Diskuze

Fotoreportáž: Jak se ze sovětských vagonů stává moderní metro

Rozebrat do šroubku sovětské vagony a znovu sestavit z nových součástek moderní stroj. Teprve pak může znovuzrozené metro opět vozit zákazníky. Podívejte se v exkluzivní fotoreportáži, jak probíhá modernizace vozů pražské podzemky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rusty

10. 1. 2009 12:16
81-71

Mě se zdá, že jsou vozy 81-71 o dost lepší než modernizace a nejsou na tolik staré, že potřebují rekonstrukci. Některé jsou staré jen 18 let a už jsou vyřazeny. Včetně toho, že i lépe vypadají hlavně zepředu a některé i začaly jezdit až v roce 1991, takže se bez rekonstrukce krásně obejdou.

0 0
možnosti

Jarda

26. 6. 2008 17:06
81-71

Můj subjektivní pocit mi dává za to, že se soupravami 81-71 to není zase tak hrozné. Jsou prostorné, vzdušné, interiér příjemně ladí. Praha je jediné město z východního bloku, které se jich tak rychle zbavuje. Možná se měly ponechat ještě 10 let v provozu a pak zcela nahradit novými vlaky. Nejen v zemích SSSR byly nakupovány vlaky 81-71 r.v 1995-2000. Zejeďte se podívat do Varšavy či Sofie. Žádnou fobii z nich nemají. Dokonce ve ve Varšavě nakoupili 81-71 r.v. 1995, poté nakoupili nějaké španělské jednotky  r.v. 1997 a poté se v dodávce z roku 1999 vrátili k 81-71.

0 0
možnosti

Martinsson

6. 4. 2008 11:19
kanystr

to je ale technicky zajimave reseni nadrzky s vodou pro odstrikovace :-)

0 0
možnosti

Ludek

10. 4. 2008 12:58
Re: kanystr

Taky se divím.

0 0
možnosti

Iwo

28. 3. 2008 23:51
žloutenka

Mě by zajímalo, kolik lidí už dostalo díky mačkání tlačítek dveří žloutenku nebo nějakýho jinýho vira. Podle mě ty tlačítka jsou největší šílenost, na kterou mohli přijít snad jen v Čechách. Všude ve světě se propaguje bezdotykové otevírání, jen pražské metro má tlačítka. Kocourkov ...

0 0
možnosti

Béčkař Odpůrce 81-71M

19. 3. 2008 16:29
81-71M - nejhorší vozy v metru

Lepší jsou starší vozy 81-71 -  je tam pohodlné sezení, dostatek místa pro stojící cestující, umakartové stěny laděny do příjemně tmavých i světlých odstínů dřeva a hezčí hlášení stanic od vy Jurinové. Modernizované kšunty krámy paskvily buldozery jsou nepříjemně kontrastní, červenobílý hnusný a nezdravě přesvícený interiér a sedačky jsou na pytelRv!! červená džungle tyčí a madel je pěst na oko, fuj fuj fůůůůj !!!!!!

0 0
možnosti

x

26. 3. 2008 12:31
Re: 81-71M - nejhorší vozy v metru

"je tam pohodlné sezení"

Pokud neprijde nekdo a nesdne si do maleho prostoru na sedace tak, ze te v podstate z nikoho vysoupne. A jinak to sezeni neni nijak pohodlne.

"přesvícený interiér" - Dobre se tam daj cist noviny a to je dluzite - to v aute nejde - tam se musi ridit.

0 0
možnosti

Paxel

19. 3. 2008 1:42
rusky styl II.

a jeste jeden odkaz

http://metrovagony.livejournal.com/

0 0
možnosti

Paxel

19. 3. 2008 1:38
rekonstrukce v ruskem stylu

jak se rekonstruji ruske soupravy v rusku... pár foteček http://mosmetro.livejournal.com/52897.html

0 0
možnosti

roba21

8. 4. 2008 15:00
Re: rekonstrukce v ruskem stylu

No jestli je ta rekonstrukce provedena v klasické ruské kvalitě, tak by ŠT stejně  dělala za 3 roky další. :-P

0 0
možnosti

jammx

8. 2. 2008 10:16
Několik záhad

Zajímala by mě cena toho zbytku po odstrojení (prázdná skříň a podvozek, vlastně bez dvojkolí a motoru). Asi malá ve srovnání s tím, co tam pak nasypou, takže rovnou mohli udělat novou kabinu i podvozek.

Diody na tlačítku otevírání dveří se chovají hloupě - zelené by měly svítit stále a blikat hned, jak strojvedoucí přepne na (své) otevírání všech dveří. Pak by nikdo tlačítko nemačkal, (jako stav po stisknutí). Tlačítko bohužel není senzor, ale spínač (už se i rozbil). V Metru mouchy nejsou, aby lezly po senzorech. Senzor by si klastrofobní paní mohla mačkat jak chtěla a nic by se nerozbilo.

Kdo namontoval v trojsedu samostatné sedadlo proti dvojici je hlupák. Nikdo, kdo nechce okopávat sousedy, si nesedne jinak, než zády k oknu.

Na spojovacích dveřích mohla být sklápěcí sedačka. Teď si mezi sedící někdo stoupne a nepříjemně se o ně otírá.

Chybí tyč nad vchodem (tak vysoko, aby se o ní nikdo nepraštil do hlavy). Střední svislá tyč nestačí a občas i překáží.

0 0
možnosti

Phanosh

5. 2. 2008 9:39
Rekonstrukce...

Po rekonstrukci jsou nové vozy sice tišší a jistě i úspornější, ale mám z článku dojem, že rozsah rekonstrukce je příliš velký. Zrekonstruované vagóny pořád zůstávají ošklivé a příliš těžké a nikdo jim neodpáře koncepci z 20. let. (Napřed takové sloužily v New Yorku, pak je s nějakou licencí začal vyrábět Sovětský svaz a vyráběl je o 50 let déle, než bylo rozumné...) Investice do nových souprav by mohla být rozumnější, i když by výměna trvala déle. Touto rekonstrukcí se na příštích 20 let zahazuje možnost skutečné výměny vozového parku.

Dále mi přišlo podivné, že se dá souprava metra napájet jedním pantografem. V běžném provozu je u každého podvozku sběrač s hodně velkou styčnou plochou, protože souprava při rozjezdu bere víc než 5 kA. Je mi záhadou, jak obyčejná trolej něco takového vydrží.

Technická poznámka na závěr: Podle mého skromného názoru jezdí metro na 750 V, nikoliv na 600 V. Ale je možné, že se pro testování souprav používá nižší napětí...

0 0
možnosti

Praotec

6. 2. 2008 0:02
Re: Rekonstrukce...

Jenom pro zajimavost,kolik ty rusandy stoji predelat.A jeste co si pamatuji tak se macka pred vystoupenim,proste jako v Rusku;-D

0 0
možnosti

Tazatel

4. 2. 2008 21:51
Počet zbývajících souprav

Nevíte někdo kolik ještě zbývá souprav k rekonstrukci ?

0 0
možnosti

x

5. 2. 2008 12:03
Re: Počet zbývajících souprav

Zde  jsou k dispozici udaje - zdali jsou tam vsechny to nevim - je to neoficilani , ale primo ze zdroju DP.

http://www.metroweb.cz/metro/metroinfo-b.htm

0 0
možnosti