Diskuze

Nástupce TGV bude o 40 km/h rychlejší. Rychleji vlak v Evropě nepojede

Rychlostí až 360 kilometrů za hodinu pojede nový vlak AGV, který má na železnicích nahradit současné rychlovlaky TGV.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

michawel

6. 2. 2008 19:12
AGV vs Pendolino

Pozastavili jste se tu nad cenou za Pendolino ČD a AGV. Jo vychází to stejně, tipoval bych, že ta cena za AGV je takhle příznivá proto, že to je jenom verze pro jednu napájecí soustavu, Pendolino umí tři a i když to je křáp starej, tak tohle ho dost prodražilo. Jinak těch plus 10 je samozřejmně marketing. Nicméně to vypadá vizuálně dobře, moc se mi to líbilo. Vybavením to vypadalo taky celkem rozumně.

Pro zajímavost hned po revoluci se měla VRT stavět, dokonce i ŠKODA Plzeň měla připravenu soupravu (ten výkres jsem viděl a bylo to něco ala TGV Duplex, komerční rychlost 300 km/h. Ta VRTka měla jet směrem na Norimberk a dokonce už bylo projednáno jak to bude financováno a dokonce se už řešili pozemky, ale kdosi tenkrát nedal posledního berana a tak ten projekt usnul. Namísto toho se začli rekonstruovat koridory, což je ale zas trochu jiná kapitola. Jinak pokud by někdo vyjádřil pochybost nad tou Škodovkou tak dodávám, že ten vlak navrhovala ještě původní sorta lidí, která něco uměla.

0 0
možnosti

Meresjev

6. 2. 2008 11:22
stat zlodeju

Dokud se bude v tomhle state krast jako dosud - mam na mysli statni zakazky tak to tady bude porad vypadat jako za Krale Klacka. Vysokorychlostni trat se nepostavi ani za 20let, leda ze by z toho mela ODS - CSSD dobry profit. I ta zkorumpovana Italie na to ma :-P

0 0
možnosti

x

6. 2. 2008 17:13
Re: stat zlodeju

" I ta zkorumpovana Italie na to ma "

Taky ma trosku vyssi zivotni uroven - nema proste tak velkou zivotni uroven jako Italie a nikdy jsem ji nemeli...

0 0
možnosti

mrozh

6. 2. 2008 10:03
srovnání s letadlem

to srovnání ohledně produkce skleníkových plynů je pěkně podrazácké. Jasně, že elektrický vlak vypouští míň skleníkových plynů než letadlo. Akorát tak metan z toalet. Ale kolik elektřiny to spotřebuje a kolik uhlí vyletí z komína v elektrárně, to už se nepočítá.

(Je mi jasné, že i tak bude ten vlak lepší, ale takhle jednoduše mi to přijde dost nefér.)

0 0
možnosti

Jablkon

6. 2. 2008 10:17
Re: srovnání s letadlem

No, elektrický vlak v podstatě nevypouští ŽÁDNÉ skleníkové plyny.

Podle mě to autor myslel správně - za "skleníkové plyny vypuštěné vlakem" považoval skleníkové plyny vzniklé při výrobě spotřebované elektřiny, jen to špatně formuloval.

Když se to takto správně pojme, vlak stejně vyjde ŘÁDOVĚ ekologičtěji než letadlo - letadla jsou skutečně obrovským producentem skleníkových plynů!!! Neznám přesná čísla, nicméně údajně při jedné cestě letadlem přes Atlantik a zpět připadne na jednoho cestujícího zhruba tolik skleníkových plynů, jako když bude celý rok jezdit autem do práce!!! Myslím že letadlo na plné čáře prohraje i proti nejstarším a nejhorším parním nebo dieselovým lokomotivám :-©8-o

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

6. 2. 2008 8:32
V Evropě je honba za max. rychlostí zbytečná

Na vzdálenosti Praha-Brno to dělá 5 minut rozdílu. To za předpokladu, že by TGV jelo celou trasu maximální rychlostí. To je nesmysl, protože kromě nutného fyzikálního zrychlení a zpomalení jsou ještě jiná omezení. Rychlodráha obvykle začíná až na periférii velkých měst, zatímco nádraží jsou umístěná v centru. Pro výsledný čas má tedy mnohem větší význam rychlost na těchto připojeních a ta bývá tak 100-160km/h.

0 0
možnosti

cassul

6. 2. 2008 8:40
Re: V Evropě je honba za max. rychlostí zbytečná

Jenže ona Francie je krapet větší než ČR (navíc TGV bude jezdit i mimo Francii) a při větších vzdálenostech se výhoda zvětšuje. Jinak souhlasím, na celkovou rychlost dopravy to nemá moc vliv, jestli to jede maximálkou 300 nebo 350, jde spíš o prestiž...

0 0
možnosti

rychlý pepa

5. 2. 2008 21:11
rychlejší jen o 10 km/h

Velaro E ve Španělsku jezdí mezi Madridem a Barcelonou 350km/h. Pokud TGV bude jezdit 360 km/h, bude tudíž jen o 10 km/h rychlejší. Ta 40 připomíná lži Topoláka o rychlosti

0 0
možnosti

:)

6. 2. 2008 0:33
Re: rychlejší jen o 10 km/h

nejhorsi jsou lide, kteri neumi cist popripade pochopit psany text:

"Dosavadní modely měly rychlost o 40 kilometrů nižší.  AGV navíc překonává o 10 km/h doposud nejrychlejší kolejový vlak Velaro E."

0 0
možnosti

Martin

5. 2. 2008 20:33
Vlaky? A k čemu jako?

Proč pořád někdo protlačuje železnici jako prostředek pro dopravu osob? K čemu mi je, že budu za tři hodiny v Paříži, když tam nebudu mít svoje auto? Mám se pak tahat místní MHD? Nebo si brát TAXI? To není pohodlné. Raději autíčko. Železnice by měla být používána pro nákladní dopravu - proč neudělají AGV Cargo - to by mělo být cílem unie.

0 0
možnosti

Jakub

5. 2. 2008 21:25
Re: Vlaky? A k čemu jako?

Autem jezdí na takové vzdálenosti jen blbci, když se zrovna nejedná o turistiku.

0 0
možnosti

gracx

5. 2. 2008 19:03
Kdy to bude u nás ?

Kdy to bude jezdit v ČR ? Nikdy, všude v Evropě je dráha relativně výdělečná, jakto, že u nás ne ? Vláda ODS, proč u nás vládnou ? Protože lidi jsou blbci, proč jsou lidi blbci ? Protože, kdyby nebyli blbici, ....

0 0
možnosti

Pepax

5. 2. 2008 19:29
Re: Kdy to bude u nás ?

KDE v evropě žd výdělečná? Myslím celkově, ne jen jediná trať... a VRT? ICE ziskové není, TGV také ne... tak kde?

0 0
možnosti

kokrspanel

5. 2. 2008 18:42
Pendolino

No, hrubým výpočtem mi u tohodle vlaku vychází stejná pořizovací cena jako u Pendolina :-)

0 0
možnosti

Expert

5. 2. 2008 18:16
To je houbec...

... pan Jančura bude mít ty svoje vláčky určitě hezčí a rychlejší...!!;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

v diskusi je 125 příspěvků

26. března 2024

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...

Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit

v diskusi je 76 příspěvků

27. března 2024

Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka

v diskusi je 50 příspěvků

21. března 2024  10:23,  aktualizováno  14:26

Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F

v diskusi je 8 příspěvků

21. března 2024

Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...

Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Nyní startuje naposledy

v diskusi jsou 2 příspěvky

28. března 2024  15:36

Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...

Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024,  aktualizováno  11:41

Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...

Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici

v diskusi je 20 příspěvků

28. března 2024

Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...

Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí

v diskusi je 34 příspěvků

27. března 2024  17:17

Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...