- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
až na Ki-48 , kterou si nejsem jistej, tam všechna ostatní jsou
Jo máš pravdu, některá tam jsou. Ale třeba hydroplány Emily, Catalinu, torpéďáky Kate, Avenger a některé další v Il2 pilotovat nejde pokud vím.
Kdo by chtěl tyto souboje F4F ze Zery, Oskary a dalšími zažít "na vlastní kůži" nechť vyzkouší letecký online simulátor Target Rabaul: http://www.virtualfighters.cz/TR.htm Je to zdarma, výborná grafika, věrné letové modely a model poškození, propracovaný engine management, mnoho typů letadel jež v jiných simulátorech nenajdete. Zkuste
Ahojte,
nevim jestli byly na F4F fotokulomety ve "standardní" výbavě, ale ani jeden z pilotů co včera vyprávěl o hromadách sestřelů se nevrátil s letadlem domů. tudíž bez dokumentace. Jen by mě zajímalo jak se v Pacifiku potvrzovaly sestřely. Přijde mi, že tam šlo pokud měl pilot poškozené letadlo - dovedeno ad absurdum - před koncem letu nahlásit " Mám 6 sestřelů, ale domů už nedoletím" a vyskočit z letadla, no a při troše štěestí na něj čekala při návratu na Hendersonovo letiště medaile cti apod. ??
... takže děkuji kolegovi "xf" níže v diskuzi, že mne donutil se tím trochu prokousat a posvítit si na ten velký otazník, kde se tam v tu dobu vzaly ty Ki-43. Je to jednoduché, seriál je lehce odfláklý a v podstatě jediné datum tam zmíněné je srpen 42, z čehož divák tak nějak získá pocit, že popisované akce jsou situovány do této doby. Nejsou! Pravda je, že Ki-43 se v této oblasti objevily až v prosinci 42, kdy byla japonská armádní 12. letecká brigáda přesunuta do Rabaulu. A popisovaná akce Jeffersona DeBlanca (mimochodem, zemřel v listopadu 2007) se udála až 31. ledna 43! - takže opravdu to byly nebo mohly být Ki-43, se kterými se utkal.
Co se týče těch "Péťů" F1M, byla o nich svého času pěkná monografie v L&K. Nebyly používány jen pro letecký průzkum z lodí, ale v rámci dislokace po různých ostrovech i jako "děvče pro vše" - nouzová stíhačka, bombardér, průzkum, transport. V průběhu bojů o Guadalcanal se v této oblasti vyskytovaly nosiče hydroplánů Sanyo, Kamikawa, ...
... Sanuki Maru a Chitose. Např. 14. září 42 vyslaly, kromě jiných, na bombardování Henderson Fieldu 19 F1M Pete. Sanyo Maru pak na přelomu 42/43 pendlovala mezi touto oblastí a základnou hydroplánů v Rekatě. Takže jich bylo v oblasti dost i v lednu 43, kdy je DeBlanc sundal.
Jestli jsem to pochopil tak je to vykopnuta smerovka na plnou vychylku stim ze kridelka se pouziji k rizeni letadla. Tim dokazalo treba spolu s klapkami a citlivou regulaci plynu vybrzdit letadlo za sebou. Neco podoneho predvedl Mev v TopGun akorat ze pouzil vysoky uhel nabehu. Tehda to neslo... Jinak podobna taktika se dala pouzit u BF109E,Spitu a podobnych akrobatu kdyz mel za sebou neco mene pohybliveho nebo vyuzil ment prekvapeni. Utahnul brutalne bojovou zatacku nacez se vratil v oblouku zpet stim ze letadlo za nim ho preletelo kdyz to dobre nacasoval tak mu prolitlo tesne u zamerovace a prask. Nevyhoda je obrouvska strata rychlosti, ktera pozdeji mohla byt osudna pokud nebylo kde nasledne pikovat.
přímo v popisu "dokumentu" je napsáno, že to je vlastně jednostranný pohled na věc, takže ano grafika, popsané technické věci ale faktické informace o bitvách , aby to byl dobrý dokument, tak by se na bitvy musel dívat nestranně z obou stran
a proč ? je to dokument o amerických letcích ty nestraníku
Cítím obrovský vděk k těm kteří ač věděli že proti nim stojí nejostřílenější a nejnebezpečnější protivníci vědomi si tohoto rizika, někdy i zcela dobrovolně šplhali do kabin Hurricanů, Spitfirů, Mustangů, Thunderboltů, B-17,B-24, Lancasterů,Mosquit ale i Lavočkinů, Jaků a Šturmoviků jakož i dalších letadel,vážím si každého člena pozemního personálu, i dělníka ve zbrojovce... Nebýt těchto lidí tak tu asi nikdo z nás nesedí... Kdyby vyhráli orli Luftwaffe bylo by s námi všemi zle.
Leč, i vítězství ve vzduchu bylo dílem náhody, bitva o Británii dopadla jen tak tak, lze spekulovat co by se stalo kdyby u North Americanu nezkonstruovali Mustang za 40(!)dní či někoho geniálního nenapadlo k nepovedenému Manchesteru přidělat další dva motory a tím vykovat ten "Zázračný ohnivý meč" který srazil III. říši na kolena...Samozřejmě že je zajímavé vyslechnout si i názory z druhé strany fronty ale pozor aby se obdiv nezvrhl v glorifikaci,což se může snadno stát.
Souvisí to s tím že Němci (co se techniky týče) uměli zužitkovat lecos a tak vznikala spousta někdy naprosto fantastických vehiklů. Přesto je mi z té záplavy figurek německých vojáků a tuny literatury zabývající se Hitlerem a jeho armádou trochu smutno. Ano, i já si koupím sem tam nějakého toho "Germáňce" ale moje srdce patří letadlům s bílými hvězdami (především), kokardami R.A.F. (ČS letci) a nepohrdnu ani tankem či éroplánem označeným rudou hvězdou. Zastávám názor že obdiv k LW a WH je tak trochu historickým masochismem. Baví nás o tom číst, divíme se těm nezvykle vysokým číslům ale v duchu se radujeme že to nakonec dopadlo tak jak to dopadlo. Pro mě symbolem letecké války Spitfire. Nádherné letadlo, geniální dílo pana Reginalda Mitchella které válčilo na všech frontách celou válku a zachránilo (nejen) UK v její nejtěžší hodině.
No o tom Spitfiru by se dalo pochybovat. Hlavní nápor v Bitvě o Británii nesli hurikány. Spitfirů bylo v té době ještě dost málo. Jinak souhlasím s tím, že to bylo nejlepší letadlo 2. sv.
P-400 Airacobra existovala :) Byla to první verze Airacobry původně určená pro R.A.F. ale z důvodu vypuknutí války zrekvírovaná pro USAAF. Měla tuším trochu jinou výzbroj a snad i motor nežli standardní americká P-39.Už si to nepamatuju, každopádně není to výmysl.
Spíš mě zaráží ty Mustangy které nemají na Quadálem co dělat, navíc ještě ve verzi P-51D/K...
Srovnávat Na západní frontě klid s druhou světovou... V první světové se bojovalo za císaře a vlast v té druhé za Führera a nadvládu jedné rasy. Mnoho lidí (motajících se kolem vojenské historie či modelů) to bohužel nechce slyšet.Z německých letců se staly idoly mládeže, je nezajímá všechna ta ideologická omáčka, je fascinují ty tísíce (doslova) sestřelů. Však se zeptejte jaké modely jdou nejvíc na odbyt - Němci, Němci, Němci a zase Němci (v letadlech možná o trochu míň ale v technice je dle mého odhadu až 85% prodaných modelů vycházejících z něm předloh.)