- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Četl jsem přípěvek,že bylo štestí,že letěli z Toronta do Lisabonu a ne z Prahy do Toronta,že by se jim palivo ztratilo před odletem,Ten pisálek nemá všech pět pohromadě když takový blábol uvede.Co by naši zloději s kerosinem asi dělali?Do auta by to použít nemohli a kdyby tak 47 tun by těžko uskladnili nebo prodali.Viděl jsem ten dokument a musím říct,že to byli machři.Doklouzat 130 km.bez motorů tedy klobouk dolů!Chtěl byh toho pisálka vidět ve simulátoru kde by mu tu krizovou situaci nasimulovali a teď dělej co umíš!Určitě by měl plné gatě.
Měli štěsti, že letěli z Toronta do lisabonu a ne z Prahy do Toronta. To by se jim mohlo palivo ztratit ještě před odletem.
Pak by se pár cestujícich vymlouvalo: "Ne to ja nebyl, to je jen nafta na topeni."
No co ty jsi za debila to se hned tak nevidí.Co by asi dělali se 47 tunami kerosinu a kam to množství asi dali? Do auta se to použít nedá a prodat taky ne.A kdyby tak by asi 47 tun neprojezdili celý život.Chtěl byh vidět co bys asi dělat na jejich místě Ty. Měl bys asi plný gatě.
je sam zkreslil, protoze prirucni svitilna je primarne urcena pro nouzove osvetleni kabiny pri pohybu posadky v kabine cestujicich (ma dosah 2-3m) je velmi nepravdepodobne, aby s nim mela neco osvetlovat. Realneji si svitila pri ceste do urcite pozice...
Pro vice informaci doporuciji oficialni stranky NTSB (neco jako "Mezinarodni organizace pro vysetrovani leteckych nehod") a protokol z vysetrovani, kde je presne uvedeno co, kdo, proc a jak....
Osobni pozn.: Verte, ze i prumerna "letuska" je velice kvalifikovany a profesionalni personal, ktery rozumi sve praci (tj. predevsim nouzove postupy a jejich aplikace - zabezpeceni cestujicich) a samozrejme odpovidajici znalost daneho typu. Zkusenosti, ktere maji i z rutinich dennich letu jsou nenahraditelne!!!!
Priklad: Toronto asi dva roky zpet - evakuace vice nez 200cestujicich Air France za 3min (letadlo zacalo horet a pak vybouchlo jiz bez nich) -> pro srovnani, standardni boarding do plne A320 konfig. 174Pax economy trva 25min!!!
ktera nejcasteji ovetluji logo spolecnosti na smerovce, svetlomety osvetlujici kola hlavniho podvozku, pozicni svetla, protisrazkovy majak (beacon) a tzv. strobe light (taky majak) - (blikaji) -> otazkou je, ktera svetla bylo mozne pri nouzovem napajeni z naporove turbiny napajet v souvisloti se zabezpecenim elekriny do vsech nepostradatelnych systemu??? -> dalsi vec je, ze i pri mesicne noci je v techto vyskach oblacnost a zbytky kondenzacnich proudu od jinych letadel, ktere maji zasadni vliv na viditelnost!!!! (Cirry) ¨
4) Kurz a kvalifikace palubnich pruvodcich se krome jazykovych a zdravotnich prepokladu skladaji z tzv. "materialky", coz je velice podrobna znalost letove prirucky (vedet, co kde je za system, jak funguje a tak), byva to prave nejvetsi problem pro uspesne ukonceni vycviku, dost jich na tom pohori!!!! Ti co projdou se stavaji palubnimi pruvodcimi! -> "letuskou nebo stevardem"
5) Posledni vec je, ze autor clanku pravdepobodne vychazel ze zkreslenych informaci, pripadne
Mali ich zavrieť až by sčernali ku*vy a nie pokuta, pche...
Jestli je to stejný dokument, tak se těším na tu část kdy vylétl pilot dírou po předním skle a drželi ho až do přistání, bo jsem to sledoval na NG v polospánku a nejsem si jist, zda jsem dobře rozuměl, že to přežil.
Myslím si, že má, ale zároveň se ptám jestli musí mít skutečně nějaký speciální smysl. Obávám se, že při takovéto filosofii bychom se toho moc nedo(na)četli. Kromě toho, článek má dobrou strukturu, spád i gradaci. Proč kritizovat za každou cenu, navíc něco, co je v rámci iDNES silně nadprůměrné.
Piloti zvládli situaci skvěle, ALE
na jejím vyhrocení se podíleli nemalou měrou. Opakovaně ignorovali chybové hlášení a při přečerpávání paliva jednali naprosto po technické stránce nelogicky!!! Tento seriál o leteckých katastrofách je velmi zajímavý i z hlediska zavinění. Prý ekonomika trhu vše vyřeší (tvrdí různí chytrolíni) Na uvedených příkladech je vidět, že opak je pravdou. Čím více ekonomiky, tím méně bezpečnost.
Spíš technické řešení oněch hlášení a hlavně přílišné množství planých poplachů - kdyby se braly všechny vážně bez ohledu na jejich pravost, nikam by se nelétalo. Takž se nejdřívě zkoumá, jestli je varování pravé - a to podle výsledků FMEA (analýzy možných závad, jejich projevů a důsledků - co se vytváří v průběhu vývoje a doplňuje v průběhu provozu daného typu stroje). A nejpravděpodobnější závady mají být popsány v letovém manuálu spolu s instrukcemi, jak je posádka pozná a co má dělat. A to, že trubičky praskají (nejen lajdáctvím údržby či šéfů, ale třeba i vadou materiálu) neni nic nového pod sluncem, navíc někdo z posádky se o tom nejspíš už dočet (když to podezřívali), ale kapitán uvěřil (z jeho pohledu správně) manuálu, kde se o současné "nízké teplotě" a "vysokém tlaku" nepsalo jako o projevu jiné závady, než vadných čidel...
Ziji v Montrealu a pripad dobre znam. Muj dobry znamy (take ceskeho puvodu) pracoval v te dobe jako marketingovy reditel v Air Transat. Ve chvili katastrofy projednaval pronajel prave tohoto letadla firme El Al, ktera se chtela vratit na montrealsky trh. Obchod byl blizko k uzavreni, ale nakonec se pochopitelne smlouva nepodepsala. Nasledky pro AT byly velke. Ztratili ETOPS a tim padem prisli o dalsi sezony charterovych letu mezi Kanadou a Japonskem (to tez zaridil muj znamy rok predem). A pak nastal 11. zari. Za dalsich pul roku konec hvezdne kariery u firmy, ktere vydelal miliony dolaru. To vse nemohl absolutne ovlivnit. Nyni zije v Praze a venuje je kulturni oblasti. Na zaver: AT velmi dobre prosperuje jako operator charterovych letu dodnes.