Diskuze

Může letadlo zmizet z radaru? Nad oceánem je to zcela běžné

Při dlouhých zaoceánských letech se může snadno stát, že letadlo zmizí z radarových obrazovek dispečinku řízení letového provozu. Není to však důvod k nervozitě, zpravidla se o několik desítek minut a několik set kilometrů dál zase objeví.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

9. 6. 2009 19:22
Zrychlenie?

Zrychlenie sa v CR udava v gramoch?

0 0
možnosti

Host

4. 6. 2009 17:17
Letadlo sestřelil američan v růžových trenkách

:-©

0 0
možnosti

Host

4. 6. 2009 17:19
Re: Letadlo sestřelil američan v růžových trenkách

;-DR^

0 0
možnosti

Host

4. 6. 2009 17:15
Historie se stále opakuje

1988 - Airbus A300B2 společnosti Iran Air - 290 mrtvých. Posádka křižníku USS Vincennes zaměnila iránské civilní letadlo za útočící stíhačku a sestřelila jej :-©

0 0
možnosti

Host

4. 6. 2009 18:19
Re: Historie se stále opakuje

Ovsem v dobe Iransko - Iracke valky - coz je prece jen trochu jina situace.... 

0 0
možnosti

Villy

4. 6. 2009 10:19
Dotaz

V tomto mimochodem výbornéím článku se píše, že v určitých situacích (střih větru) se stroj může dostat až za mechanickou mez své konstrukce. Pokud je toto známo a zároveň je známa/měla by být známa síla bouře, proč letadlo do takové bouře vůbec vletí, proč se jí nevyhne?

0 0
možnosti

joja

4. 6. 2009 10:34
Re: Dotaz

..letadlo jí nemohlo např. přeletět - výška bouře byla téměř 16 km a stoupací rychlost nemohla nikdi z 11 do 16 km být tak velká, aby přeletěli...obletět ji pravděpodobně taky nemohli..kdo ví, jestli jim nevypadl bouřkový radar (weather radar)...jediná možnost byla se otočit o 180 st. a letět zpátky, ale protože takové bouře jsou nad rovníkem běžné, předpokládám, že letěli dál s vírou, že proletí...je mijich fakt líto

0 0
možnosti

geroc

4. 6. 2009 10:01
Vynikající.

Konečně na Technetu článek od odborníka na slovo vzatého. Vynikající. Dávám 1*.R^

0 0
možnosti

Host

4. 6. 2009 14:40
Re: Vynikající.

Jen NEKOLIK vyhrad...... fotografie "avionic bay" pochazeji z B737-300/400/500. V letadlech typu Airbus je pouzito trochu odlizne usporadani. Umisteni palubnich zapisovacu je u letadel typu Airbus take "trochu" odlisne. A nevim kde autor vzal informaci o zkombinovani FDR a CVR do jedne LRU(jednotky)..... pokud vim letadla Airbus A320/A330/A340 i nejnovejsi model Airbus A380 pouziva tyto jednotky oddelene........

0 0
možnosti

larrax

4. 6. 2009 9:11
Vynikající článek

díky za něj R^

0 0
možnosti
PH

jmen0.prijmeni

4. 6. 2009 9:51
Re: Vynikající článek

taky se připojuji s pochvalou R^

0 0
možnosti

626martin@seznam.cz

4. 6. 2009 7:55
johndeere

0 0
možnosti
AS

arnost-ek

4. 6. 2009 7:55
GPS

Nevěřím, že v letadlech nemají dneska GPS jako standardní zařízení. A otázka vysílače, který by každých pár vteřin udal polohu letadla minimálně do centrály společnosti, když už ne do center řízení provozu, do snad je otázka maximálně pár set dolarů.

Vůbec nechápu a netušil jsem, že letecké společnosti nemají při dnešních technických možnostech podobné trasování automaticky, vždyť to tak má dnes půl kamionů, co jezdí po silnicích, proboha.

0 0
možnosti

beznick

4. 6. 2009 4:10
namahani na mez pevnosti ?

To je teda dost velkej problem ... v takovem pripade by letadlo i kdyby doletelo do cile bylo v jinem tvaru, nez odletelo -> cely na vyhozeni ...

0 0
možnosti