Diskuze

Nový Boeing 787 Dreamliner: konstrukce a výroba superletadla

Boeing 787 Dreamliner nabízí luxus a komfort, o kterém zatím cestující jen snili. Díky úsporným motorům a špičkovému vybavení bude létat bez mezipřistání na velmi dlouhé trasy, přičemž může přistávat i na menších letištích. Známe podrobnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Agent000

13. 7. 2007 17:43
Delta Křídla

spíš by mě zajímalo kdy budou letadla do tvaru delta-křídel :-)

0 0
možnosti
SBH

Stíhací bombardér Havel

10. 7. 2007 10:47
přínos

Hlavní přínos vidím v použití nových materiálů, které konečně odpovídají 21. století. To vyšší pohodlí pro pasažéry ale kromě vyšší vlhkosti vzduchu (stejně záleží, jak to posádka nastaví) moc v ničem nevidím. Větší okna přínos být nemusí, ne každému se to může líbit (a když se rozbije, rychleji vás to vycucne ;-D) a konfigurace sedadel a vnitřního prostoru záleží na každé letecké společnosti.

0 0
možnosti
FS

Petr Leitner

10. 7. 2007 8:07
tlak

Nechápu větu "Přínos budou mít i pro pasažéry sedící ve středu letadla - díky

odolnějšímu draku bude možné v širším rozsahu regulovat tlak v kabině." 8-o

On je ve středu letadla jiný tlak než vepředu a na konci? ;-D

0 0
možnosti

Honza

10. 7. 2007 10:31
Re: tlak

Ve středu letadla je myšleno ve smyslu podélné osy a myšlenka o přínosu navazuje na předchozí větu o větších oknech ;-)

Už chápeš?

0 0
možnosti

steve

10. 7. 2007 7:56
siroke telo

Odborne prelozeny clanek, hlavne to "siroke telo" :))

0 0
možnosti
VW

vlastikw

9. 7. 2007 22:01
Dimmovatelná skla

já bych si chtěl koupit ty zatmavitelná skla (kdybych na to měl) ale nezjistil jsem ani zda jsou u nás vůbec k dostání a kolik stojí. Jen kolik je na to patentů atd. Smart Glass či jak tomu říkají je teda pecka, ještě to tak vidět na vlastní oči 8-o

0 0
možnosti

jakarte

9. 7. 2007 21:01
787

Jsem zvedav kdy se opravdu dostane do provozu.Podle mne bude mit stejne detske nemoci jako Airbus.

0 0
možnosti
RB

roba21

10. 7. 2007 11:47
Re: 787

Boeing uvádí květen 2008.

0 0
možnosti
TA

synnejvyssiho

9. 7. 2007 20:55
jak tam usedají piloti?

Poučte mě někdo... ty sedačky jsou na kolečkách, kolejnicích nebo tam piloti skáčou jako bob-sen-klár přes opěradlo ;-) ? Z fotky to poznat není.

0 0
možnosti
VN

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

9. 7. 2007 21:05
Re: jak tam usedají piloti?

V kokpitu B 787 jsem zatim nebyl, ale u A320 jsou (pokud si dobre pamatuju) sedacky na kolejnicich. Nastaveni a posouvani sedadla je vsak rizeno elektronicky.

0 0
možnosti

Tomáš

9. 7. 2007 20:13
trocha doplnění

ahoj, tak několik doplňků..winglet (zalomený konec křídla) je použit na letadlech pro zlepšení letových vlastností = vyšší dostup, tedy nižší spotřeba paliva, větší ekonomika..atd.)

ETOPS .. rožšířený provoz dvoumotorových letadel (Extended Twin Engine Operations) je zvláštní certifikace letadel, kterou musíte mít, aby jste mohli létat pro určitých trasách přes oceán (rozumí se tím trasách, které jsou od břehu dále, než určuje letecký předpis - 50 NM (92,6km) ?? ) maximální současný ETOPS čas jest 210, o čas 240 minut se zatím bojuje, ale ruku do ohně za to nedám, možná už vyhrály letecké společnosti nad lží a nenávistí leteckých úřadů..:-)..to jest čas, za který letoun dosáhne letem na jeden motor cestovní rychlostí vhodného náhradního letiště). :-)

0 0
možnosti

m

9. 7. 2007 19:01
zalomene konce kridel

vite nekdo proc ma na konci zalomena kridla pod 90° uhlem? ma to vliv na letecke vlastnosti?

0 0
možnosti

Honza

9. 7. 2007 19:08
Re: zalomene konce kridel

Ano, nižší hluk a spotřeba paliva (u standardního zalomení křídel prý až 4% úspora paliva).

0 0
možnosti

Michal

9. 7. 2007 18:48
Je bezpečné létat se dvěma motory přes oceán?

Domníval jsem se, že všechna letadla létající přes oceán, musí mít čtyři motory. Předpokládám však, že tohle létat přes oceán bude. Nevadí výpadek jednoho motoru?

0 0
možnosti