- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To se mi líbí , jak se pod každým článkem, vždy najde řada odborníků. Ten řídí letadlo, ta dělá letušku, ten zná auta, ten má klíče od všeho, ten je ředitel zeměkoule...fakt trapný
Ty ses trochu primitiv vid? Když človek, který dělá dané povolání, (a ne zrovna běžné) o tom svém povolání čte článek, tak se určitě do diskuze podívá a když zde vidí tolik chytráků, jako třeba ty, tak se snaží uvést věci na pravou míru nebo alespoň říct svůj názor.
To je jako bys nadával, že v diskuzi k článku o pendolinu se objeví názory strojvůdců a železničářů.
Vzpamatuj se
někomu se článek líbí, někomu ne, tak už to bývá. Akorát kpt těžko řekl, ře "letecký BENZIN je v Amsterodamu levnější". Proudová letadla létají na kerosin, kerosen, česky petrolej.
máte pravdu, při komunikaci v angličtině však většinou nepoužíváme výraz Kerosin, ale jetfuel, fuel případně Gas - který autor článku nepřesně přeložil jako benzin.
Zdravím, děkuji za hezký článek - jakožto pilot si až teprve teď pořádně uvědomuji jak to vidí člověk z druhé strany. Článek je skvěle polopaticky napsaný avšak musím říci, že v několika věcech je realita trochu jiná...ale to je naše starost a nikoliv vaše - vy se jen posaďte, zapněte si pás, dejte si skleničku šampusu a vychutnávejte že něco co má hormadu tun hmotnosti se vznese k nebi. Jinak diskuze Boeing vs Airbus není na místě.. každý má své pro a proti - spíše bych to přirovnal k Superbu a Passatu. Ale ne Porsche vs Skoda - to je pěkný bullshit.
No, jelikoz jezdim s obema auty, tak si dovolim se zeptat:
Jak mi vysvetlite porovnani ovladani SuperB/Passat vs. Airbus/Boenig ? Pokud jste opravdu pilot, o cemz se tedy da pochybovat, tak byste mel vedet, ze ovladani Boeingu je zalozeno na zcela jine filozofii nez ovladani Airbusu. Ten v daleko vetsi mire vyuziva pocitacem ovladane faze letu, pilot je tam, ted mirne prezenu, vpodstate jako uzivatel SW u compu, zatimco u Boeingu je situace uplne jina, tam je pilot skutecne pilotem. No a je znamo, ze mezi piloty se traduje: Boeing je hloupe letadlo pro chytre piloty, Airbus je chytre letadlo pro blbe piloty. (samozrejme v nadsazce).
Nevsiml jsem si, ze by se rizeni Superbu a Passatu tak drasticky lisilo.
Mne by treba zajimalo nazor od nekoho kdo lita, jestli davaji prednost Boeingum a nebo Airbusum. S jednim pilotem jsem se vloni bavil a ten mi rekl, ze Boeing je jako ridit Porsche a Airbus Skodovku......Nevim jestli tam je opravdu takovy rozdil.
Dobrý den, jen pár vět na vysvětlení. Článek neměl rozhodně ambice být extrémně odborným. Věřím, že pro fandy a odborníky na letectví by to bylo nošení dříví do lesa a naprosto nudné čtení, protože vše znají a vše bylo řečeno. Spíše jsem se snažil, aby měli lidé, kteří jen běžně létají a přemýšlí, co se děje vlastně v kokpitu, představu, jak vše probíhá. Rozhodně to neměl být návod na použití letadla a detailní popis všeho. Je možné, že při úpravách došlo i k mírné dezionformaci, každopádně děkuji všem diskutujícím za vysvětlení některých zde padlých dotazů. Pokud někomu článek přijde o ničem, omlouvám se mu. Těm, kterým se líbil, děkuji:)A ještě bych rád poděkoval nyní již bývalému mluvčímu SkyEurope Janu Čamkovi za splnění mého snu, stejně jako oběma pilotům. jan.sura@mfdnes.cz.
PS. k diskusi k mobilům: některé aerolinky, například Emirates, dovolují zapnutí telefonu okamžitě po dosednutí. Nikoliv až poté, co jsou vypnuty motory
nenechte si prosím kazit náladu. Bohužel v našich podmínkách - co Čech to kritik, co Čech to odborník. Je to naše smutné privilegium - stále jen kafráme do všeho čemu nerozumíme. Pěkný den a jen tak dále !!! Jan
Boooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooring
Krásné čtení k večeři... a kritizující chytráky, kteří dokážou jen kritizovat, se vyerte.
Letam jako druhy pilot a na okne v pilotni kabine mame drzak na digi kameru, ja obcas fotim o sto sest, mam zapnuty PDA s GPS modulem, kapitan ma zapnuty laptop s gps modulem. Telefon sice vypiname, ale kdyz se zapomene, letadlo nespadne - jenom to tam ve sluchatkach trosku svaka, jako kdyz ho mate doma u repraku. Jedine, co jsme zjistili, ze trosku ma vliv je bluetooh a wifi, kdyz jsme si pres bluetooth neco posilali, dostali jsme hlasku o degradaci presnosti GPS, ale letadlo neleti pomoci GPS, ale IRS (coz je nezavisly inercni system, ktery funguje na principu optickem a na rychlost svetla podle me nema bluetooth vliv). Mate pravdu, ze kdyz letim a mam v usich iPoda, tak pride stewardka, ze pri pristani nesmim mit sluchatka. Zatim jsem neprisel na rozumny duvod, ale asi abych slysel tu pecku, kdyz se to kolegum moc nepovede a vedel, ze nemam tleskat!