Diskuze

Letěli jsme v nejmodernějším vojenském letadle. Made in ČR

Vyzkoušeli jsme nejmodernější taktický transportní letoun současnosti. C-27J Spartan bude nasazen v armádách mnoha zemí včetně USA a jednu z jeho klíčových částí budou vyrábět v Aero Vodochody. Proleťte se s námi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jirka

30. 9. 2007 3:14
Dotaz

Čekal bych, že u vrtuláku se budou vrtule točit každá jiným směrem. Tady jsou ty vrtule stejné, tak předpokládám, že se točí stejným směrem. Nevadí to něčemu?

0 0
možnosti

Harrier

30. 9. 2007 12:02
Re: Dotaz

Nevadí to vůbec. V současnosti je to úplně běžné,že se vrtule u vícemotorových letadel točí stejným směrem. Na začátku letectví se báli,že by se letadlo stáčelo na jednu stranu,proto se u vícemotoráků objevovaly "protiběžné" vrtule,aby eliminovaly moment vznikající na směrovce.

0 0
možnosti

geroc

27. 9. 2007 9:42
Pro: Jan Kužník-Technet.cz

Vážený pane Kužníku, i když za mně reagoval někdo s nickem "rychloslimejs"(díky) nemůžu to nechat jen tak. Nadpis článku zní "LETĚLI JSME V NEJMODERNĚJŚÍM VOJENSKÉM LETADLE.MADE IN ĆR." Jestli by tomu tak skutečně bylo, tak dle mého by ste se museli proletět v F-22, F-35, Su-30MKI, Eurofighter a pod. ale ne upgradovaném Fiatu G-222 jež je starý 40 let. To k tomu nejmodernějšímu.

V AV a.s. se vyrábí spíš pouze montuje část centroplánu. Z hlediska výroby se jedná o docela pracný výrobek o který jaksi mezi subdodavateli nebyl zájem neb je to lidově řečeno příliš moc práce za málo peněz.  Ale na toto konto napsat do titulku "Made in ČR" považuju za vrchol diletantismu.

0 0
možnosti

Destroyer7

28. 9. 2007 10:29
Re: Pro: Jan Kužník-Technet.cz

R^v honbě za senzací zdejším pisálkům často schází soudnost.

0 0
možnosti

pepin

26. 9. 2007 22:36
glass cockpit

neda mi to a musim pridat svuj komentar. Nejsem zrovna odbornik, ale kdyz Italsky pilot komentuje letadlo a autor si jeho komentar prelozi jako:

 "díky kompletně prosklenému kokpitu je z něj široký rozhled"

tak jsem mirne znejistel. protoze "glass cockpit" o nemz ital dle vseho mluvil, neznamena pekny velky okna z nichz je vyhled do krajiny (na to piloti kaslou), ale ze je pristrojovy panel slozen z displays misto starych budiku.

viz: http://en.wikipedia.org/wiki/Glass_cockpit

0 0
možnosti

Harrier

30. 9. 2007 12:06
Re: glass cockpit

Chtělo by to vidět nebo slyšet originální vyjádření pilota.

Piloti totiž hodnotí i výhled z letounu při pojíždění a letu na vizuál, což vojenští piloti používají častěji než civilní dopraváci.

Na druhou stranu i vaše interpretace může být správná. Ale chtělo by to vážně originál citaci a z ní pak vycházet.

0 0
možnosti

Vít Páník

26. 9. 2007 21:49
Dobrý článek

Velmi pěkné. Jen tak dáleR^

0 0
možnosti

xroot

26. 9. 2007 18:40
Odbornici

No vidim, ze diskuze je tu plna "odborniku" na letectvi.

Kazdopadne toto letadlo patri podle me k tomu nejlepsimu co by si nase armada mohla vybrat jako transportni letoun. Kdo ho mel moznost videt za letu jiste potvrdi.

0 0
možnosti

OldFaker

26. 9. 2007 18:12
Takže náhrada An-26

...za An-26 z Itálie.... Co přesně je na Fiatech lepší, než na Antonovech, prosím zdejší odborné frikulíny, aby neblili, chci vědět CO je lepší? Jakmile napíšete avionika, jste firkulín, na ni se totiž neptám, když jde o éro.... 

0 0
možnosti

nowas2

27. 9. 2007 10:50
Re: Takže náhrada An-26

an-26: mají krátký dolet, nejsou zabezpečeny proti případnému ostřelování

raketami země-vzduch, nemají moderní navigační prostředky a nemohou

tankovat palivo za letu.

0 0
možnosti

roninW

26. 9. 2007 16:23
pro ty co to opravdu zajímá a nechtějí jen planě kritizovat autora

http://www.c27j.cz/index.php?page=c27j-nato

0 0
možnosti

RoninW

26. 9. 2007 16:34
Re: pro ty co to opravdu zajímá a nechtějí jen planě kritizovat autora

omlouvám se žejsem dal nedopatřením odkaz doprostřed stránek, úvodní je zde:

http://www.c27j.cz/index.php?page=homepage

je tam vše co vás může zajímat. Sám jsem letoun viděl na živo i v letové ukázce, opravdu je to pěkně silný stroj s výbornou manévrovatelností. Určitě by se nám 2-3 hodily, jenže v jednotkách rychlého nasazení máme chemiky a ty se do nich nevejdou, takže úplně by to naše starosti nevyřešilo. Stále nám chybí transportní kapacita velkého formátu a nejen nám, skoro celé evropě. Snad se to rychle a koncepčně vyřeší.

0 0
možnosti

Michal M

26. 9. 2007 16:04
psal to LAIK

Ach jo, tak to je opět zklamání. Čekal jsem že si hezky počtu a nestalo se. Co věta to nepřesnost, co odstavec, to matení veřejnosti. ;-€ A navíc ten debilní TITULEK!!!!!;-O

0 0
možnosti

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

26. 9. 2007 16:24
Re: psal to LAIK

Pokud nenapíšete konkrétní nedostatky, pak bylo Vaše prohlášení zcela zbytečné. Informace pocházejí od testovacích pilotů a z oficiálních materiálů AV.

0 0
možnosti

kotelnik

26. 9. 2007 15:15
kecy...jenom kecy

Made in CR ???

= kus neviditelnýho křídla? To si z nás ten autor dělá prdel...;-(

0 0
možnosti

Jirka

26. 9. 2007 15:15
jako vždy

Jako vždy spousta negativních příspěvků a jako vždy od anonymů. Pěkný článek, dobré aero, ale českému negativistickému blbečkovi se nikdo a ničím nezavděčí. Prostě místo mozku má pivní pěnu.

0 0
možnosti

Chytracisko

26. 9. 2007 19:10
Re: jako vždy

To je spíš problém redakce. Napsat "Letěli jsme v nejmodernějším vojenském letadle. Made in ČR" a pak dodat, že ČR v podstatě dodá jen neviditelnou část křídla, kterou smontuje z italských součástek tak to je hukot :D

0 0
možnosti