Diskuze

Nic o tom neví, jen to prodává. Jak se školí prodejci spotřební elektroniky

Asi každý někdy v obchodě zažil situaci, že potřeboval nějaký výrobek předvést nebo se o něm dozvědět něco podrobnějšího. V takovém případě pak osloví prodávajícího … a leckdy zjistí, že ten o výrobku také neví zhola nic. Jak je to možné? Přijali jsme pozvání na školení prodejců obchodního řetězce Datart.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Shupa

30. 1. 2007 23:35
Přehled prodavačů

Jsem prodejcem v Datartu.

Řekl bych asi tohle:

1. je to o lidech, o náladě, o dni a o mnoha podobných faktorech, co ovlivňují každěho člověka (prodejce, učitele, vrátného...)

2.

V Datartu jsou zaměstvávi trvalí prodejci a brigádníci. Obojí má své

výhody pro kupujícího. Prodejce ví více věcí o přístroji, ale často vám nabídne hlavně to, co chce prodat. Brigádník má často méně informací, ale obvykle nabídne to, co by si koupil on. Chtěl bych dodat. Každý kdo si tu práci zkusí, se na prodejce začne dívat trochu jinak. Za prodavače bych argumentoval asi takhle. Prodávat např. počítače je něco jiného, než prodávat počítače, rádia, televize, mobily, pračky, vysavače zároveň. každy prodavač má sice v Datartu určité zaměření, ale pokrývá asi 1/4 - 1/2 prodejny. Je pravda, že člověk se snaží vědec dost, ale nemůže opravdu vědět všechno. A taky, sortiment se v Datartu mění dost často...

0 0
možnosti

Shupa

30. 1. 2007 23:33
Přehled prodavačů

Jsem prodejcem v Datartu.

Řekl bych asi tohle:

1. je to o lidech, o náladě, o dni a o mnoha podobných faktorech, co ovlivňují každěho člověka (prodejce, učitele, vrátného...)

2. V Datartu jsou zaměstvávi trvalí prodejci a brigádníci. Obojí má své výhody pro kupujícího. Prodejce ví více věcí o přístroji, ale často vám nabídne hlavně to, co chce prodat. Brigádník má často méně informací, ale obvykle nabídne to, co by si koupil on.

Chtěl bych dodat. Každý kdo si tu práci zkusí, se na prodejce začne dívat trochu jinak.

Za prodavače bych argumentoval asi takhle. Prodávat např. počítače je něco jiného, než prodávat počítače, rádia, televize, mobily, pračky, vysavače zároveň. každy prodavač má sice v Datartu určité zaměření, ale pokrývá asi 1/4 - 1/2 prodejny. Je pravda, že člověk se snaží vědec dost, ale nemůže opravdu vědět všechno. A taky, sortiment se v Datartu mění dost často...

0 0
možnosti

Anonym

27. 11. 2006 1:03
Problém jinde

Jsem z oboru a to co ted napíšu asi mnoho lidí nepotěší.Pracuji v oboru audio/video už nějakých 15 let a za tu dobu mám velice solidní znalosti v téhle oblasti(nejen povrchní,ale celkem i dost do hloubky).Školení jsou ve firmách typu Datart,Electroworld apod.dvojího druhu.Školení,které popisujete je takový bonbonek pro pár vyvolených(většinou vedoucích oddělení).Prrodavačům je pak jen tlumočeno o čem se zhruba na školení jednalo.Daleko důležitější školení a pravá vymývárna je tzv. strategické školení,kdy je prodavačům natloukáno do hlavy(mnohdy dost nevybíravě),jak co nejvíce zákazníka obalamutit a obrat o peníze(aneb kšeft na prvním místě).Nečekejte proto v marketech tohoto typu odborné rady.Prodavači jsou naprosto bídně placení a je od nich očekáván hlavně výkon a vytváření zisku za každou cenu.

0 0
možnosti

Lanta2004

27. 11. 2006 1:04
Re: Problém jinde

Mnohdy na místa prodavačů firmy nabírají brigádníky,kteří oboru naprosto vůbec nerozumí a jediným důvodem pro zaměstnávání těchto lidí je úspora peněz za mzdy.Na kvalitě prodejce už dávno těmto firmám nezáleží.To jsou jen kecy.Kvalitní prodavače a profesionály hledejte jinde - v malých specializovaných krámcích(například firemních prodejnách jednotlivých značek),kde pracují většinou lidi s opravdovým zájmem o obor a s opravdu hlubokými znalostmi získanými většinou dlouholetou praxí(tyto firmy si přísně vybírají zaměstnance podle jejich znalostí),kde zaměstnavatel neklade hlavní důraz na drill a na finanční zisk za každou cenu...

0 0
možnosti

cap_John_H_Miller

26. 11. 2006 16:38
!!!

Nic o tom neví, jen o tom píše.

Jak se školí redaktoři Technet.cz (Y)

0 0
možnosti

TOM

25. 11. 2006 10:41
Lež o školení

Právě jsem dočetl článek od pana Nývlta amusím se ozvat. Máte úplnou pravdu o systému a postupu při školení u společnosti PHILIPS - taky jsem jich pár prošel a to jak audio - video tak na dorbné spotřebiče ( kuchyňku ). Až do tohoto bodu píšete úplnou pravdu, ale školení, které se koná 1 až 2x do roka se účastní velice omezená skupina lidí - vyvolených. Klíč pro pozvánku je celkový obrat u dané značky a tak se tohoto školení účastní vesměs velkoobchody a hlavně lidi, kteří to mají jako výlet spojený s dárkem, který obdrží na daném školení včetně oběda. Tímto článkem velice křivdíte těm co se nemají šanci dostat na dané školení. !!

0 0
možnosti

elkezd

25. 11. 2006 9:43
online_nakup

ja uz vubec nic nakupuji u datartu electrowold atd...jsou to proste predrazene neprivetive kramy...at lidi uci koupit na internetu a tam najde taky ty potrebene informace...hezky den vsech fanouskum internetu

0 0
možnosti

tlachi

26. 11. 2006 20:26
Re: online_nakup

.. jj datart ... drahé .. a prodavač ani nevěděl co je čipset základní desky v PC :)

0 0
možnosti

Furby

24. 11. 2006 19:06
Vážení podavači

Vážení podavači z Datartu.Nedávno jsem navštívil Vaší provozovnu v MB.K Vaší smůle jsem z oboru,takže jsem pouze cvičně žádal obsluhujícího o radu ohledně jisté elektroniky.První prodavač po dotazu utekl s odůvodněním,že prodává pouze PC.Po cca 10 minutách čekání přišel druhý prodavač a začal luštit rozdíl jednotlivých modelů na popiskách zboží.Tak jsem mu to v klidu vysvětlil a odešel jsem.A ještě něco,jestli tu práci nechci vykonávat tak to zkuste na úrovni obyčejného dělníka ve fabrice.Vyděláte si více,ale za něco pánové.

0 0
možnosti

Jose Nepřijel

25. 11. 2006 8:48
Re: Vážení podavači

Jé další chytrák, co si něco nastuduje a pak dělá chytrého, hlavně když někoho utře...:-D

0 0
možnosti

Jer

24. 11. 2006 10:24
Pecko

Jóó, tudle jsem se bavil v Dat... poslechem, jak prodavač vychvaluje pecko. Na zákazníkovi bylo vidět, že neví, která bije, a tak vychvaloval a vychvaloval. To nejdůležitější na počítači je vestavěná čtečka karet ... no fakt nevím, asi jo, bez toho to asi nebootuje ... Nezapomenu na obličej prodavače v elektrowo..., když jsem scháněl kazeťák s USB vstupem :-D Co to je, se mě ptá? No nic, já si stejně myslím, že zákaznící bez trošky technického povědomí jsou stejně ztraceni a zbývá jim jen marketingová lhavá ommáčka.

Jarda

0 0
možnosti

Jose Nepřijel

25. 11. 2006 8:49
Re: Pecko

Kazeťák, jo?...:-)

0 0
možnosti

novy3

23. 11. 2006 23:43
Prodavač v Datartu

Jinak ať žije Black sky. Zasvěcení ví

0 0
možnosti

novy3

23. 11. 2006 23:41
Prodavač v Datartu

Ad 1 plážák ) CD přehrávač ať se nedivý že ho nikdo nechce obsloužit -nic z toho nemám, tak co bych se namáhal.

0 0
možnosti

Jose Nepřijel

25. 11. 2006 8:50
Re: Prodavač v Datartu

Ty jsi taky tuňťa, jak říká můj kolega...:-) Ale v jádru máš pravdu a s BlueSky taky, ale prý se na tom zapracuje, na žabácích...:-D

0 0
možnosti