- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zdá se mě to trošku zastaralá koncepce na dnešní dobu. Pokud někoho zajímá bezpilotní prostředek tak doporučuji toto : http://www.tracksystem.cz/en/ . Je to také kompletně český projekt ale z jiného budoucího století.............
Pokud se dobre pamatuju tak rozpeti stroje cini 10m a delka neco kolem 8m.Letoun je navrhoval podle predpisu CS VLA, tedy jeho maximalni vzletova hmotnost neprevysi 750kg.
Můžete mi prosím někdo říci, co přesně znamená "taktický dolet" ? Je to cesta kam až doletí a odkud se může vrátit, nebo je to max dráha kterou může uletět ? Přijde mi, že kdyby uletělo 100 km, tak 50 tam a 50 zpět mi přijde docela omezující v možnostech použití.....
Vysvětluješ si to správně, ovšem ten dolet se obvykle dost mění v závislosti na nákladu. A samozřejmě se počítá ještě nějaká ta rezerva v palivu.
Asi moc dobře vědí, proč do českého vynálezu radši nenechají někoho sednout, proto bezpilotní......
Chyběly mi zde technické parametry samotného Marabu, naštěstí některé jsou na stránkách VUT - https://www.vutbr.cz/?doc=10700
Jestli čte tenhle článek někdo zasvěcený, prosím o odpovědi na pár otázek:
Jaké jsou rozměry a hmotnost stroje?
Ta turbína je tam z důvodu zkoušení různých druhů pohonů?
A počítá se případně v případě výroby i s civilní pilotní verzí s kabinou tak, jak je v tomto stádiu u prototypu?
turbína je hlavní, motor s vrtulí je navíc(z důvodu bezpečnosti)turbína se testovala v Jihlavě na větroni.Jen je škoda že dnes se mluví o firmách co krachují a ty co prosperují a podílí se na tomto projektu tak o těch se tu nepíše!