Diskuze
Nový Boeing 787 Dreamliner: konstrukce a výroba superletadla
Děkujeme za pochopení.
Agent000
Delta Křídla
spíš by mě zajímalo kdy budou letadla do tvaru delta-křídel
Stíhací bombardér Havel
přínos
Hlavní přínos vidím v použití nových materiálů, které konečně odpovídají 21. století. To vyšší pohodlí pro pasažéry ale kromě vyšší vlhkosti vzduchu (stejně záleží, jak to posádka nastaví) moc v ničem nevidím. Větší okna přínos být nemusí, ne každému se to může líbit (a když se rozbije, rychleji vás to vycucne ) a konfigurace sedadel a vnitřního prostoru záleží na každé letecké společnosti.
Petr Leitner
tlak
Nechápu větu "Přínos budou mít i pro pasažéry sedící ve středu letadla - díky
odolnějšímu draku bude možné v širším rozsahu regulovat tlak v kabině."
On je ve středu letadla jiný tlak než vepředu a na konci?
Honza
Re: tlak
Ve středu letadla je myšleno ve smyslu podélné osy a myšlenka o přínosu navazuje na předchozí větu o větších oknech
Už chápeš?
steve
siroke telo
Odborne prelozeny clanek, hlavne to "siroke telo" :))
vlastikw
Dimmovatelná skla
já bych si chtěl koupit ty zatmavitelná skla (kdybych na to měl) ale nezjistil jsem ani zda jsou u nás vůbec k dostání a kolik stojí. Jen kolik je na to patentů atd. Smart Glass či jak tomu říkají je teda pecka, ještě to tak vidět na vlastní oči
jakarte
787
Jsem zvedav kdy se opravdu dostane do provozu.Podle mne bude mit stejne detske nemoci jako Airbus.
synnejvyssiho
jak tam usedají piloti?
Poučte mě někdo... ty sedačky jsou na kolečkách, kolejnicích nebo tam piloti skáčou jako bob-sen-klár přes opěradlo ? Z fotky to poznat není.
Vaclav Nyvlt - Technet.cz
Re: jak tam usedají piloti?
V kokpitu B 787 jsem zatim nebyl, ale u A320 jsou (pokud si dobre pamatuju) sedacky na kolejnicich. Nastaveni a posouvani sedadla je vsak rizeno elektronicky.
Tomáš
trocha doplnění
ahoj, tak několik doplňků..winglet (zalomený konec křídla) je použit na letadlech pro zlepšení letových vlastností = vyšší dostup, tedy nižší spotřeba paliva, větší ekonomika..atd.)
ETOPS .. rožšířený provoz dvoumotorových letadel (Extended Twin Engine Operations) je zvláštní certifikace letadel, kterou musíte mít, aby jste mohli létat pro určitých trasách přes oceán (rozumí se tím trasách, které jsou od břehu dále, než určuje letecký předpis - 50 NM (92,6km) ?? ) maximální současný ETOPS čas jest 210, o čas 240 minut se zatím bojuje, ale ruku do ohně za to nedám, možná už vyhrály letecké společnosti nad lží a nenávistí leteckých úřadů..:-)..to jest čas, za který letoun dosáhne letem na jeden motor cestovní rychlostí vhodného náhradního letiště).
m
zalomene konce kridel
vite nekdo proc ma na konci zalomena kridla pod 90° uhlem? ma to vliv na letecke vlastnosti?
Honza
Re: zalomene konce kridel
Ano, nižší hluk a spotřeba paliva (u standardního zalomení křídel prý až 4% úspora paliva).
Michal
Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?
Domníval jsem se, že všechna letadla létající přes oceán, musí mít čtyři motory. Předpokládám však, že tohle létat přes oceán bude. Nevadí výpadek jednoho motoru?
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Jarní bouře ničila před 100 lety Prahu. Napáchala obří škody
Prahou prošla před 100 lety, 27. března 1924, neobvykle silná jarní bouřka. V části hlavního města...
Administrativní pracovník
Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Praha