Diskuze

Grafický superčip od Intelu. Staré pentium upravené Pentagonem?

Chystaný grafický čip Intel Larrabee má dle neověřených informací zajímavý původ. Architektura je převzatá z původního procesoru Pentium, o zásadní vylepšení výkonu se postaral vojenský výzkum Pentagonu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

komisar

15. 7. 2008 5:22
spotreba

No pokud to ma mit spotrebu 300W v zatezi a 100W je pri tom minimum nevim jestli intelu nakej marketing pomuze...a s vykonem to taky nebude ruzove....

0 0
možnosti
VJ

Mac_

14. 7. 2008 11:06
Ať už se čip uchytí nebo ne,

s reklamou o "dokonale odladěném procesoru" bych byl opatrný... ;-D

0 0
možnosti
MR

TrueRobos

11. 7. 2008 23:28
Mnu si oko a žasnu

Kdysi dávno plánovalo Sony grafickou kartu ze 4x Cellu, potom projekt scraplo. Údajně se ukázalo, že používat univerzální CPU na GPU operace není extra výhodné a biliardy triliard ziliard flops v SPU se ve finále nedají srovnat ani s poměrně starou specializovanou ATInou.. Takže teď tu máme totéž v bledě modrém (od Intelu). Kde se bere to nadšení, že masivní multiPentium s x86 je pro grafiku lepší, že moderní shader jednotky? Dovedu si teoreticky představit, že by s tím někdo mohl zkusit realtime ray tracing a nebo že by někdo zkoušel nějaké totálně nové hypersložité efekty, ale pro současnou grafiku mi kapku přijde rozumnější používat masivní množství specializovaných shader jednotek

 než nižší počet poměrně univerzálních CPU. Intel už přinesl celé koše nápadů, které vypadaly dobře na papíře, ale v praxi to moc nejelo a osobně bych řekl, že tohle bude další. Mě to z toho popisu tak trochu připadá, jako by se Intel jen pokusil o vlastní verzi Cellu založenou na x86...

0 0
možnosti

12. 7. 2008 14:06
Re: Mnu si oko a žasnu

Rozdíl mezi snahou počítat grafiku pomocí Cellu a nynější snahou Intelu, je dost značný. Univerzální CPU (v případě larrabee až 24 jednodušších CPU) může klidně výkonem zastat shader operace dnešních GPU (ve flexibilitě je i mnohem překonává). Problém je u fixních funkcích (textury, filtrace, atd), které se přes univerzální CPU dělá dost neefektivně. To ale Intel u Larrabee řeší implementací fixních obvodů. To Larrabbe, které bude soupeřit s GPU nebude jen x jader vylepšených Pentií, ale i speciální obvody pro speciální potřeby kladené na grafiky. To je ten důvod, proč se Larrabee jako grafický čip klidně prosadit může.

Jinak Larrabee by i v případě neúspěchu na poli grafickém, mohlo celkově být úspěšné. Intel ho totiž bude využívat i jako speciální koprocesor po náročné úlohy (konkurence GPGPU). Larrabee zkrátka nemíří jen na konkurování grafickým kartám.

0 0
možnosti

zirconium

9. 7. 2008 15:24
poznamka k RTL

RTL neni "soubor ovládacích instrukcí" ale neco jine, viz.

http://en.wikipedia.org/wiki/Register_transfer_level

0 0
možnosti

Václav Nývlt - Technet.cz

9. 7. 2008 16:21
0 0
možnosti

Funtom

9. 7. 2008 15:23
Grand Central

Tak na letošním WWDC Jobs odhalil plány pro příští verzi Max OS X aka Snow Leopard. Ten má mít podporu pro multi-core CPU (http://www.apple.com/macosx/snowleopard/) a má být uveden již příští rok. Dle Wikipedie (http://en.wikipedia.org/wiki/Larrabee_(GPU)), resp. PC Watch (http://www.apple.com/macosx/snowleopard/) se dá Larrabee očekávat též příští rok.

Takže když to dáme dohromady, o Apple příští rok hodně uslyšíme.

0 0
možnosti

x

10. 7. 2008 13:28
Re: Grand Central

Ehm, teda, no, nevím přesně, ale nebere náhodou poslední dva roky apple od intelu procesory?

0 0
možnosti

KRAJAX

9. 7. 2008 15:23
Krma

Á technet zase krmí blbostma...

20x více výkonu na 1 W spotřebované energie než současné CPU Core2Duo.

To zase bude revoluce, až se to u nás za 60 let objeví...

0 0
možnosti

Václav Nývlt - Technet.cz

9. 7. 2008 16:12
Re: Krma

Než začnete irelevantně pokřikovat v diskuzi, prozkoumejte si odkazované zdroje. Předem díky.

0 0
možnosti
T

SCX

9. 7. 2008 15:12
hoši z pentagónu

Paráda, konečně rad-hard grafická karta! Ani nukleární EMP vás nezastaví v pařbě!

0 0
možnosti
F

Fox_VK

9. 7. 2008 22:52
Re: hoši z pentagónu

Umístili každé jádro do miniamturní faradayovy klece a totéž na konec udělali s celým procesorem a nakonec i celým zařízením.

0 0
možnosti

qwt

9. 7. 2008 14:33
Nesmysly

slibuje se od něho například výrazné snížení spotřeby díky vysoké účinnosti a nízkým tepelným ztrátám? Toto je úplný nesmysl protože prototypy karty mají spotřebu 300W!! Což je více než mají 2 jádrové grafikyRv

0 0
možnosti

ajaja

9. 7. 2008 14:14
asi necemu nerozumim ....

co je to ta speciální funkce VYNOUT .... nebo že by češtin ?

0 0
možnosti