Diskuze

Nová zelená letadla mají snížit spotřebu paliv a emise

S bouřlivým rozvojem letecké dopravy a její vzrůstající dostupností se stále častěji hovoří o jejím negativním vlivu na životní prostředí. Výrobci a konstruktéři již hledají řešení, která by vyhovovala požadavkům doby.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

terza

17. 9. 2007 20:34
terka

čau

0 0
možnosti

blue_velvet

12. 8. 2007 22:49
Spotreba?

Sestimistna Cesna ma spotrebu 40 litru za hodinu. Leti asi 350 km v hodine, to je asi dva litry na sto na jednoho :-/

0 0
možnosti

x

13. 8. 2007 12:00
Re: Spotreba?

V celem letu, ja jsem slysel , ze kdyz letadlo stoupa ma spotrebu mnohem vetsi - je to i logicke - jeho celkova hmostnost se zveda do vzhuchu a tudiz se zvysuje jeho celkova energie (pri padu letadla je to ona sila, ktera zavini jeho roztristeni).

0 0
možnosti

kamza

11. 8. 2007 12:35
...

hezky clanek ;)

0 0
možnosti

einstein

10. 8. 2007 22:16
spravny zeleny

a spravny ekolog ma zostat doma sediet na prdeli a nikam nelietat.to je najlepsi sposob ako znizit emisie.a tiez obmedzit svoju spotrebu-vsetkeho-na minimum.co sa nespotrebuje to sa nemusi vyrobit a nevznikaju pritom skodliviny.

0 0
možnosti

x

11. 8. 2007 16:54
Re: spravny zeleny

A mit maximalne jedno dite - kazdy dalsi clovek znamena pro ekologii dalsi zatez...

0 0
možnosti

abcd

10. 8. 2007 19:01
Jojo, hlavně natřít na zeleno

A nad tím se máme jako radovat, že je spotřeba o pár procent menší? Stejně jde stále o starou technologii, postavenou na spalování ropy, jejíž spotřeba (zatím) neustále roste. Celkové emise jsou stále vyšší.

Co mě dostává nejvíc je kupříkladu na reklamách na novou fábii - u (nerealisticky nízkého) odhadu produkce CO2 nakreslený zelený lísteček. Proč jako? To je to auto nějak ekologicky výhodné? Ne, není, pořád je postavené na primitivním vynálezu zvaném spalovací motor.

0 0
možnosti

roba21

10. 8. 2007 23:40
Re: Jojo, hlavně natřít na zeleno

Znáte jiný úpůsob jak pohánět letadla než proudový motor?

0 0
možnosti

Applecore

10. 8. 2007 13:20
Kondenzační stopa

" I kondenzační stopy, které vznikají z vodní páry ve výfukových plynech

a jsou základem pro vznik oblaků, odrážejí teplo zpět k povrchu země."

Tož to su klidný.;-D Viděli ti zelení rozumbradové někdy kondenzační stopu a hlavne její naprosto zanedbatelnou velikost vzhledem k povrchu země ? Kolik toho tepla asi tak může odrazit ?

Oni si prostě vymyslí úplně cokoliv aby mohli prudit, chytračit a zviditelňovat se. Pakáž.

0 0
možnosti

Honza

10. 8. 2007 14:23
Re: Kondenzační stopa

Zjisti si neco o tom, co to je kondenzacni jadro, chytroline.

0 0
možnosti

depeyrac

10. 8. 2007 12:08
Ozon

hm takze ozon je skodlivy?..tak to aby zrusili taky bourky...

0 0
možnosti

ZW

10. 8. 2007 12:56
Re: Ozon

Přízemní ozon škodlivý je, ale o něj tu nejde. V článku je skutečně uveden nesmysl. Letadla létají výše (cca ve výšce 10 km), než je spodní hranice ozonosféry (výška 7 km), to znamená v místech, kde je přirozená a z hlediska života na Zemi velmi užitečná zvýšená koncentrace ozonu. Pokud tam letadla ozon "přidávají", přispívají tím vlastně k zacelování "ozonové díry".

0 0
možnosti

10. 8. 2007 12:01
.

Tak proč je to tak šíleně drahý, když stačí tak málo paliva ? A to ještě letěj přímo. No asi jsou drahý letadla.

0 0
možnosti

geroc

10. 8. 2007 13:12
Re: .

Letadla létají přímo jen z hlediska cestujícího, a i to jen občas.

0 0
možnosti

buršík

10. 8. 2007 11:54
***oo

proč se nazývají "zelená" to je postavili zelení komunisti???

0 0
možnosti

Delirium Tremens

10. 8. 2007 19:55
Re: ***oo

Melouni. Navenek zelení a uvnitř červení.

0 0
možnosti

ekologicky pohon

10. 8. 2007 11:45
ekologicky pohon

vedle snizeni spotreby je predevsim dulezite na jake palivo jsou motory pohaneny.

Pokud by palivo bylo na zaklade cisteho rostlinnneho oleje, mohlo by se letat temer s nulovym zatizenim zivotniho prostredi CO2.

U aut to funguje zcela bez problemu viz. rostlinyolej.cz

0 0
možnosti

x

10. 8. 2007 11:55
Re: ekologicky pohon

CO2 vznikne vzdy jen s tim rozidilem , ze to palivo pochazi z rostlin pestovanych na poli a tudiz ty rostliny ten uhlik do sebe proste museli "nasat" ze vzduchu - je to proste uzavreny kolobeh uhliku - pri jeho produkci se CO2 spotrebovava a pri spalovani se zase uvolnuje.

0 0
možnosti