Diskuze

V kokpitu boeingu na vlastní kůži

Není mnoho profesí obestřených takovými mýty jako práce pilota dopravního letadla. Co vlastně znamená pilotovat velké dopravní letadlo na jedné z pravidelných linek po Evropě? Co se děje v kokpitu letadla, zatímco cestující nerušeně koukají dolů z výšky deseti kilometrů a popíjejí k tomu třeba kávu?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

kolton

17. 1. 2008 10:12
odborníci

To se mi líbí , jak se pod každým článkem, vždy najde řada odborníků. Ten řídí letadlo, ta dělá letušku, ten zná auta, ten má klíče od všeho, ten je ředitel zeměkoule...fakt trapný:-©

0 0
možnosti

Tukan888

17. 1. 2008 13:46
Re: odborníci

Ty ses trochu primitiv vid? Když človek, který dělá dané povolání, (a ne zrovna běžné) o tom svém povolání čte článek, tak se určitě do diskuze podívá a když zde vidí tolik chytráků, jako třeba ty, tak se snaží uvést věci na pravou míru nebo alespoň říct svůj názor.

To je jako bys nadával, že v diskuzi k článku o pendolinu se objeví názory strojvůdců a železničářů.

Vzpamatuj se

0 0
možnosti

Tx

16. 1. 2008 6:38
Benzin...

někomu se článek líbí, někomu ne, tak už to bývá. Akorát kpt těžko řekl, ře "letecký BENZIN je v Amsterodamu levnější". Proudová letadla létají na kerosin, kerosen, česky petrolej.

0 0
možnosti

Jan K.

16. 1. 2008 11:20
Re: Benzin...

máte pravdu, při komunikaci v angličtině však většinou nepoužíváme výraz Kerosin, ale jetfuel, fuel případně Gas - který autor článku nepřesně přeložil jako benzin. R^  

0 0
možnosti

Jan K.

15. 1. 2008 10:41
článek

R^Zdravím, děkuji za hezký článek - jakožto pilot si až teprve teď pořádně uvědomuji jak to vidí člověk z druhé strany. Článek je skvěle polopaticky napsaný avšak musím říci, že v několika věcech je realita trochu jiná...ale to je naše starost a nikoliv vaše - vy se jen posaďte, zapněte si pás, dejte si skleničku šampusu a vychutnávejte že něco co má hormadu tun hmotnosti se vznese k nebi. Jinak diskuze Boeing vs Airbus není na místě.. každý má své pro a proti - spíše bych to přirovnal k Superbu a Passatu. Ale ne Porsche vs Skoda - to je pěkný bullshit.

0 0
možnosti

Honza

15. 1. 2008 13:44
Re: článek

No, jelikoz jezdim s obema auty, tak si dovolim se zeptat:

Jak mi vysvetlite porovnani ovladani SuperB/Passat vs. Airbus/Boenig ? Pokud jste opravdu pilot, o cemz se tedy da pochybovat, tak byste mel vedet, ze ovladani Boeingu je zalozeno na zcela jine filozofii nez ovladani Airbusu. Ten v daleko vetsi mire vyuziva pocitacem ovladane faze letu, pilot je tam, ted mirne prezenu, vpodstate jako uzivatel SW u compu, zatimco u Boeingu je situace uplne jina, tam je pilot skutecne pilotem. No a je znamo, ze mezi piloty se traduje: Boeing je hloupe letadlo pro chytre piloty, Airbus je chytre letadlo pro blbe piloty. (samozrejme v nadsazce).

Nevsiml jsem si, ze by se rizeni Superbu a Passatu tak drasticky lisilo.:-)

0 0
možnosti
TP

BedlamW

15. 1. 2008 5:39
hmm

Mne by treba zajimalo nazor od nekoho kdo lita, jestli davaji prednost Boeingum a nebo Airbusum. S jednim pilotem jsem se vloni bavil a ten mi rekl, ze Boeing je jako ridit Porsche a Airbus Skodovku......Nevim jestli tam je opravdu takovy rozdil.

0 0
možnosti

Jan Sůra

15. 1. 2008 0:03
Reakce autora

Dobrý den, jen pár vět na vysvětlení. Článek neměl rozhodně ambice být extrémně odborným. Věřím, že pro fandy a odborníky na letectví by to bylo nošení dříví do lesa a naprosto nudné čtení, protože vše znají a vše bylo řečeno. Spíše jsem se snažil, aby měli lidé, kteří jen běžně létají a přemýšlí, co se děje vlastně v kokpitu, představu, jak vše probíhá. Rozhodně to neměl být návod na použití letadla a detailní popis všeho. Je možné, že při úpravách došlo i k mírné dezionformaci, každopádně děkuji všem diskutujícím za vysvětlení některých zde padlých dotazů.  Pokud někomu článek přijde o ničem, omlouvám se mu. Těm, kterým se líbil, děkuji:)A ještě bych rád poděkoval nyní již bývalému mluvčímu SkyEurope Janu Čamkovi za splnění mého snu, stejně jako oběma pilotům. jan.sura@mfdnes.cz.

PS. k diskusi k mobilům: některé aerolinky, například Emirates, dovolují zapnutí telefonu okamžitě po dosednutí. Nikoliv až poté, co jsou vypnuty motory

0 0
možnosti

Jan K.

16. 1. 2008 11:34
Re: Reakce autora

nenechte si prosím kazit náladu. Bohužel v našich podmínkách - co Čech to kritik, co Čech to odborník. Je to naše smutné privilegium - stále jen kafráme do všeho čemu nerozumíme. Pěkný den a jen tak dále !!! Jan

0 0
možnosti

tarkan

14. 1. 2008 19:19
Pekny clanek

Diky za nej! R^

0 0
možnosti

Maniak

14. 1. 2008 18:41
Super

Dík za perfektní článek.:-)

0 0
možnosti

Homer Simpson

14. 1. 2008 18:41
.

Boooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooring :-P

0 0
možnosti

Petr

14. 1. 2008 17:17
Pěkný článek

Krásné čtení k večeři... a kritizující chytráky, kteří dokážou jen kritizovat, se vyerte.

0 0
možnosti

Mart

14. 1. 2008 17:14
No...

Letam jako druhy pilot a na okne v pilotni kabine mame drzak na digi kameru, ja obcas fotim o sto sest, mam zapnuty PDA s GPS modulem, kapitan ma zapnuty laptop s gps modulem. Telefon sice vypiname, ale kdyz se zapomene, letadlo nespadne - jenom to tam ve sluchatkach trosku svaka, jako kdyz ho mate doma u repraku. Jedine, co jsme zjistili, ze trosku ma vliv je bluetooh a wifi, kdyz jsme si pres bluetooth neco posilali, dostali jsme hlasku o degradaci presnosti GPS, ale letadlo neleti pomoci GPS, ale IRS (coz je nezavisly inercni system, ktery funguje na principu optickem a na rychlost svetla podle me nema bluetooth vliv). Mate pravdu, ze kdyz letim a mam v usich iPoda, tak pride stewardka, ze pri pristani nesmim mit sluchatka. Zatim jsem neprisel na rozumny duvod, ale asi abych slysel tu pecku, kdyz se to kolegum moc nepovede a vedel, ze nemam tleskat!

0 0
možnosti

Sexybomber

14. 1. 2008 17:38
Co to je !?!!!

Co seš za čúráka vole?

0 0
možnosti