Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V ulicích Prahy a Ostravy jezdí dva nové typy tramvají. Bez cestujících

Dvě nové nízkopodlažní tramvaje od tuzemských výrobců vyjely na koleje. Bez cestujících projíždí Ostravou dvoučlánkové Vario LF2+ a v Praze stoprocentně nízkopodlažní tříčlánková Škoda 15T.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Na blití

už je mi z tohohle státu a vlády na blití... Vám ne ?

0/0
9.8.2009 16:34

Vanguard

Re: Na blití

Protože kupují nové tramvaje?

0/0
11.8.2009 17:15

Host

ZASE ?

Zase nové tramvaje ? Zase další čápoviny na skládku ? Hlavně že stát nemá peníze, hlavně že sme prodali všechny prosperující podniky do zahraničí (auta, sklářství, boty, aj.) a teď eště chce stát přestat dotovat Akademii věd. To je nejjednoduší, nezvládáme vlastní zemi, tak ji rozprodáme cizincům. [>-]RvEURv

0/0
9.8.2009 16:33

Host

Re: ZASE ?

opravdu hodně hloupý diskuzní příspěvek

0/0
10.8.2009 15:01

Host

Re: ZASE ?

Auto - Skoda Mlada Boleslav prosperuje jen diky privatazaci a proti tomu sklarny v polostanim podniku ted krachuji....

0/0
11.8.2009 17:56

Host

prostor

sezení bokem nebo po směru me nechava chladnym, ale byl jsem v soku, kdyz jsem jel tou tehdy novou porsche tramvají (přesný typ neznám). Bokem sedící šestice má za zády ještě dobrých 25 cm k oknu. naproti samozřejmě totéž, takže využitý prostor pasažéry je zůžen o neuvěřitelných cca 50cm. Výsledkem je, že sedící kopou stojící (ti nemají kam uhnout, protože jsou opřeni o sebe zády) a ti zase šlapou na nohy sedícím. Nedejbože, když chce někdo vystupovat. Není to ani kompenzováno velkými plošinami pro stojící nebo kočárky, psi a pod. jak bych očekával. Jedinou plošinou je poměrně malý prostor kolem dveří.

Nevím, na čem jiném ještě u tramvaje záleží pokud ne na řešení interiéru. Jak to, že staré tramvaje tak stísněné nejsou? Mají méně msíst k sezení? OK tak proč u toho nezůstat? Nejsou to přeci dálkové dopravní prostředky, možnost pohybu uvnitř je klíčová.

0/0
7.8.2009 14:32

Host

Re: prostor

Hodne lidi si zase rado v tramvaji sedne !!!

A dalkova vozidla to obcas pomalu jsou - doby jizdy v nich obcas dosahuje i vice nez 30 min - Praha proste neni vesnice a vetsnou predevsim z cenovych duvodu se bydli na okraji a zcela bezne bez metra (musi se na nej minimalne tramvaji ci i autobusem).

0/0
11.8.2009 17:59

Host

Sezení bokem

je vhodné pro metro, které se plynule rozjíždí i zastavuje. Tramvaj neustále zrychluje a prudce brzdí a pro cestující je zde sezení bokem nejen nepříjemné, ale i nebezpečné.

ad T 14 a nové Vario

0/0
6.8.2009 14:56

SuSE

Re: Sezení bokem

nevidim v tom rozilu, metro i tramvaj co cca 2 minuty prudce brzdi a pak se prudce rozjizdi. btw. ty podelne sedacky se nam zacinaji rozmahat prave posledni 1/2rok i v nove porizovanych busech, coz bylo jeste donedavna tabu.

0/0
6.8.2009 16:43

Host

Re: Sezení bokem

Rozdíl v tom samozřejmě je. V metru lze cestovat bez držení, v tramvaji těžko. Námaha páteře je větší. Tramvaj prudce brzdí, reaguje na aktuální provoz. Metro až na výjimky (skokan) nikoli.

0/0
6.8.2009 18:22

SuSE

Re: Sezení bokem

No to nevim, jezdivam po Praze obym a v tramvaji se casto nedrzim (kor kdyz jede nekdo rozume), zatimco v metru se obcas i drzim, zejmena jede-li nejakej drak s vidinou odpocinku stremhlav do depa, nebo dohani-li zpozdeni...

0/0
6.8.2009 22:21

Host

Re: Sezení bokem

tak to by me opravdu zajimalo, kde jezdi tramvaje klidne. V tramvaji to bez drzeni nejde, v metru vetsinou ano. Tramvaj obvykle brzdi mnohem ostreji nez metro a v zatackach to taky hazi mnohem vic.

0/0
6.8.2009 23:59

SuSE

Re: Sezení bokem

hovorim o praze (v jinych tuzemskych mestech nemam s mhd zkusennosti). poud tu trasu znam (jede treba zrovna vicemene rovne), tak klidne bez drzeni jedu. stejnetak v metru je rada zatacek, maloloktery usek mezi stanicemi vede primo rovne a po rovine...

0/0
7.8.2009 0:07

Host

Re: Sezení bokem

Tak to samozrejme, ale malokde jsou ty zatacky nejak extremne ostre - ani nemuzou kvuli konstrukci podvozku metra.

Ale u tramvaji je takovychto rovnych useku minimum a predevsim u nich hrozi mnohem vetsi riziko, ze budou z nejakeho duvodu ostre brzdit - jsou porad ucastniky silnicniho provozu, takze musi stavet napr. na semaforech apod.

0/0
7.8.2009 0:14

SuSE

Re: Sezení bokem

o tom zadna, rovsem ozumejsi je drzet se v obem. pokud jedu eletrikou denne po trase, kterou znam (zatacky i semafory), tak to riziko obcas podstupuju. kdyz tam vbehne pes/auto/dite/ridic zkrat a zahamtne to, natlucu si ja; potom to bude ma blbost a priste se budu drzet obema rukama jak kliste, ne?

0/0
7.8.2009 0:26

Host

Re: Sezení bokem

souhlasim.

ja se v metru vetsinou nedrzim - vyhovuje mi se, pokud je to mozne, oprit o to plexisklo, co je u dveri. V tramvaji se mi uz parkrat stalo, ze jsem mel co delat, abych se nepomlatil...

0/0
7.8.2009 0:39

SuSE

Re: Sezení bokem

jasne, ovsem ty jsou dost v oblibe, tak jsou casto obsazena. je to asi jako u tech starych tramvaji vzadu v tom Ucku, take oblibeny flek. btw. ve vsech vozech je uvedeno "cestujici je povinen se za jizdy drzet", tak snad za to nevyfasujeme pokutuR^

0/0
7.8.2009 0:50

Host





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.