- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
se vlastně ještě čeká? Pořád se kecá o ekologii a šejci si mastí kapsy dál. Asi to všechno bude trošku jinak - stát si tu kapsu mastí taky,o ekologii mu ani nejde........................
paliva jsou spíš otázkou legislativy, bude možné je prosadit pokud se naši politici vzdají úplatků od ropné lobby a to asi hned tak nebude
To by teda byla výhra, podobně jako s řepkou.
"jednoho dne, ať už to bude za 20, 40 či 60 let dosáhneme tzv. Ropného vrcholu (Oil-Peak, nebo také Hubbertův ropný zlom)."Nejvíce ropy se vytěžilo v květnu 2005.
"Ten neoznačuje vyčerpání ropných nalezišť, ale stav, při kterém bude cena ropy neúnosně vysoká a začne tak po ní klesat poptávka a objem její těžby."Poptávka asi klesat nebude, ale poptávané množství ano.
"předpovědi amerických geologů a dalších odborníků očekávají, že k tomu dojde mezi rokem 2003 a 2020."
prominte za netech. pozn. ....z hlediska politické stability pro západní svět zcela optimální... když se podíváme na obrázek zjistíme a co jde USA v dnešní době z hlediska "politicky-stabilniho".
Proč je stejný článek i v rubrice auto a především proč ste od rána změnili fotku u článku (místo toho traktoru je tam tankovací hadice)?
Ahoj Smarty, doporučuji změnit přezdívku ;-). Fotku změnil náš editor, protože zvolil atraktivnější. Myslím, že článek tím opravdu nijak netrpí. Článek je z auto.idnes.cz pouze poután, fyzicky je pořád na Technet.cz. A proč? Protože si myslíme, že by čtenáře automobilového serveru mohl zajímat, když je o autech ;-). Hezký den přeji * Vašek N.
Uz se toho tady dotkli jini, ale zakladni problem vodiku at jiz pro prime spalovani ci pres palivovy clanek v doprave je naprosta energeticka a emisni nesmyslnost takoveho pocinani:
1. Musite mit vodik o tech. laboratorni kvalite.. Coz neni a nebude levnou zalezitosti nikdy. Dnes se vyrabe prevazne ze zemniho plynu.
2. Palivovy clanek vydrzi jen par tisic hodin pak se musi vymenit, takhle funguji vsechna ta propagacni vodikova auta, kazdy rok vam je odvezou na vymenu paliv clanku za par desitek tisic usd..
3. Ukladani vodiku na palube a budovani cerpaci infrastruktury je slozity, nevyreseny a giganticky nakladany projekt
=> zatimco elektricke vozidlo EV s ucinnosti celeho vozidla i vyrobou proudu je 30% oproti ~ 10% vodiku, nabijete pres noc pri volne kapacite site vetsinu aut co jsou dne na silnici, verejna zasuvka stoji asi 10000x mene nez plnici stanice na vodik. Takze se zamysleme kdo a proc vodik podporuje a cerpa giganticke dotace verejne (EU), ale soukrome financovani..
Vyrobit i EV v pozadovanych parametrech a vykonech neni tech. problem viz. GM ci Toyota, PSA a dalsi, pouze se do toho automobilkam a ropnemu prumyslu nechce, coz neni divu. A tak se prosim opet nenechte osalit jako v pripade biopaliv, nyni vodik od praktickeho nasazeni dekady vzdaleny. Co vytahnou z klobouku priste, aby zpomalili nastup plnych bateriovych elektromobilu?
Vice info a odkazu pres sdruzeni a klub Elektromobily..
elektromobily.wz.cz/
picasaweb.google.com/OSElektromobilyCzechEVclub
V ČR se za posledních 10let výrazně rozrostla spotřeba zemního plynu s tím, že spalování zemního plynu je ekologické. Nahradili jsme velké množství COx menším množství plynů NOx. To, že se změnilo množství není otázkou změny paliva, ale otázkou používání nových modernějších kotlů s nižšími emisemi. Nové moderní způsoby spalování dřeva rověž produkují malé množství COx. Plyn CO2 je součástí přírodního cyklu, problém je pouze v množství. Jakého přírodního cyklu jsou součástí plyny NOx?
Do malých obcí vždy patřilo a patří spalování dřevní hmoty. Bohužel naši politici vyhodlili mld. za plynofikaci vesnic.
I sebemodernejsi kotel produkuje stale stejne mnozstvi CO2. Akorat ty moderni teplo lip zuzitkuji a nepousteji ho do komina.
No sice nicneriesiaci zaciatok, ale aspon ze sa tam objavili konecne rozumne informacie typu ze sa vodik netazi na Juznej Morave coz vacsina predch. clankov oslavujucich vodik akosi opominala...Som fak zvedavy co sa dozviem v dalsich dieloch...Pretoze som skeptik.