Diskuze

Trajekt přepnutý na autopilota narazil do skaliska a potopil se. Proč muselo 82 lidí zmizet v moři?

Řecký ostrůvek Paros se stal roku 2000 svědkem jedné z nejhorších námořních nehod posledních let. O to horší, že jí šlo snadno předejít, kdyby posádka dodržovala předpisy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

x

11. 6. 2008 19:31
Dvere jiz nebylo mozne ovladat

"Bez elektrického proudu nebylo možné dveře dálkově ovládat."

Tak toto je skutecna nedbalost ci nedokonalost predpisu - existuji totiz akumulatory a jistit podobne systemy hned alespon 2 akumulatorovyma bateriema povazuji za samozrejme - vctene izolace elekrickeho mechanismu, aby se byl schopne zavrit ikdyz bude jiz pod vodou.

A to jeste je mozne, aby se za pomoci napriklad pruziny zacali podobne dvere zavirat jakmile je k nim prerusena dodavka proudu - zavirani muze byt klidne pro bezpecnost signalizovano mechnickym zvoncem.

Dvre by pak slo rucne otevrit ci proste utece pruchodem do vyssich pater.

0 0
možnosti

x

11. 6. 2008 19:34
Re: Dvere jiz nebylo mozne ovladat

Tema akumlatorovyma bateriemi myslim samozrejme vice akumulatoru spojenych seriove pro potreben napeti a automaticky dobijene - nejlepe na 2 ruznych stanovistich - aby sli dvere nezavisle ovladat. 

0 0
možnosti

TrueRobos

11. 6. 2008 13:45
Proč tohle mám číst

když to půjde večer na ČT? Jste se pomátli a nebo co? Nechcete s dvouhodinovým předstihem zveřejňovat i večerníčky..?

0 0
možnosti

copy

10. 6. 2008 11:38
alarm

hm autopilot je svinstvo .. ale podle clanku navigaci nabusena lod ma asi radar a ten kolizni kurz pozna snadno ..  zvlast u skaly 25m vysoky za dobry viditelnosti (ikdyz prselo) .. navic autopilot snad ma alarm na XTE, takze pozna i vyrazny odchyleni od kurzu .. ale kdyz cumeli na fotbal, asi je jim i alarm naprd .. zavrit az zcernaj ..

0 0
možnosti

namornik

10. 6. 2008 14:32
Re: alarm

autopilot je vyborna vec ako pomocnik navigatora - nahradit ho ale nemoze.kompetentny namorny dostojnik zostane navzdy nenahraditelnym na kazdej lodi.tuto jednoznacne zlyhala posadka a nie technika.nechat autopilota bez dozoru je ako keby sofer nastavil na autostrade tempomat na 130 a lahol si spat v domneni,ze ho dovezie do ciela. tie tresty boli zasluzene.

0 0
možnosti

Vojta

10. 6. 2008 9:35
nelogicnost ve vete

"největší námořní neštěstí v historii Řecka za posledních třicet let"

sám nejsem uplně dobrá češtin, ale mám pocit, že nám kdysi nějaká učitelka češtiny říkala, že v podobných situcích je použití slov "v historii" a " za posledních 30 let" nesmyslné. prostě ta historie automaticky vyjadřuje celou (známou) historii.

0 0
možnosti

sappho

10. 6. 2008 10:23
Re: nelogicnost ve vete

Panu Kasíkovi už to asi jeho těžce platově podhodnocená učitelka neřekla;-D;-DMáte pravdu.

0 0
možnosti

MaG

10. 6. 2008 0:51
hezky clanek..ale...

pozor na tiskarskeho sotka... trajekt a tanker jsou lode uplne jineho typu... ;-)

0 0
možnosti