- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
hmotnost letadla 1,5 tuny, užitná hmotnost - sotva to unese dva lidi. Tudy cesta nevede, přátelé. Cesta k ekologicky šetrnému létání vede přes hybridní vzducholodě. Tj. vzducholodě, které nemají tak velký vztlak, aby unesly sami sebe, ale o něco menší. Díky tomu jsou dobře řiditelné, menší, podstatně méně náročné na energii a hlavně s vysokou užitnou nosností.
a kdo tu píše, že to má vozit takového joudu jako jsi ty. Místo jednoho několikakilogramového vysílače mobilního, televizního signálu či internetu pro milion lidí.
... případně na salátovej olej.
http://auto.idnes.cz/autosalonf.asp?r=autosalonf&c=A050914_124458_autosalonf_fdv
A já měl za to, že budoucnost je ve vodíku, že na elektriku už zanevřeli... http://www.tipcar.cz/auta_(pouze)_na_vodik_budou_ale_ne_tak_brzy-2821.html
1. Vyroba bude stejne ekologicky, energeticky a technologicky narocna jako u normalniho letadla aby se to ekologicky a energeticky vyplatilo. Vzdy je nutne si spocitat kolik nas to stalo na vstupech a jestli se to za dobu zivotnosti nejak vrati, pokud to dohromady da vic nez u normalniho letadla za jeho dobu zivotnosti je to blbost. Beru srovnatelne velke letadla.
2. Stejne to skonci v supliku pokud se to povede. Podobne jako otravili chlapka co vymyslel auto na obyc vodu a vzduch. Proste mafie kolem obchody s ropou je silna - nejenom ze je v tom celosvetova politika, ale mame tu ropne mezinarodni spolecnosti a zajmy hned nekolik desitek ci vice statu. Zadnej setrivej pohon necekejme prinejmensim nez vymyslej jak to udelat aby se dal zpenezit.
Jsou to vazne vymatlani kreteni, stavi nehorazne drahe letadlo (lehke slitiny, solarni panely atd.), ktere jim pod mrakem spadne a rozflakaji se nehorazne zdroje....co takhle sestrojit vzducholod s elektrickym pohonem a solarnimi panely, vzducholod se udrzi ve vzduchu sama, je schopna prenaset ohromne naklady a jeji provoz je nenarocny....teda az na tu rychlost, ale pochybuji ze to letadlo dosahne zavratnych rychlosti, to z hlediska fyziky proste nejde.....slunecni energie, ktera dopadne na povrch letadla nestaci na vyvinuti poradne rychlosti....
Vypatlanej kretén jsi ty a tobě podobní fyzikové. Letadlo lidi vůbec nemusí vozit a ni nemusí mít závratnou rychlost. Přesto uplatnění velmi snadno najde. Například pro živé přenosy ze sportovních akcí. Pro pokrytí signálem mobilních operátorů - letadlo je narozdíl od vysílačů vyditelné pro mobilní telefony z velkého území. Pro zajištění komunikace v případě války. Pro šíření bezdrátového internetu. Pro předpovědi počasí. Provoz zdarma je bomba. Narozdíl od vzducholodě kde provoz zdarma být nemůže.
Něco takového má smysl pouze pro speciální aplikace, jako například náhrada spojovacích družic, dálkový průzkum, špionáž atd. Tedy pouze tam, kde je nutné mít objekt vysoko, s tím, že jeho cena a provoz bude násobně nišší než provoz družice.
Nemyslim si. Uz mockrat se v historii ukazalo, ze necim se musi zacit a paxe to da zdokonalovat. Umim si predstavit ze za dva roky jim tohle tintitko bude litak jedna basen, a pustej se do tvorby vetsich cestovnich letadel. Treba mezitim budou mit jeste mnohem ucinnejsi fotoclanky, mnohem lepsi elektromotory, jeste pevnejsi a lehci materialy...mozna to pujde, proc ne?
Cituji: Prototyp dosáhl rekordní výšky 30 tisíc kilometrů....
tak to je dobrá výška. Marně teďka přemýšlím, jestli neměl původně teda obíhat kolem Měsíce a nebo jestli na cestě tam a zpět nenavštěvoval ISS (která krouží kolem v prvních stovkách km...) Pěkná bota
No tak na měsíc je to podstatně dál, ale jinak je to samozřejmě kravina.
k čemu to, když se na tom sveze tak jeden, dva lidé a k tomu to poletí ještě pomaleji než letadla z první světové války??? Je snad jasné, že vyvinout např. velké cestovní letadlo s pohonem na sluneční energii je prakticky nemožné. :-) Já bych se soustředil spíše na využití fúze a tot ponechal jako výzkumy pár nadšenců...
Je to jistě zajímavý experiment, ale 45 km/h je výsměch. Až taková letadla budou lítat běžnou cestovní rychlostí, tak to jistě bude zajímavá alternativa, ale zatím je to k smíchu.
Proc velke rychlosti? I tato pomala letadla si najdou vyuziti. napriklad vyhlidkove s sportovni lety, anebo levna alternativa komunikacnich nebo spionaznich družic.
Už to není jen trapné, už je to i blbé. Co je to pořád za tu nesmyslnou demagogii ohledně ekologického provozu čehokoliv - auta, letadla... proč se to neustále zdůrazňuje takhle pošahaným způsobem, jako by takový stroj byl najednou vytržen z procesu své výroby a byl tím nejekologičtějším na světě. Vždyť je to totální blbost. Proti projektu ani slovo, proti jeho obhajobě z pohledu ekologie všechno. Ani za celou svou životnost tahle věc neodlétá svou ekologickou stopu, která zůstává po jeho výrobě. Jednoduše řečeno - nikdy nebude ekologický, protože při jeho výrobě se použily materiály, postupy a energie, které ho ekologicky "zadlužily" na desítky let dopředu. Prostě jen demagogie, kdy se odtrhává provoz a výroba od sebe.
Přesně tak, "ekologa" co chce postavit extrémně drahé a pomalé letadlo plné jedů a hi tech materiálů vyrobených s ohromnými energetickými náklady by chtělo zavřít, nejlépe do blázince.