- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jak bylo receno ve filmu slepici ulet..."Naduti amici, do kazde valky prijdou pozde".
Klasika nejen internetových diskuzí, ale stigma dnešní doby ve zpracovávání informací a reakce na ně - tzv. dojmologie - pořádně nečíst, neposlouchat, nic nebo málo o tom vědět, ale o to více o tom "zasvěceně" diskutovat.
"Nacházíme se sice skoro na počátku druhé světové války z evropského pohledu..."
Z evropskeho pohledu naopak byla valka na svem vrcholu. V prosinci 1941 byli Nemci na predmesti Moskvy.
vrchol války z pohledu Evropana byl 2.únor 43 a jestli nevíš co ten datum znamená, tak se nevyjadřuj k dějinám 2 války
Když nejste schopni vstřebávat normální informace tak napište do Čt1. Mohli by vám pustit jediný "film" o letectvu Sovětského svazu: "Příběh opravdového člověka". Plazící se Meresjev by vás mohl uspokojit.
Ale tady nejde o to, kdo koho obdivuje, tady jen je snaha o to, aby nebyly zkreslovány a překrucovány historická fakta. Já obdivuji západní piloty, ale aby se i po letech tady tvrdilo, že třeba v Koreji sestřelili stovky Migů, když za celou válku sestřelili jen okolo 380 letadel, je trochu agitka.
ze v te same dobe si vas hrdinsky Sojuz davno rozdelil s Hitlerem Polsko a nase vojaky pozaviral do gulagu. A nebejt toho, ze na ne vyjel Ada, hnili by tam na veky. Je uzasny videt, co je tady odborniku na vse. Navic je smesne, jak si pletou japonske armadni a namorni letectvo.
... beze snahy o snižování umění a statečnosti protagonistů je seriál odporná agitka na téma jak hrdinný americký voják opět slavně zvítězil.
No oni taky dost často slavně vítězili. Jejich letectva dominovala v 2. sv. válce, Koreji, Vietnamu (i když 2-3:1 možná není přesné nazývat dominancí) a Iráku.
jak na bezicim pasu, co byla pravda a hola skutecnost se proste pomine, a USA jako obvykle odsoudi. Buh Vam zehnej az se budete muset spolehnout na Vase "bojeschopne a hrdinne" NATO.
Jednou nebudete mit v zadech nejsilnejsiho spojence na ktereho hazite veskerou spinu, jednou a nebude to dlouho trvat, se USA uzavre do sebe a budete se muset nejak Vazeni Evropane branit teroru sami. Jak ukazuje priklad Vaseho opozicniho ex-premiera Paroubka, budete se branit uplne stejne jako za II.svetove valky nebo v srpnu 1968.
Pane Bože, Thyronx přišel s ihned. Thyronxi USA nikdy nešly do války a nikdy nikoho nešly zachraňovat pokud nešlo o jejich vlastní zájmy. Dlouhou dobu se bránily pomoci Evropě na začátku IIWW a striktně si držely svůj neutrální statut. Roosevelt se několikrát marně obracel na kongres a senát, aby USA poskytly pomoc Evropě. Takže opravdu se spoléhat jen na takového spojence, je špatné. Navíc Mnichov a 68 rok je jen vyústění mocenských uskupení, kdy nás mocnosti nechaly být, i když jsme měly s nimi spojenecké smlouvy.
taky kvůli tomu, že piloti byli placeni za sestřelené letadlo, jak se tvrdí?
Správná poznámka. Tihle opravdu nebyli "dobrovolníci", ve smyslu "za byt a stravu".
Byly to piloti najatí za vysoký plat. A plat byl jejich důvodem, proč tam byli. Nikoli pomoc hodné Číně, trpící pod útokem zlého Japonska. Dnes bychom řekli "námezdní žoldáci".
A po vstupu USA do války odtud zmizeli z více důvodů. A jedním z nich bylo, že byla mobilizace a stejně jako dělník na pile, tak i pilot v Číně dostal povolávák.
Ony ty sestřely jsou podivé i z jiného důvodu. Tihle měli dosahovat hodně sestřelů, a to taktikou boje ve středních a velkých výškách. Zatímco na všech bojištích se ihned ukázalo, že P40 a motorem Allison V 1710 ve výškách nad 3500 m mají velmi nedostatečné vlastnosti, tak tihle, v rozporu s technickými parametry dosahovali zcela opačných výsledků, nežli kdekoli jinde s tímto typem.
Teda pokud tento díl nepřekoná ty předchozí. Trochu mi to připomíná starý vtip od Renčína: "Režisér asistentovi při natáčení válečného filmu: Zeptejte se prosím našeho odborného poradce, jak dlouho trvalo dvěma sovětským partizánům zničení německé tankové brigády...".
Oni Létající tygři byli v roce 1942 svými úspěchy atypičtí. V první polovině roku 42 dostávali armádní piloti USAF, RAF, a RAAF, od zer na frak, protože s nimi byli zvyklí bojovat jako RAF bojovala s Němci, tj. v zatáčkách a využívat větší obratnosti spitfiru. To samozřejmě proti zerům a oskarům nešlo. Tygři využívali vyšší horizontální rychlosti P-40 (dle typu cca 540-580 km/h) vs. A6M2 (cca 520) a zejména podstatně vyšší rychlosti ve střemhlavém letu. Pokud útočili s převahou výšky, provedli pouze jeden útok, využili větší palebnou kapacitu proti málo chráněným japonským letounům a po útoku se odpoutali střemhlavým letem, dají se jejich úspěchy (alespoň v určitém rozsahu) vysvětlit.
na epizodu z 10. května 1972, kdy ztratili USAF a USN celkem 4 Phantomy. Jak nám to asi bude zdůvodněno?
určitě nějaký ufolog vytáhne "blízké setkání".