- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nezapomente, ze titulky casto slibuji neco dost jineho, nez potom je v clanku - vetsinou prd nebo rovnou hovadina.
Bud vynechanim dulezitych slov nebo nevinnym pridanim.
Další co mě hodně vytáčí jsou titulky v imperativu ("Podívejte se, Seznamte se..." apod.). Vnímám to jako velmi manipulativni. Například na živě .cz jsem kvůli tomu přestal chodit.
Kdyby se tak dalo napsat něco, co by takové kreténské titulky odfiltrovalo, podobně jako adblock umí filtrovat reklamu.
Napsat by to asi šlo, ale mělo by to mnoho nevýhod. Někdy je imperativ uveden v citátu: Jděte do háje, vyzvala opozice vládu. Jinak s vámi souhlasím, imperativ v titulku není ideální, zvláště ne pro zpravodajství. Někdy k němu ale přistoupím i já, třeba dovětek Podívejte se užívám k zdůraznění toho, že součástí článku je zajímavé video.
Ono je to těžké. Čas od času napíšu článek, u kterého si myslím, že by zajímal každého, alespoň částečně. Jenže v titulcích panuje taková devalvace, že by člověk musel sklouznout k imperativům a senzačnostem, a pak to bude působit bulvárně... No nikdo netvrdí, že existuje jednoduchá formulka na správný titulek. Kromě pár lidí, kteří si seznamy těch formulek tvoří návštěvnost blogů apod, ovšem
Prosim o pomoc, asi už jsem odrostla pubertě, ale nemůžu pochopit, jak je to s tím Uranem a ani nápověda s mícháním mléka mi nepřijde nějak veselá
Uranus je oblíbená anglická slovní hříčka, relativně pubertální. Uranus se čte juraejnus, což by se někomu foneticky mohlo zdát blízké jór ejnus = váš zadek. Nápověda s mícháním mléka je podobná tím, že vychází se sloučení dvou slov a jejich výslovnosti...
o kočce v krabici a o tom Uranu. Pomoc!
Jiná část redakce tohoto iděsu to ovšem už dávno úspěšně praktikuje.
Je-li v názvu sex nebo vyzývavá holka ( u nadržených stačí jen holka), viz třeba titulky Xman, Revue, ONA, Zdraví jsou kliky zaručené.... Mobil zase používá v nadpisech iPhone nebo řeč pubeťáků: vysouvák, foťák...Tak samo Ekonomika nebo Auto: nadupanej auťák, tryskáč a holka atd. U Sportu stačí titulek nebo fotka Jágra, atd atd
.. pote jeste kouzelna slovicka "SLEVA" "ZDARMA" a pod
"A pravidla bitvy? Nezáleželo by na nich - vyhrál by ten, kdo by je porušil."
Tady bych asi úplně nesouhlasil
Nedávno se na hl. straně idnesu objevil titulek, který informoval o tom, že dvě holky postřelily malé dítě - a z článku vyšlo najevo, že patrně šlo o ani ne škrábnutí kuličkovou pistolí-hračkou, a to ještě z docela velké vzdálenosti. Pod článkem se spravedlivě sthla vlna nevole, protože takový
přístup patří maximálně do Blesku, a článek byl následně stažen z hlavní stránky, a pak i přepsán, vč. titulku.
Takže kdo poruší pravidla, ten otráví čtenáře, hledající seriózní informace.
(ale jinak clanek peknej - akorat doufam, ze ho ted cesti novinari nepojmou jako studijni material :) )
V krabici nalezena napůl živá kočka. Útulek pátrá po rakouském fyzikovi
V roli suverénního rádce, udělujícího údajně nejvybranější tipy, by měl figurovat autor, který se v problematice opravdu vyzná. Jinak může takový článek působit obsahově až směšně. Viz např. „rady“ na iD v rubrice Zdraví, vycucávané z msn a psané typickým stylem pro zámořského laika. (Ale čtenost získá a tím svůj komerční úkol splní.) Skutečný odborník ale takto zprofanovaný charakter titulků nebude chtít použít, ba mnohdy ani nebude chtít pro takový infotainmentový polobulvár něco psát...