- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ta tramvaj se mi líbí a je pohodlná ale ty sedačky pro jeden a půl člověka jsou poněkud zvláštní
Nelíbí se mi její čelo, protože má pohrdlivě a sarkasticky dolů stažené ústní koutky, čímž nepříjemně připomíná našeho vševědného pranostika.
aby se nějak lidi šeptandou na zastávkách domluvili a do těhle paskvilů vůbec nelezli. bylo by pak zajímavý sledovat reakce dp a magistrátu až by nějaká televize to dala do zpráv a chtěla vyjádření proč jezdí prázdný tramvaje ve špičce. a ještě pak, aby všichni psali dopisy že chtějí více tramvají, že se musí mačkat. a dát to na papíru ofiko, aby na to museli do 30-ti dnů odpovědět. chtěl bych vidět třeba 100000 odpovědí
Přesto,že tato tramvaj ještě cestující v Brně nevozí,měl jsem možnost ve vozovně v Pisárkách se sní blíže seznámit.Hned při vstupu do tramvaje jsem zjistil velký nedostatek...néjen já.V Brně je v provozu 17 vozů ANITRA,při vstupu do zvýšené čáeti nad podvozky jsou dva schodky.U Porsche je však jeden o něco vyšší.To znamena,že většina cestujících bude při vstupu do zvýšené časti zakopávat,protože interier vozidla je téměř stejný s ANITRou,což běžný cestující nepostřehne...a zakopne!!!!
Co pak takový věhlasný podnik,jako je Škoda Plzeň nemá schopné desingnery,že mohou takovou obludu půstit do ulic.
Někde níže si kdosi pochvaluje, že tato tramvaj je podle jeho gusta, neboť je funkční. To by, myslím, ještě scházelo, aby za ty peníze, co stála, a za ty peníze, co po nás v příštím roce hodlají DP požadovat za přepravu, byla ještě nefunkční! Stačí už jen to, že něco takového vůbec vypustili do provozu! Jel jsem s ní 3x a již se tomu snažím vyhnout. Raději si počkám na další „normální“ soupravu. Můj dojem je, že je to takový tajemný hrad v Karpatech zmenšený a přepracovaný na přesun po kolejích. Sedačky, které jsou otočené v řadě proti sobě, jsou nesmyslně daleko od stěny, čímž vzniká úzká ulička mezi nimi, kudy se, pokud jsou sedačky obsazené, obtížně protáhnete, i když v uličce nikdo nestojí. Stání samo o sobě je již dosti obtížné, neboť v uličce stojící nešťasník musí najít volný prostor, kde nejsou nohy jeho sedících spolucestujících a tak se mu snadno může stát, že jednu nohu umístí na začátek uličky a pro druhou má místo až o dva metry dále.
Rukama přitom marně šátrá po nějakém příhodném madlu na přidržení. Dlouho jsem přemýšlel nad tím, jak si logicky vysvětlit tuto absenci zdravého rozumu u tvůrců soupravy, až mne napadlo, že to bude asi vstřícné gesto DP v zájmu ochrany majetku cestujících. Takovými prostorami se jen obtížně pohybují skupinky kapsářů a jsou pak nuceny vyčlenit se ze společnosti a zdržovat pouze na plošinkách poblíž vchodů, kde jsou všem na očích . Podaří-li se vám přes to všechno přeci jen projít podélně soupravou, což za normálních okolností je téměř nemyslitelné, musíte překonávat různé výškové rozdíly. Starším a fyzicky méně zdatnějším jedincům bych toto bez doprovodu horského vůdce, speciálně vycvičeného pro pohyb touto soupravou, nedoporučoval. Další vymožeností jsou troj, dvoj a jedenapůlsedačky. Trojsedačka na konci soupravy je pravděpodobně určena pro menší rodiny cestující se zavazadly. Ne mnoha. Tato zavazadla mohou složit na jinak smyslupostrádající plošinku za zmíněnou trojsedačkou.
Je možné, že nadbytečný neužitečný prostor za řadovými sedačkami je vlastně určen pro zaklesnutí batohu.Batůžkáři, množící se mezi cestujícími, mají tak konečně vlastní speciální sedačky. Nemusí již, jako ve stávajících dopravních prostředcích, sedět v předklonu a tvářit se, že se vlastně jen v úctě sklánějí před šedinami svých stojících spolucestujících. Nyní již mohou sedět vzpříma a hrdě jim hledět do očí! Jedenapůlsedačky si neumím vysvětlit. Možná DP očekávají příliv korpulentnějších amerických turistů. Každopádně takto krásné uskupení čalouněných sedaček bude vítaným útočištěm pro přespávání bezdomovců. Kdo si již také sedl po bezdomovci na pomočenou sedačku, jistě tento sociální výdobytek v přepravě ocení. A nejen tento. Vzhledem k nesmyslně řešenému interiéru, který paradoxně v této monstrózní soupravě poskytuje méně prostoru pro cestující, než starší, subtilnější soupravy, nebudeme se již v nových soupravách mačkat, protože prostě nebude kam se vmáčknout.
Co dodat, jak zde jiz jini napsali je to tragedie, opravdu se jedna o skvost hodny kocourkova, horsi tramvaj nevymyslis