- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No zkousel jsem si ten souboj v leteckym simulatoru IL-2 1946 tzn. 1x SBD z roku 1943 proti 3x A63M taky z 1943 a nemel jsem v SBDecku zadnou sanci. At jsem delal, co chtel, zadna sance; vzdy me sestrelili behem 5 minut. To letadlo je totalne shnily, tezko ovladatelny. Pak jsem zkousel opak, sednout do A6M3 a taky jsem toho chudaka behem 7 minut bez sveho sebemensiho poskozeni oddelal. Vim je to jen pocitacova hra, ale pro vyzkouseni a priblizeni situace to vsak staci. Pokud mate, tak urco zkuste - doporucuju.
Aspoň vidíš , jak byl Vejtasa šikovnej. Jinak zkoušet to můžeš ale nevstoupíš dvakrát do téže řeky a za druhé je něco jiného proti umělé inteligenci a něco jiného proti živým lidem v multiplayeru.
si to nahrávám, skrz Ordu
Tenhle "dokument"/serial zkratka patri k tem vice spatnym.
Zvlast ta prihoda z Vietnamu byla otresna. Pomaly bombarder se utkal s Migy 17, pak ukazali, ze byl vlastne bezkonkurencne rychlejsi. atd. atd.
Ty prvni dve prihody byly i zajimavy, ale jak tady ctu, tak to zase nemusi byt vubec pravda.
inu, pořad je sice natočen tak, aby to pochopil i naprostý nýmand, ty ale zřejmě budeš naprosto mimořádný exemplář
jeste ze se do Ceskoslovenska nemusel vracet. Udelal dobre ze bojoval a zil na spravne strane sveta. (Jako ja).
Tak proč furt chodis obtezovat do te spatne strany sveta. Proc by se mel vracet do Ceskoslovenska, se kterym nemel nic spolecneho, krome toho, ze to bylo rodiste jeho rodicu?
že tento díl v případě Vejtasovy akce byl velmi nepřesný. Ne v datu a přibližném průběhu akce, koneckonců jde o Vejtasovy vzpomínky, ale ve výsledku nárokovaných sestřelů. Dle publikace "The First Team" od Johna Lundstroma, která je vcelku pokládána za referenci leteckých bojů v pacifické oblasti, protože autor důkladně prolezl americké i japonské archivy, v této akci Japonci údajně neztratili žádné stíhačky. Jsou k tomu i zajímavé diskuze, např. http://usaircraft.proboards107.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=42. Vybírám: "First of all, "Swede" is a great guy and I had an opportunity to interview him a number of years ago. As you state, he
fought with VS-5 in SBDs and VF-10 in F4Fs ...
... During the prelude to
Coral Sea at Tulagi, it appears that he shotdown a F1M which attacked
him. On 8 May, he is credited with 3 ZEROs but did not get any. In
fact, no USN pilot got a A6M while defending the US ships. Swede thought he had gotten one with 2 others as possibles. These were later "upgraded" to kills by Bill Burch who was the CO of VS-5 and senior
aviator in the air. Essentially, Burch was the CYAG at the time." Jinak velké části nejen Lundstromových (např. Tillman pro Osprey publ.) knih jsou k nahlédnutí na internetu, stačí lehce zagůglit, sice tam z protikopírovacích důvodů je semtam vynechaná stránka, ale pořád jde o slušnou porci materiálu, pokud si to nechcete koupit. Pro zajímavost, Vejtasa to dotáhl až na CO (velitel, v tomto případě letecké části) na USS Constellation (CVA-64) 1962-63, kariéru zakončil ve vedoucí funkci na základně Miramar v r. 68.
"Spolupracujeme s Českou televizí Dokumentární seriál Letečtí stíhači v boji"
Tak už chápu, proč je ten seriál tak ubohej. A ty Migy jsou letadla na ho.v.n.., co na tom, že je
Discovery ohodnotilo třetím místem stíhače všech dob hned po Mustangu a
Spidfiru.
Ten dokument na Discovery byl sám o sobě docela úsměvný, zvl. hodnotící kritéria.
... další pilot, totiž radista/střelec, zřejmě s českými kořeny, by zapleten v akci z 8. května 1942 během bitvy v Korálovém moři, kdy pilot John Leppla a jeho radista/střelec John Liska, letíc v Dauntlessu SBD-3, si nárokovali podle některých pramenů 5, podle jiných 7 sestřelů.
hmm takže "dokument" bude patrně jen snůška lží
Lzi nikoliv, ale pohled je jaksi... jednostranny. I kdyz v nejakem minulem dilu, o potopeni Bismarcku, vystupoval i nejaky Nemec...
SBD3 dvojitý, SBD5 jednoduchý ?