- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Sestimistna Cesna ma spotrebu 40 litru za hodinu. Leti asi 350 km v hodine, to je asi dva litry na sto na jednoho
V celem letu, ja jsem slysel , ze kdyz letadlo stoupa ma spotrebu mnohem vetsi - je to i logicke - jeho celkova hmostnost se zveda do vzhuchu a tudiz se zvysuje jeho celkova energie (pri padu letadla je to ona sila, ktera zavini jeho roztristeni).
a spravny ekolog ma zostat doma sediet na prdeli a nikam nelietat.to je najlepsi sposob ako znizit emisie.a tiez obmedzit svoju spotrebu-vsetkeho-na minimum.co sa nespotrebuje to sa nemusi vyrobit a nevznikaju pritom skodliviny.
A mit maximalne jedno dite - kazdy dalsi clovek znamena pro ekologii dalsi zatez...
A nad tím se máme jako radovat, že je spotřeba o pár procent menší? Stejně jde stále o starou technologii, postavenou na spalování ropy, jejíž spotřeba (zatím) neustále roste. Celkové emise jsou stále vyšší.
Co mě dostává nejvíc je kupříkladu na reklamách na novou fábii - u (nerealisticky nízkého) odhadu produkce CO2 nakreslený zelený lísteček. Proč jako? To je to auto nějak ekologicky výhodné? Ne, není, pořád je postavené na primitivním vynálezu zvaném spalovací motor.
Znáte jiný úpůsob jak pohánět letadla než proudový motor?
" I kondenzační stopy, které vznikají z vodní páry ve výfukových plynech
a jsou základem pro vznik oblaků, odrážejí teplo zpět k povrchu země."
Tož to su klidný. Viděli ti zelení rozumbradové někdy kondenzační stopu a hlavne její naprosto zanedbatelnou velikost vzhledem k povrchu země ? Kolik toho tepla asi tak může odrazit ?
Oni si prostě vymyslí úplně cokoliv aby mohli prudit, chytračit a zviditelňovat se. Pakáž.
Zjisti si neco o tom, co to je kondenzacni jadro, chytroline.
hm takze ozon je skodlivy?..tak to aby zrusili taky bourky...
Přízemní ozon škodlivý je, ale o něj tu nejde. V článku je skutečně uveden nesmysl. Letadla létají výše (cca ve výšce 10 km), než je spodní hranice ozonosféry (výška 7 km), to znamená v místech, kde je přirozená a z hlediska života na Zemi velmi užitečná zvýšená koncentrace ozonu. Pokud tam letadla ozon "přidávají", přispívají tím vlastně k zacelování "ozonové díry".
Tak proč je to tak šíleně drahý, když stačí tak málo paliva ? A to ještě letěj přímo. No asi jsou drahý letadla.
Letadla létají přímo jen z hlediska cestujícího, a i to jen občas.
proč se nazývají "zelená" to je postavili zelení komunisti???
vedle snizeni spotreby je predevsim dulezite na jake palivo jsou motory pohaneny.
Pokud by palivo bylo na zaklade cisteho rostlinnneho oleje, mohlo by se letat temer s nulovym zatizenim zivotniho prostredi CO2.
U aut to funguje zcela bez problemu viz. rostlinyolej.cz
CO2 vznikne vzdy jen s tim rozidilem , ze to palivo pochazi z rostlin pestovanych na poli a tudiz ty rostliny ten uhlik do sebe proste museli "nasat" ze vzduchu - je to proste uzavreny kolobeh uhliku - pri jeho produkci se CO2 spotrebovava a pri spalovani se zase uvolnuje.