- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1988 - Airbus A300B2 společnosti Iran Air - 290 mrtvých. Posádka křižníku USS Vincennes zaměnila iránské civilní letadlo za útočící stíhačku a sestřelila jej
Ovsem v dobe Iransko - Iracke valky - coz je prece jen trochu jina situace....
V tomto mimochodem výbornéím článku se píše, že v určitých situacích (střih větru) se stroj může dostat až za mechanickou mez své konstrukce. Pokud je toto známo a zároveň je známa/měla by být známa síla bouře, proč letadlo do takové bouře vůbec vletí, proč se jí nevyhne?
..letadlo jí nemohlo např. přeletět - výška bouře byla téměř 16 km a stoupací rychlost nemohla nikdi z 11 do 16 km být tak velká, aby přeletěli...obletět ji pravděpodobně taky nemohli..kdo ví, jestli jim nevypadl bouřkový radar (weather radar)...jediná možnost byla se otočit o 180 st. a letět zpátky, ale protože takové bouře jsou nad rovníkem běžné, předpokládám, že letěli dál s vírou, že proletí...je mijich fakt líto
Konečně na Technetu článek od odborníka na slovo vzatého. Vynikající. Dávám 1*.
Jen NEKOLIK vyhrad...... fotografie "avionic bay" pochazeji z B737-300/400/500. V letadlech typu Airbus je pouzito trochu odlizne usporadani. Umisteni palubnich zapisovacu je u letadel typu Airbus take "trochu" odlisne. A nevim kde autor vzal informaci o zkombinovani FDR a CVR do jedne LRU(jednotky)..... pokud vim letadla Airbus A320/A330/A340 i nejnovejsi model Airbus A380 pouziva tyto jednotky oddelene........
Nevěřím, že v letadlech nemají dneska GPS jako standardní zařízení. A otázka vysílače, který by každých pár vteřin udal polohu letadla minimálně do centrály společnosti, když už ne do center řízení provozu, do snad je otázka maximálně pár set dolarů.
Vůbec nechápu a netušil jsem, že letecké společnosti nemají při dnešních technických možnostech podobné trasování automaticky, vždyť to tak má dnes půl kamionů, co jezdí po silnicích, proboha.
To je teda dost velkej problem ... v takovem pripade by letadlo i kdyby doletelo do cile bylo v jinem tvaru, nez odletelo -> cely na vyhozeni ...