- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když si tak vezmu bezpečnost vlakové dopravy, ono to není úplně potřeba. ARS ohlídá aby mezi vlaky byl minimální rozestup. Pokud by fungovala radiostanice/telefon mezi strojvedoucími a dispečerem, ARS + vyhybky, dovedu si představit, že centralizace není. Nasazení záložní soupravy by vypadalo tak, že vyjede z depa a na sílu čeká na zelenou/žlutou a dohled. Špičkový interval by byl kdekoli mezi 90s a 10min(jak to budou cestující blokovat,...).
A vlak stojící 120sekund v tunelu kvůli bordelu s předchozím vlakem nebo výhybkami - jaký že je rekord českých drah na poli?
Teda jestli je to v Praze takova veda, dost by me zajimalo jak to funguje v Londyne nebo New Yorku.
Prima clanek.
V Londyne jsou bohuzel takove vypadky na dennim poradku, tak 5x-10x tydne. Navic vlakove soupravy jsou proti Prazskemu metru opravdu titerne. Ok, Londynske metro je mnohonasobne vetsi s 13 linkami a ma okolo 300 stanic, ale proboha, nezijeme snad v 21-tem stoleti
Puvodnimi vozy na cecku a vylepsenymi na acku se jezdilo lepe nez jejich "zmodernizovananu" verzi, potazmo vozy zcela novymi, nevetrajicimi. Sedadla, nikoliv podel sten (a chlupate calounena) planoval zrejme nekdo, kdo sockou nejedi. Stejny problem maji nove tramvaje: hezke, ale jen v nedeli rano, kdyz nejsou plnejsi... Jak jsem pochopil, soucasny stav na becku rano je znalci metra povazovan za normalni?
"novymi, nevetrajicimi"
Je ve vozech na C - M1 bezna ventilace pohanena motorem - a tak tam neni tak sileny pruvan, ale bezne prijemne vetrani.
"Sedadla, nikoliv podel sten"
Alespon se nemuze na tebe nikdo mackat - kazdy ma svuj prostor vymezen a tak se prilis nemuze tlacit.
Porucha jednech dveri skutecne vyradi celou soupravu? Mozna ze to tak musi byt kvuli bezpecnosti, ale mozna ze by jen stacilo vyradit z provozu jen jeden vagon a nechat soupravu dojet na konecnou s tim, ze by do jednoho vagonu neslo nastupovat.
Je tomu skutečně tak, musí se vysadit celá souprava. Jen pro představu dodávám, že častou příčinou těchto závad je přidržení dveří dobíhajícím. Takže pak kvůli jednomu cestujícímu může mít zbytek lidí v soupravě (ve špičce i několik stovek lidí) znepříjemněné a prodloužené další cestování
Proc vlastne nejezdi metro nonstop ? I pres noc, treba s 20 minutovymi intervaly?
Bydlím na céčku a ten rozdíl, když musím někdy přesednout na metro B je tragédie. Včera jsem jela v osm večer z Anděla na Palmovku. Po šesti minutách se přikolébala úplně plná souprava, do které se začaly rvát davy lidí. Chápu, že se starým zabazpečovacím systémem nemají dispečeři šanci udržet pořádek s intervaly 90 sec a ráda si počkám, než abych riskovala nějakou tragédii, ale proč (?!) je večer interval osm minut?
Jinak jsem si
Protoze je na becku momentalne malo souprav kvuli rekonstrukcim a povodnim (utopily se vlaky), 8 minut je vcelku normalni interval. C jezdi sice nejcastejs, ale je taky suverenne nejvytizenejsi. Jinak ale urcite budou jeste dalsi duvody, proc jsou ty intervaly tak dlouhy
Nektere obrazovky vypadaji jako psane v Turbo Vission. Nastesti to nevypada, ze by zde pouzivaly Windows Vista ... patrne cetli licenci ;-)
Taky jsem při pohledu na okénka TV v aplikaci Grafikonu zamáčknul slzu :)
Ale na druhou stranu, proč by to nemohlo běžet na Windows?
Mimochodem, vylazená Vista mi doma běží bez pádů už třičtvrtě roku ;-)
pekny clanok :) ako motiv pre buducnost davam OSM (ochranny system metra). ci to este funguje,ako to funguje, ako to fungovalo atd atd + samozrejme nejake pekne foto :)