Diskuze

Na podzim vzlétne český bezpilotní letoun Marabu

Prototyp letadla, který vznikla v české režii, má kompozitový trup, kovová křídla a vodorovné ocasní plochy. Protože přední částí může stroj připomínat afrického čápa Marabu, byl tak i pojmenován.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

jega

22. 5. 2009 21:51
Již trošku zastaralé

Zdá se mě to trošku zastaralá koncepce na dnešní dobu. Pokud někoho zajímá bezpilotní prostředek tak doporučuji toto : http://www.tracksystem.cz/en/  . Je to také kompletně český projekt ale z jiného budoucího století.............

0 0
možnosti

Dykens

22. 5. 2009 12:25
Rozmery a hmotnost

Pokud se dobre pamatuju tak rozpeti stroje cini 10m a delka neco kolem 8m.Letoun je navrhoval podle predpisu CS VLA, tedy jeho maximalni vzletova hmotnost neprevysi 750kg.

0 0
možnosti
JM

Jan Motůrek

22. 5. 2009 8:12
Taktický dolet

Můžete mi prosím někdo říci, co přesně znamená "taktický dolet" ? Je to cesta kam až doletí a odkud se může vrátit, nebo je to max dráha kterou může uletět ? Přijde mi, že kdyby uletělo 100 km, tak 50 tam a 50 zpět mi přijde docela omezující v možnostech použití.....

0 0
možnosti

geroc

22. 5. 2009 8:24
Re: Taktický dolet

Vysvětluješ si to správně, ovšem ten dolet se obvykle dost mění v závislosti na nákladu. A samozřejmě se počítá ještě nějaká ta rezerva v palivu.

0 0
možnosti
DB

Guppy

21. 5. 2009 21:12
Nojo

Asi moc dobře vědí, proč do českého vynálezu radši nenechají někoho sednout, proto bezpilotní......;-D

0 0
možnosti
RS

RadekS

21. 5. 2009 15:23
Další informace

Chyběly mi zde technické parametry samotného Marabu, naštěstí některé jsou na stránkách VUT - https://www.vutbr.cz/?doc=10700

Jestli čte tenhle článek někdo zasvěcený, prosím o odpovědi na pár otázek:

Jaké jsou rozměry a hmotnost stroje?

Ta turbína je tam z důvodu zkoušení různých druhů pohonů?

A počítá se případně v případě výroby i s civilní pilotní verzí s kabinou tak, jak je v tomto stádiu u prototypu?

0 0
možnosti

X

21. 5. 2009 18:08
Re: Další informace

turbína je hlavní, motor s vrtulí je navíc(z důvodu bezpečnosti)turbína se testovala v Jihlavě na větroni.Jen je škoda že dnes se mluví o firmách co krachují a ty co prosperují a podílí se na tomto projektu tak o těch se tu nepíše!

0 0
možnosti