Diskuze
Proč se Boeing zřítil na terasu rodinného domu
Děkujeme za pochopení.
Seigo
Shrnuti
Prominte, ale jak se jednou rozepisu, neumim drzet hubu, tak jen kratce. Chyby pilotu : nevyhlasili nouzi, pouze prednost, nedostatecny vycvik, nedostatecna anglictina. Chyby dispeceru : Snad jen, ze se behem krizove situace stridali, podle mne, mel ten samej na priblizovacim stanovisti dodelat Aviancu a az pak pustit kolegu, to uz ale nevim jak se to dela oficialne a jake maji predpisy ... Ovsem, zlate pravidlo vysetrovani leteckych nestesti zni "Za vsechno muze pilot, i kdyby ne, zalovat nas uz nebude" ... Stava se to jiste casto a zbytecne, ale ne vzdycky, bez urazky k panum vysetrovatelum, kteri kazdou vyresenou zahadou zvysuji bezpecnost letadel, dekuji za pozornost, dobrou noc, tesim se na Vas priste
Mira
Re: Shrnuti
Moc tomu vysvětlení, boužel, nerozumím. Píšeš, že: "Kdyz pilot vyhlasi nouzi, znamena to bezprostredne ohrozeni lidskych zivotu. Prednost se zada az kdyz dojde zasoba vyckavaciho paliva, t.j. letadlo uz ma palivo jen na to, aby doletelo na letiste. Nestalo se." O kousek vedle zase píšeš:"Chyby pilotu : nevyhlasili nouzi, pouze prednost.." Já lítám jenom s MS-FS98, a tak tomu teda nerozumím. Co teda vlastně měli ti piloti udělat? Vyhlásit nouzi nebo žádat přednost?
Seigo
Nepiloti
Rozumim, kdyz se na vec nekteri z Vas divaji z laickeho pohledu, ale v letectvu obecne ma vsechno sve SOP, tzv. standard operation procedures, kterymi jste povinni se striktne ridit. Lidi, u kterych je ve vycviku zjisteno, ze v krizovych situacich rvou a nalehaji automaticky odpadaji. Priklad s cekarnou je sice dobry, ale zasadni vec, pacient o svem stavu proste nevi, kdezto piloti si ho byli plne vedomi. V tom dokumentu v TV vypravi p. Montoyova, ze kdyz nekdo rekne "prednostne" znamena to "potrebuju Vas hned ted, pomozte mi". Ve skutecnosti to tak neni, mezi slovy prednost a nouze je ohromny rozdil. Kdyz pilot vyhlasi nouzi, znamena to bezprostredne ohrozeni lidskych zivotu, prednost nikoliv, pouze to, aby se z pozice 29 posunuli na pozici 5, zejmena na letisti jako JFK. To, ze treba i na Ruzyni se stane, ze nekdo visi ve vzduchu s malo palivem se stava. Prednost se zada az kdyz dojde zasoba vyckavaciho paliva, t.j. letadlo uz ma palivo jen na to, aby doletelo na letiste. Nestalo se.
djdave
sila
my vysvetlete jak zkusenej pilot musi pred pristanim studovat co delat kdyz se nepovede pristani, to snad musi mit v krvi student 2. rocniku ....
Howard
testik linku
testik
form;url]http://technet.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A080128_154348_tec_technika_pka&s=DISKUTOVAT form;/url]
NoName1978
Hmmm
Kdyz tak ctu vase prizpevky o anglictine a terminu stav nouze nebo o intonaci hlasu. My jako lidi, kteri nejsou piloti bychom asi skorem kriceli, ze dochazi palivo a sme v prdeli. Ale piloti sou cviceny na to, aby byli i za krizovich situaci v klidu a veci resili s klidnou hlavou. To v tom pripade VERBALNIHO projevu bylo urcite naskodu. Holt se stalo. Kazdopadne dispecink, kdyz kolem krouzily dalsi desitky letadel treba nevidel zadnej moc velkej rozdil mezi nima a dalsima krouzicima.
Piloti letadla meli zaricene vice tlacit na dispecery, ze sou ve vazne situaci. A na druhou stranu ti piloti meli umet anglicky natolik, aby ze sebe vypravili co museli.
Geo
Re: Hmmm
No me v tom prepisu komunikace prekvapilo, ze se tam celou dobu konverzuji jako by meli toho paliva jeste na nekolik dalsich hodin letu. Jen obcas tak mimochodem zmini, ze jim dochazi palivo.
Dokonce i po tom nepovedenem pokusu je nejdrive posilaji cekat, teprve kdyz se po druhe pripomenou s tim, ze nemaji palivo, tak je poslou rovnou na pristani (bohuzel pozde)
Tesko rict jestli za to mohli vic na zemi nebo v letadle. Nadruhou stranu na JFK pristava dost letadel ze zamori a tam nikdo nema asi prilis paliva nazbyt. Mozna proto nikdo prilis nevnimal poznamky o dochazejicim palivu.
U toho prepisu je, ze se podle nej nemaji vyvozovat zavery bez znalosti dalsich okolnosti, ale i presto bych dal pozemni kontrole mensi vinu, nez jim prirkli.
Sraky
to letadlo muselo spadnout...
je to napsané v osudu, i kdyby do něj měl uhodit blesk
8_piv_denne
Ti piloti snad vystudovali dialkovo!
Podla mna boli na vine piloti. Porovnal by som to s prikladom: Clovek s akutnym zapalom slepeho creva caka v cakarni na prijme. Pred nim su ini ludia so zlomeninami a odreninami. Brucho ho strasne boli, on vsak nema dost guraze, aby sestricku urgoval a tak caka a dufa, ze sestricka o jeho pripade vie. Ked uz su bolesti neznesitelne a sestra sa ho pyta, ci to zvladne, odpovie ze snad ano. Potom crevo praska.
Popri ostatnych pilotoch, o ktorych som cital v tejto rubrike, ktori pristali bez motorov atd. a za extremnych podmienok, tito dvaja vyzeraju ako repetenti dialkoveho kurzu "Zaklady lietania I". Podpriemerna anglictina kapitana, to uz je vrchol...
Stanislav
Re: Ti piloti snad vystudovali dialkovo!
Nevím víc, než je v článku, ale kus viny bych viděl i v dispečerech. Ten příklad s pacienty je dobrý, jsou i takoví pacienti, co si přednost nevyřvou, resp. jiní, neakutní, naopak vyřvou. Sestra by měla mít trochu zkušeností, aby to vytřídila. Moje zkušenost z nehody vlaku je přesně taková -- ti co nejvíc řvou, těm nejmíň chybí.
Jinak ovšem souhlas, piloti si měli přednost vyřvat, klidně i korejsky, on tón hlasu celkem stačí k tomu, aby demonstroval vážnost situace.
semor
Když se má něco pos.at,
je to obvykle několikanásobně potuplované...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Uvidíme v budoucnu na obloze druhý Měsíc? Příčinou může být neobvyklá hvězda
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v 19. století náhle zjasnila a stala se druhou nejjasnější...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Byla to druhá nejjasnější hvězda. V budoucnu může svítit jako druhý Měsíc
Velmi neobvyklá hvězda éta Carinae v devatenáctém století náhle zjasnila a stala se druhou...
V extrémních podmínkách týrají nabíječky a auta, aby pak netrpěl řidič
Prozkoumali jsme speciální laboratoř, kde E.ON v extrémních podmínkách testuje nabíjecí stanice pro...
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Jediný vrtulník, který létal na jiné planetě, se loučí poslední zprávou
Tři roky poté, co se vůbec poprvé na jiné planetě sluneční soustavy roztočily rotory létajícího...
Seznamte se s budoucím kolegou. V síle i flexibilitě vás snadno překoná
Humanoidní robot Atlas od Boston Dynamics se odebral na zasloužený odpočinek a nahradila ho úplně...