Diskuze

Klasické české filmy se možná dočkají HD podoby

Sdružení DVD Group chce, aby každý rok bylo převedeno několik klasických českých filmů do vysokého rozlišení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pepe

27. 10. 2008 13:44
kravinka

podle mě je to kravinka. Za 1 Blue ray neni nepřekonatelný nosič, navíc když je již vyrobený 64 GB flash disk. čímž tedy přesahuje ten zázračný poškrabatelný disk o 14 GB. Kde jsou doby kdy měl někdo 1GB Flash? a nikdo by netušil že do stejné věcičky se nacpe to samý. To znamená, že disk jako takový je naprosto mrtvá technologie. Tudíž zde jde jen o to ty filmy dostat do té kvality HD. Ale proč je dávat do kvality HD? když dnes je už kvalita Super Hi-Vision? http://clanky.katalogmonitoru.cz/zobrazovaci-technologie/2758-super-hi-vision-nastupce-hd-rozliseni

0 0
možnosti

pepe

27. 10. 2008 13:44
Re: kravinka

. Tedy to znamená, že je to vše naprosto zbytečný.A ještě bych dodal to, že na Vlastu Buriana se dívám proto protože je černobílí. A je to prostě odkaz té doby. Doba černobílého filmu, následně začíná zvuk a barva. poté další vymoženosti a každý film z té doby má to kouzlo i prot, protože jej známe v té kvalitě. Dokážete si představit digitálně upraveného Antona Špelce v barvě a ve vysokém rozlišení a v dolby digital já tedy ne,  u mě by ten film ztratil punc. A vím že by to dnešní počítače dokázali.

0 0
možnosti

Joe

13. 10. 2008 13:31
Vtip

Všechno je to (překvapivě, že...) zase o blbnutí lidí!

Filmy na celuoidu se při digitalizaci načítají do ještě vyššího rozlišení než je dnes FullHD, provede se nějaký resample a po komprimaci se vypálí DVD. S BD je postup úplně stejný, jen se nevyhodí tolik informací při ořezu a kompresi.

To že si za jakési čištění a retuše chtějí namastit kapsy je logické a bohužel v našem Kocourkově i normální. Kdyby tady fungoval tržní systém, takové blbinky se budou dělat jen u filmů, kde to zákazník ocení a ne kde hledat způsob jak utopit mezi pár firem pár milionů.

0 0
možnosti

Homer1

12. 10. 2008 19:54
A až půjde HD 1080i do důchodu...

... a bude tady jakési SUPERHD, řekněme 7000x3000 pixelů na snímek, tak zase natáhnou ruku a budou "zachraňovat" kulturní dědictví.

Jinak předpokládám, že když do toho stát nalije peníze, že se soukromé vydavatelské subjekty čestně podělí i o výnosy. Nebo že by ne?

0 0
možnosti

Dan

12. 10. 2008 8:32
Nesouhlasím

Nesouhlasím s tím, aby se moje daně používaly pro čistě soukromé účely. At si to financují ty firmy samy, vždyť i výnosy z prodeje médií půjdou jim do kapsy.

0 0
možnosti

uzycek

12. 10. 2008 0:14
zbytecne

nejake hd se brzo prekona.. a dokud vychazi dvd za 40 korun+-, tak nema cenu do hd investovat...

hd filmy by sice mohly do kin.. ale to je asi tak vsechno

kdyby se radsi natocily tri poradne filmy rocne, nez takove plytvani

0 0
možnosti

Pat

12. 10. 2008 18:48
Re: zbytecne

Tady je zase někdo totálně mimo. HD se brzo překoná... By mě zajímalo čím. Desítkou gambáčem? HD filmy by sice mohly do kin? Jaké HD filmy do jakých kin? Tady se bavíme o digitalizaci starších filmů do kvality, která by se více blížila tomu, co je v kinech už dlouho.

0 0
možnosti

roba21

11. 10. 2008 15:20
Tak dotace by chtěli

Takže cíl je jasný: vytáhnout ze státu nesmyslné sumy na převod pár filmů do HD podoby. O nic jiného tu nejde, ale aby na to politikové slyšeli, je třeba přidat trochu omáčky o kulturním dědictví, které je třeba zachovat. ;-D

Dobrý plán pánové, ale doufám že na něj nedostanete ani kačku (ze státních peněz tedy). Pokud se na ty filmy někdo musí dívat v HD, nechť si to zaplatí. Já to platit nechci.

0 0
možnosti

kenx

11. 10. 2008 11:26
blbost to není

Zas taková blbost jak to vypadá to není. Pokud se budeme bavit o 1080p, převod z PALu který nabízí levné procesory co jsou běžně v settopboxech a televizích nestojí za mnoho. Samozřejmě lze koupit mašinky za několik set tisíc které to zařídí opravdu pěkně, ale to je už studiová technika. Pokud se převod do 1080p udělá pořádně, některá místa se "dokreslí" a srovnají barvy, výsledek bude překvapivě dobrý.

0 0
možnosti

Pat

12. 10. 2008 18:49
Re: blbost to není

Tady se ale nebavíme o nějakém zaprděném upscalingu z PALu, ale o nových HD přepisech z původního analogového filmového originálu. A ten opravdu v žádném PALu není....

0 0
možnosti

Standa

11. 10. 2008 10:15
Čekám, až se budou v tomto formátu publikovat 8mm filmy

Sice je technika mocná, už vím, jak televize dělá filmy 16:9 jako teď (uřírnou se kosy hlav a nohou, roztáhne se to na plnou šíři.

0 0
možnosti

kulivok

10. 10. 2008 10:40
no to bude fáákt kvalita

když si uvědomíte, že kvalita suroviny v době vzniku těch filmů byla už tak mizerná a léty archivace se ještě zhoršila, tak to bude děs běs. Ono se stačí podívat např. na filmy z V.Burianem na DVD a je vidět ta příšerná kvalita obrazu. A pochybuju, že někdo bude financovat náročný digitální vyčíštění a retuš.

0 0
možnosti

Xixao

10. 10. 2008 14:47
Re: no to bude fáákt kvalita

jestli oni právě kvůli tomu nežádají o dotaci

"nemá podle Borowiece smysl převádět staré klasické české filmy na Blu-ray bez precizního restaurování a digitalizace."

0 0
možnosti

XixaoXXX

10. 10. 2008 3:09
Karel Zeman

Takovej "Vynález zkázy" na Blu-ray. Paráda R^

0 0
možnosti

kido

10. 10. 2008 11:37
Re: Karel Zeman

Budme radi alespon za tu DVD verzi ... HD, to uz bysme chteli moc ...

0 0
možnosti