- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Faktem je, že následující den se uskutečnilo slavnostní zahájení provozu zkušební tratě s tehdejšími VIP, kterým se říkalo papaláši
Souhlasím, taky jsem se zasmál. Tehdejšími VIP byli tak Gott, Urbánková, Vondráčková, Menšík, Neckář, Hanzlík ... neboť označení VIP se u nás používá pro hvězdy a hvězdičky ze světa showbyznysu a ti se nejspíš první jízdy metra neúčastnili.
Líbí se mi fakt, že do dneška přežila grafika orientačního systému metra. Resp. je s podivem, že obnova grafiky z poslední doby ctí původní systém z hlediska grafické čistoty a funkčnosti - divím se, že orientační systém metra nepadl do spárů amatérů, kteří absolutně nectí jak gramatiku tak i typografii... Ale vzhledem i k současné vynikající grafice DP Prahy se nebojím, že by se k tomuto nějaký samozvaný grafik s Corelem vůbec někdy dostal...
Mohli jsme mít metro o 30 let dřív .. To, že se postavilo až v 70tých letech je vina komoušů a jejich politiky, ne jejich vítězství.
A co teprve dálnice, ty po*** už úplně. Za první republiky vznikl návrh mega dálnice někde od Plzně až po zakarpatskou rus, který se snad i začal realizovat a komunisti ho okamžitě smetli ze stolu a po dlouhých letech postavili ten panelový paskvil z Prahy do Brna Ta prvorepubliková dálnice měla přinést průmysl do spousty dnes téměř zapomenutých městeček (která jsou zapomenutá právě kvůli katastrofální dopravní dostupnosti ). Koukal jsem na plánovaný průběh té dálnice mou rodnou Vysočinou a přesně o takový projekt si tato krajina říká. Ale v rámci podpory vesnice byly postaveny šílené klikatiny přes ty nejhorší kopce.
Už jenom čekám kdy nám budou tvrdit že to metro vybudovali američani - určitě to budou ti stejní američani kteří osvobodily v roce 1945 celou republiku včetně Plzně
S metrem by mam pomohli i jine staty - SSSR nebylo jedine, kde bylo metro k dispozci a navic bylo treba budovat kryty v ramci priprav na 3. svetovou valku.
Je hezké sledovat jak modráci zase kvičí.
Až někdy vypukne válka nebo se stane jaderná havárie tak se prosím běžte schovat do brdských lesů k americkému radaru - "zrůdný" komunistický režim totiž stavěl pro obyvatelstvo kryty a objekty civilní ochrany které "demokratický" modrý režim zrušil
Pri bezne civilni jaderne havarii byste se tam ukryt nesli - cely system krytu byl budeovan v rezimu utajeni a dozvedeli byste se o nem jedine tesne pred jadernycm vybuchem - byl to relikt studene valky - aby co nejvic delniku prezilo a mohlo pokracovat ve zbrojni vyrobe a taky pro funkcionare - A bylo staveno v centru, kde byly urady.
Od jisté doby je tu přemnoženo článků o metru. Asi některý nový redaktor je fanda. Je jasné, že milovníky vláčků to nadchne, ale ostatní to možná ani nezajímá ...
prosim vas, vyjelo to metro ve 22:00 nebo ve 22:30? to je myslim pro cely clanek klicove!!!
Diky za vytecny clanek plny faktu - pokud by bylo vic takovych (treba o zahajeni na jinych trasach a podobne nebo o technickych obtizich ktere bylo treba prekonat) tak sem s nimi !
O R1 je celý díl dokumentárního seriálu "Zašlapané projekty" z produkce ČT. Je to na jejich webovem vysílání. Zajímavý, ale moc smutný seriál.
aby se sovětské Éčeska zbavily konkurence protože R1 se prý měly exportovat ....
Ečeska konstrukčně vycházely z německých předválečných vozů metra( původně dokonce americká licence metro souprav pro NYC z 30 tých let), které prostě sověti odvezli do SSSR v rámci kořisti.
( kdo si např pamatuje, že na bloku motoru Moskvič byl krásně vidět odlitek původní formy s nápisem Porsche , nebo kdo měl sovětský zenit ten měl vlastně optiku Zeiss - taktéž kořistní)
Zenit ten Zeiss ani moc nezkryval (bylo to normalne napsano na objektivu, stejne jako dnes) - tusim ze Jena se vyskytuje na uzemi tehdejsiho NDR