- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Scenár bude nasledovný štát uvalý spotrebnú daň na vodu a čo myslíte vodárne sa nebudú privatizovať?A potom uvidíte skutočnú cenu vody.Lepšie by bolo na orbite vybudovať slnečnú elektráreň a energiu posielať lúčom na zem a zohrievať vodu a roztočiť generátor vyrobiť elektrinu a kompresormi poďme autá na vzduch ako idu vyrábať v Indii.Automobilka TATA. Aspoň by sa tu vzduch prečistil.
Jen ta cela (klášterní, vězeňská) mi nějak v českém textu nesedí... spíše by mi snad sedělo slovo buňka, které je též použitelným významem toho slova v originále nebo článek, jak se užívá v české techničtině pro označení základních prvků elektrické baterie.
Pro laika zdlouhave, ale kdo chce mit prehled, musi cist peclive. Pekne popsane, je videt, ze si autor dal praci s hledanim odkazu. Chybi mi tu jedina vec a to je diskuze nejslabsich clanku retezu: Proc je cena FC stack tak vysoka, kde jsou zasadni zadrhely v trvanlivosti (lze napsat i laicky: stabilita katalyzatoru a membrany, dale efektivita water management). Velmi zajimavy je z pohledu cloveka zabyvajiciho se FC technologiemi boj nejvetsich hracu na trhu, ale to asi az priste... Jinak materialove dnes vychazi palivovy clanek uz lacineji nez napriklad dopalovaci filtr do sazi k dieslum! Vsem rejpalum, co FC neverej: kdo zna usili radove desetitisicu vedcu, co maji za cil optimalizaci palivovaych clanku po celem svete, tak myslim oceni pokrok, ktery nastal za poslednich 10 let... Pripomina to cele pokrok ve vyvoji jaderne bomby zacatkem ctyricatych let a sam jsem jsem zvedav, kdo prvni zacne vyrabet seriove FC auta, dodavat FC cartridge do mobilu a kdy to cele pobezi bez platiny.
H2: 1kg/100km tedy 60kWh x 4kč/kWh=240kč/100km
Benzín: 7l/100km x30kč/1l=210kč/100km
Nocni proud je o dost levnejsi nez ve spicce a tudiz se predpoklada vyroba pouze v noci - hlavne investice do budoucna - atomove elktrarny existovat budou a v noci bude v siti proudu prebytek a tak bude za levnou cenu.
je jen hracka na dalkove ovladani. K realnemu pouziti vodiku je jeste daleko, pokud chcete jezdit na obnovitelny zdroj energie, prebudujte si auto na drevoplyn.
Vdaka za clanok, musim to este nejak stravit, ale stale nevidim ziaden dovod preco vyvijat automobily so spalovacim H2 motorom alebo na palivove clanky.
Ved to je energeticky dost nevyhodne. Ked pominiem otazku "kde zobrat tu energiu mimo jadra...."
V podstate je to jedina rozumna alternativa dneska. Tedy jen v pripade, ze neopomenete jadernou energetiku. Jedine v tom kontextu ma totiz smysl uvazovat. Ackoliv ja osobne vidim budoucnost ve vyvoji novych typu vysokoenergetickych baterii v kombinaci s elektromobilem ...
a jako zaklad energie jadro ...
Dovolim si pripomenout, ze vodikove motory na principu spalovani vodiku neuvolnuji jen vodu, ale predevsim vodni paru, ktera je 10000x (desettisickrat) sklenikovejsi nez CO2: http://cs.wikipedia.org/wiki/Skleníkový_plyn
" vodikove motory na principu spalovani vodiku "
Neni zas takovy problem ji v tom aute zkondenzovat na vodu.
Vodík se vyrábí v převážné většině z fosilních paliv, takže auta na vodík jsou v současné době méně ekologické, než auta na fosilní paliva (je lepší pohánět motor fosilním palivem, než z fosilního paliva vyrobit vodík a jím pohánět motor).
Prostě je potřeba si uvědomit, že musíme taky někde vzít energii na výrobu toho vodíku. Tady má vodík přece jen výhodu, alespoň ho dokážeme vyrobit různými způsoby.
Co je prakticky jisté, výroba vodíku bude závislá buď na fosilních palivech, nebo na velkém množství elektřiny. Je načase, aby si i ekologičtí aktivisté přiznali, že bez atomových elektráren se prostě neobejdeme.
No, kdyz na vec prijde, tak i benzin muzeme vyrobit. Treba z uhli.
Davam soutezni otazku. Kdo najde chybu v obrazku s elektrolyzou?
No, s timto zapojenim by to asi moc nefungovalo :-) Katoda nemusi byt nutne + .