Diskuze

Piráti vítězí. Francouzský zákon proti nelegálnímu stahování přestal platit

Francouzská Ústavní rada dnes zamítla hlavní bod nedávno přijatého zákona umožňující odpojit od internetu uživatele, kteří si z něho nelegálně stahují filmy nebo hudbu. Zákon tak ztratil smysl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ioannes

25. 11. 2009 19:22
Klamavý nadpis

Zhovadilý text nadpisu sugeruje představu, že odpojování uživatelů, kteří stahují podezřelý obsah, od internetu je vlastně správná věc - protože uživatel prý odpovídá za tok dat a stahuje-li něco "nelegálního" je prostě "pirát". 

Pak už jen stačí, aby uživateli začala docházet nevyžádaná pošta s "nelegálními" obrázky, zvuky či videem a budete odpojen ... Nebo aby si stahoval multimediální obsah od "spolehlivého" zdroje, který se ale ukáže být nespolehlivým ...

A kvůli tomu se bude šmírovat veškerý tok dat na internetu.  Kde skončí takto získané informace? Kdo a kdy je začne zneužívat?

Něco podobného může vymyslet především francouzské hovado plně prolezlé jejich degenerovanou ideologií státu.Rv

0 0
možnosti

Leinad

22. 9. 2009 18:49
Autorské právo?

Já nakonec souhlasím s autorským právem. Užívám software šířený podle GPL, poslouchám hudbu šířenou dle CC atd.

Pokud si Paříž Hotelová myslí, že její hudba je tajemství - které bude šířit stejnou metodou, jako se šíří konstrukční plány nových automobilů (akorát místo vlastním zaměstnancům to bude každému, kdo si zaplatí) - ať si to myslí. Já jí neposlouchám. A kapely, které poslouchám, od těch mám většinu věcí legálně(nebo v rádiu, shoutcast).

Dost mi však štve cenzura + právní nejistota(vím předem, co stahuji?) + soukromník(poskytovatel připojení) řešící trestání(věznice má být státní).

0 0
možnosti

Host

25. 10. 2009 11:33
Re: Autorské právo?

souhlas.

0 0
možnosti

beef-eater

25. 6. 2009 18:36
Chudák Sarkozy.

Sarkozyho je mi trochu líto. Zrušili mu zákon, který mu vnutila jeho nabíječka Carla Bruni po dohodě s jejími kamarádíčky ze šoubizu. Takže Sarkozy teď bude mít tichou domácnost a bez sexu... ;-D

0 0
možnosti

Ioannes

25. 11. 2009 19:23
Re: Chudák Sarkozy.

Třeba má doma fenu ...

0 0
možnosti

Host

15. 6. 2009 10:50
název článku:

Zdravý rozum vítězí. Francouzský zákon proti nelegálnímu stahování přestal platit

0 0
možnosti

Host

25. 10. 2009 12:00
Re: název článku:

jakékoliv omezování prav a svobod vyjadřování na internetu je nezákonné ,jednotlivci, vlády státy, kteří to  budou požadovat musí být postaveni mimo zákon ,protože tyto skupiny tak činí na popud bysmysmenů kteří timto chtějí zajistit větší závyslost nás potencionálních kupců,a určují ceny které jsou nadhodnocené ,a nechtějí svobodnou ruku trhu který nechce axeptovat dyktatúru umělců kteří si chtějí tímto vynutit na nás  které jsou nereálné ,vylhané a neřídí se  trhem,a polityci si

problémů ctějí udělat z občanů ve všech státech otroky 

a možností se svobodně vyjadřovat myslet protože jim vadí svoboda občana člověka ,chtějí nás mít jen poslušné stádo

lidé spojmese proti té bysnys politycké chátře  ,Rv

0 0
možnosti

Host

14. 6. 2009 13:05
A co vzdělání?

V zákonech je také cosi o vzdělávání a přístupnosti vzdělání. Moje otázka je: Jak je možné se jiným způsobem dostat k materiálům (nejen filmům) které potřebujete ke svému vzdělání? Když půjdeme ad absurdum, tak v naší distribuční síti prostě není dostatek titulů, které potřebuje shléhnout například filmový historik. Já vím - školy mají jakýsi pardon, ale co když tento materiál prostě na školách není, nebo co když se na měj prostě student kouká doma? Je to v rozporu se zákonem? A co filmy, které by měly patřit k obecnému vzdělání? Navíc i když nestuduji právě nějakou školu, neznamená to, že se nemohu vzdělávat. Takže jak oddělují takové zákony potřebné vzdělávání od nezákonného sledování filmů? Nijak. Cílem podobných zákonů totiž není ochránit před něčím tvůrce, ale legalizovat výpalné. (Výpalné je nejen cena za vypálené CD, DVD, ale také peníze které odevzdáte organizaci, která na ně nemá žádný morální nárok, prostě proto, aby vám už dali pokoj.)

0 0
možnosti

Host

19. 7. 2009 21:23
Re: A co vzdělání?

nekecej. neoháněj se vzděláním, když každý ví že chceš filmy a hudbu zadarmo. neschovávej se za ušlechtilé důvody. alespoň si na nic nehrajme. celý ten humbuk je jen o tom. lidem se nechce platit. to je vše.

0 0
možnosti

Karel-Martel

13. 6. 2009 20:48
slušní lidé

vítězí:-)R^

0 0
možnosti

Host

11. 6. 2009 18:30
otviraky

u titulku jako ma tento clanek je krasne videt jak se mistni pisalci podbizi predsudkum svyh ctenaru ...

0 0
možnosti

Host

11. 6. 2009 15:02
pisálkovská blbost - papouškování lží........

Typický havloparoubkovskopecinovský dementní pisálek používá slovo piráti. Kdo je pirát ???.

0 0
možnosti

Host

12. 6. 2009 6:11
Re: pisálkovská blbost - papouškování lží........

Inu, dement nazývá pirátem kdekoho...

0 0
možnosti

Host

11. 6. 2009 14:36
schválení tohoto zákona by byl začátek konce

jakmile se jednou zavede presunkce viny, uz jen staci pousouvat hranice a zachvili jsme zase v totalite kde se lide zaviraji pro sve nazory ... atd.

Takže jsem také velmi rád že tento NESMYSL! hodili pod stůl. A místo něj mohou začít uvažovat jak přizpůsobit distribuční model z padesátych let na dnešní realitu! Odstrihnout ty mafie které se na tomto přiživují ve prospěch autora a konečného spotřebitele. Dokud v tomto nenastane razatní změna bude se pirátit stále a ani kdyby za to stavěli ke zdi tak se "pirátění" nezbaví. Řešit příčiny chlapci příčiny - jiné řešení není.

gert

0 0
možnosti

Host

11. 6. 2009 15:57
Re: schválení tohoto zákona by byl začátek konce

Souhlasím, ale přečtěte si antidiskriminační zákon, nebo zákon o sexuálním harašení - zde je uzákoněna presumce viny možná ještě více.

0 0
možnosti

chytry chlap

11. 6. 2009 14:09
Je na čase si zaregistrovat...

...slovník českých slov a pak vybírat 10haléřů za každé jeho použití! A vést nesmyslné soudní procesy s každým, kdo by neplatil! Jednou na to mám autorské právo, tak mi ho nikdo krást nebude!

---

Jinak řečeno, hodnota CDčka či DVDčka je vázána na nosič. Tedy na ten klus plastu s nametrovou vrstvičkou kovové slitiny a obalem. Přidaná hodnota je pak distribuce a reklama tohoto nosiče. Toto tvoří 90% ceny produktu. Tento model vznikl před více než půl stoletím a nyní, když jsou technologie jak náklady na distribuci a nosič minimalizovat na minimum (téměř nulu) a když je možné prodávat, či vysílat v premiéře ve stejný čas v reálném čase, je opravdu více než nesmyslné se držet tohoto zastaralého systému.

Když mohu sledovat filmy v HD kvalitě ve světové premiéře přes internet za poplatek 1,99$ u CBS včetně jednoho opakování, nevím proč mám být označován za potencionálního piráta a mají být preventivně omezována má lidská práva, kvůli nesmyslnému a nefunkčnímu systému...

0 0
možnosti

Host

11. 6. 2009 15:26
Re: Je na čase si zaregistrovat...

On ti někdo hrozí omezenám lidských práv za sledování filmů za poplatek 1,99$ u CBS včetně jednoho opakování?

0 0
možnosti