Diskuze

Titanic možná potopily špatné nýty nebo oheň v podpalubí

I 96 let po tragické plavbě Titaniku se objevují další a další teorie o příčinách jeho smutného konce. Jednou z nich je spekulace, že Titanic musel jet rychle kvůli hořícímu uhlí v podpalubí. Jiná zase hovoří o nedostatku kvalitních nýtů při stavbě zaoceánské lodi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rollfree

23. 4. 2008 0:42
Nyty a nytovani

Kdysi byl na tohle tema nejaky dokument na NatGeo. Taky tam vystupoval ten metalurg, co to dlouhodobe zkouma a co prisel s tou teorii o nytech. Dokonce dostali povoleni jeden vyloveny nyt znicit a udelali destruktivni test.

Vyjadrili tam nazor, ze problem byl nejen v materialu nytu, ale i v jejich aplikaci. Ze uprostred lodi pouzivali parni nytovacku, tak tam byly nyty kvalitne zanytovane a byly pouzite velke nyty. Ale v uzke pridi se nedala velka parni nytovacka pouzit a museli to delat rucne, proto tam byly nyty slabsi a hur provedene.

0 0
možnosti

buš

22. 4. 2008 21:33
Jen tak mimochodem,

jakýže je rozdíl mezi "ocelovým" a "železným" nýtem? To si snad někdo dělá srandu, ne?

0 0
možnosti

Sneaker

22. 4. 2008 22:05
Re: Jen tak mimochodem,

To si spíš děláš srandu ty ne;-D Mezi železem a ocelí je dost podstatný rozdíl! Pokud ti něco málo říká chemie, tak železo je čistý prvek, kdežto ocel je karbid železa (tzn. sloučenina Fe a C a podle potřeby ještě dalších přísadových prvků), kdy stačí i malé procento (řádově desetiny procent) obsahu uhlíku a podstatně se mění vlastnosti oceli (mez kluzu(pevnost), tvrdost, mez únavy atd.) a nemluvě o dalších legujících prvcích jako Cr, Ni, Mo, V, W a další. Pro tvojí informaci existuje i vědní obor, který se vlastnostmi kovových materiálů a jejich chemickým složením zabývá - říká se tomu metalurgie.

0 0
možnosti

Thegrid89

22. 4. 2008 16:25
promlčený

já už se tomu ani nedivim, vyšetřování nehody po sto letech je už téměř normální, navíc vám pak řeknou, že je to promlčený

0 0
možnosti

Phantom2005

22. 4. 2008 12:26
Pláty trupu ...

... obsahovaly vysoké procento nečistot, zejména síry (na naše poměry, tehdy to bylo v normě), takže zkřehly jakmile se při plavbě ochladily na teplotu vody (kolem 4°C). Nýty stály za pendrek, "vodotěsné" přepážky sice rozdělovaly loď příčně, ale už ne podélně a také průchody v palubách nebylo možno vodotěsně uzavřít. Rádiová komunikace v plenkách a primárně určená pro potřeby cestujících atd. atd.

Jedna teorie také zvažuje možnost, že se kapitán neměl pokoušet ledovci vyhnout, ale měl ho zkusit taranovat s tím, že by sice došlo ke zdemolování přídě, ale průnik vody by se omezil jen na jednu nebo dvě příďové komory. Vzhledem k tomu, co dnes víme o kvalitě plátování a spojů na Titaniku, tak soudím, že by se loď nejpíš rozpadla - zprohýbaly by se paluby, rozpadly nýtové spoje a popraskaly pláty i ve značné vzdálenosti od přídě.

No - tragédie to byla. Snad jsme se poučili.

0 0
možnosti

titanic

22. 4. 2008 14:26
Re: Pláty trupu ...

No vyhnout se mu asi mel, ale ne s plnou parou vzad (nevim jestli to byl kapitan, kdo vydal tenhle rozkaz), protoze ta sila potom pusobi proti ucinkum kormidla.

0 0
možnosti

Q

22. 4. 2008 10:50
Film

Snad aby se dotočili alternativní konce pro Oscarový Titanic. Teď už by to s ledovcem vypadalo trapně

0 0
možnosti

SFS

22. 4. 2008 9:04
Titanic

To jako ze nebyt tam tech spatnych nytu, tu srazku s ledovcem a pruraz rady vodotesnych komor bocni trhlinou by jako prezil ?

0 0
možnosti