Diskuse k článku

Radíme, jak koupit notebook do 20 000 Kč

K velkému testu sedmi notebooků do 20 000 Kč jsme sepsali praktické informace o jejich koupi. Jak vybrat dobrý levný notebook a vyhnout se chybám? Přinášíme obecný článek pro neznalé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hawk155

Hmmm

Ja si myslim že pro většinu studentů je i cena 20 000 nereálná když uváží že pro to aby mohli chatovat nebo psát emaily. Pro studenta bohatě stačí notebook za 11 000 až 15 000. Ti co tupsali že notebook pod 35 000  jsou šunky a pod. jsou podle mně jen blázni a měli by si uvědomit že v dnešní době jsou tyto notebooky co se kvality týče jsou samozřejmě rozdílné ale student střední školy nepotřebuje notebook z karbonových vláken a pod. Výbavou se však zas tak neliší klávesnice mají mechaniky mají dokonce dnes už mají i IRDA , Bluetooth , čtečky karet a tak dál.  Vždy mě rozesmějí lidé co tvrdí že pořádný notebook pod 40 000 tisíc neseženete a při tom doma mají stolní pc. :-);-) Ještě bych chtěl dodat že pro normální rodinu je naprosto nemožné koupit dvoum až třem dětem notebooky za 20 000

0/0
25.3.2008 12:52

KKK

vbi.cz

Jakožto student se chystám pořítit si notebook z vbi.cz, protože jako mobilní DVD,divX, mp3 přehrávač, webový prohlížeč a zápisník mi přijde víc než dostačující konfigurace: 200gb disk, celeron, 2gb RAM za 22000kč. Nemá někdo co mi k tomu říct/poradit? Předpokládám, že nízkootáčkový HDD mi bude stačit, zrovna tak nějakej ten celeron za tisíc zvládne MP3, divX a brouzdat po internetu. Dočetl jsem se v diskuzi o předpokladu chatrnosti takto levných zařízení. Myslíte, že je to opravdu tak vážné a stojí za to si připlatit, když cca během 3 let budu kupovat nový?

0/0
24.9.2007 17:33

iuos

hmm

hodně záleží na tom, jak se k němu budeš chovat... skorošvára má už nějakou dobu acera a bez problémů...

0/0
25.10.2007 10:58

karel

Test notebooků do 30 tisíc

Proč neuděláte test i trošku dražších notebooků?

0/0
17.9.2007 15:10

Jiří Zahrádka - Technet.cz

Re: Test notebooků do 30 tisíc

Dobrý den. Šlo o test notebooků vhodných pro studenty, dražší modely jsou pro tuto skupinu uživatelů nad rámec možností. Levnější notebooky jsme zase nechtěli doporučovat, v budoucnu uděláme ale test obou zmíněných kategorií. Pěkný den

0/0
17.9.2007 17:58

starej_vul

Re: Re: Test notebooků do 30 tisíc

do 30-ti tisíc je to pro většinu lidí v česku. Nejn pro studenty .... píšu jinde na www vbi cz se dá postavit do 30 000 docela dobrej domácí počítač. Kterej si vezmeš na chalupu a tam pokračuješ v práci ...

0/0
19.9.2007 13:59

Jiří Zahrádka - Technet.cz

Re: Re: Re: Test notebooků do 30 tisíc

Můžete dodat nějakou statistiku nebo jste si hranici 30 tisíc pro většinu lidí v Česku vymyslel? Nevidím ani důvod kupovat notebook za 30 000 Kč pro občasné psaní a surfování po internetu.

0/0
19.9.2007 21:52

net.Xtreme

Já ci XP

nebo 2GB RAM

0/0
17.9.2007 14:58

net.Xtreme

Re: Já ci XP

A to mi jde jen o psaní, počítání a internet. hry jsou stejně nejlepší na stolním počítači, nebo alespoň s kvalitní myší a klávesnicí.

0/0
17.9.2007 15:00

Noťásek

Re: Re: Já ci XP

Noťas si většinou kupuje člověk který je na cestě, když chce někdo pařit hry, je jasné že si pořídí stolní PC, leda že by měl 50 tisíc na slušnou plochou mašinku ;-)

0/0
17.9.2007 16:04

superpata

perlicka

"a odezva notebooku je i při práci více aplikací téměř okamžitá"

no comment

0/0
17.9.2007 14:37

Noťásek

Re: perlicka

jj tohle mě taky docela pobavilo, kord když do většiny cpou Visty, 512 mega fakt nepobírají, stačí pustit třeba winamp + kopírovat složku a noťásek sotva dýchá Rv:-©

0/0
17.9.2007 16:09

Jiří Zahrádka - Technet.cz

Re: Re: perlicka

Dobrý den, akorát je tu problém, že řeč nebyla o Vistách, paměti RAM nebo disku, ale o procesoru :-) Cílový čtenář tohoto článku neví co je dvoujádrový procesor a chce vědět, proč je lepší než jednojádrový. Multitasking je nedostatečný a jednojádrový procesor dokáží některé aplikace vytížit tak, že se Windows (a je jedno jaké) dosti zasekávají. U dvoujádra není se spuštěním dvou aplikací problém. Náročnost Vist nebo velikost paměti RAM je v článku zmíněna jinde.

Na začátku článku je zmíněno pro koho je text určen, aby se zkušenější čtenáři, mezi které se nejspíše počítáte, neztráceli čas. Pěkný den

0/0
17.9.2007 17:55

Michal

Re: Re: Re: perlicka

Měl byste čtenářům říkat to, co mají vědět, ne jen to, co chtějí vědět. Je smutným faktem, že z nějakého důvodu dnes lidé porovnávají počítače téměř výhradně podle procesoru. Prodejci a výrobci vědomi si tohoto faktu pak vytvářejí konfigurace, které tuto touhu uspokojí, společně s tlakem na co nejnižší cenu tak vznikají nesmyslné kombinace silného dvoujádrového procesoru a 512 MB RAM. Paměť je dnes mnohem důležitější než procesor. Na běžnou "kancelářskou" práci postačí téměř libovolný současný model. Je mnohem přínosnější si připlatit právě za paměť. Aspoň na ta 2 GB.

Tohle byste měl čtenářům sdělit.

0/0
18.9.2007 16:49

fritzek

Re: Re: Re: Re: perlicka

2 GB? Proboha na co? Beznemu uzivateli musi dnes stacit bohate 512.

0/0
19.9.2007 2:47

J.

Re: Re: Re: Re: Re: perlicka

512 je dnes uz fakt malo. Priklanim se ke kompromisu 1GB. To opravdu bohate staci...

0/0
19.9.2007 4:36

falken

Re: Re: Re: Re: Re: perlicka

proboha treba na to, ze i kdyz na takovemhle kompu pise treba slecna jenom ve wordu a obcas spusti nejakej excell a sem tam brouzdne po netu a hraje ji ktomu muzika, tak ji vydrzi baterky o dost dyl, anobrz zbytecne nesukaji hlavicky po disku .... vsechno se napoprve pekne nacpe do RAMky pripadne kousky do swapu a je pokoj, ale fakt je, ze ja tenhle efekt pozoruju v XP Pro s VisualStudiem, obema .NETy, javou nejakymi SQL servery a spoustou jinych sluzeb ... je DES, pozorovat kolegovo stolni PC s dvoujadrovym 2,4GHz procesorem, jak neni schopne pri 512MB pameti udelat krok ... ja mam Pentium M 1,7 ... asi tak nejak to je

0/0
24.10.2007 10:18

Jiří Zahrádka - Technet.cz

Re: Re: Re: Re: perlicka

Nemyslím si, že by zákazníci vybírali výhradně podle procesoru. Podstatná je cena, výbava, velikost disku... Procesor nehraje velikou roli. Podívejte se na nejprodávanější modely -  slaboučké Celerony, málo recenzované AMD Turiony popř. X2. Hlavně, že mají dobrou výbavu a jsou za slušné peníze. Pokud by chtěli zákazníci vysoký výkon, nevolili by nic jiného než nová Core 2 Dua. Minimum paměti je v článku zmíněno, 512 MB pro XP je dostatečné, 1 GB práci urychluje. U Vist je 1 GB minimum, méně bych nedoporučoval. Mějte se

0/0
19.9.2007 21:47

starej_vul

Re: Re: Re: perlicka

Pane vaše "že se Windows (a je jedno jaké) dosti zasekávají" je spíš myšleno jako "že se Windows (a je jedno jaké) dosti ZPOMALUJÍ vinou režijních prací systému ...". Pojem zasekávají bych nechal na stav ze kterého není východu jinak než RESET ... a k diskusi pamět: v XP pokud je volná reálná paměť pro natežení dalšího programu se probíhající program neswapuje na HD. Proto velikost paměti úměrná velikosti a množství paraelně probíhajících programů. XP nejsou CPM ....

0/0
19.9.2007 14:05

Jiří Zahrádka - Technet.cz

Re: Re: Re: Re: perlicka

Nikoli, kdybych chtěl napsat, že jsou zralé na RESET, tak napíši, že se ZASEKNOU. Napsal jsem však, že se ZASEKÁVAJÍ, což znázorňuje situaci, kdy na několik sekund není od počítače žádná odezva a pak se systém opět rozeběhne. To se stává u 100% vytíženého procesoru, který nestíhá zpracovávat další instrukce. Mějte se

0/0
19.9.2007 22:01

dizz

Celeron

Dobre by bylo zminit ze Celeron M nema zadnou technologii  na  "podtaktovani" (sppedstep,  powernow, longrun ...)  coz je dost nevyhoda.

nemyslim si ze notebooky pod 35 000 kc by byly knicemu i s notebookem do 20 000Kc se da pracovat (zalezni na tom co dotycny dela -jiste strihat video, projektovat v 3D CAD systemech, hrat narocne hry a pouzivat Vistu to uz chce nejaky vykon. Na ucetnictvi, pousteni filmu, programovat, brouzdani po netu atd je vpohode)  a vydrzi (zalezi na chovani uzivatele) .

0/0
17.9.2007 10:43

Oponent

Re: Celeron

Samozrejme nejde o to ze se na levnem notebooku delat neda parametrove bude stejny jako ten treba za 50 000 ale proste na to neni stavenej, je nachylnejsi k vecem jake uz tu jsou uvedeny, vule v pantech, fleky na display, mechanicka konstrukce byva casem volnejsi atd ... Proste nelze se divit ze po 3/4 roce to jde do servisu a pak az do konce zaruky kazdou chvili.

0/0
17.9.2007 10:49

####

no comment

zvlastni, ze ve statech se da poridit laptop s vydrzi pres 6hodin na nase do 20tis.

samozrejme core2duo, centrino.

0/0
17.9.2007 10:12

Ebo

hmm..

..no nevím proč, ale stroj co se dá k něčemu použít začíná někde na 35 000Kč .. do těch 20K jsou to šunky :-©

0/0
17.9.2007 9:07

Rafter

Re: hmm..

Souhlas. NB za tyhle penize nic nevydrzi. Praskajici panty, zadreny vetracky a jeste je to tezky jako krava. Do 35 000 tak mozna nejakej starsi osvedcenej model ve vyprodeji.

0/0
17.9.2007 9:41

mike

Re: Re: hmm..

jsi king:-)

0/0
17.9.2007 11:04

Michal

Re: hmm..

a už je to tu zase. Myslis, ze lidi, kteri potrebuji notebook na klasicke pracovni ukoly kancelarskeho typu potrebuji notebook za 35000?? Trosku pomatenej nejsi? K cemu. Psaci stroj za 35000??? I za 20000 je drahej. Kdyz si vezmu, ze 90% populace stejne nebude delat nic jineho, nez psat maily, dokumenty, plnit tabulky a obcas si pusti hudbu nebo DVD.

Paklize nekdo ma jine naroky, fajn, at si koupi masinu dle potreby, ale kategoricky rici, ze cokoliv co je do 35000 je k nicemu je hodne odvazny a na muj vkus dost nevyzraly - paklize tedy timto nekrmis zakazniky a vesele na tom profitujes.

0/0
17.9.2007 10:50

Oponent

Re: Re: hmm..

To mas pravdu, ale pak se nabizi otazka proc si vlastne chteji kupovat laptop, kdyz za nejakych 8000 bez monitoru lze koupit rozhodne vykonnejsi PC s vyssi "Trvanlivosti".

0/0
17.9.2007 11:07

ABC

Re: Re: Re: hmm..

Notebooky do 20tis. kupují převážně lidé, kteří vlastně notebook (nebo spíš přenosný počítač) ani nepotřebují, ale jsu velmi zmasírovaní reklamou, nebo notebooky vidí u známých, u´v práci apod. Zrovna jsem zaslechl dceru přítelkyně, jak říká mámě, že by chtěla notebook. Její požadavek je doma brouzdat na internetu (hlavně chat s kámoškama), občas hrát prmitivní dívčí hry, na které není potřeba 3D a sem tam něco napsat (spíš okopírovat z internetu) do školy, nic víc. Totéž zvládne bazarový stolní počítač (na kterém teď občasně toto provozuje), který lze koupit  za 5tis i s monitorem. Ale poždavek, který z výše uvedeného vyplynul, je "notebook pro studentku".

0/0
17.9.2007 11:38

ABC

Re: Re: Re: Re: hmm..

Správný obchodník by měl klienta, který přijde koupit co nejlevnější notebook, nejdříve vyzpovídat, co od počítače bude očekávat a pak až mu navrhnout stolní počítač, nebo, pokud je to vůbec v požadavku na využití počítače, navrhnout vhodný notebook, s konfigurací podle zákazníkovy potřeby.

 

0/0
17.9.2007 11:45

smrrtka

Re: Re: Re: Re: hmm..

Ten notebook si může vzít s sebou na dovolenou nebo k babičce. Stolní PC těžko.

0/0
17.9.2007 13:19

superpata

Re: Re: Re: Re: Re: hmm..

presne tak to vidim ja. Navic si myslim, ze dalsi vyhoda NB je v uspore mista, pripadne LZE dat treba do brasny zrovna neni potreba, coz se stolni PC neumi.

0/0
17.9.2007 14:40

..

Re: Re: Re: Re: Re: hmm..

ano, nebo na zahradu nebo do kuchyně. Nikdo neříká, že ten dotyčný nebude mít TAKY stolní PC.

0/0
25.9.2007 12:45

smrrtka

Re: hmm..

Možná jsou to šunky, ale záleží na tom, na co to hodláš použít. Já jsem si před dvěma roky koupil nejlevnějšího Acera (já vím, už ta značka je děsnej shit ;-D) - za 14500. Přikoupil jsem za 3000 megovou ramku. Dělám na něm denně doma i v práci.  Po měsící odešel monitor, nicméně od té doby běhá naprosto bez problému. Ale je pravda, že na něm pouze pracuju (interner, MS Office) - nehraju na něm žádné složité hry ani nezpracovávám video.

0/0
17.9.2007 13:17

XxX

Re: hmm..

To nemas pravdu, uz kolem 20k bez DPH se da poridit slusny NTB. J je treba trosku pohledat na netu.

http://topseller.vltava2000.cz

u nich jsem kopil HP a jsem nad miru spokojen.

0/0
18.9.2007 17:00

starej_vul

:-) jednou jsem se zařek

že už nbudu reagovat na podobné články. Nejde mi ani tak o "levný" notebook (NB) jakop o parametry. Např. Hard Disk. Proč není standardem se 7200 otáčkami(zrychluje práci s OS neskutečně rychlím způsobem), zrychluje výber informací z HDD. Proč je furt opomíjeno, že NB pracuje s HD? Proč je představa, že všechno se odehrává v paměti a HD je jenom na to aby se tam montoval ten s co největší kapacitou. A přitom HD se 7200motáček je stejně levný/drahý jako s 5400.

   A dispaly. Co je standardem? 1280x1024 nebo 800x600 nebo 1600x1200??? Co říká rozměr 15,4" nebo 17", jakou má vypovídající schopnost? ŽÁDNOU! Jen a jen rozlišení je hlavním vodítkem.

   P.S. Omlouvám se, ale fakt mě tyto dvě věci "dojímají". A to pominu ... se objevují fleky na barvě ... to fakt mě nechává klidným z hlediska použitelnosti. Z hledika zpravodajského/novinářského vyloudí docela úsměv.

0/0
17.9.2007 7:25

oponent

Re: :-) jednou jsem se zařek

Disky 7200 otacek nejsou standardne montovany z jednoducheho duvodu a tou je nesrovnatelne vyssi spotreba energie ktera ma primou umeru s vydrzi na baterie a ta je je u Laptopu (pardon v Cechach se pouziva naprosto nesmyslny termin Notebook = zapisnik) pomerne dulezitym paremetrem. Ale co v celem clanku jaksi chybi je konstatovani ze prenosny pocitac v cene do 20 000 Kc (ale i do 30 000) neni urcen k tomu, aby fungoval jakozto mobilni, tedy primarne k ucelu na jaky je vyraben. Pri koupi podobneho zarizeni se clovek nesmi divit ze i v zaruce bude neustale resit zavady ktere v pozarucni dobe budou znamenat cenu poloviny pripadne i celeho noveho pristroje.

Resume zni : Pritroje do 30 000 ktere se honosi nazvem prenosny osobni pocitac (Laptop/Notebook) jsou urceny k tomu, aby treba cely tyden byly v praci na stole a na vikend si ho vezmu domu kde ho opet polozim a budu pouzivat jako bezne PC.

0/0
17.9.2007 7:41

Dalsi oponent

Re: Re: :-) jednou jsem se zařek

8-o nesrovnatelne vyssi spotreba energie? Videl jsem par testu a tam byla spotreba max. +1W (oproti diskum s 5400ot/min), coz je smesne povazovat za nesrovnatelne vyssi, kdyz spotreba cele sestavy je pres 30W i na baterii (zapojen v elektricke siti -> 60-90W podle konfigurace). Sam pisete, ze notebooky do 30 000 se daji prenaset jen obcas, tzn. tam je vydrz na baterii nepodstatna, kdyz jsou stale zapojeny do zasuvky. A dale notebook je ve vetsine pripadech opravdu jen drahym zapisnikem, takze proti nazvu nic :-P

0/0
17.9.2007 8:13

oponent

Re: Re: Re: :-) jednou jsem se zařek

nedivte se, že výrobci do levných notebooků montují HDD s málo otáčkami - potřebují se jich zbavit a nechaqt je ekologicky zlikvidovat se nevyplatí, když je můžou ještě prodat. je to stejné jako s mobily pro Evropu, do který jdou nevyužité komponenty z Asie ;-O(Y)

0/0
17.9.2007 8:23

Oponent (ten puvodni)

Re: Re: Re: Re: :-) jednou jsem se zařek

Prispevek ohlden vyprodavani zasob jsme nepsal ja)

No nezda se mi, ze by vyrobci HDD s 5400ot vyprodavali cca. 2 roky stare zasoby od kdy uz jsou 7200 obratkove pro notebooky bezne na trhu (oproti desktopovym HDD ktere uz se prodavaji cca. 6 let). A mozna by stalo za to poznamenat, ze 5400 obratkove HDD rozhodne nejsou standardem vice nez 3 roky.

0/0
17.9.2007 8:39

starej_vul

Re: Re: Re: Re: Re: :-) jednou jsem se zařek

...ale v testech figurují furt ... navíc si myslím, NB je počítač, který se dá postavit jako konkurence pro stolní PC. www vbi cz a tady se dá sestavit konfigurace ... teda až zase na ten display 1280x800 ...ach jo ...

0/0
19.9.2007 13:57



Najdete na iDNES.cz