- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
byly motory pro velke (tehdy) vykony. Marcel Birkigt s koncepci radoveho motoru s vodnim chlazenim prorazil ve velke valce prave proto, ze hvezdicove motory nemely dostatecny vykon, spatne chlazeni (byt to tehdy byly motory rotacni). dluzno zduraznit, ze motory druhe svetove valky byly radove (i kdyz take nejak skladane, treba i do H, jako Sabre), ale Merliny (Anglie, spitfiry, hurricany, mosquita, v licenci americky mustang), Mercedes Benz (Messerschmitt) byly radove motory s vyvojovou linii od velke valky.ale FW (konstrukter Dr K Tank) mel hvezdicovy motor. Pratt & Whitney byly hvezdicove a byly typicke pro celou radu americkych stihacek.
BH3 byla vubec prvni stihacka jednoplosnik.
říkával můj dědeček, vojenský zkušební pilot( do r. 1938 ). Jako kluk jsem si postavil model bosky z papíru a pak jsem jej ukázl dědečkovi. Ten se podíval a řekl "No jo, to byly zabíjačky." K té vystřihovánce byl pochopitelně podobně vlastenecký nadšený článek, takže dědečkovo odsouzení se mi tehdy vůbec nelíbilo. Tak to je jen taková vzpomínka.
Větší oktanové číslo = kratší a přesnější hoření. V žádném případě ne delší.
Právě že ne,větší oktanové číslo = pomalejší hoření při stejném kompresním poměru = nebezpečí podpálení ventilů u starších motorů .
Myslim, ze autor clanku neni az tak moc znaly. Prohlasit, ze konstrukce o 20 resp. 15 let preskocila dobu je dost vlastenecke, ale naivni (co treba junkers J1). Vyssi oktanove cislo nema delsi uhel horeni. Umoznuje pouzit vyssi kompresni pomer a zlepsit tak ucinnost spalovani. To ze palivo hori i ve vyfuku znamena, ze je budto bohata smes, nebo maly kompresni pomer, pozdni uhel zazehu, spatne casovani ventilu, spatne podminky pro horeni...
Pěkný článek. Po dlouho trvající okurkové sezóně přišel Technet s něčím zajímavým. Už jsem myslel, že si RSS smažu, ale koukám, že se vyplatí jednou za čas nějaký článek si přečíst.
Marceli, gratulace, za ty roky odrikani to urcite stalo! Tak doufam, ze se taky svezu
je ještě v článku neoznačený měřič náklonu - dost důležitý prvek.
Měřič napětí se zove voltmetr. Jinak dobrý. Tyhle články se mi líbí.
Moc pěkně se čte. Škoda, že Česko nenavázalo po revoluci na prvorepublikovou leteckou tradici. Ale asi už nebylo jak a taky svět už je jinde.