Diskuze

Nejdelší podvodní kabel pro elektřinu je mezi Austrálií a Tasmání

Nejdelší podvodní kabel pro elektřinu musí překonat Bassův průliv v hloubce 70 metrů pod hladinou. Podmořský úsek má délku 290 kilometrů. Kabel umožňuje poslat z Tasmánie do státu Victorie v Austrálii až 600 megawattů elektrické energie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

The ONE

30. 9. 2006 23:17
Nejdelší kabel???

Co je to zase za lži, nejdelší podvodní  kabel jsem vytlačil dnes ráno JÁ!!!!!!. A stálo mě to jen včerejší oběd ;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Milkman_Dan

29. 9. 2006 14:03
Nejlepsi jsou,

AC/DC a song High Voltage....;-D

0 0
možnosti

Laik

28. 9. 2006 12:48
Balony

Dobry den,

prosim o vysvetleni, k cemu jsou na trasach VN a VVN vzdy na hornim lanu navleceny barevne (vetsinou cervene) balony ???

Kvuli vrtulnikum, ptakum ???

omlovam se za trochu off topic :)

0 0
možnosti

qwerty

28. 9. 2006 12:51
Re: Balony

Kvůli vrtulníkům a letadlům ;-)

0 0
možnosti

albert

28. 9. 2006 11:03
a co ty ztraty

Porad se mluvi o ztratach, ale jake ty ztraty, rekneme na 100 km, vlastne jsou? Ma nekdo odhad?

0 0
možnosti

Enik

28. 9. 2006 13:23
Re: a co ty ztraty

To se takhle nedá jednoduše plácnout. Statisticky se v naší energetické síti ztrácí 8-10% výkonu. Toto číslo je závislé na okamžitém zatížení sítě. Některé ztráty jsou zřejmé a mají trvalý charakter. Jsou to většinou svodové a kapacitní ztráty na vedeních. Stejně tak i magnetizační ztráty v transformátorech. Některé ztráty jsou přímo závislé na zatížení sítě. To jsou ztráty způsobené činným odporem vodičů a jejich ohřevem. Energetická ztráta na vodiči je přímo úměrná jeho odporu a druhé mocnině protékajícího proudu. Na vedení VVN o délce několika set km s činným odporem vedení řádově jednotek Ohmů, tak při zatížení 1000A, vzniká ztráta až několik MW.!!

0 0
možnosti

Zdenek

27. 9. 2006 10:35
usměrňovač

Tyristory se používají nejen jako usměrňovač, ale jako usměrňovač na jedné straně vedení a jako střídač na druhé straně. Jaké tyristory jsou vůbec použity? Normální, GTO či GCT....

0 0
možnosti

wildge

27. 9. 2006 20:33
Re: usměrňovač

A navic neni ani tak problem je zapnout, jako rozepnout.

0 0
možnosti

Martin

27. 9. 2006 9:16
AC vs DC

Může mi prosím někdo vysvětlit jaké že to nepříjatelné ztráty energie se dějí v přenosu AC proudu oproti DC proudu ? Určitě to totiž bude hodně zajímat nejenom ČEPS, protože v ČR se přenáší elektřina taktéž na stovky km.

Nebude to spíše tak, že když se použije DC proud, tak ušetřím 1/3 za měď (nebo z čeho ten kabel je) v kabelu oproti třífázovému AC proudu ? Na 270 km to hodí docela slušný peníz.

btw. Tyristor nemá ventil, tyristor má řídící elektrodu, angl. Gate.

0 0
možnosti

R.Jančar

27. 9. 2006 10:07
Re: AC vs DC

zařízení z tyristorů se nazývá v terminoligii a překladu Simensu ventil

0 0
možnosti

R_R

27. 9. 2006 9:16
Kolbenka

Podobnou technologii, ale pro rizeni motoru v tezebnem zavode Krivoj Rog pouzivala CKD uz pred ctvrt stoletim. A spinani tyristoru pomoci optiky byla nutnost z uplne jineho duvodu. Obrovske elektricke pole bylo natolik silne, ze bez optiky se tyristory zapinaly vesele samy. K  chlazeni tyristoru se pouzival olej kterym mel vedle vlastni chladici halu.

0 0
možnosti

Rosťa Jančar

27. 9. 2006 7:38
upřesnění

odstavec nad slovníčkem je popis k úvodnímu obrázku, na fotografii v závěru textu jsou usměrňovací ventily (termín Simemsu)řízené laserem

0 0
možnosti

123

27. 9. 2006 6:49
a

co to psalo za technickýho ignoranta...?

0 0
možnosti