- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mě se zdá, že jsou vozy 81-71 o dost lepší než modernizace a nejsou na tolik staré, že potřebují rekonstrukci. Některé jsou staré jen 18 let a už jsou vyřazeny. Včetně toho, že i lépe vypadají hlavně zepředu a některé i začaly jezdit až v roce 1991, takže se bez rekonstrukce krásně obejdou.
Můj subjektivní pocit mi dává za to, že se soupravami 81-71 to není zase tak hrozné. Jsou prostorné, vzdušné, interiér příjemně ladí. Praha je jediné město z východního bloku, které se jich tak rychle zbavuje. Možná se měly ponechat ještě 10 let v provozu a pak zcela nahradit novými vlaky. Nejen v zemích SSSR byly nakupovány vlaky 81-71 r.v 1995-2000. Zejeďte se podívat do Varšavy či Sofie. Žádnou fobii z nich nemají. Dokonce ve ve Varšavě nakoupili 81-71 r.v. 1995, poté nakoupili nějaké španělské jednotky r.v. 1997 a poté se v dodávce z roku 1999 vrátili k 81-71.
to je ale technicky zajimave reseni nadrzky s vodou pro odstrikovace :-)
Mě by zajímalo, kolik lidí už dostalo díky mačkání tlačítek dveří žloutenku nebo nějakýho jinýho vira. Podle mě ty tlačítka jsou největší šílenost, na kterou mohli přijít snad jen v Čechách. Všude ve světě se propaguje bezdotykové otevírání, jen pražské metro má tlačítka. Kocourkov ...
Lepší jsou starší vozy 81-71 - je tam pohodlné sezení, dostatek místa pro stojící cestující, umakartové stěny laděny do příjemně tmavých i světlých odstínů dřeva a hezčí hlášení stanic od vy Jurinové. Modernizované kšunty krámy paskvily buldozery jsou nepříjemně kontrastní, červenobílý hnusný a nezdravě přesvícený interiér a sedačky jsou na pytel!! červená džungle tyčí a madel je pěst na oko, fuj fuj fůůůůj !!!!!!
"je tam pohodlné sezení"
Pokud neprijde nekdo a nesdne si do maleho prostoru na sedace tak, ze te v podstate z nikoho vysoupne. A jinak to sezeni neni nijak pohodlne.
"přesvícený interiér" - Dobre se tam daj cist noviny a to je dluzite - to v aute nejde - tam se musi ridit.
jak se rekonstruji ruske soupravy v rusku... pár foteček http://mosmetro.livejournal.com/52897.html
No jestli je ta rekonstrukce provedena v klasické ruské kvalitě, tak by ŠT stejně dělala za 3 roky další.
Zajímala by mě cena toho zbytku po odstrojení (prázdná skříň a podvozek, vlastně bez dvojkolí a motoru). Asi malá ve srovnání s tím, co tam pak nasypou, takže rovnou mohli udělat novou kabinu i podvozek.
Diody na tlačítku otevírání dveří se chovají hloupě - zelené by měly svítit stále a blikat hned, jak strojvedoucí přepne na (své) otevírání všech dveří. Pak by nikdo tlačítko nemačkal, (jako stav po stisknutí). Tlačítko bohužel není senzor, ale spínač (už se i rozbil). V Metru mouchy nejsou, aby lezly po senzorech. Senzor by si klastrofobní paní mohla mačkat jak chtěla a nic by se nerozbilo.
Kdo namontoval v trojsedu samostatné sedadlo proti dvojici je hlupák. Nikdo, kdo nechce okopávat sousedy, si nesedne jinak, než zády k oknu.
Na spojovacích dveřích mohla být sklápěcí sedačka. Teď si mezi sedící někdo stoupne a nepříjemně se o ně otírá.
Chybí tyč nad vchodem (tak vysoko, aby se o ní nikdo nepraštil do hlavy). Střední svislá tyč nestačí a občas i překáží.
Po rekonstrukci jsou nové vozy sice tišší a jistě i úspornější, ale mám z článku dojem, že rozsah rekonstrukce je příliš velký. Zrekonstruované vagóny pořád zůstávají ošklivé a příliš těžké a nikdo jim neodpáře koncepci z 20. let. (Napřed takové sloužily v New Yorku, pak je s nějakou licencí začal vyrábět Sovětský svaz a vyráběl je o 50 let déle, než bylo rozumné...) Investice do nových souprav by mohla být rozumnější, i když by výměna trvala déle. Touto rekonstrukcí se na příštích 20 let zahazuje možnost skutečné výměny vozového parku.
Dále mi přišlo podivné, že se dá souprava metra napájet jedním pantografem. V běžném provozu je u každého podvozku sběrač s hodně velkou styčnou plochou, protože souprava při rozjezdu bere víc než 5 kA. Je mi záhadou, jak obyčejná trolej něco takového vydrží.
Technická poznámka na závěr: Podle mého skromného názoru jezdí metro na 750 V, nikoliv na 600 V. Ale je možné, že se pro testování souprav používá nižší napětí...
Jenom pro zajimavost,kolik ty rusandy stoji predelat.A jeste co si pamatuji tak se macka pred vystoupenim,proste jako v Rusku
Nevíte někdo kolik ještě zbývá souprav k rekonstrukci ?
Zde jsou k dispozici udaje - zdali jsou tam vsechny to nevim - je to neoficilani , ale primo ze zdroju DP.