Diskuze

Nejrychlejší lokomotiva světa může na české koleje

Pro mezinárodní rychlíky i nákladní vlaky začala od středy revoluce. Vlak tažený nejrychlejší elektrickou lokomotivou z Rakouska může projet část českého území bez výměny lokomotivy na hranicích. To dosud nebylo možné. Nasazením se urychlí doprava na některých spojích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bullshit

21. 1. 2008 12:56
Ty woe tak do toho bych českýho Lojzu nepouštěl...

dyk tam těm rakušákům umastí palubovku řízkama a pokape gambáčem ;-D

0 0
možnosti

Jirka

21. 1. 2008 12:20
:o)

A nebyl Plečnik náhodou Josip ???;-D

0 0
možnosti

pp

19. 1. 2008 23:57
9

Rv;-O(Y)

0 0
možnosti

asik

18. 1. 2008 12:29
Taurus na našich tratích

To je jak s kulometem na mouchu nebo s formulí na klikaté okresce. Dle článku teď jezdí 100 a bude jezdit 120

0 0
možnosti

SergeS

18. 1. 2008 16:30
Re: Taurus na našich tratích

ono nejde jenom o rychlost - ale i o poruchovost , zrychleni, taznou silu , ucinnost :-)

0 0
možnosti

KPmail

17. 1. 2008 19:53
Tady se někdo zbláznil.

Ex100 Jože Plečnik jezdí přes Brno? Buď se někdo zbláznil, nebo je blbej. První lze omluvit, druhé nikoliv.(Y)

0 0
možnosti

magister

19. 1. 2008 13:29
Re: Tady se někdo zbláznil.

Samozřejmě nejezdí přes Brno, ale přes Budějovice. A navíc Taurus jezdí po českých kolejích až do Budějovic už asi rok a půl...;-D

0 0
možnosti

Maniak

17. 1. 2008 19:25
TGV je rychlejší

Jak to může být nejrychlejší lokomotiva na světě, když vlak TGV dosáhl rychlosti 574,8 km/h, 3. dubna 2007 na trati Paříž - Strasbourg u vesničky Passavant-en-Argonne ?

0 0
možnosti

Martin

17. 1. 2008 19:42
Re: TGV je rychlejší

ty si ale kus blba

0 0
možnosti

Ludek_II

17. 1. 2008 16:11
iDnes

objevil Ameriku.

Taurus jezdi do Brna uz od prosince. Rv

0 0
možnosti

Rosťa Jančar - Technet.cz

17. 1. 2008 16:15
Re: iDnes

a taky o tom píše:-)

0 0
možnosti

collage classic

17. 1. 2008 14:02
zas tak moc tomu nerozumim

Koleje a prilehle vlastni ta nova organizace - vlastnik infrastrukutry. CD maji cargo a osobku.

Kdo nakupuje lokomotivy, pocitam, ze provozovatel? Souhlas k provozovani dava, jakysi urad.

Nemejte mi to za zle, ale otazku toho, jake lokomotivy budou jezdit na kolejich vlastnika ma dat vlastnik. Pokud si k tomu stat zridi urad, je to mrhani zlatakama.

Otazka do diskuze, proc neni na osobni doprave konkurence a la SA v busu?

0 0
možnosti

kája

17. 1. 2008 14:42
Re: zas tak moc tomu nerozumim

Předpokládám že proto, že na tom se vydělat nedá, tak se do toho nikdo nehrne...ale hlavně, že všichni nadávají na ztrátové ČD. ;-D

0 0
možnosti

Martin

17. 1. 2008 13:14
Lži, lži a zase lži

Rychlost na kolejích v ČR nelimitují ani tak technické parametry lokomotiv, jako spíše drážní úřad a technické podmínky tratí. Není žádným tajemstvím, že maximální povolená rychlost v ČR je 160 km/h a to samozřejmě jenom na vybraných úsecích. Tedy i když si koupím lokomotivu na 300 km/h, stejně bude moci jezdit maximálně 160 km/h.

Dále je lež, že možnost jet místo 100 120 km/h, je nějaká revoluce nebo výrazné zrychlení. Každý si může ověřit na http://www.idos.cz, že Praha-Ostrava Pendolino udělá za 3:12 a IC Manažer za 3:31. Super Pendolíno tedy je rychlejší o 9% a to není žádná revoluce. S Taurusem to bude stejná habaďůra, jistě pojede o kousek rychleji, ale zkrátí jízdní dobu maximálně o 10 minut na celém území ČR.

0 0
možnosti

Rosťa Jančar - Technet.cz

17. 1. 2008 13:26
Re: Lži, lži a zase lži

:-)Na daném traťovém úseku platí pro jednotlivé "druhy vlaků" zvlášť maximálky, použiji hovorové označení: Pendolino 160, rychlík 140, náklad 100

0 0
možnosti

starej_vul

17. 1. 2008 12:32
:-)

Celý problém ČD je v tom, že na jejich území jsou tři trakční systémy. V lokomotivě je jeden motor a k němu se transformuje proud. Kolem tratí je rozeseto zabezpečovací zařízení. Pokud se nesjednotí zabezpečovací zařízení a trakce na jeden formát, bude vývoj stát hodně a nebude se moci něco seriového nakoupit...

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

17. 1. 2008 13:23
Re: :-)

Zas tak moc o tom nevíte, že? 1,5kV ss Tábor-Bechyně řešit nemusíte, ten opravdový třetí systém je zahraničních 15kV, 16 2/3Hz. Vícesystémové lokomotivy jsou jednodušší řešení než sjednocení rozsáhlých oblastí s různými systémy, proto jsou v dnešní době poměrně běžné. Problémy se zabezpečovacím zařízením u Pendolina nesouvisely přímo s napajecí soustavou, ale s ovládáním asynchronních motorů.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 45 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 22 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Za vyhynutím dinosaurům mohla být i doba temna

v diskusi nejsou příspěvky

29. března 2024

Dopad planetky je nyní většinou odborníků považován za hlavní příčinu vyhynutí zhruba 73 až 76 %...

Podívejte se na Boeing C-17 Globemaster, který do Česka přivezl nové vrtulníky

v diskusi jsou 3 příspěvky

29. března 2024

V sobotu 23. března dosedl v Praze nákladní letoun USAF, který vezl obzvlášť cenný náklad. Z...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy

v diskusi je 5 příspěvků

28. března 2024  15:36,  aktualizováno  19:54

Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 22 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...