Diskuze

Na vlastní oči: jak těžké je řídit osmdesát let staré letadlo

Pokroková konstrukce letounu Avia BH 5 předběhla vývoj v letectví o dvacet let. Jeho řízení bylo tak odlišné od zastaralých dvouplošníků, že se stalo osudným řadě méně zkušených pilotů. Po osmdesáti letech znovu letělo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A-54

4. 8. 2008 12:37
pochvala

Moc pěknej článek R^

0 0
možnosti

fraxinus

10. 12. 2007 13:16
Hispano Suiza

byly motory pro velke (tehdy) vykony. Marcel Birkigt s koncepci radoveho motoru s vodnim chlazenim prorazil ve velke valce prave proto, ze hvezdicove motory nemely dostatecny vykon, spatne chlazeni (byt to tehdy byly motory rotacni). dluzno zduraznit, ze motory druhe svetove valky byly radove (i kdyz take nejak skladane, treba i do H, jako Sabre), ale Merliny (Anglie, spitfiry, hurricany, mosquita, v licenci americky mustang), Mercedes Benz (Messerschmitt) byly radove motory s vyvojovou linii od velke valky.ale FW (konstrukter Dr K Tank) mel hvezdicovy motor. Pratt & Whitney byly hvezdicove a byly typicke pro celou radu americkych stihacek.

BH3 byla vubec prvni stihacka jednoplosnik.

0 0
možnosti

Jejda

3. 7. 2007 9:59
Bylo to mizerný letadlo

říkával můj dědeček, vojenský zkušební pilot( do r. 1938 ). Jako kluk jsem si postavil model bosky z papíru a pak jsem jej ukázl dědečkovi. Ten se podíval a  řekl "No jo, to byly zabíjačky." K té vystřihovánce byl pochopitelně podobně vlastenecký nadšený článek, takže dědečkovo odsouzení se mi tehdy vůbec nelíbilo. Tak to je jen taková vzpomínka.

0 0
možnosti

LERAK

13. 6. 2007 0:41
oktanové číslo

Větší oktanové číslo = kratší a přesnější hoření. V žádném případě ne delší.

0 0
možnosti

Dragst

19. 6. 2007 22:47
Re: oktanové číslo

Právě že ne,větší oktanové číslo = pomalejší hoření při stejném kompresním poměru = nebezpečí podpálení ventilů u starších motorů .

0 0
možnosti

Alesi

8. 6. 2007 20:14
autor

Myslim, ze autor clanku neni az tak moc znaly. Prohlasit, ze konstrukce o 20 resp. 15 let preskocila dobu je dost vlastenecke, ale naivni (co treba junkers J1). Vyssi oktanove cislo nema delsi uhel horeni. Umoznuje pouzit vyssi kompresni pomer a zlepsit tak ucinnost spalovani. To ze palivo hori i ve vyfuku znamena, ze je budto bohata smes, nebo maly kompresni pomer, pozdni uhel zazehu, spatne casovani ventilu, spatne podminky pro horeni...   :-/

0 0
možnosti

banter

6. 6. 2007 11:20
pochvala

Pěkný článek. Po dlouho trvající okurkové sezóně přišel Technet s něčím zajímavým. Už jsem myslel, že si RSS smažu, ale koukám, že se vyplatí jednou za čas nějaký článek si přečíst.

0 0
možnosti

jakub

5. 6. 2007 16:12
gratulace

Marceli, gratulace, za ty roky odrikani to urcite stalo! Tak doufam, ze se taky svezu

0 0
možnosti

kozan

5. 6. 2007 13:41
Pod kompasem

je ještě v článku neoznačený měřič náklonu - dost důležitý prvek.

0 0
možnosti

kozan

5. 6. 2007 13:43
Re: Pod kompasem

omyl, přehlédl jsem se 8-o

0 0
možnosti
JS

JirkaCV

5. 6. 2007 9:03
Upřesním

Měřič napětí se zove voltmetr. Jinak dobrý. Tyhle články se mi líbí. R^

0 0
možnosti

Ebo

5. 6. 2007 12:46
Re: Upřesním

..třeba to napětí neměří ve voltech ;-)

0 0
možnosti

Larus

5. 6. 2007 7:30
Hezký článek

Moc pěkně se čte. Škoda, že Česko nenavázalo po revoluci na prvorepublikovou leteckou tradici. Ale asi už nebylo jak a taky svět už je jinde.

0 0
možnosti