Diskuze

Jak se tajily lety do vesmíru. Exkluzivní seriál o dobývání kosmu

O vypuštění první sovětské družice jsme se dověděli až po jejím startu. Totéž o Gagarinovi. Totéž o všech družicích a kosmonautech. O žádných haváriích jsme neslyšeli, i když jsme tušili, že bez nich není možné jít kupředu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

m

7. 12. 2008 18:56
trhac

;-O(Y)R^RvX;-)

0 0
možnosti

Ivo L

23. 2. 2008 22:21
Fakta.

Jsem rád že jsem tuto stránku našel,díky za práci všech. Proč nadpis příspěvku fakta ? Prostě fakta bez politických asi aby apod. Bude více místa více informací :-)

0 0
možnosti

Tomas

1. 2. 2008 21:14
Mrzi me

Ted kdyz to ctu, tak me vazne mrzu, ze se besesel Koroljov s von Braunem..;-(

0 0
možnosti

chroustík

1. 2. 2008 12:53
Já mám takový pocit,

že naše tehdy Československá televize nedala start Remka v přímém přenosu, ale pouze ze záznamu, až když bylo jasné, že se start podařil. Nehledě na to, že o připravovaném startu nebylo v našich novinách ani slovo. Na Bajkonuru byli sice novináři, ale před startem nebyl ani jediný článek, natož šot v televizi. Pouze byly dopředu připraveny materiály typu oficiálních životopisů, oficiálních fotografií, oficiálních společných snímků Remkových (byť rozvedených) rodičů.

0 0
možnosti

Tomas

1. 2. 2008 13:05
Re: Já mám takový pocit,

ano, mate pravdu. Primy prenost to nebyl... bylo to v duch:" Co kdyby se to nepovedlo"....

0 0
možnosti

kros

30. 1. 2008 22:27
Google Earth

Rád bych požádal autory, když už nabízí jako obrázky snímky z Google Earth (jen houšť, pokud v tom není náhodou nějaký licenční problém) aby k tomu nebo do odkazů taky přidali příslušný *.kmz soubor.

Hodně lidí by si tam taky rádo "zaletělo". Předpokládám, že většina lidí, kteří technet čtou mají tento skvělý program nainstalován.

0 0
možnosti

IA

30. 1. 2008 23:10
Re: Google Earth

Dole na obrazku jsou souradnice, je to na 46.05N 63.25E

0 0
možnosti

anthropoid42@centrum.cz

30. 1. 2008 19:57
velmi dobry clanek, diky

zajimal by me onen clanek Dr. Ruzicky o rakete proton, zejmena jeho uvahy pri vypoctu parametru. Eistuje presnejsi citace? Diky.

0 0
možnosti

Pacner

30. 1. 2008 20:07
Re: velmi dobry clanek, diky

Zkuste se podívat na http://www.kosmo.cz, tam jsou obsahy článků LK. A potom zajít do nějaké velké knihovny.

0 0
možnosti

honza

30. 1. 2008 18:00
Dobrý článek,

 ale těch překlepú.

0 0
možnosti

Tomas

1. 2. 2008 12:46
Re: Dobrý článek,

jezis, takovyhle mam rad. Pridana hodnota je vetsi a dulezitejsi, nemyslis? Co si budem rikat, v dobe internetu, cesky pravopis je vec slozita! Napis to Ty a stravis opravou gramatiky o dve hodiny navic... ale to pan Vitek radeji stravi radeji stravovanim informaci o vecich vesmirnych, ktere ho zajimaji!... Skoda, ze cestina, se  je tak slozita. Chapu namitky, ale pridane hodnote tohoto clanku to urcite neubere!!!R^

0 0
možnosti

Radek

30. 1. 2008 17:40
Dobry clanek

Po dlouhe dobe skvely clanek ... Dekuji, asi si budu muset rozsirit knihovnicku o autorova dila, mohlo by tam toho byt vic R^

0 0
možnosti

Tomas

1. 2. 2008 12:50
Re: Dobry clanek

Souhlas, pana Vitka a jine, sleduji a ctu jeho prizpevky mnoho let!  Sam miluju kosmonautiku a jsem strasne rad, ze pan Vitek ma a dostal tu sanci kosmonautiku medializovat.. Mrknete na http://www.kosmo.cz, tam se dozvite vsechno a moc vam to umocni zajem :)

0 0
možnosti

Josef

30. 1. 2008 17:18
Raketa R-7 v Praze.

V clanku je spravne zmineno, ze poprve byla R-7 predstavena verejnosti v r.1967  na mezinarodnim aerosalonu v Parizi. Ja si jen vzpominam, ze jsem ji tou dobou take nekde videl. Jen si nemohu vzpomenout kde a pri jake prilezitosti. Nevi nekdo, kde u nas ta raketa byla vystavena ??

0 0
možnosti

Pacner

30. 1. 2008 17:48
Re: Raketa R-7 v Praze.

Ne, ne, všechno před tím byly kamufláže. Až tuším v červnu, určitě roku 1967, v Paříži raketu R-7 předvedli.

0 0
možnosti

pehe68

30. 1. 2008 17:10
Dotaz na autora

Dobrý den. Uvádíte, že Američané zaregistrovali Gagarinův let od 13.minuty ze stanice na Aleutách. Někde jsem četl, že monitorovali rádiovou korespondenci i přímo start z Bajkonuru ze své základny v Turecku. Tedy věděli o něm od samého začátku. Je tomu tak? Petr

0 0
možnosti

Pacner

30. 1. 2008 17:40
Re: Dotaz na autora

Americké stanice monitorovaly telemetrii prakticky od začátku, ale ten hlas až z Aleut. Vzpomínám-li si dobře, stanice měly v Íránu a v Turecku, pro Evropu v Norsku. Podrobnosti jsou v mé knize Kosmičtí špioni.

0 0
možnosti