Diskuze

Nejrychlejší vlak na kolejích vozí cestující běžně rychlostí 350 km/h

Španělské dráhy Renfe zahájily v těchto dnech provoz nejrychlejšího vlaku Velaro E na kolejích s cestujícími na trati Madrid - Barcelona. Všechny ostatní rychlejší vlaky byly speciály bez cestujících nebo nejezdí po kolejích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

majkl

1. 8. 2007 19:44
Španělské RENFE

Jeli jsme v květnu ve Španělsku AVE trati Madrid - Toledo, vzdálenost 80 km za 25 minut a to včetně průjezdem centrem Madridu, kde tolik nejede. I tak průměr cca 200 km/hod, byl zážitek projíždět rychlostí kolem 240 km/hod klopené zatáčky. Větší pohodlí než v letadle a cena 6 Eur více než přijatelná.  Španělsko má vysokorychlostními tratě vymakané a vlaky vysokých rychlostí - AVE (Alta Velocidad) jezdí v průměru 2 x rychleji než naše Supecity Pendolino - např. vzdálenost 460 km z Madridu do Sevilly zmákne AVE za 2 hod. 10 minut, tj. o deset minut méně, než Pendolino 255 km z Prahy do Brna!! 

0 0
možnosti

r

1. 8. 2007 19:24
š+ěr+r

šrš

0 0
možnosti

DannyCZ

30. 6. 2007 22:03
no...

U nás asi tohle nikdy nebude, my máme 160 km/h Pendolino a už si bossové myslíme, že ČD jsou na cestě na vrchol ;-D Nikdy se tímto stylem a tempem nedorovnáme dopravě ve Francii, nyní Španělsku...

0 0
možnosti

Thor

1. 7. 2007 20:28
Re: no...

Jestli to nebude tim, že ve Francie nebo Španělsku jsou ty vzdálenosti nepoměrně vetší.;-)

0 0
možnosti

mpixel

30. 6. 2007 20:49
Vlak z Prahy do Brna 350km/h

až bude jezdit vlak z Prahy do Brna 350km/h tak konečně dráhy začnou konkurovat autobusové a automobilové dopravě.R^

0 0
možnosti

DannyCZ

30. 6. 2007 22:05
Re: Vlak z Prahy do Brna 350km/h

jo to by byla cesta... cca. 25 minut...hmm nechme si jen zdát... ČD - "čekej debile" a "času dost" nebo "čekáš děláš dobře".... Rv

0 0
možnosti

fritzek

30. 6. 2007 15:15
TGV

TGV neexistuje, nebo to podle Vas neni kolejovy vlak? Maximalni rychlost 574 km/h, cestovni rychlost 360 km/h.

0 0
možnosti

kvikavec

30. 6. 2007 15:38
Re: TGV

Kdybys trochu čet, tak se dočteš o rozdílu mezi SÉRIOVOU a  PROTOTYPOVOU jednotkou... Proč to asi tolikrát v tom článku zdůrazňovali??? Právě TGV dosáhlo toho absolutního rekordu díky většímu průměru kol, odlehčení, snížení počtu vozů v jednotce, a ještě navíc přepětí v troleji!! Nemluvě o tom, že v běžném provozu rozhodně není (ani na té nové TGV Est) maximální rychlost s cestujícími 350...

0 0
možnosti

ppc1500

30. 6. 2007 13:34
Dobře se čte..

.. ale zajímala by mne cena zpátečné jízdenky z Barce do Madridu... rád bych se v ní projel

0 0
možnosti

marty

30. 6. 2007 20:42
Re: Dobře se čte..

stačí se podívat na stránky renfe.es v třídě turista z atoche na sants se pohybuje cena okolo 66 eur , cena letenky z barajas třeba s clickair nebo vueling je stejná nebo levnější

0 0
možnosti

lagarta gordita

30. 6. 2007 13:20
a u nás je vrcholem pár souprav Pendolina..

holt Západ není Banánistán :-/

0 0
možnosti

Ludek_II

30. 6. 2007 13:00
Pekne tema...

ale trestuhodne malo obrazku a docela mi to prijde i kratke.

0 0
možnosti