Diskuze
Tramvaj s nejnižší podlahou na světě jezdí po kolejích jako stonožka
Děkujeme za pochopení.
Host
Jezdící zelí?
"Opět se však potvrdilo rčení Marka Twaina, že květák je jen dobře
vycepované zelí a po sérii konstrukčních úprav jezdí spolehlivě."
Ona ta interpunkce je nejen dobrá věc, ale dokonce leckdy i nezbytná...
Host
Také jsem to v článku jaksi nenašel
Že by "top secret production"?
Host
a bezpečnost ?
Mě se líbí a proč ne, jen se tam vejde míň lidí a o to také jde. Druhá věc, jak to je při nárazu? Vlítnout do toho auto z boku, tak skončím spíš jako chodec, než jako v normální tramvaji a už tam je to nebezpečný.
Host
Pro Prahu asi katastrofa
Docela peknej clanek, ale doufam, ze se tato tramvaj v Praze nikdy neobevi.
1.) Skoda a alespon trosku ceska, i kdyz vlastnik je buhvi kdo a predpokladam, ze tak 30% z ceny zustava doma. 2.)Skoda ma pri delce 31,5m obsaditelnost skoro 300osob, tato pro delce 35 pouze 200. Takze by muselo jezdit o 1\3 tramvaji vice. Tim se Praha jeste vice ucpoe. Uz ted delaji tramvaje na Palacaku spise nekonecny vlak. Kapacita pro Prahu naprosto nedostatecna. 3.)Nova Skodovka, ktera ma 35cm vysku uz ted dre. Co by se muselo delat s timto osklivcem? 4.) Prahga je nadherne kopcovite mesto. Wien je hnusna rovina. (Kdo neveri, mrknete na moji IP, pisu akorat z Wien). Predpokladam, pro Prahu nedostatecny vykon a buhvi co jeste.
DOufak, ale ze ta nova Skoda ForCity nezklame !!!
Host
Jake to ma motory ?
V tabulce je sice "dulezity" udaj, ze napajeni je 600V DC (coz neni vlastnost tramvaje, ale systemu napajeni v danem meste), ale nenasel jsem tam informaci o typu motoru a pripadne vykonove elektroniky. Sice by se dalo predpokladat, ze tam budou asynchronni motory, ale nemusi to tak byt (DC motor sice uz asi nikdo v moderni kontrukci nepouzije, ale zato se obcas zacinaji pouzivat napr. synchronni motory s permanentnimi magnety).
Host
Re: Jake to ma motory ?
"air-cooled 60 kW asynchronous traction motor and flange-mounted gear unit with brake disc and brake caliper"
"The drive units are fed by two air-cooled traction inverters based on IGBT technology. The braking resistors are self-ventilated"
Asi tak :) Více zde: http://www.nwe.siemens.com/denmark/internet/dk/mobility/rullende_materiel/naerbaner/Documents/Tramcar_ULF_Wien_eng.pdf
Host
Vše má svoje pro a proti...
Samozřejmě se jedná o pěknou tramvaj a její technické řešení je poměrně zajímavé, ale asi tam bude několik drobných problémů, které budou s touto tramvají spojené.
1.) Výška podlahy by mohla být problémem na mnohých našich tratích, jak už bylo v článku psáno...
2.) Druhým problémem je zatížení na nápravu (v tomto případě na dvě kola), které je určitě větší, než u běžných nízkopodlažních tramvají. To se logicky musí projevit v opotřebení kol i kolejnic.
3.) Nakonec ten portál mezi vozy asi bude poměrně velkou neodpruženou hmotou s nepříznivými dynamickými účinky na trať.
Jsou to jen odhady a nechci nijak ULF špinit (mě se taky moc líbí), jen chci upozornit, že všechno má i svoje stinné stránky...
Host
Re: Vše má svoje pro a proti...
Pár postrehov k bodu 2 a 3:
2.) Myslím si, že vzhľadom na nižší počet náprav na porovnateľnú dľžku u starších modelov, ktoré majú zdvojené nápravy, sa opotrebovanie koľajníc nezvýši. Skôr mám pocit, že hmotnosť je na novších vozoch lepšie rozložená a nenamáha sa natoľko konštrukcia medzi nápravami. Kratšie úseky medzi nápravami napomáhajú i lepšej "ohybnosti" a plynulejšiemu prekonávaniu zátačiek a nerovností na ceste (napr. predná a zadná časť nemusia v zátačkách toľko zasahovať do okolia).
3.) Podľa obrázku, na ktorom je zmontovaný portál s nápravou, súdim, že odpruženie je tu dvojaké: jedno delí samotný portál od kolies (dve pružiny tesne nad kolesom) a na druhom je zrejme zavesená kabína. Celková neodpružená hmota (rozložená rovnomernejšie) teda predstavuje možno ešte menšie "zlo" ako staré zdvojené nápravy. Aj preto sú asi tieto nové "šaliny" menej hlučné.
Uphillman
krása
Pár těch stonožek by se mohlo přeplazit přes hranice k nám.
Host
Kolejová brzda
Chápu to správně, že u tohoto podvozku je vždy jen jedno soukolí (vlastně ani to soukolím v pravém slova smyslu není). Jak je tady řešená kolejová magnetická brzda?
Z-S
Re: Kolejová brzda
asi se kola zatahnou a cela tramvaj se placne na zem :)
Tom Hagen
Nejlepší
Z tramvají provozovaných v Praze je nejlepší rekonstrukce KT8D5.RN2
A designem se mi moc líbí modelová modulová řada Vario LF
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy
Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Prodej bytu 2+1 60 m2 Hobzíkova, Opava
Hobzíkova, Opava - Předměstí
3 300 000 Kč