vážně

nechápu, jak se článek podobného ražení mohl dostat do sekce "technika"

0/0
20.9.2006 0:54

Hozik

Blábol

I když myšlenka je zajímavá a její zveřejnění pobuřující, jsem si jist, že návod na výrobu atomové bomby je zdarma přikládán ke každému kilogramu uranu nebo plutonia, které koupíte na černém trhu v bývalém sovětském svazu, což není v žádném případě dražší nebo náročnější záležitost než například nákup vašeho prvního Ferrari. To, že takový materiál je třeba pro výrobu jaderné bomby dále čistit a destilovat(ač jste za nej zaplatili pár milionů EUR), už v novinkách typu Blesk nezjistíte. A že pro financování takového čištění jsou třeba prostředky, jakými vládne snad jedině stát už teprve ne. Abych shrnul co chci k tomuto článku říct - myslet si, že jen díky teoretickému základu jste schopni postavit jadernou bombu je to samé, jako když si myslíte, že po shlédnutí filmu se Segalem se z vás stanou mistři bojových umění -

0/0
20.9.2006 0:54

Hozik

blábol

Tak nevím, nad čím se usmívat dřív ... asi takhle, kritické množství radioaktivního materiálů nepřímo úměrně závisí na poločasu rozpadu (pro uran 235 je to zhruba 25 kg při čistotě 99,8%, a taková se dosahuje velice těžce) - příkladem - pro jadernou bombu typu Hirošima by bylo potřeba asi 63 kg uranu 235 (asi 85%, což je dosažitelné při pár letech úsilí a pár desítek milionech EUR), která by v současnosti už nevybuchla, protože část uranu by se přeměnila na jiné prvky a v bombě by nebylo dostatečné (kritické) množství štěpitelné látky. Takže technicky vzato je možné vyrobit atomové nálože velikosti kulky, pokud vám ovšem nevadí, že se během pár týdnů promění v olovo. Podobně je to s oněmi dramatickými kufříky - ať už bylo náplní plutonium nebo uran, v současné době (pokud je náhodou nevyráběli v jednom z mnoha receptářů) nebudou funkční.

0/0
20.9.2006 0:53

Dawid

Re: blábol

Poločas přeměny je doba, za kterou se přemění polovina celkového počtu atomárních jader ve vzorku. Pro konkrétní izotop je konstantní. Má hodnotu od zlomku sekundy až po milióny let. Často se používá i termín poločas rozpadu, ale ten je méně obecný, protože ne každá radioaktivní přeměna představuje rozpad (například vyzáření fotonu gama záření z excitovaného jádra).

Stabilita izotopu se určuje právě na základě poločasu přeměny. Stabilní izotopy jej mají nekonečný, jádra se samovolně nepřeměňují. Za stabilnější je považován izotop s větším poločasem přeměny, protože jeho nuklidy v průměru déle vydrží být tím, čím jsou.

Uran 238U - 4,468 miliard let

0/0
25.1.2007 0:50

5ta1da

Kpirka

Kopirky z iDnes!  Kopirky z iDnes! Kopirky z iDnes!

CTR+C a CRTL+V umi pouzivat kazdy!!

Kompletne ukradeno z http://www.eden-x.cz/

Kopirky z iDnes! Kopirky z iDnes! Kopirky z iDnes!

0/0
19.9.2006 17:02

aleff

Re: Kpirka

no, myslím, že nadešla chvíle, aby i bezmozek jako dostal malou lekci.

1) rosťa jančar mě kontaktoval, protože ho nukleární série na našem webu zaujala

2) když mě seznámil se svým záměrem použít části našich textů pro trilogii článků na technet.idnes.cz, setkali jsme se osobně, probrali jsme, co lze a co nelze a dohodli jsme se

3) když dal rosťa články dohromady, zaslal mi je před otištěním k autorizaci, kterou jsem potvrdil a která vyjadřovala můj souhlas s použitím textů z eDen-X pro technet.idnes.cz

vy i ten moula z britských listů štěpán kotrba, na kterého mě upozornil kamarád, jste prokázali jen nadměrnou neschopnost porozumět psanému textu a jeho významu, když nechápete ani pojem "krádež" a pletete si ho s pojmem "dohoda". gaussova křivka je ve vašem případě hodně nemilosrdná. aleff / www.eDen-X.cz

0/0
19.9.2006 22:52

Telemaster

A další transurany?

A co další transurany? K nadkritickýmu množství by jich mohlo stačit míň. Jsou všechny opravdu ještě těžší na výrobu než Pu?

Jakpak by se asi majitel takový bomby dneska přesvědčil o její funkčnosti?

No, ještě že ti údajní teroristi zapomněli nedávno v Kielu na nádraží jen obyč trhavinu.

0/0
19.9.2006 8:59

RampaMcKvak1

Ha, ha, ha

Babičko, babičko, chytili Fantomase!!!

Ha, ha, ha.....

0/0
18.9.2006 20:34

obc

fantasmagorie

Článek o studentech jsem sice nečetl, ale vzhledem k tomu, že měli pouze veřejné zdroje (tj. odborné knihy a časopisy) v době studené války, kdy se utajovaly i rozměry ešusů, tak pochybuju, že dali dohromady víc než schematické znázornění bomby, o praktickém využití vůbec nemluvím.

0/0
18.9.2006 18:54

Stíhací vzducholoď Karel

to je tedy článek

Z běžně dostupných materiálů postavit za tři měsíce bombu? Hned si skočím vedle do sámošky pro trochu plutonia.. Rv

0/0
18.9.2006 17:03

Thyronx

Mozna senzace chtivy clanek

ale pravdy je na nem hodne a nebezpeci ze se jaderne zbrane dostanou do rukou teroristu je otazka casu. (Pokud je uz nemaji). Pak uz se bude piskat jejich pisnicka a nebo,...... a kdo ze jim zacne lezt do zadku? Hadejte!

 Takove staty jako ceska kotlina, a EU vubec. Vesmes ty zbabele staty, ktere se nikdy nedokazaly ubranit ani samy a ani se o to nepokousely.

0/0
18.9.2006 16:08

Desperado

Re: Mozna senzace chtivy clanek

Jo zato ty jseš geroj asi co?! Takové silácké internetové kecy o tom, jak je EU zbabělá a JúEsEj tam je všechno nej mám nejraději, ty "Američane z Vysočan". Sám jsi z té "zaprděné kotliny" jménem ČR a teď děláš ramena, že jako teď bydlíš v U.S.A. kolika válek si se zůčastnil? Byl jsi vůbec na vojně ty hrdino?! Když tak pořád pliveš na EU a na ČR. Fakt je tady na ty tvé trapácké kecy o hrdinných Američanech každý zvědavý. :-/

0/0
18.9.2006 16:36

Pylorus

Re: Re: Mozna senzace chtivy clanek

Chacha ... zvedlo te to ze zidle, uprdeny Svejku! ;-€

0/0
19.9.2006 8:54

TechHned

Re: Re: Re: Mozna senzace chtivy clanek

Tak jsem ti zanadaval ty inteligente, ale ono to vše vyfiltrovalo. Takže ti řeknu, že bych ti chtěl jednu vpalit do ciferníku. To Švejk uměl také, jen ty to asi nevíš.

0/0
19.9.2006 9:37

TechHned

Re: Mozna senzace chtivy clanek

Ano. Většina Čechů jsou Švejci. Dokud se jich něco přímo netýká, nic neudělají. (já bez výjimky také).  Američany ze srdce nesnáším. Ale Čechy kteří zapomínají na svou národnost a hlásí se jinam a ještě mají tu drzost se tím chlubit, bych všechny dal do pytle a máchal ve Vltavě dokud by se hýbali. Když nevíš kam patříš tak táhni a už se nevracej!

0/0
19.9.2006 9:24

Ebo

hmm..

já bych raději překopal auto na benzín na auto na vodík / CNG .. než se drbat s něakou bombou..

0/0
18.9.2006 15:29

Tom

Chjoo

iDnes opet prokazal svou neschopnost. Jako odborneho konzultanta si vybrat cloveka, ktery o dane problematice vi jen to co vycte na netu. Staci kdybyste meli redaktory, kteri umi anglicky a zvladnete to lepe:)

0/0
18.9.2006 14:35

aaaaaa

a sakra

právě jsem zadal do googlu "suitcase bomb", akorát jsem zapomněl, že jsem příhlášený ke svému google účtu. Počítám, že vlepším případě jsem právě propásl možnost dostat americké vízum, v tom horším jsou za pár hodin u mě...

0/0
18.9.2006 14:05

Berosh

Re: a sakra

To je prece jedno jestli ses prihlasenej, nebo ne...

0/0
18.9.2006 14:12

lachta

Re: a sakra

nemáš se nějakou registrací stávat součástí matrixu.

0/0
18.9.2006 21:40

jirrii

..Nadpis...

Energie sbalená na cesty....fakt černý humor ;-) k obsahu článku se moc nevyjadřuji, jen oceňuji pokus o popis nedávné minulsti, jakoliv  povedený nebo nepovedený...asi jsem moc líný na hledání na netu ... ale jelikož nevládnu angličtinou jsem rád za každý česky psaný článek :)

0/0
18.9.2006 13:19

TechHned

Lacine senzace

Laciné senzace podložené plácáním do vody určené čtenářům bulvári a divákům komerčních televizí.

Američani udělají vše aby mohli zvyšovat výdaje na zbrojení a špiclování lidí. Vypustí jakoukoliv dezinformaci a polopravdu, udělají divadlo, dokonce i malé války, jen když se jim to hodí do krámu.

0/0
18.9.2006 12:58

Thyronx

Jsi kreten

Z lacine senzace muze byt i Cesko pouze historii. Ono totiz vubec nezalezi kde a kdy to bouchne.

Jaderne zbrane maji byt v rukou pouze zodpovednych zemi. Tedy demokratickych.  Teroristum jde jen o jedno. Znicit treba celou civilizaci s co nejvetsim poctem mrtvych a kde? Kdekoliv na svete !!!

0/0
18.9.2006 16:05

qqq

Re: Jsi kreten

Je fakt, že kdo viděl film Vrtěti psem v kontextu s tehdejším prezidentem USA, tak se až zhrozil... Pokud se někdo zajímá o dějiny zpravodajských služeb a jejich operací po II. sv. válce, tak se jen pousmál, že někdo konečně vyšel s pravdou ven.

Paradoxně film předběhl dobu, protože vyšel jen několik týdnů před "Lewinska gate" a ta analogie skutečnosti a kroků americké administrativy byla až příliš těsná :-/

0/0
18.9.2006 16:19

TechHned

Re: Jsi kreten

Rad bych tě opravil: S tvým "Jaderne zbrane maji byt v rukou pouze zodpovednych zemi." nemohu souhlasit.

Chce se mi anarchisticky říct: Buď všichni nebo nikdo! :-D

0/0
19.9.2006 9:29

Ranajkus

Sklamání nad úrovní článku

Článek je skutečně velmi slabý... Připadá mi jako reklamní leták na některou z "ekologických" organizací. Návodů jak si postavit doma jadernou bombu jsou na internetu spousty. Proto je zarážející proč krajiny co tak velmi usilují o vlastnictví nukleární zbraně jsou doposud neúspěšné. Stejně tak informace, že superterorista Usama Bin Ladin vlastní 20 kufříkových jaderných zbraní je nesmyslná. Proč je doposud nepoužil?

0/0
18.9.2006 12:49

TechHned

Re: Sklamání nad úrovní článku

Proč je doposud nepoužil? :-D Protože žádný Usáma není. Až bude CIA chtít, tak ji použije.;-)

0/0
18.9.2006 13:00

návody?

Re: Sklamání nad úrovní článku

pokud by na netu byly skutečné návody, tak by jaderné zbraně měla každá afriká diktatura. Co se tak asi stalo s veřejně dostupnými informacemi?

0/0
18.9.2006 16:09

x

Re: Re: Sklamání nad úrovní článku

Problem neni vyroba zbrane, ale ziskani prave plutonia, ci vysoce obohaceneho uranu - to je totiz ten zcela zasadni problem - ktery jim v tom nastesti brani...

0/0
4.3.2007 3:10

qqq

..

No on již ten název článku:

Kufříková nukleární bomba: Energie sbalená na cesty

;-D;-D;-D Fakt reklama na Temelín ;-D;-D;-D

0/0
18.9.2006 12:00

Baldric

11 oficialne priznanych

ztracenych atomovych bomb ze strany USA je teda hodne silne kafe. U Ruska me to neprekvapuje, v dobe rozpadu federace byla doba divoka, ale na co s evymluvi americani?

0/0
18.9.2006 10:45

Petr

Re: 11 oficialne priznanych

Vrozenou blbost?;-)

0/0
18.9.2006 10:52

xmar

Re: 11 oficialne priznanych

u tech americanu bych to videl spis na nejakou administrativni chybu. Ale jestli rusum chybi ofialne 100 kufriku, tak ve skutecnosti jich nemaj minimalne 3x tolik:))

0/0
18.9.2006 12:27

jirrii

Re: 11 oficialne priznanych

o počtu se nehádám, ale počítají se zde zbraně na ztracených ponorkách a "náhodně" vypadlých bomb z bombardérů...naštěstí neodjištěných... při tom jak si hráli 50 let na vojáky se občas staly nehody..a hledej bombu v oceánu....prostě sem tam nějakou nenašli

0/0
18.9.2006 13:23

Baldric

Re: Re: 11 oficialne priznanych

Jo, uz jsem se podival, ze vetsina z tech 11 je z ponorek. Nicmene co ten zbytek? I kdyby se jednalo jen o jednu, tak to je divne.

0/0
18.9.2006 17:26

conan

atomová válka už proběhla !!

soudě podle množství výbuchů (tzv. pokusných) a nikomu to nevadí !//1gr.cz/u/disk/zadek.gif

0/0
18.9.2006 10:30

Kaiten

Video

Nejvic me dostal odkaz "Prectete si, jak studenti vyrobili bombu", ktery vede na nejake video o konich. Fakt bomba :)

0/0
18.9.2006 9:45

Goro

Re: Video

Ano, článek je slabý. Autor buď nechtěl, nebo nemohl být konkrétnější (ať už z důvodu absence informací, či jiného)

0/0
18.9.2006 9:48

bláža

Re: Video

Správně tam asi mělo být tohle http://www.gwu.edu/~nsarchiv/news/20030701/

0/0
18.9.2006 10:38

Goro

Myslíte, že je to problém?

Na internetu koluje přesný návod na výrobu jaderné bomby, včetně popisu montáže v domácích podmínkách, VČETNĚ popisu, jak získat potřebné ingredience (i s jaderným palivem). Pro normálního člověka práce na 5 let, přičemž nejdelší dobu trvá sehnání dostatečných financí na sehnání právě toho paliva. Vlastní výroby tuším týden.

0/0
18.9.2006 9:42

xb1

Re: Myslíte, že je to problém?

Jasně a pak ses probudil a měl jsi ruku v nočníku co? ;-D

0/0
18.9.2006 9:43

Goro

Re: Re: Myslíte, že je to problém?

Jak české. Četl jste ten dokument? Konzultoval jste to s někým, kdo této problematice rozumí? Nebo dokážete tak hodně, jak jste předvedl v komentáři?

0/0
18.9.2006 9:46

xb1

Re: Re: Re: Myslíte, že je to problém?

Ne nečetl, ty jsi snad uvedl nějaký zdroj? "Na internetu" to není příliš konkrétní že?  Netvrdím že jsem odborník na výrobu jaderných zbraní, ale i tak mám určitou představu o tom jak se získává obohacený uran nebo plutonium a proto vím že není možné takové zařízení zkonstuovat a provozovat v domácích podmínkách. Nějakou špinavou bombu možná někdy někdo uplácá ale že by si opravdu na koleně vyrobil "skutečnou" nukleární zbraň tomu nevěřím.

0/0
18.9.2006 12:30

falckpeter

Re: Re: Re: Re: Myslíte, že je to problém?

Samozrejme ze vyroba bomby je trivialne jendoducha. Princip jsem mel popsan v 14 letech kdy jsem nekde na pude nasel materialy ktere byli oznaceny jako tajne a obsahovali vse o otakovych zbranich. Patrili strejdovi co delal prave tam kde se testovalo zareni (napr kalibrovali medicinske roentgeny, nebo merila ucinost ruznych stineni).

 Kazdopadne problem bude prave ono palivo, zkusit ho koupit je nejsnazsi cesta do kriminalu. A predevsim zadny africky stat si to nedovoli protoze to zaprve neutaji (takovej cernousek co se to sozvi emigruje s celou familii a s bonusem par milionu usd dozije nekde v CA) ale to ze bez testu (ostrych) nezalozi zadny stat utok na "domence".

0/0
18.9.2006 16:23

Goro

Re: Myslíte, že je to problém?

A abych nezapoměl, sehnání plutonia je tam popsáno čtyřmi způsoby podle toho, jak moc chcete riskovat (a s tím spojená časová náročnost). Tolik pro ty, kteří tvrdí, že je to blábol a že to nejde udělat.

0/0
18.9.2006 9:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.