- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ČSR letadly řady BH (zejména stíhací BH 3) nebylo jen na špici evropy, ale světa. Dolnoplošné letouny, v té době neměl ve výzbroji nikdo, dá se říct, že naši dědové tak utekly světu o více než 15 let. Bohužel v polovině dvacátých let jsme i my přešli na dvojplošníky a pak utekl svět nám
musím zatlačit slzu, když vidím ty geniálně propracované tvary. Opravdu byli čeští inženýři první republiky špica Evropy. A kde jsme teď ...
Ty jo, super zvuk. Za takovejhle by se nemusela stydět kdejaká motorka :-)
Vite, ze ani neni dulezite jestli na ni lital, ale je dulezitym a vyznamnym posunem ve spolecnosti, ze lidem jeho formatu zacina tato zeme projevovat uctu a, ze i mladsi rocniky poznavaji netoliko zkreslenou historii zeme a zacinaji byt hrdi na to, ze jsou Cesi...
ja porad nechapu, proc se Cesi navzajem shazuji, Cesi jako narod jsou velice zajimavi, v zahranici treba Polaci by pro druhy Polaky udelali prvni posledni, Rusove to stejne, drzi spolu, ale Cesi? Ti nikdy, pro ty jini Cesi neznamenaji vubec nic. Cim to je?
Mame byt na co hrdi.Je treba pripomenout, ze to nebyvali vzdy jen hokejiste a fotbaliste, kteri nas proslavili ve svete. Byly to take prvotridni ryze ceske vyrobky. Bohuzel, takovych ted uz moc nezbyva, i kdyz se toho u nas vyrabi cim dal tim vic.Co se ale taky necha cekat, kdyz kazdy by jen chtel byt programatorem !
Ještě jsem si vzpomněl: BH-5 (snad!) byla postavena jen jedna, a že by gen. Peřina létal zrovna na ní, to bych se dost divil.
Replika letounu BH-1 už létá několik let, takže Boska není první.
To sice ano, ovšem v kategorii UL letzadel jako '"siluetová replika" qa kvůli homotnosti též trochu zmenšená,btw
Peřinův stroj toto nikdy nebyl!!! On se na něm pouze učil létat. Proslavili jej jiní piloti, ale o nich již páni redaktoři nějak mlčí...
Důležité ale je, že tento stroj opět létá!!!