Diskuze

Co udělá pilot letadla, když mu na hlavu míří pistole? Letecké katastrofy

V dalším díle seriálu o velkých leteckých katastrofách se podíváme na palubu letadla, kterého se zmocnili islámští teroristé. Co dělá posádka, piloti, kapitán? Kdo všechno se na zásahu podílí a co se mezitím děje cestujícím?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MiG

7. 2. 2007 21:05
zbyteční mrví

    Já hlavně nechápu proč se na ně nevrhla posádka a pasažéři už první noc, když tam prý chrápali všichni ti únosci až na jednoho.

    Dělá se to tak, že se seřídí hodinky a v přesný čas je po všem během pár vteřin. Ani by nepořebovali zbraně, stačili by jim ruce případně pěsti.

    Nebo mi chcete říct, že je problém najít mezi 170 lidmi pár chlapů? I kdyby se to zvrtlo, tak by to odnesl maximálně jeden - k čemuž nakonec stejně došlo a navíc k mhoda dalším zraněním.

    Ale hlavně riskovali, že zemřou všichni, což se klidně mohlo stát.

0 0
možnosti

gofry

11. 2. 2007 9:41
Re: zbyteční mrví

To je škoda, že si v tom lietadle nebol, určite by si sa na teroristov s radosťou vrhol. Ale osobne sa domnievam, že iba táraš nezmysly, pretože sedíš doma na zadku a živého teroristu si v živote ani nevidel.

0 0
možnosti

Roman55

7. 2. 2007 18:40
A co bomba?

Zpět k tématu, nikde se nepíše, co se stalo s bombou, proč ji nakonec nepoužili? Vše nasvědčuje tomu, že byli amatéři. Zásahová jednotka si medaile nezaslouží, protože mohli být mrtví všichni. :-©

0 0
možnosti

AF

7. 2. 2007 10:50
Paliva bylo dost

Co se píše na Wikipedii, tak s nedostatkem paliva to byla lež, kterou piloti na tajný pokyn řídící věže řekli únoscům:

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_8969

0 0
možnosti

Atol

6. 2. 2007 23:46
Omyl producentů

Tento poslední díl do seriálu moc nepatří, protože se se nejednalo o selhání techniky ani lidí. Terorismus, ať už v letecké dopravě nebo obecně  jistě zajímavé téma, ale měl by to být tématicky jiný seriál.

Pokud chtěli autoři natočit seriál o leteckých něštěstích, měli spíše zdokumentovat srážku dvou B 747 na Kanárech v r. 1977 nebo pád téhož typu společnosti JAL v r. 1985. V obou případech bylo lajdáctví, neprofesionality a souhry nešťastných náhod až dost.

Co se týče posledního dílu, ukázalo to jak jsou francouzské jednotky "elitní". Mít téměř 2 dny času na přípravu, dobře znát typ letadla, které mají vzít útokem, který proběhne na domácí půdě a nakonec použít schůdky, které výškově nepasují a tím zdržet vpád útočníků do kokpitu už něco vyžaduje. Takto zvorat by to dokázali snad již jen Arabové nebo Italové. Na tuto práci jsou nejlepší kluci z Mossadu, mají s tím své zkušenosti. Ale zásah GSG 9 proti únoscům letadla Lufthansy v Mogadišu také nebyl špatný.

0 0
možnosti

patas

7. 2. 2007 2:31
Re: Omyl producentů

Myslím si, že opravdovou profesionalitu projevili operátoři GIGN už tím, že rukojmí, které zachraňovali dostali v pořádku z letadla na svobodu. Mimo to jim ty schody zřejmě zapůjčili pracovníci letištního personálu, svoje vlastní si do akce nevozí. V mnoha případech se při protiteroristických akcích sice naplánují detaily do posledního momentu akce, ale vždy něco nevyjde. A v této situaci nastupuje obzvlášť do popředí výcvik, schopnost reagovat a rozhodovat se dle momentální situace. Při této akci duchapřítomně zareagoval jeden z operátorů, který se ze schodů vrhnul na dveře, které otevřel (na snímcích je to vidět, mimo to vycházím i z jiných pramenů). GIGN patří právem mezi elitní protiteroristické jednotky. Co se týče Murphyho zákonů přečti si první knihu Richarda Marcinka. Mossad je především zpravodajská služba, Israel má jiné vlastní jednotky určené k protiteroristickým akcím.

0 0
možnosti

area51

6. 2. 2007 19:30
Letecké katastrofy?

Tenhle příběh považuji za katastrofu lidské mentality nikoli letadla ... tohle z technikou a chybujícím lidským faktorem nemá nic společného. Celá tahle série o lidském neštěstí má i jiné příběhy,  více zaměřené na techniku a se šťastným koncem. ČT1 - absolutně vedle Rv

0 0
možnosti

Kocourek.Mikes

6. 2. 2007 17:18
Ptá se letuška arabskeho cestujícího ...

Ptá se letuška arabskeho cestujícího:

"Mohu Vám nabídnout drink?"

Arab na to: "Ne, děkuji, za chvíli budu řídit".

LOL;-D

0 0
možnosti

marte

6. 2. 2007 16:22
muslimy preventivně nepouštět na palubu letadel...

ani na naše území. Jsou velké nebezpečí, tak ať si zůstanou ve svých zavšivených dírách... ;-DRvV[>-]

0 0
možnosti

HarryIKeogh

6. 2. 2007 18:43
Re: muslimy preventivně nepouštět na palubu letadel...

...tebe by neměli pustit ani ze dveří!...

0 0
možnosti

stockholm

6. 2. 2007 14:56
nějak mi nehrajou ty roky

byl to rok 1994 a o 9 let později jak píše komentář byl New-york.

0 0
možnosti

Jim

6. 2. 2007 14:44
Titulek

Pánové, čtení poutavé, ale jak jste přišly na ten titulek? Vždyť slibujete odpověď, kterou čtenář nedostane!;-€

0 0
možnosti

Pedol

6. 2. 2007 14:54
Re: Titulek

Číslo sury: 5, Verš: 51

Vy, kteří věříte! Neberte si židy a křesťany jako přátele, neboť oni jsou si přáteli jedni druhým. Kdokoliv z vás se s nimi přátelí, ten stane se jedním z nich a Alláh věru nepovede lid nespravedlivý.

Číslo sury: 9, Verš: 5

A až uplynou posvátné měsíce, pak zabíjejte modloslužebníky, kdekoliv je najdete, zajímejte je, obléhejte je a chystejte proti nim všemožné nástrahy! Jestliže se však kajícně obrátí, budou dodržovat modlitbu a dávat almužnu, nechte je jít cestou jejich, vždyť Alláh je věru odpouštějící, slitovný.

0 0
možnosti