- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
spíš by mě zajímalo kdy budou letadla do tvaru delta-křídel
Hlavní přínos vidím v použití nových materiálů, které konečně odpovídají 21. století. To vyšší pohodlí pro pasažéry ale kromě vyšší vlhkosti vzduchu (stejně záleží, jak to posádka nastaví) moc v ničem nevidím. Větší okna přínos být nemusí, ne každému se to může líbit (a když se rozbije, rychleji vás to vycucne ) a konfigurace sedadel a vnitřního prostoru záleží na každé letecké společnosti.
Nechápu větu "Přínos budou mít i pro pasažéry sedící ve středu letadla - díky
odolnějšímu draku bude možné v širším rozsahu regulovat tlak v kabině."
On je ve středu letadla jiný tlak než vepředu a na konci?
Ve středu letadla je myšleno ve smyslu podélné osy a myšlenka o přínosu navazuje na předchozí větu o větších oknech
Už chápeš?
Odborne prelozeny clanek, hlavne to "siroke telo" :))
já bych si chtěl koupit ty zatmavitelná skla (kdybych na to měl) ale nezjistil jsem ani zda jsou u nás vůbec k dostání a kolik stojí. Jen kolik je na to patentů atd. Smart Glass či jak tomu říkají je teda pecka, ještě to tak vidět na vlastní oči
Jsem zvedav kdy se opravdu dostane do provozu.Podle mne bude mit stejne detske nemoci jako Airbus.
Poučte mě někdo... ty sedačky jsou na kolečkách, kolejnicích nebo tam piloti skáčou jako bob-sen-klár přes opěradlo ? Z fotky to poznat není.
V kokpitu B 787 jsem zatim nebyl, ale u A320 jsou (pokud si dobre pamatuju) sedacky na kolejnicich. Nastaveni a posouvani sedadla je vsak rizeno elektronicky.
ahoj, tak několik doplňků..winglet (zalomený konec křídla) je použit na letadlech pro zlepšení letových vlastností = vyšší dostup, tedy nižší spotřeba paliva, větší ekonomika..atd.)
ETOPS .. rožšířený provoz dvoumotorových letadel (Extended Twin Engine Operations) je zvláštní certifikace letadel, kterou musíte mít, aby jste mohli létat pro určitých trasách přes oceán (rozumí se tím trasách, které jsou od břehu dále, než určuje letecký předpis - 50 NM (92,6km) ?? ) maximální současný ETOPS čas jest 210, o čas 240 minut se zatím bojuje, ale ruku do ohně za to nedám, možná už vyhrály letecké společnosti nad lží a nenávistí leteckých úřadů..:-)..to jest čas, za který letoun dosáhne letem na jeden motor cestovní rychlostí vhodného náhradního letiště).
vite nekdo proc ma na konci zalomena kridla pod 90° uhlem? ma to vliv na letecke vlastnosti?
Ano, nižší hluk a spotřeba paliva (u standardního zalomení křídel prý až 4% úspora paliva).
Domníval jsem se, že všechna letadla létající přes oceán, musí mít čtyři motory. Předpokládám však, že tohle létat přes oceán bude. Nevadí výpadek jednoho motoru?