Diskuze

Přežít pád letadla nestačilo, museli uniknout ohni

Údržbáři přehlédli vadu vrtule a ta za letu zničila levý motor. S nefunkčním motorem kapitán už jednou přistál, ale netušil, že tentokrát je zničené celé křídlo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

231

21. 3. 2008 9:42
Chlor je plyn,

takže se těžko může usazovat. Předpokládm, že jde o chybný překlad, a že se jedná spíše o chloridy.

0 0
možnosti

jája

19. 3. 2008 12:50
ČT - banda idiotů

Proč zase čt změnila vysílací čas???Vždyť od osmi hodin to bylo z počátku,pak se tam nas*ala bubílková se svojí dementní šou a teď to zase obrátili - chovaj se jako komerční TV a přitom si za to nechaj platit....Tak jsem to neviděl,com mě mrzí.Jedinej pořad,kterej za něco v TV stoji......

0 0
možnosti

Orthodox

19. 3. 2008 14:33
Re: ČT - banda idiotů

Taky mne to naprdlo, chtěl jsem to vidět a místo toho bubílkovská politická ubohá trapárna! :-© FUJ! Tak jsem radši koukal na Hitlera na ČT2.

0 0
možnosti

pepe

19. 3. 2008 11:10
Ultrazvuková kontrola

Nějak mi nejde do hlavy, že ultrazvuková kontrola vrtule neobjevila praskliny. To musel někdo dost odfláknout, když ze zkušenosti vím, že ultrazvuková kontrola třeba svaru kovové konstrukce je schopna odhalit mikroskopické praskliny které svar znehodnocují  a extrémně snižují jeho pevnost.

0 0
možnosti

CubA

19. 3. 2008 10:44
No nechtěl bych tam sedět..

Ale přistát bez podvozku na pole v takové rychlosti a nikoho nezabít je kumšt. To se musí nechat.

0 0
možnosti

Rickr

19. 3. 2008 9:03
Palivo

To palivo mě taky překvapilo, myslel jsem, že při nouzovém přistání se vypouští palivo dopředu. I když bych asi zase nechtěl být na zemi tím pokropen...Je tady nějaký odborník, který to objasní?

0 0
možnosti

Radek

19. 3. 2008 9:28
Re: Palivo

tzv Fuel Drain - tj. vypuštěcí ventily pro palivo jsou buď hned pod motorem anebo někde pod nádržemi. Během letu se stejně vypouštěné palivo jakoby rozpráší za letounem, takže nelze nijak vypouštět "před sebe". Pokavaď se vypouští palivo z velkých výšek, dřív se vzniklý aerosol vypaří, když je letoun nízko, trak se přiznám, nevím, jaká je praxe s vypouštěním, ale asi pořad platí, lepší se aspoň o něco pokusit, než se rozsekat s plnými nádržemi.

0 0
možnosti

Jolir

18. 3. 2008 21:20
Trosku me prekvapilo..

..ze se cestujici nesnazili premistit na pravou stranu a vyvazovat :-) Ja bych se asi premistil z leve strany bliz ke zdravemu motoru, volna mista tam byla, jak jsem videl. Taky me prekvapilo ze piloti hnedka nezacali vypoustet palivo (ze by to u tohoto typu neslo?) nebo aspon precerpavat do nadrzi v pravem kridle.. (?) No, to me jenom napadlo pri sledovani poradu...

0 0
možnosti

Radek

19. 3. 2008 9:20
Re: Trosku me prekvapilo..

...to by k ničemu nevedlo, cestující by ve vlastním zajmu měl sedět přikurtovanej na sedačce - to je maximum, co můžou pro sebe udělat. Letoun se da dorovnat změnou vyvážení a přenastavením směrového kormidla. Proč nevypustili palivo - těžko odhadnout, ale tato možnost je u každého dopravního letounu.

0 0
možnosti

wildge

18. 3. 2008 14:35
I proto radeji volim tryskac

nez vrtulak. Palivo pro tryskace je mene nebezpecne. (A taky to lita rychleji, nerve to tolik atd...)

0 0
možnosti

Radek

19. 3. 2008 9:16
Re: I proto radeji volim tryskac

Mýlíte se, v komerční dopravě se jedná o stejný typ paliva, čili Jet A, letecký kerosín nebo petrolej. Vrtulové motory u meněích dopravních letadel jsou v podstatě turbíny s převodovou skříní - tzv. reduktorem pro pohon vrtule. Název těchto motorů je turboprop nebo česky turbovrtulové. Pístové motory pro větší dopravní letouny pro komerční provoz se již takřka nevyskytují.

0 0
možnosti

Ghofig

18. 3. 2008 8:39
Oběti?

V clanku se pise o tom, ze prezilo vsech 29 cestujicich a zemrel pouze kapitan.... No a v odstavci o vysetrovani se mluvi o obetech. Tj mnozne cislo. Jak to tedy je...?

0 0
možnosti