Diskuze

První letadlo sestřelil pilot brokovnicí. Němečtí stíhači ovládli nebe

Letecké souboje se od první světové války na první pohled velmi proměnily. Zásadní principy ale platily i během druhé světové a později i studené války. Rozhodují desetiny vteřin, pilotův výcvik a instinkt.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Linke Crawford

26. 3. 2009 12:01
Volovina

že Richthofen sestřelil soupeře brokovnicí je pěkná kravina,kterou mohou tvrdit pouze Američani/stejně jako to ,že vynalezli auto/.stačí si přečíst Richthofenova Rudého letce a je jasno.Škoda jen, že když už jsou prdlí Američané,tak my nejsme schopni to v dabingu napravit-což je smutné.A pak věřte médiím!. BOŽE jen si to představte -BROKOVNICÍ!!! tou tak měl trefit toho amerického blba. Jinak jsem myslel,že to bude o skutěčných ESECH a ne o umolousaných čučkařích s 16 ti sestřely ,blábolících o tom že jsou to nejlepší stíhači co kdy byli.A co teda Hartmann s 352 sestřely ,nebo Hirojoshi Nishizawa,Iwamoto,Sakai, Barkhorn ,Kittel,Marseile,atd.atd.atd?Nejsou spíše tohle ESA? Vždyť jenom JG 52 měla 10000.sestřelů! Boha to je tedy dokument.

0 0
možnosti

Sch.

25. 3. 2009 9:20
Střelba vrtulí

Prvním "zařízením" byl francouzský (nevím přesně)v vynález   - ocelové klíny na vrtuli, tzv. sekačka, která při střelbě skrz vrtuli odkláněla střely. To umožnilo nízkou montáž kulometů jinak umístěných na horním křídle. Nevýhodou byla snížená účinnost  střelby, snížená účinnost vrtule a namáhání hřídele a motoru rázy od nárazů střel do klínů. Teprve synchronizace toto odstranila. Ovšem, na počátku byla sekačka významným vylepšením.

0 0
možnosti
JV

Josef II

24. 3. 2009 11:51
Pilotovo desatero.

Jak jen mohli v tech radach pro pilota zapomenout na tu z nejdulezitejsich. Pilot v boji musi mit predevsim dokonaly prehled o prostoru ve kterem se nachazi. Musi si neustale hlidat vsechny strany a smery, aby nebyl nikdy nikym prekvapen! To vzdy byval jeden z nejcastejsich duvodu prohry v souboji !

0 0
možnosti

Hnidopich

24. 3. 2009 11:44
terminologie

I když vrtule patří do lopatkových strojů jako turbína,  kompresor nebo dmychadlo, přesto nemá lopatky, ale listy. 

0 0
možnosti

Karel55

24. 3. 2009 10:23
Faktická poznámka

Synchronizátor střelby ve skutečnosti vynalezl Jára Cimrman dávno před Fokkerem a jemu podobnými. Bohužel se na to přišlo až studiem jeho pozůstalosti, kdy se již synchronizatory standardně používaly. (Stejně bohužel  dopadlo i mnoho dalších Cimrmanových převratných vynálezů  :-()

0 0
možnosti

halcyon

24. 3. 2009 8:38
http://www.theaerodrome.com/

Dobre stranky o letadlech a esech 1. svetove jsou: http://www.theaerodrome.com/

0 0
možnosti
P

petemele

24. 3. 2009 5:54
valka?

Nikdy jsem nepochopil a nikdy nepochopim jak muze par jedincu vyvolat valku. a nahnat lidi do valky proti jejich rozhodnuti. Tohle ja nechapu je jedno zda zrovna sedi na kresle presidenta ci v parlamentu a rozhodne se ze politicka strana vytvori pozici aby stat vstoupil do valky uz ta samotna podstata me desi jak hloupost busi do vrat. A veskere veci spojene s minulou ci budouci valkou jsou odporne a zabyvat se tim jaka letadla byla a kdo to pilotoval je tez odporne zabijel tim lidi a vrazdici stroje jsou hnusne odporne slizke a rozebirat je tu je humus,;-O

0 0
možnosti

CZL

24. 3. 2009 5:58
Re: valka?

wow hippie dokouřil jointa a promluvil. howgh !!!

0 0
možnosti

Duracel

24. 3. 2009 4:43
chyba

Začal som čitať článok ale už na začiatku je chyba. Synchronizátor nevymyslel Fokker, ale francúzi. S prvým lietadlom ktorý mal synchronizátor spadol za nemeckými líniami Roland Garros a tento jeho synchronizátor sa dostal do rúk Fokkerovi ktorý ho iba vylepšil.

0 0
možnosti

Martin

24. 3. 2009 0:07
Snad to zas nikdo nebude kritizovat,

že chybí vyjádření druhé strany;-D

0 0
možnosti