Diskuze

Marcel Grün: Čekali jsme na něj desítky let. Žhavé poledne u Měsíce

V úterý v poledne bylo u Měsíce opět živo. "Na to jsme čekali desítky let," jásali odborníci, kteří zažili projekt Apollo, podobně jako jeden ze světově proslulých znalců povrchu Měsíce, kolega Antonín Rükl. Mezi sondy, které našemu vesmírnému sousedovi věnují nyní pozornost, se zařadily dvě nové.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

30. 6. 2009 6:35
je dobré se naučit psát

že někdo byl na měsíci a hlavě se vrátil je blbost

0 0
možnosti
DN

mpixel

26. 6. 2009 14:22
Ok. Možná máte pravdu.

Já jsem jen nepochopil, že raketa která stratuje ze země musí vážit i s palivem přes 2000 tun. A raketě co stratuje z měsíce stačilo necelých 5 tun a to bez zpevněné startovací rampy. Nicméně možné to je.

Ale i kdyby to vše bylo technicky možné, tak to pořád není důkaz, že na měsíci lidi byli a hlavně, že se vrátili.

0 0
možnosti
DN

mpixel

26. 6. 2009 14:27
Re: Ok. Možná máte pravdu.

možné to možná je, ale pro mě těžko uvěřitelné, že s tehdejší bezpočítačovou technikou a 400x lehčí raketou to dokázali. Ale budoucnost ukáže jak to doopravdy bylo.

0 0
možnosti
T

Tondach

26. 6. 2009 8:02
Ach jo !

Já se divím, že Obama nerozpustí NASA a nesáhne sem k nám pro pár geniálních vševědů, kterých je tady zase jak naseto ! Všechno znají, všechno umí, všechno by udělali líp ! Vždyť ty tisíce lidí v NASA jsou přece úplní blbci !

Ze všeho nejlepší jsou ovšem ti magoři, kteří tvrdí, že Američani nikdy na Měsíci nebyli ! A že si Američani shodili WTC sami !

0 0
možnosti

Host

25. 6. 2009 15:32
nechapu

jednou se pise o 30km a podruhe o pouhych 3270 km?

0 0
možnosti

Host

26. 6. 2009 1:58
Re: nechapu

3270 Km je draha pruletu druhe sondy - LCROSS - jsou to 2 sondy - a jedna LRO - leta kolem mesice tech 30 Km a ta dalsi 3270 Km.

0 0
možnosti
WP

Wes Parmalee

25. 6. 2009 11:46
Kozoroh 2

:-P;-D

0 0
možnosti
WP

Wes Parmalee

25. 6. 2009 11:56
0 0
možnosti
DN

mpixel

25. 6. 2009 8:15
Že někdo už byl na měsíci a hlavě se vrátil je nesmysl !

0 0
možnosti
DN

mpixel

25. 6. 2009 8:19
Re: Že někdo už byl na měsíci a hlavě se vrátil je nesmysl !

700 tun paliva je třeba na start atlantisu.

Na start z měsíce bez startovací rampy by bylo potřeba asi 100 tun paliva. Těžko si představit, že tolik paliva mise appolo na měsíc dopravila.

0 0
možnosti
JM

Jan Motůrek

25. 6. 2009 7:59
A proč na měsíc ?

Aniž bych chtěl nějak schodit výzkum, proč se mají lidé opět vrátit na Měsíc? Co tam budou jako dělat za výzkumy, které ještě nemají? Když už, tak sondy by ohli stačit, né? - ale to je jem můj názor, co mě tak hned napadlo.....

0 0
možnosti

Host

25. 6. 2009 8:14
Re: A proč na měsíc ?

Tenhle názor mi připomíná někdejšího ředitele Škodovky  za bolševika, který chtěl rozpustit útvar konstrukce, protože už přece má archiv plný výkresů a všechno už bylo nakresleno.

0 0
možnosti
JM

Jan Motůrek

25. 6. 2009 7:57
kráter 30 metrů

"vytvoří kráter o průměru kolem 20 až 30 m .... i laici se mohou k pohledu .... na unikátní divadlo připojit (u nás třeba na některé lidové

hvězdárně)" - já teda nevím, ale 30 m kráter bude vidět i "lidovou hvězdárnou" - přijde mi to dost málo na to, aby to bylo vidět. řádově kilometrové krátery bych chápal, ale metrové ? - se mi nějak nezdá....

0 0
možnosti
FB

xblack13

25. 6. 2009 8:02
Re: kráter 30 metrů

krásná ukázka schopnosti ignorovat nejdůleřitější fakta a zaměřit se na blbosti...

Pozorovat se mnohem lépe bude ta část, kterou jste ignoroval a to "Vyvrhne se tak do prostoru (do výšky až 70 km nad povrch Měsíce) nejméně 350 tun materiálu."

0 0
možnosti

Host

25. 6. 2009 7:33
Pěkný článek

Mě se rozhodně líbil, a docela mě zaskočilo, že posílají data 100Mbit/s, za to jsem rád při pětimetrovém kabelu. :-)

0 0
možnosti

Host

25. 6. 2009 7:38
Re: Pěkný článek

Třeba to maj vod jůpísí ;-D

0 0
možnosti

Host

25. 6. 2009 6:43
Proč taková pečlivost?

Před 40 lety kdy člověk přistál na Měsíci, tak tehdy snad museli dělat důkladný průzkum povrchu a míst, aby astronauté mohli bezpečně přistát a zase se vrátit. Vždyť z té doby mají tisíce fotek, dokonce tam prý i byli a mají tudíž vzorky, prováděli všelijaká měření, čili ví vše co dnes potřebují, takže proč taková pečlivost? Bezpilotní sondy, fotky Měsíce atd... Ať se američané vrátí na původní místa přistání a jednou provždy už prokáží světu, že tam před 40 lety opravdu byli. Toto chování spíše nasvědčuje opak.

0 0
možnosti