Diskuze

Kapitánův překlep vehnal letadlo do slepé uličky

159 lidí zemřelo poté, co Boeing 757 narazil do kolumbijských hor. Všechny palubní systémy přitom byly plně funkční. Kdo tedy za tuto nehodu z roku 1995 nese zodpovědnost?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Avion

16. 1. 2008 16:33
Neplacejte blbosti v diskusich

Pobavil jsem se nad virou nekterych diskutujicich, ze "pocitac by to prece dokazal", "pocitac to udela lepe" atd...

Dlouha leta pracuji s pocitaci jako programator, administrator, navrhoval jsem rizeni pomoci mikrokontroleru, jsem vcelku dukladne vzdelan v teorii automatickeho rizeni. A PRESTO BYCH DO LETADLA, KDE BY NEBYL PILOT, ALE JEN "POCITAC" NIKDY NEVLEZL. Snad prave proto, ze vim, jak ty veci funguji a jak chybujici lide je navrhuji :-). Alespon za dnesniho stavu a za stavu, ocekavatelneho v dohledne budoucnosti je myslenka sverit rizeni dopravniho letadla vyhradne elektronice a algoritmum totalni blbost.

0 0
možnosti

Michal

21. 1. 2008 19:12
Re: Neplacejte blbosti v diskusich

ano, přesně tak, plně souhlasim, nějakej ten pátek se orientuju v letectví, a to, co tu někteří plácají, sou kecy, uplně bez smyslu, jak by mohlo letadlo bez pilota komunikovat treba s věží, jak by popojíždělo ? Ano, ve vzduchu by bylo možné lítat bez pilotů, ale je otázka, kolik lidí by lítalo v letadle bez pilota ? Já osobně teda NE, prostě to co tu plácáte, že je to možné atd. je BLBOST !:-©

0 0
možnosti
PC

Lister000

16. 1. 2008 15:50
automat

Proc nejsou automaty tak "vyspele" jako treba v autech, kde kdyz hrozi srazka, auto zacne bzdit a proste se vyhybat? - tam to jen pipalo,,,,                                   ono kdyby ten autopilot podle nejakeho radaru poznal prekazku, mohl by prece bezpecne a pohodlne dat letadlo na bezpecnou drahu? ne?

0 0
možnosti

pletiplot

16. 1. 2008 17:29
Re: automat

V letadle neni zadne brzdit. Muzes jen stoupat a to nejde rychle. Precti si poradne clanek, je tam krasne zduvodnene, proc udelali veci, ktere tak udelali. Zejmena casova tisen, chteli byt v cili vcas, aby stihli ty predepsane hodiny odpocinku.

0 0
možnosti
PP

Roumen

16. 1. 2008 11:54
K tem klapkam

Moc casu nebylo... :-/"...if the flightcrew had

retracted the speedbrakes 1

second after initiating the escape maneuver, the airplane could have

been climbing through a position that was 150 feet above the initial

impact point."

0 0
možnosti

Te.

16. 1. 2008 11:43
počítač ovládající letadlo...

počítač ovládající řídící plochy stíhaček řeší zcela jinou úlohu, a jinými prostředky.

Počítačem řízené přistání vypadá jako snadné zadání, ale s  < danými prostředky >  to sranda asi není.

0 0
možnosti

Te.

16. 1. 2008 11:33
"Strašně moc děkuji Bohu že já jsem přežila!"

ona děkuje její Chiméře když pozabíjela 150 lidí na okolních sedadlech.

Tak to je fakt laskavý a milosrdný, tzv. "Bůh". Taky všemohoucí. Proč se teda nezeptal v hlavě toho lamera v pilotní kabině: "Are you sure?" Možná se všichni málo modlili, nebo dlužili něco už od narození. :-/

Stačilo se podívat z okna kudy poletí. Nebylo potřeba přenášet hory jinam. Proč Chiméra nepoňoukla pilota k troše pozornosti?

Protože žádný Bůh všemohoucí není, ale je potřeba aby ovce padaly na kolena. Infantilita obětí někomu vyhovuje - lemplovské sortě kapitánů.

0 0
možnosti

pletiplot

16. 1. 2008 17:35
Re: "Strašně moc děkuji Bohu že já jsem přežila!"

Buh dela rozhodnuti, ktera nemusi nikomu zduvodnovat ani vysvetlovat. Pokud ma duvid nechat zemrit 150 lidi, udela to. Pokud ma duvod 4 z nich vynechat, udela to. Fatalni pohled na smrt je koneckoncu vlastni jen nam, ne jemu.

0 0
možnosti

Rejpal

15. 1. 2008 12:58
Bogota...

...poblíž Bolgoty, hlavního

města Kolumbie.

Váš překlep, pane Kasíku, asi tolik životů neohrožuje, ale stejně bych tu Bolgotu opravil na Bogotu... :) Jinak opět diky za pěkný článek, oproštěný o tu "halywúdskou" dramatizaci, kvůli které se odmítám na seriál dívat.

0 0
možnosti
PKT

Pavel Kasík - Technet.cz

15. 1. 2008 13:37
Re: Bogota...

Díky za pozorné čtení, ještě jsem si to hledal v papírové encyklopedii, abych nezkomolil vžitý český přepis, no a přepsal jsem se (asi jsem to nějak smíchal se slovem Golgota).

Souhlasím, že seriál někdy dramatizuje. Na vině jsou myslím četné přestávky, kterými jsou častováni diváci za oceánem. My jsme jich sice ušetřeni, ale nejde přestříhat celý seriál a vyndat z něj opakované informace. Můžeme být aspoň vděční, že tam nemáme ty reklamy:-)

0 0
možnosti

jája

15. 1. 2008 10:11
spěch

to je ten spěch - aby stihli přistát a měli dost času na zemi, aby včas odstartovali - piloti byli ve stresu,ře když něco nestihnou,tak je vedení společnosti potrestá.

Stejné to je dnes s kamiónama - pokud šofér propálí víc nafty,než mu je dovoleno,tak si jí zaplatí.Pokud přijede pozdě,tak je sankcionován - no a jak to na těch silnicích vypadá???

0 0
možnosti
MP

tmf

15. 1. 2008 10:36
Re: spěch

o spěchu už nedávno jedna havárie byla, tuším někde na Kanárech taky pilot spěchal aby byl brzy doma v Holandsku nebo kde a vystartoval bez povolení.

A vlastně spěch myslím může i za řadu havárii na silnicích každý den. Jen si z toho vzít ponaučení. Vybavuje se mi > Spěchej pomalu.

0 0
možnosti

bullshit

15. 1. 2008 8:43
Hezký

"Už neodpověděli..." vzpomíná zdrcený dispečer, který ztratil té noci první letadlo za svoji kariéru...

To zní jako kdyby to tenkrát byl ještě zelenáč a dneska už měl na kontě těch letadel nejmíň deset :-/

0 0
možnosti
PKT

Pavel Kasík - Technet.cz

15. 1. 2008 12:03
Re: Hezký

Máte pravdu, tak to mohlo vyznít, tu větu jsem raději přeformuloval. Díky za pozorné čtení.

0 0
možnosti

sid

15. 1. 2008 2:00
automat

Proc jsou vyvijeny vsechny ty automaty a bezpecnostni prvky, kdyz se dovoli pilotum do vseho hrabat? To jen proto, ze pilotska lobby nedovoli propustit vsechny piloty pro nadbytecnost, kdyz by je mohly nahradit bezchybne stroje.:-)

0 0
možnosti